Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1381
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen andre som har et problem med det her? Sitter normalt på stolen min og ruller foran pc'en, og mister selfølgelig noen små klumper hasj på gulvet innimellom.

Vet ikke hvor normalt det her er, men om jeg er veldig down bad kan det hende jeg skraper opp hasjen fra gulvet også røyker det.

Dette er jo nice, alltid ha et lite "backup" stæsj på gulvet
Men, hvordan i huleste skal jeg kunne være sikker på at den dagen jeg flytter ut at gulvet er rent for hasj?

Noen som har erfaring med å vaske opp hasj fra gulvet på en effektiv måte? Å ta en og en klump er latterlig ueffektivt.
Har aldri testet, men hva med en sånn dampvasker? AAAner ikke hva det heter, men en som bruker damp for og vaske, regner med at hasjen sitter ganske godt i gulvet og at litt varme hjelper.

Funker sikkert med varmt nok vann også.
Tja, jeg ville skrapet av det med en sparkel eller lignende når det er kaldt i rommet for å hindre at det blir oljete og utgnidd.

Deretter vasket.

Så skaffet en stor messingtallerken eller lignende til å mekke på
Bruker en 5kr å skraper de opp med,ingen hakk i gulvet og oppe tvert men tar jo litt lang tid visst man ikke gjør det ofte
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vask det med såpe, enklere blir det ikke
Bruk sprit/håndsprit. Da går det lett vekk.
Sprit er optimalt for det meste av den slags "oljesøl", både for å vaske glassutstyr og benker. Men greit å være forsiktig da parketten kan bli matt/rar i fargen.
I fremtiden anbefaler jeg en gulvbeskyttende matte under stolen som gjør jobben.

Når du bytter den ut etter noen år har du et slags kart med 0.01g flekker som viser frem markedet siste årene

Sist endret av KjemikalieX; 13. januar 2022 kl. 18:32.
Drypp noen dråper whitesprit på sølet/klumpene og bruk en palettkniv eller en koketoppskrape til å få det vekk.
Åjada har hatt noen desperate stunder i livet jeg ikke er stolt av på alle fire på gulvet og i teppet med lommelykt. Men hey for en glede når det plutselig er nok til en god jay eller TO haha!

En skrape i plast er gull, du finner det i kjøkkenavdelingen som komfyrskrape eller deigskrape ca 10 cm liten fin greie. En isskrape til bilvinduer gjør samme nytten, men skrap sakte og evn hold et hvitt papir foran så ikke biten hopper langt vekk på gulvet når den løsner. Av den grunn er det beste å bruke neglen bare gro litt lengde på den.

De klumpene går ikke vekk i vask hvertfall ikke etter min erfaring. Må skrapes opp en og en