Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2717
Hva kan konsekvenser av en amfetamin overdose være? Og hvor sannsynnlig er det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skade på hjernern, hjertet, i værste fall død.

Sannsynligheten? Finnes ikke tall på slikt, noen folk er større idiot enn andre. Lemmy var amfetaminbruker mesteparten av livet sitt og levde lenge, men det finnes folk under 18 som har dødd av det.
sunnny01's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Skade på hjernern, hjertet, i værste fall død.

Sannsynligheten? Finnes ikke tall på slikt, noen folk er større idiot enn andre. Lemmy var amfetaminbruker mesteparten av livet sitt og levde lenge, men det finnes folk under 18 som har dødd av det.
Vis hele sitatet...
hvilke skade på hjernen kan oppstå? Lest om hjerneblød, men er det noe sannsynlig vis man er ung og tar det?
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
hvilke skade på hjernen kan oppstå? Lest om hjerneblød, men er det noe sannsynlig vis man er ung og tar det?
Vis hele sitatet...
Man kan vertfall raskt bli psykotisk, og paranoid å sånt. Gjerne i store doser sammen med lite søvn. Men går vel kanskje ikke som overdose
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
hvilke skade på hjernen kan oppstå? Lest om hjerneblød, men er det noe sannsynlig vis man er ung og tar det?
Vis hele sitatet...
Unge folk kan også få hjerneblødninger, slag og hjerteinfarkt, også helt uten amfetamin. Men nå snakker du ikke bare om amfetaminbruk, men amfetaminoverdose, og da er det veldig mulig. Jeg kjenner personlig to som har fått slag i 20 åra, ene brukte amfetamin og sitter i rullestol enda, flere år senere. Det er ingenting å spøke med, vær forsiktig...
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
hvilke skade på hjernen kan oppstå? Lest om hjerneblød, men er det noe sannsynlig vis man er ung og tar det?
Vis hele sitatet...
Alt fra ting en ikke til knapt merker. Til at du ender opp som en grønnsak, som må mates med sonde resten av livet. Eller død da, alt etter som hva du synes er verst av disse to sistnevnte.
For det som kan skje er en hjerneblødning. Alt etter som hvor raskt du får legehjelp, hvor massiv blødningen er og hvor blødningen er i hjernen. Så kan alt fra bitte små deler til ganske store deler av hjernen dø. Da er den delen av hjernen borte for godt. Hvis du er ung, så har hjernen igjen en del plastisitet. Altså at hjernen kan ta det som er igjen, og fordele de fleste oppgavene den har på nytt. Slik at du kan f.eks. lære å snakke på nytt, om den delen blir skadd. Men du blir aldri helt den du var, hvis du har hatt en hjerneblødning med litt omfang.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skal vel ta utrolig mye amfetamin før du tar en "overdose" å hvis kroppen din gir etter er du ikke kanskje da genetisk tilpasset at det ville skjedd deg før eller siden?
Jeg har sett folk ta doser som er umenneskelig i mine øyne, smelle en 0.8 eller spise 1.5 g

Dem har bare blitt speedy i formen , noen har sluknet også.. etter mange døgn.
Tror kroppen klarer håndtere amfetamin utrolig mye bedre en fks MDMA. som er veldig likt kjemisk
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bigman Mikkemus Vis innlegg
Man kan vertfall raskt bli psykotisk, og paranoid å sånt. Gjerne i store doser sammen med lite søvn. Men går vel kanskje ikke som overdose
Vis hele sitatet...
Jo, det blir sett på som akutt forgiftning.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppkast, besvime er heller ikke unormalt, svimmelhet, angstanfall osv. det skjer ofte om man er uforsiktig ved IV bruk, spesielt om du har en «ny type».
Vel det øker blodtrykket, pulsen og hjerterytme. Du pisser ut vitaminer og mineraler som bare pokker så der er det jo mye som kan få maskineriet til å gå i stå. Så har du ymse mentale tilstander du kan ende opp i, f.eks psykose, paranoia, angst/panikkanfall, oppheng/tvangstanker. Altså det er MYE som kan gå galt på en høy dose amfetamin, hvis du også begynner å tenke på all driten de lager amfetamin av, hvertfall meta som blir mer og mer populært pga en utifra hva jeg forstår lettere syntese og mer tilgjenglige ingredienser uten noe særlig behov for hjelp og evt sikkerhetsklarering og tilgang på laberatorium. Take your pick
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Hva kan konsekvenser av en amfetamin overdose være? Og hvor sannsynnlig er det?
Vis hele sitatet...
Konsekvensene av en Amfetamin overdose er ganske alvorlige.

Mentale: Paranoia, rusutløst psykose, angst. Dette kan være et tilfeldet for en liten periode eller det kan vare over år eller resten av livet. (Disse er de mest vanlige).

Fysiske: overbelastning av indre organer som lunger, hjerte, nyrer og lever under bruk, samt dehydrering som følge av for mye dansing/annen aktivitet. Kan føre til hjertestans iverstefall død.

Hvorfor man tar overdose?. Overdoser skjer som regel med uhell eller med vilje. Mest normale episoder av en overdosering er vist man har fått et stoff som er sterkere enn stoffet du brukte sist uten at du vet det og tar like mye som før og det ender som regel til en Overdose.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt overdose en gang ved dropping, var oppe i flere døgn(ca 2-3 døgn)
var dypt inn i det så nesen begynte å bli ubrukelig som inntak.

Så jeg var sammen med en dame og hun ble kjempe form og jeg følte meg utenfor ettersom formen min aldri steg etter droppingen så jeg måtte trå til med mere sniffing som så så si var helt jævlig når nesen er broken.

Men til poenget mitt, alle de droppene jeg tok, kanskje ikke alle, men veldig mange hadde samlet seg uten å løse seg opp. Brukte dopapapir så skjønner fortsatt ikke den dag i dag hvorfor det skjedde men tror nok det var veske inntak som var sterkt mangelfullt ettersom dopapiret ikke gikk i oppløsning.

Til opplysning vil jeg si at jeg var misbruker ved den tiden uten at jeg stakk sprøyter. Jeg var ung og hadde lite kunnskap.
Det som skjedde var at jeg startet med å kaste opp noe jævlig, rusen og alt ble bare borte, svimmel og fortsettelse med spying i ca 1 times tid. Etter jeg var ferdig med oppkast var kroppen så sliten og hodet var ikke med, jeg datt bort og ville sovnet hvor som helst om hun jeg var sammen med ikke tok vare på meg.

Oppsummering: Overdose ved uskyldighet og lite kunnskap, kroppen kollapser og kroppen tar styringen om hva som skal skje. Min erfaring er at man sovner på overdose, selvfølgelig på min måte å overdose på, andre har forskjellige opplevelser og måter de tar inntaket på.

Jeg var 18 år den gangen, idag er jeg over 30. Jeg bruker fortsatt å synes det er et fantastisk god rus om man har kunnskapen om å sove og samtidig få i seg næring, for meg så er det helt vanlig at jeg blir sulten 3-4 timer etter et måltid. Men jeg bruker regelmessig pr.dags dato på grunn av at hodet mitt fungerer meget godt under små regelmessige inntak. Dog jeg har ADHD.

Mitt tips er og holde seg unna meta, ja det er en sterkere rus men som nybegynner er det ekstremt vanskelig å se å kjenne forskjell. Farget stoff er ofte avfalllsstoffer som jeg ofte mener jeg meta. Du blir våken i mange netter uten tretthet ved små inntak. Ren amfetamin som er hvit og lukter "rett" er det beste for meg. Jeg har inntak på ca 5g pr uke og jobber 100%. Bruker dog benzo(Alpzram/xan/ksalol/2mg hundeben, alt etter som finnes. men brukes kun til å få roet ned og sove. Drikker sjeldent, og om jeg gjør drar jeg en linje så jeg justerer så jeg aldri blir for full. Kombinerer ikke benzo og alkohol, oppskrift på faenskap, alt fra slossing til innbrudd eller være drittsekk mot folk som ikke fortjener det bare fordi du er rusa å idiot og ingen er over deg. Benzo blir meget forsterket ved alkoholinntak.

Takk for meg, var sikkert meget dårlig skrevet da jeg har tilstanden ADHD og sliter med å få sammenhenger godt skrevet.

#StayClean
#MyAdvice