Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 879
Jeg har et lite irriterende problem med at jeg får en ekstrem lagg når jeg streamer netflix imens jeg spiller.
Føler ikke det burde være noe problem når jeg har fiber nett 30 download speed og 28 upload speed.

https://www.telenor.no/privat/bredband/modem.jsp
Her er ruteren ^ iaf.
Takk for all hjelp.
Det samme var irriterende for meg også, selv om jeg hadde 50 upload og 50 download. Hadde helt forferdelige lag spikes om jeg eller noen andre brukte netflix i huset på samme tid. Fikk endret til 75 upload og download og det gjorde susen. Vet ikke om det er noen mulighet for deg å oppgradere nettet, men om ingen andre kommer med andre kommentarer er det hva jeg ville gjort
Er egentlig veldig lite du får gjort med det multi modemet der, det du er ute etter er å se på ting som QoS og Traffic Shaping eventuelt også Traffic Limiter \ Splitter sånn at du kan prioritere hvilken type trafikk som skal ha høy, middels eller lav prioritet på nettverket samt at du kan sette opp max og minimum hastighet på per enhet (MAC Addresse) eller port

Dette er funksjoner man gjerne finner på enheter myntet på bedrift og enterprise klasse utstyr og koster ofte deretter, Du har dog systemer som pfSense, OpenSense og Untangle som er Open Source OS for brannmur og ruter funksjonalitet som har disse funksjonene, disse er gratis å laste ned og installere på hvilken som helst datamaskin med minimum 2 nettverkskort, som et billigere alternativ en å kjøpe en ruter ment for enterprise verdenen