Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2732
Hei

Noen som har laget plantetelt her? Kan dette brukes eller finnes noen annet å bruke som teltvegger?

Må ha noe som reflekterer lyset - led / cfl

D
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du vet at det der er et lite pledd som skal brukes i nødsammenheng for å holde varmen?

Du skal bruke slik plast i teltet ditt: http://www.gartnerbutikken.no/produc...t-hvit-lystett
Hvit plast reflekterer lys godt uten at det blir konsentrerte stråler som kan svi plantene dine.
Ja vet att det er pga varmen i nød, men tenkte att den sølvfargen gjerne reflekterte lyset bra, men takk for tips på den gartnerbutikken
Hvorfor bare ikke bruke alu folie?
Jo men da blir det nok noen ruller og alu folie skal visst ikke være helt bra heller, pga den kan lage svidde punkter på plantene
Du kan fint bruke sånn folie, jeg har laget et lufttett rom med store fine friske planter og det fungerer utmerket . Lykke til!
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hvorfor bare ikke bruke alu folie?
Vis hele sitatet...
Jeg mener å ha hørt at hvit reflekterer mer enn sølvfolie, men kan godt være jeg husker feil.
Du kan få hotspots av å bruke alufoil, det går fint an å dyrke i et hvitt/lyst rom.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Aluminiumsfolie er en dårlig ide av flere grunner, den første er at det ikke er slitesterkt, så et feiltrinn og du river med deg halve "teltet". Det andre er at det er strømførende, som du skal potensiellt koble kraftige lamper til. Og sist men ikke minst er refleksjonen, som kan gi konsentrerte stråler som kan svi planten.

Nei det beste er å bygge seg en ramme, eller kjøpe noe og trekke det med denne gartnerplasen, sort side ut og hvit side inn, det er slitesterkt og lystett.
Sist endret av Dodecha; 2. januar 2015 kl. 09:05.
Overskuddsmateriell
Her er en ganske ny tråd som går på noe det samme: http://freak.no/forum/showthread.php?t=276471