Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4879
Hei Freaks

Blir man avhengig av Metamina tabl ? (Dexamfetamin)

Er satt på 10mg x 3 ganger daglig.

Vært gjennom Ritalin, Medikinet og Concerta, men klarte ikke bivirkningene, så da fikk jeg Metamina. Ny verden og nytt liv for meg !

-Men blir man avhengig av det ved "normal foreskrevet bruk" ?

Stod 4 mnd på Ritalin og Concerta, sluttet på dagen, men ingen avhengighet, bare at symptomene kom tilbake..

Metamina er jo på en måte "ren lege-amfetamin", og Amfetamin fra gata blir man jo hekta på, derfor spørsmålet...

-Takker for svar! Ha en fin dag
Avhengighet varierer vel fra person til person, men det er mulig.
Du blir akkurat like avhengig av metamina fra apoteket som av speed fra plata.

Bruksmønster, administrasjonsmetode og forventninger er et par ting som bidrar til at "lege"- og "gate"-stoff later til å ha forskjellig effekt. Det er ikke puttet noe magisk i apotekvarene som gjør at de ikke gir bivirkninger, enda latterlig mange tror det.
Sist endret av Tøffetom; 4. august 2014 kl. 07:45.
narsissist-nihilist
Ved normale doser blir du ikke det. Jeg kan fint kutte det ut en uke innimellom uten problemer. Men man kan bli psykisk avhengig av å ha de "på plass" når man skal gjøre noe, en kompis av meg kunne ikke tenke seg å gå umedisinert på jobb. For meg er det som sagt ikke et problem.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du blir akkurat like avhengig av metamina fra apoteket som av speed fra plata.

Bruksmønster, administrasjonsmetode og forventninger er et par ting som bidrar til at "lege"- og "gate"-stoff later til å ha forskjellig effekt. Det er ikke puttet noe magisk i apotekvarene som gjør at de ikke gir bivirkninger, enda latterlig mange tror det.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. så du påstår at speed på gata og metamina er det samma? på gata kan få du speed som girer deg som faen, vanlig amf blanda med ether og annet dritt og du kan være heldig og få nogenlune ren amf (60-70%). Resta blir for dumt. kan heller svare imorra når jeg er mer edru. Men den typiske " kaste etter deg c prep med fullt av bivirkninger at det skulle ikke være mulig " den er jeg så dritt lei av at ja...
Ja siter wikipedia, men jeg kjenner flere som går på adhd medisiner som ikke er "speed vrak" om jeg skal si det sann.
Sist endret av narni; 6. august 2014 kl. 03:56.
Hva slags medisiner gir de ut mot ADD? Ser ut som jeg mangler hyperaktiviteten så de snakker om ADD.
Skal på noen slags meds nå husker ikke hva virkestoffet var.

Noen med ADD som vet hva de forskjellige medisinene har av bivirkninger?
Ad/Hd og ADD pasienter blir medisinert med (for den diagnosen alene)
Ritalin, Medikinet, Equysem eller Concerta ( innholdstoffet er Metylfenidathydroklorid )
Der finnes også et c-preparat som heter Strattera.

Når en har vært gjennom alle de typene, men ikke kan bruke de av ulike grunner, så er det
et siste alt.: "Metamina" , som inneholder Dexamfetamin.
-Men Fylkeslegen forlanger at en har testet ut de førstnevnte alternativene.

Dette er de typene medisiner som finnes for Adhd/ADD.

Det kan også bli brukt/forsøksmessig div Antidepressiva, Antipsykotikum, Nevroleptika o.l
med god effekt, men det er de overnevnte som er direkte rett medisinering
for den diagnosen, hvis medisinering trengs.

Ad/Hd og ADD pasienter blir medisinert med (for den diagnosen alene)
Ritalin, Medikinet, Equysem eller Concerta ( innholdstoffet er Metylfenidathydroklorid )
Der finnes også et c-preparat som heter Strattera.

Når en har vært gjennom alle de typene, men ikke kan bruke de av ulike grunner, så er det
er siste alt.: "Metamina" , som inneholder Dexamfetamin.

Dette er de typene medisiner som finnes for Adhd/ADD.

Det kan også bli brukt/forsøksmessig div Antidepressiva o.l
med god effekt, men det er de overnevnte som er direkte rett medisinering
for den diagnosen, hvis medisinering trengs.
Sist endret av mercen; 7. august 2014 kl. 15:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.