Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 679
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bestilte eztest benzo testkit fra Shady.no for å teste noen tabletter (Bensedin).

Når jeg puttet oppi litt av tablettene så ble det umiddelbart rødt (indikerer diazepam), men siden det stod at jeg skulle riste litt på ampullen så gjorde jeg det, og da endret fargen seg til gul (indikerer nitrazepam).

Den ble altså umiddelbart rødt, men denne forandret seg til gult etter å ha ristet, og har ikke forandret farge etter dette (fortsatt gul etter 30 min).

Hvordan skal jeg egentlig tolke dette? Er det normalt at fargen skal endre seg? Pillen jeg testet skulle være Bensedin (valium/diazepam).
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det skal også nevnes at jeg ikke pulveriserte tablettene, men kuttet av et par små klumper. Vet ikke hvor mye det har å si?
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av testkitsnorgeNO Vis innlegg
Var tabletten farget? Benzodiazepiner kan være vanskelige å teste ettersom bindemidler og fargestoff kan reagere med testreagensen. Det er derfor ikke i alle tilfeller mulig å skille mellom ulike benzo-typer. Du har i det minste fått et utslag som indikerer at det er benzodiazepiner til stedet. Det er i tillegg anbefalt å teste tabletter for fentanyl, men da trenger du egne teststrimler.

Det er for øvrig anbefalt å pulverisere det du tester.

Se gjerne guide her: https://testkitsnorge.no/hvordan-teste-benzo/
Vis hele sitatet...
Tablettene var helt hvite. Det stod i instruksjonene at man skulle ta av en liten bit av tabletten, men skal ta med meg tipset om å pulverisere til neste gang Tusen takk for svar