Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  236 23797
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Jeg er overhodet ikke noen rasist, men det er ikke til å feie under teppet at innvandring fører mange problemet med seg, har samme bekymring som trådstarter.

Og jeg snakker ikke om alle land heller. Et annet mønster man også til slutt merker, er hvor stor forskjell det er på folkene som kommer hit. Det er såklart forskjell på hvert enkelt menneske, men man kan satse gode penger på at du kan si mye om en innvandrer utifra hvilket land h*n kommer fra.

Eksempel: Folk som kommer fra Uganda, Chile, Vietnam, Polen, Tyskland osv er som regel takknemmelige, fredelige, ydmyke og varme mennesker. Disse er som regel også alltid katolikker.

På den annen side, har du noen gang møtt en somalier som du synes var et tvers igjennom godt menneske? Eneste jeg kan tenke meg er Mo i X-Factor, men han har vokst opp uten far, så forklaringen ligger kanskje der. De fleste somaliere jeg har vært borti har vært arrogante, utakknemmelige, voldelige, truende, har islamist-holdninger, er ekstremt uhygieniske, osv. Når man leser om grov mishandling og tortur av koner i avisene, er det ofte en somalier.

Det finnes såklart unntak til alt dette! Finnes gode mennesker fra alle land. Men det er et mønster man til slutt ikke kan la være å legge merke til!
Vis hele sitatet...
Spørsmålet blir hvor mange Somaliere du egentlig har vært borti? 1-10-100-1000?

Jeg personlig kjenner folk med somalisk opphav som jobber som politi, etterretningspersonell for e-tjenesten, leger, ingeniører og andre yrker med tunge akademiske krav.

Du har nok misforstått. De fleste innvandrere som kommer til Norge er fredelige mennesker som ønsker å jobbe og ha trygge kår for sine familier. Unntaket er de som faller ut av integreringen og segregerer seg selv. Dette er starten på en ond sirkel.

Sitat av Paradigm Vis innlegg
Hvorfor fører denne logikken til at man skal tro de fleste kriminelle i Norge er kristne?
Vis hele sitatet...
Du knytter kriminalitet opp imot religion.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Spørsmålet blir hvor mange Somaliere du egentlig har vært borti? 1-10-100-1000?

Jeg personlig kjenner folk med somalisk opphav som jobber som politi, etterretningspersonell for e-tjenesten, leger, ingeniører og andre yrker med tunge akademiske krav.

Du har nok misforstått. De fleste innvandrere som kommer til Norge er fredelige mennesker som ønsker å jobbe og ha trygge kår for sine familier. Unntaket er de som faller ut av integreringen og segregerer seg selv. Dette er starten på en ond sirkel.



Du knytter kriminalitet opp imot religion.
Vis hele sitatet...
Det finnes selvfølgelig somaliere som er høyt utdannet med gode jobbber, men blir feil når du prøver å få inntrykket til at majoriteten av somailere har det. Jeg har vel rundt 30 somaliske bekjente der rundt 25 driver med kriminalitet, stjeler og raner.

btw, avateren din skremmer meg.
Sist endret av weed911; 24. april 2012 kl. 01:32.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Du knytter kriminalitet opp imot religion.
Vis hele sitatet...
Du må ha misforstått innlegget mitt, jeg skrev ikke noe sted at det er kristne kriminelle, så tror du må forklare nærmere.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Det finnes selvfølgelig somaliere som er høyt utdannet med gode jobbber, men blir feil når du prøver å få inntrykket til at majoriteten av somailere har det. Jeg har vel rundt 30 somaliske bekjente der rundt 25 driver med kriminalitet, stjeler og raner.

btw, avateren din skremmer meg.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at majoriteten av somaliere er høyt akademisk utdannet. Jeg sa at jeg kjenner og vet om somaliere som har betydelig akademisk bakgrunn.

Det blir fortsatt feil av deg å konkludere at de fleste somaliere er snyltere fordi de 25 av 30 du kjenner er kriminelle. Eneste måten vi kan finne svar på det er hvis det eksisterer statistikk som sammenligner somaliere opp imot lovbrudd begått pr tusen.

Jeg er glad at min avatar skremmer deg.
Sitat av weed911 Vis innlegg
Det finnes selvfølgelig somaliere som er høyt utdannet med gode jobbber, men blir feil når du prøver å få inntrykket til at majoriteten av somailere har det. Jeg har vel rundt 30 somaliske bekjente der rundt 25 driver med kriminalitet, stjeler og raner.

btw, avateren din skremmer meg.
Vis hele sitatet...
Du henger tilfeldigvis ikke i et litt lumsk miljø da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Jeg mener dette kan knyttes mye til religion også.
Vis hele sitatet...
Er det basert på noko anna enn anekdoter og antagelser om religion? Eller har du spurt dei som truer deg kva religion dei har? Og har du blitt trua mange nok ganger til at det er statistisk signifikant?
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Aldri har jeg opplevd truende holdning fra innvandrende katolikker eller andre kristne, uansett land. - Som med alle ting så finnes det unntak, men det er ganske tydelig hvor flertallet havner.
Vis hele sitatet...
Du har ikkje prøvd å sjå etter andre indikatorer, som norskkunnskaper, engelskkunnskaper, utdanningsnivå eller om dei er fra ei krigssone eller ikkje? Det slår meg at det fort er betre indikatorer enn religion, som du bør kontrollere for.
kan noen fortelle meg hva som er positivt med innvandring? annet enn at det har gitt oss masse problemer ? som mye mere kriminalitet, mange flere med sugerøret i statskassa, mere sykdommer og bla nye sykdommer?, fattigdom, utryghet blandt oss etnisk norske og masse mere

Hvorfor er det våres oppgave å huse barbarer fra et annet sammfun ? , hvorfor kan vi ikke ha en egen folkeavstemning om akkurat dette ?

hvorfor er det greit at innvandrere sjekker opp og, er nedlatende mot våre hvite fruer ? men ikke greit at vi sjekker opp innvandrer jentene?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
kan noen fortelle meg hva som er positivt med innvandring? annet enn at det har gitt oss masse problemer ? som mye mere kriminalitet, mange flere med sugerøret i statskassa, mere sykdommer og bla nye sykdommer?, fattigdom, utryghet blandt oss etnisk norske og masse mere

Hvorfor er det våres oppgave å huse barbarer fra et annet sammfun ? , hvorfor kan vi ikke ha en egen folkeavstemning om akkurat dette ?

hvorfor er det greit at innvandrere sjekker opp og, er nedlatende mot våre hvite fruer ? men ikke greit at vi sjekker opp innvandrer jentene?
Vis hele sitatet...
Det er nok mye positive sider med innvandring også, Jeg har personlig fått flere gode venner som er utlendinger å de er suverene de jeg kjenner, men nok om det

Det jeg tenkte jeg skulle nevne er at det er langt mer utbredt blandt våre mørkhudede nye landsmenn å være rasister en blandt norske

Du finner feks nærmest aldri nordmenn som er sammen med muslimske jenter

Jeg bare lurer på hvorfor??

hvis det er så at de ser på oss nordmenn som likeverde , hvorfor er vi ikke gode nok for jentene deres ?

Alle antirasistene er så raske med å trekke rasismekortet når det gjelder andre veien, Hvorfor hører vi konsekvent ikke noe fra den kanten når det går andre veien ?

Rasisme er ikke en enveiskjørt uting som bare går fra hvite til svarte
Det går på at en rase ser ned på en annen uavhengig av hvilken ende det begynner i

Nå vil sikkert mange tenke at det er ikke noe som heter "rase" innen mennesker men isåmåte må ordet "ras"isme byttes ut med et annet ord

Ble mye fugl å fisk fra meg dette her, men bare litt ting jeg tenker på
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Skukketrure; er nå litt uenig i at norske gutter ikke er med muslimske jenter. Jeg kjenner flere, og har sett flere. Nå bor jeg riktignok ikke i Norges største by(Trondheim), men jeg antar at det er flere ånne tilfeller i Oslo.

Èn ting jeg er langt på vei enig med deg om, er at det ikke skjer ofte, for dèt gjør det ikke, men det hender seg. Tror heller ikke det forandres noe særlig i framtiden heller (:.

og - forskjell i religion -mellom f.eks to svigerfamilier er ingen hindring hvis den muslimske siden er fornorsket, noe majoriteten er.

>>Kan bli litt småkonflikter hvis liberal norsk sekularisme blandes med islam hos ikke-fornorsket muslimsk familie i Norge, men heller ikke noe mer konflikt enn bare "litt", det at det er massivt konfliktnivå i Norge mellom muslimer og alle de som ikke er det er noe Demokratene og SIAN har funnet på
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Skukketrure; er nå litt uenig i at norske gutter ikke er med muslimske jenter. Jeg kjenner flere, og har sett flere. Nå bor jeg riktignok ikke i Norges største by(Trondheim), men jeg antar at det er flere ånne tilfeller i Oslo.

Èn ting jeg er langt på vei enig med deg om, er at det ikke skjer ofte, for dèt gjør det ikke, men det hender seg. Tror heller ikke det forandres noe særlig i framtiden heller (:.

og - forskjell i religion -mellom f.eks to svigerfamilier er ingen hindring hvis den muslimske siden er fornorsket, noe majoriteten er.

>>Kan bli litt småkonflikter hvis liberal norsk sekularisme blandes med islam hos ikke-fornorsket muslimsk familie i Norge, men heller ikke noe mer konflikt enn bare "litt", det at det er massivt konfliktnivå i Norge mellom muslimer og alle de som ikke er det er noe Demokratene og SIAN har funnet på
Vis hele sitatet...
Nå må du bestemme deg hehe
Jeg drev selv med en muslimsk jente en gang i mine yngre dager.

Men måtte ganske raskt kaste inn hånklet der etter at både broren å faren sa de skulle drepe meg om jeg ikke fjernet meg fra datteren i huset

Er ikke det en form for rasisme så vet ikke jeg

Og jeg er ganske sikker på at, "Skitner" du til en muslimsk jente i en familie med et par brødere i huset så går du nok i nærmere 80-100% av tilfellene en svært spennende tid i møte.

Så jeg synes virkelig det er på tide at det feies for andre dører først en hos alle de hordene med "nazi" nordmenn som alle anti rasistene hoier om
Sist endret av skukketrure; 24. april 2012 kl. 12:26.
Ønsker å gi et lite svar til de som mener asylsøkerne har en dårlig levestandard her i Norge.

I kommunen jeg bor i, er stor del av inntektskilden til kommunen å ta hånd om psykisk og fysisk utviklingshemmede mennesker. For noen år siden bestemte styret å bygge to store asylmottak i tillegg. De brukte da et nedlagt eldrehjem (bygde et nytt), og et annet svært stort lokale til formålet. Den dag i dag florerer det av asylsøkere over hele sentrum.

Jeg kjører drosje på deltid og har da fått sett litt på hvordan asylsøkerne lever. Mange av dem tar drosjer til butikker eller skoler, jeg har observert flere asylsøkere med telefoner av sistegenerasjon, de handler for mangfoldige hundre kroner flere ganger i uka på butikker, de går i merkeklær, og de får drosjer til og fra busser og ferjekaier. De får gå på en svært fin skole. Har også møtt asylsøkere på byen i festsammenhenger. Har også som rutine å kjøre asylbarn til barnehager og ungdomsskoler. Så levestandarden kan da ikke være så forferdelig? Drosje er dyrt.

Men en ting som jeg har lagt merke til her, er at noen asylsøkere er så utakknemlige at det er ikke morro engang. Flere ganger jeg har fått kjeft fordi jeg ikke har møtt opp på rett sted (feil instrukser fra mottaket). Burde de ikke være glad i det store og hele for at de får barna sine kjørt hjem i en av de mest lukrative måtene?

Kanskje litt off-topic, men jeg har ikke inntrykk av at asylsøkerne har det vondt her i Norge, men nå veit jeg ikke hvordan det er andre steder i Norge, f.eks. Oslo.
Sist endret av Neutralizer; 24. april 2012 kl. 12:55.
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Ønsker å gi et lite svar til de som mener asylsøkerne har en dårlig levestandard her i Norge.

I kommunen jeg bor i, er stor del av inntektskilden til kommunen å ta hånd om psykisk og fysisk utviklingshemmede mennesker. For noen år siden bestemte styret å bygge to store asylmottak i tillegg. De brukte da et nedlagt eldrehjem (bygde et nytt), og et annet svært stort lokale til formålet. Den dag i dag florerer det av asylsøkere over hele sentrum.

Jeg kjører drosje på deltid og har da fått sett litt på hvordan asylsøkerne lever. Mange av dem tar drosjer til butikker eller skoler, jeg har observert flere asylsøkere med telefoner av sistegenerasjon, de handler for mangfoldige hundre kroner i uka på butikker, de går i merkeklær, og de får drosjer til og fra busser og ferjekaier. De får gå på en svært fin skole. Har også møtt asylsøkere på byen i festsammenhenger. Har også som rutine å kjøre asylbarn til barnehager og ungdomsskoler. Så levestandarden kan da ikke være så forferdelig? Drosje er dyrt.

Men en ting som jeg har lagt merke til her, er at noen asylsøkere er så utakknemlige at det er ikke morro engang. Flere ganger jeg har fått kjeft fordi jeg ikke har møtt opp på rett sted (feil instrukser fra mottaket). Burde de ikke være glad i det store og hele for at de får barna sine kjørt hjem i en av de mest lukrative måtene?

Kanskje litt off-topic, men jeg har ikke inntrykk av at asylsøkerne har det vondt her i Norge, men nå veit jeg ikke hvordan det er andre steder i Norge.
Vis hele sitatet...
Asylsøkere tar drosje fordi de ikke har papirer eller råd til å kjøre bil, samtidig som de antageligvis får økonomisk støtte til nødvendig transport. Du skal vel bare være glad for at kommunen kjøper en tjeneste av arbeidsgiveren din, for mine skattekroner, slik at du kan ha en betalt jobb subsidiert av staten.

De handler for mange hundre kroner i uka fordi de trenger mat og utstyr som alle andre. Forventer du at man skal sulte når man er asylsøker?

Smarttelefoner er ikke en luksusvare i dag, det er helt vanlig. Forventer du at de skal ha en fasttelefon på deling på asylmottaket?

Festing, merkeklær? Skal folk råtne bort på et lukket mottak i striesekker?

Hadde ikke du vært forbanna om barna dine ikke ble kjørt hjem til avtalt tid eller om drosjen du har bestilt møter opp på feil adresse?

Alt du har nevnt er helt grunnleggende elementer som absolutt alle i Norge har både krav og behov for. Det er helt nødvendig med klær, mat, fritidsaktiviteter og nødvendig transport til skole for absolutt alle. Hvordan tror du integreringen skal foregå om man fjerner basisgrunnlaget til et normalt liv?
Sist endret av Mith; 24. april 2012 kl. 13:06.
Blir så irritert når folk tror at alt kan kokes ned til hvor godt de blir tatt imot, om de kommer fra et krigsherja land, hvor gode er i norsk, osv! Det er faen ikke så simpelt! Hva slags grunnverdier og personlighet menneskene som kommer inn har, har veeeeeldig mye å si! Jeg tror også det har med bl.a. religion å gjøre!

Som sagt, innvandrere fra katolske land, og India hvor de stort sett er hinduister og sikher, er stort sett mye mer takknemmelige, fredelige, forenlig med våre verdier, osv. På den annen side har du folk fra f.eks. Somalia, som får hjelp til å få bolig og fast jobb når de kommer hit, men så er de så stolte av seg selv at de ikke kan ta en "lav jobb", som f.eks. renholder eller maler, og begynner med kriminalitet istedet. Da er det faen meg de selv som er problemet.

Eller hva med saken for noen år siden, om noen muslimer som var på et sykehus, der fikk ungen deres topp gratis medisinsk hjelp, noe de aller fleste i hele verden ville gitt ALT for å få, og så klager de over at det er et bilde av Nasse Nøff der inne!? Det å faktisk få en sånn tanke i hodet er en ting, men å faktisk klage over det? Når personalet akkurat har redda barnet deres? Og gå videre med saken nok til at de til slutt fjerner bildet? Det er så utakknemmelig og arrogant at man skulle ikke trodd det var virkelig!!

Som Adil Khan sier, det er altfor mentalitet av å "forstå seg i hjel" på de innvandrerne som er drittsekker, istedenfor å våkne opp og ha litt forventninger og krav!
Sitat av Mith Vis innlegg
Asylsøkere tar drosje fordi de ikke har papirer eller råd til å kjøre bil, samtidig som de antageligvis får økonomisk støtte til nødvendig transport. Du skal vel bare være glad for at kommunen kjøper en tjeneste av arbeidsgiveren din, for mine skattekroner, slik at du kan ha en betalt jobb subsidiert av staten.

De handler for mange hundre kroner i uka fordi de trenger mat og utstyr som alle andre. Forventer du at man skal sulte når man er asylsøker?

Smarttelefoner er ikke en luksusvare i dag, det er helt vanlig. Forventer du at de skal ha en fasttelefon på deling på asylmottaket?

Festing, merkeklær? Skal folk råtne bort på et lukket mottak i striesekker?

Hadde ikke du vært forbanna om barna dine ikke ble kjørt hjem til avtalt tid eller om drosjen du har bestilt møter opp på feil adresse?

Alt du har nevnt er helt grunnleggende elementer som absolutt alle i Norge har både krav og behov for. Det er helt nødvendig med klær, mat, fritidsaktiviteter og nødvendig transport til skole for absolutt alle. Hvordan tror du integreringen skal foregå om man fjerner basisgrunnlaget til et normalt liv?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var enkelt og greit at jeg så ikke for meg at de hadde det vondt her i Norge.
Sitat av Mith Vis innlegg
Asylsøkere tar drosje fordi de ikke har papirer eller råd til å kjøre bil, samtidig som de antageligvis får økonomisk støtte til nødvendig transport. Du skal vel bare være glad for at kommunen kjøper en tjeneste av arbeidsgiveren din, for mine skattekroner, slik at du kan ha en betalt jobb subsidiert av staten.

De handler for mange hundre kroner i uka fordi de trenger mat og utstyr som alle andre. Forventer du at man skal sulte når man er asylsøker?

Smarttelefoner er ikke en luksusvare i dag, det er helt vanlig. Forventer du at de skal ha en fasttelefon på deling på asylmottaket?

Festing, merkeklær? Skal folk råtne bort på et lukket mottak i striesekker?

Hadde ikke du vært forbanna om barna dine ikke ble kjørt hjem til avtalt tid eller om drosjen du har bestilt møter opp på feil adresse?

Alt du har nevnt er helt grunnleggende elementer som absolutt alle i Norge har både krav og behov for. Det er helt nødvendig med klær, mat, fritidsaktiviteter og nødvendig transport til skole for absolutt alle. Hvordan tror du integreringen skal foregå om man fjerner basisgrunnlaget til et normalt liv?
Vis hele sitatet...
Så flott at de har det så fint i Norge da.
Samtidig blir våre eldre stuet vekk i fengselslignende hjem der de får så vidt mat.
Samtidig er den norske infrastrukturen langt bak resten av Europa bak østblokk land.
Samtidig som sykehus er overfylt og mange må tilbringe tiden sin der på gangene.

Hvorfor skal skattepengene mine gå til en nyinnflytta Somalier sin iPhone istedenfor å forbedre forhold til de eldre som et eksempel bare?
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Poenget mitt var enkelt og greit at jeg så ikke for meg at de hadde det vondt her i Norge.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at å få basisbehov som de du nevnte dekket ikke har noe å si for om folk har det vondt eller ikke. Det er en selvfølge at den norske stat stiller opp å dekker dette, men det er også mye mye mer som skal til for om folk trives og blir en del av samfunnet.
Har man det ikke vondt om man feks. går langvarig arbeidsledig pga. byråkrati? Jeg syns jeg leser om dette stort sett hver eneste uke, riktignok i form av etnisk norske nav-klienter som "ikke aner hva jeg har krav på", men som legger ut om hvor jævlig de har det og hvor vanskelig systemet er. Dette på tross av at de både er født og oppvokst her, har gått gjennom byråkratiet siden de startet på skolen og forstår språket.

Vil man ikke få sosiale problemer av å bli isolert fra samfunnet i lengre tid, spesielt mot sin vilje pga. bla. språk, kultur og det å være utestengt fra arbeidslivet? Igjen, er man 19år og sliter med sosial angst etter å frivillig ha brukt alt for mye tid i world of warcraft eller med jointen i kjeften så forventer man at NAV, arbeidsliv eller studier står klare så fort man innser hva man driver med, for ikke å snakke om sympatien man forventer seg når man møter litt motgang på nevnte områder.

Poenget mitt er som sagt at det ikke er lett å være asylsøker selv om man får dekket basisbehovene sine og det er tusenvis av mennesker i dette landet som syter og griner for mye mindre saker enn akkurat de som fortsatt sitter fast i papirmølla innestengt på et asylmottak mot sin vilje.
Hvor mye mottar en asylsøker? Dette er regulert i Pengereglementet.

Basisbeløpet for personer som har fri kost:
En voksen asylsøker over 18 år får inntil 1.135 kr i måneden
Et barn (0-18 år) får inntil 825 kr i måneden
Enslige forsørgere får et tilleggsbeløp på inntil 310 kr i måndeden

Basisbeløpet for personer som har selvhushold:
Enslige får inntil 2.790 kr i måneden
Ektepar/samboende får inntil 4.700 kr i måneden
Barn (0-18 år) får inntil 1.340 kr i måneden
Barn over 18 år i kjernefamilie får inntil 1.805 kr i måneden
Enslige forsørgere får et tilleggsbeløp på inntil 620 kr i måneden


Kilde: http://www.hero.no/Mottak/Spoersmaal.../(valg)/Mottak
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvor mye mottar en asylsøker? Dette er regulert i Pengereglementet.

Basisbeløpet for personer som har fri kost:
En voksen asylsøker over 18 år får inntil 1.135 kr i måneden
Et barn (0-18 år) får inntil 825 kr i måneden
Enslige forsørgere får et tilleggsbeløp på inntil 310 kr i måndeden

Basisbeløpet for personer som har selvhushold:
Enslige får inntil 2.790 kr i måneden
Ektepar/samboende får inntil 4.700 kr i måneden
Barn (0-18 år) får inntil 1.340 kr i måneden
Barn over 18 år i kjernefamilie får inntil 1.805 kr i måneden
Enslige forsørgere får et tilleggsbeløp på inntil 620 kr i måneden


Kilde: http://www.hero.no/Mottak/Spoersmaal.../(valg)/Mottak
Vis hele sitatet...
bra skrevet, mange som tror at norge spruter penger på folk
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
bra skrevet, mange som tror at norge spruter penger på folk
Vis hele sitatet...
Et problem med informasjonen DonTomaso oppgir er at de ikke kan tegne hele bildet, hva mener jeg? De har jo råd til et sted og bo, selv 4700 kroner i månenden hadde da ikke vært nok, de må få mer. Hvordan har jeg ikke den fjerneste formening om, hvis vi uteluker kriminalitet (de kan jo ikke alle bedrive kriminalitet) så er ytterligere stønad eneste alternativ.

En mulighet er at staten betaler for selve leiligheten og gir den bort slik at beboerne kun betaler strøm osv. Jeg vet ikke, bare en tanke.
Det er vel typiske kommunalboliger ol. som er aktuelt.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvor mye mottar en asylsøker? Dette er regulert i Pengereglementet.

Basisbeløpet for personer som har fri kost:
En voksen asylsøker over 18 år får inntil 1.135 kr i måneden
Et barn (0-18 år) får inntil 825 kr i måneden
Enslige forsørgere får et tilleggsbeløp på inntil 310 kr i måndeden

Basisbeløpet for personer som har selvhushold:
Enslige får inntil 2.790 kr i måneden
Ektepar/samboende får inntil 4.700 kr i måneden
Barn (0-18 år) får inntil 1.340 kr i måneden
Barn over 18 år i kjernefamilie får inntil 1.805 kr i måneden
Enslige forsørgere får et tilleggsbeløp på inntil 620 kr i måneden


Kilde: http://www.hero.no/Mottak/Spoersmaal.../(valg)/Mottak
Vis hele sitatet...
De tallene gjelder asylsøkere Når den analfabete asylsøkeren, hans analfabete kone og deres 8 barn får innvilget opphold, blir tallene ganske annerledes.
Bolig i Oslo og alt familien trenger helt til barna eventuelt er ferdig utdannet. Det koster enorme beløp, langt mer enn noen analfabet har mulighet til å tjene inn på egenhånd.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
De tallene gjelder asylsøkere Når den analfabete asylsøkeren, hans analfabete kone og deres 8 barn får innvilget opphold, blir tallene ganske annerledes.
Bolig i Oslo og alt familien trenger helt til barna eventuelt er ferdig utdannet. Det koster enorme beløp, langt mer enn noen analfabet har mulighet til å tjene inn på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Så man får den summen PER unge? Å faen.

Så hvis et ektepar uten inntekt har 8 barn, så blir det 4700 + (8 * 1340),altså 15420 kroner i måneden? Det er 185 040 kroner i året det. Det er fortsatt ikke nok til å bo, det må være ytterligere stønad.

Edit: Eller er det nok? Hvor billig kan du få en leid en leilighet i Oslo per idag? Hvor mye koster det for 2 voksne og 8 unger i mat? Hva med strøm og oppvarming?
Sist endret av Petter H; 24. april 2012 kl. 17:32.
Sitat av Mith Vis innlegg

1Asylsøkere tar drosje fordi de ikke har papirer eller råd til å kjøre bil, samtidig som de antageligvis får økonomisk støtte til nødvendig transport. Du skal vel bare være glad for at kommunen kjøper en tjeneste av arbeidsgiveren din, for mine skattekroner, slik at du kan ha en betalt jobb subsidiert av staten.

2De handler for mange hundre kroner i uka fordi de trenger mat og utstyr som alle andre. Forventer du at man skal sulte når man er asylsøker?

3Smarttelefoner er ikke en luksusvare i dag, det er helt vanlig. Forventer du at de skal ha en fasttelefon på deling på asylmottaket?

4Festing, merkeklær? Skal folk råtne bort på et lukket mottak i striesekker?

5Hadde ikke du vært forbanna om barna dine ikke ble kjørt hjem til avtalt tid eller om drosjen du har bestilt møter opp på feil adresse?

Alt du har nevnt er helt grunnleggende elementer som absolutt alle i Norge har både krav og behov for. Det er helt nødvendig med klær, mat, fritidsaktiviteter og nødvendig transport til skole for absolutt alle. Hvordan tror du integreringen skal foregå om man fjerner basisgrunnlaget til et normalt liv?
Vis hele sitatet...
1 Å reise med kolektiv transport det være seg tog,buss er det norske folk med trang økonomi må ta til takke med.

En venn av meg som har betalt skatt et halvt liv å nå sitter i rullestol. får dekket 3500kr i ÅRET!!

Jeg ved jo at du er svært invandringsvennlig å alt det der, å jeg respekterer for all del ditt syn .

Det jeg derimot har vannskelig for å forstå er at du ikke innser at det for det gjengse nordmann virker veldig urettferdig at man ikke prioriterer våre "egne" først noe som igjen fører til økt missnøye mot politikken som føres og mer motstand mot innvandring

som igjen ødelegger for ditt syn/ønske om et mer multikulturelt samfunn evt muligheten til å hjelpe flere asylsøkere (et av alternativene eller begge regner jeg med at du støtter.Jeg støtter ingen av de)

2. Er jeg for en sjelden gang enig med deg i, å handle for "mange hundrelapper" i uka synes jeg ikke er mye å har ingen problemer med å unne de det

3. Smarttelefoner er på ingen måte noe gud å hvermann uten arbeid kan unne seg. og mye av argumentasjonen min fra punkt 1 blir det samme her

4. folk uten arbeid pleier å måtte nøye seg med å handle på HM osv,ser ingen grunn til at asylsøkere skal kunne meske seg i noe mer.

5. Hadde jeg rømt fra et land i krig å nød, hadde jeg vært langt mer ydmyk (og svært glad for å i det hele tatt ha en trygg omgivelse for meg og familien min) en å tillate meg å klage over at vertslandets GRATIS privatsjåfører hadde kjørt litt feil
Sitat av bajjaz Vis innlegg
De tallene gjelder asylsøkere Når den analfabete asylsøkeren, hans analfabete kone og deres 8 barn får innvilget opphold, blir tallene ganske annerledes.
Vis hele sitatet...
Vet du hvordan systemet fungerer når man eventuelt får innvilget opphold? Da er man jo ikke lengre asylsøkere så jeg regner med at det da er andre instanser som trer inn, f.eks NAV.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Bolig i Oslo og alt familien trenger helt til barna eventuelt er ferdig utdannet. Det koster enorme beløp, langt mer enn noen analfabet har mulighet til å tjene inn på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Jada, du kan sikkert vise til ekstreme tilfeller hvor folk sitter hjemme og får penger kastet etter seg. Men nå er det nå engang slik at de fleste som får innvilget opphold også får seg en jobb etterhvert som gjør at man betaler for seg selv. Innvandrere går i større grad på trygd enn etniske nordmenn, det vet man. Det fornuftige mennesker gjør er å prøve å finne ut hvorfor det er slik og hvordan man kan motvirke dette. Det ufornuftige mennesker gjør er å slå fast at innvandrere kun er ute etter å motta trygd og å utnytte systemet, fordi de er født sånn eller ble sånn da de kom til Norge.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Vet du hvordan systemet fungerer når man eventuelt får innvilget opphold? Da er man jo ikke lengre asylsøkere så jeg regner med at det da er andre instanser som trer inn, f.eks NAV.

NAV trykker ikke penger, de fordeler skattepenger. I tillegg får kommunen overført flere hundre tusen pr bosatte flyktning.
I tillegg til dine tall kommer asylmottaket. Asylmottak er kjempekostbart og holder stort sett veldig lav kvalitet.


Jada, du kan sikkert vise til ekstreme tilfeller hvor folk sitter hjemme og får penger kastet etter seg. Men nå er det nå engang slik at de fleste som får innvilget opphold også får seg en jobb etterhvert som gjør at man betaler for seg selv. Innvandrere går i større grad på trygd enn etniske nordmenn, det vet man. Det fornuftige mennesker gjør er å prøve å finne ut hvorfor det er slik og hvordan man kan motvirke dette. Det ufornuftige mennesker gjør er å slå fast at innvandrere kun er ute etter å motta trygd og å utnytte systemet, fordi de er født sånn eller ble sånn da de kom til Norge.
Vis hele sitatet...
Beklager, det jeg mente var egentlig ment for at de som leste det skulle tenke selv.
Gå inn på finn.no og se hvor mye det koster å leie en leilighet i Oslo som kan romme en familie med 8 barn. Da ser du at en analfabet uten utdanning kanskje får nok med sin bruttolønn. Det er umulig for mange å bli selvgående nettopp p.g.a. misforhold mellom leveutgifter og inntektsmuligheter.

I Oslo har vi en rekke komunale leiekontrakter beregnet på de som ikke en gang fungerer i leiemarkedet. Enkelte grupper får rett og slett ikke leie i det private markedet. Disse kontraktene er ågerdyre.

Det eneste jeg slår fast er at vi er forpliktet til å dekke utgiftene til mennesker vi har latt bosette seg her uansett. Du kan jo kanskje tenke deg selv hvordan et slikt nasjonalt ansvar ser ut i diverse u-land rundtomkring.

I disse dager har vi mye snakk om hjemsending av etiopiske barn. Etiopia har 70 millioner innbyggere. Hvis vi lar disse tvinge oss til opphold så har vi også forpliktet oss til å fø på alle som greier og ta seg hit fra Etiopia.

Siden du bruker ord som fornuft er det fristende og belære deg litt.
En som er fornuftig tar ikke på seg store fremtidige utgifter hvis ikke det strengt nødvendig.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
3. Smarttelefoner er på ingen måte noe gud å hvermann uten arbeid kan unne seg. og mye av argumentasjonen min fra punkt 1 blir det samme her
Vis hele sitatet...
Svært mange mennesker i den 3. verden har hoppet over et trinn i teknologiutviklingen. De har aldri eid en datamaskin og trenger heller ikke det fordi de har en relativt billig mobil som kan gjøre det samme. Når man kan få iphone4 knyttet opp til et abonnement for 100 spenn er nok ikke det en dum ide for en asylsøker som vil ha vanskeligheter med å spare nok på egen hånd. Mobil er en billig kanal ut til internett, særlig fordi investeringskostnaden er såpass lav. Jeg har en stasjonær datamaskin, laptop og smarttelefon. Neppe mange asylsøkere som får det dekket av nav...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Neppe mange asylsøkere som får det dekket av nav...
Vis hele sitatet...
Tja, vet ikke helt.
Her i nabolaget leverte jeg for et par måneder siden 12 stasjonære maskiner.
Det var kun til barna i familien.
Samtidig var Elkjøp og Møbelringen på åstedet med møbler og hvitevarer.

Fra før har denne familien fått bygget et hus på like over 400 kvm. i et område der et lite husbankhus går for 2.5-3 mill.

Alt betalt av NAV.

Husets herre var ikke å treffe fordi han var iSomalia og giftet seg med kone nummer 3.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Tja, vet ikke helt.
Her i nabolaget leverte jeg for et par måneder siden 12 stasjonære maskiner.
Det var kun til barna i familien.
Samtidig var Elkjøp og Møbelringen på åstedet med møbler og hvitevarer.

Fra før har denne familien fått bygget et hus på like over 400 kvm. i et område der et lite husbankhus går for 2.5-3 mill.

Alt betalt av NAV.

Husets herre var ikke å treffe fordi han var iSomalia og giftet seg med kone nummer 3.
Vis hele sitatet...
Du kødder nå?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Du kødder nå?
Vis hele sitatet...
Desverre gjør jeg nok ikke det.
Og da jeg gikk i Jotunheimen så jeg en drage. Anekdoter er rimelig verdiløst, og langt fra temaet som tross alt er voldtekter i Oslo, ikke hva lokalbygdas rasistrykter sier om den lokale afrikaneren.
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Tja, vet ikke helt.
Her i nabolaget leverte jeg for et par måneder siden 12 stasjonære maskiner.
Det var kun til barna i familien.
Samtidig var Elkjøp og Møbelringen på åstedet med møbler og hvitevarer.

Fra før har denne familien fått bygget et hus på like over 400 kvm. i et område der et lite husbankhus går for 2.5-3 mill.

Alt betalt av NAV.

Husets herre var ikke å treffe fordi han var iSomalia og giftet seg med kone nummer 3.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du dette?
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Tja, vet ikke helt.
Her i nabolaget leverte jeg for et par måneder siden 12 stasjonære maskiner.
Det var kun til barna i familien.
Samtidig var Elkjøp og Møbelringen på åstedet med møbler og hvitevarer.

Fra før har denne familien fått bygget et hus på like over 400 kvm. i et område der et lite husbankhus går for 2.5-3 mill.

Alt betalt av NAV.

Husets herre var ikke å treffe fordi han var iSomalia og giftet seg med kone nummer 3.
Vis hele sitatet...
virker rart at en stor prosentandel av innvandrere godtar å bo i små leiligheter på oslo øst ut i fra denne standaren.. om man flytter på landet får man egen villa på 400kvm, 3 koner å 12 dataer til barna, mens møbelringen og elkjøp står for møbler og hvitevarer. hehe
Sitat av seven_up Vis innlegg
virker rart at en stor prosentandel av innvandrere godtar å bo i små leiligheter på oslo øst ut i fra denne standaren.. om man flytter på landet får man egen villa på 400kvm, 3 koner å 12 dataer til barna, mens møbelringen og elkjøp står for møbler og hvitevarer. hehe
Vis hele sitatet...
Dette er i Midt troms i nord norge, det er kaldt sommer som vinter med det er sikkert bedre enn de noen gang kan håpe på i Somalia.

Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Hvordan vet du dette?
Vis hele sitatet...
Driver et vel fungerende firma som leverer tjenester til NAV.

Har sett meg lei på denne galskapen og bryr meg ikke lengre hvordan det går med mitt firma kontra kommunene. Har flere ben å stå på.
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Har sett meg lei på denne galskapen og bryr meg ikke lengre hvordan det går med mitt firma kontra kommunene. Har flere ben å stå på.
Vis hele sitatet...
Da ser jeg jo for meg at det er trivielt for deg å oppdrive dokumentasjon på at NAV har finansiert dette. Har du ikke bevis kan du holde kjeft og la diskusjonen være ontopic.
Sist endret av ivioynar; 24. april 2012 kl. 21:42.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.dagbladet.no/2012/05/16/k...edia/21618519/

Hva synes folk om denne artikkelen? Er statestikken som presenteres sann? I såfall er det ganske utrolig. kort sagt går den ut på at mesteparten av voldtektene ijfor ble gjort av etnisk norske,ikke innvandrere. Noen synspunkter?
Sitat av Fritenker Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2012/05/16/k...edia/21618519/

Hva synes folk om denne artikkelen? Er statestikken som presenteres sann? I såfall er det ganske utrolig. kort sagt går den ut på at mesteparten av voldtektene ijfor ble gjort av etnisk norske,ikke innvandrere. Noen synspunkter?
Vis hele sitatet...
Det er bare tull! Har selv sitert tall fra den rapporten utrop viser til i denne tråden tidligere. Dessuten er tallene fra 2010 og ikke 2011 som Rødt og utrop hevder.

"I 2010 er andelen gjerningsmenn med norsk landbakgrunn 34,9%"
Når er det vel sånn at flere voldtekter går uanmeldt enn ikke, de fleste voldtekter er ikke overfallsvoldtekter og overfallsvoldtekter er de med høyest oppklaring pga av anmeldelse å at det som regel blir meldt inn med engang. Overfalls voldtekter er vel overrepresentert i media og ellers, disse har mest sannsynligvis høyest andel av ikke etniske nordmenn.

Så ja, det er et problem. Og det er en selvfølge at vi har flere selv, siden vi er i flertall. Men syntes dette har blitt blåst ut av proposjoner, som gjør at problemet blir vanskeligere å lokalisere, å at mange innvandrere blir stigmatisert og har dette hengende over skulderen.

Unnskyld for "sloppy" skriving!
Sist endret av Tafattt; 22. mai 2012 kl. 06:39.