Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4424
Hei.

Har noen spørsmål rundt amfetaminbruk i forhold til mat og trening. Som "alle" vet så demper pepper matlysten betraktelig. De gangene jeg tar noen lisser prøver jeg som regel å time det sånn at jeg får i meg et godt måltid rett i forkant for så å presse i meg regelmessige små måltid etterpå (yoghurt, bananer osv.)

Høyner pepper'n forbrenningen din eller demper den kun matlysten? Lurer på dette mtp. at om jeg får i meg nøyaktig samme mat med og uten inntak av amfetamin, vil det være noen forskjell i hvor mye av maten jeg tar til meg?

Har lest her på forumet at man ikke bør trene i amfetaminrus da det høyner pulsen din og kan være direkte farlig. Om jeg tar en liten lisse, hvor lenge etterpå vil det være trygt å trene? Og er det forskjell på om det er styrke eller kondisjonstrening? Og om jeg tar pepper etter å ha trent, vil det være ødeleggende for effekten?
Sist endret av Bubles; 3. august 2014 kl. 16:24. Grunn: trykkleif
Pepper høyner ikke forbrenningen din, om du mister betraktelig mye fett så er det fordi du ikke spiser.
Ikke lurt å ta noe i det hele tatt, hvorfor skal du ta en liner før trening? Er det for å vise folka på treningsstudio hvor oppgira du er.. Dette er i allefall ikke lurt. Å ta en pepper etter man har trent skal egentlig gå greit.
Sitat av psychotomimetic Vis innlegg
Ikke lurt å ta noe i det hele tatt, hvorfor skal du ta en liner før trening? Er det for å vise folka på treningsstudio hvor oppgira du er.. Dette er i allefall ikke lurt. Å ta en pepper etter man har trent skal egentlig gå greit.
Vis hele sitatet...
Amf er jo prestasjonsfremmende stoff, det kan ha stor innvirkning på utholdenheten der og da, eller eksplosiviteten, eller viljen til å dra på mer.
Jeg kan skjønne hvis TS ønsker å bruke amf for å tøffe seg, der og da, men vit at: Amf forbedrer ikke kondisen din, eller styrke, eller koordiasjonen, heller sentralnervesystemet og hjernen gires opp.

I videre så er amf dumt ifbm trening. Innenfor konkurranse kan jeg se poenget, og la det være nevnt igjen at amf heller forbedrer den mentale yteevnen langt mer enn den fysiske, i forhold, ref. til "cramming" på studier og gjøre komplekse oppgaver fort og feilfritt.
I det hele tatt gir amf mye større risiko for hjerteproblemer ifbm trening; du girer jo hjertet opp dobbelt så og si. Å ta det etterpå går som sagt greit.


Nei TS, vær forsiktig med amfetamin. Det er et stoff med mange bruksområder selvsagt (derav popularitet), men har også flere bivirkninger og mer risiko knyttet til seg enn tilsvarende stoffer, eller generelt bare annen "type" "narkotika". I til eksempel Storbritannia klassifiseres med som Class-B-drug, men mange hadde sagt seg enig (tror jeg) at å sette vanlig amf på Class-A-lista hadde vært det rette.
Sist endret av aeon_illuminate; 3. august 2014 kl. 17:36.
Trådstarter
34 8
Takk for meget gode svar begge to!

Skjønner at det lett kunne tolkes som at jeg skulle bruke det prestasjonsfremende, men lurte mer i de baner av at om jeg skulle være litt "slapp" en dag og tok meg en liten linje for å komme i gang med diverse ærender, hvor lang tid etter dette ville det være forsvarlig å trene? (Driver for tiden kun med egentrening hjemme så det er ingen å tøffe seg for her )

Så om jeg har forstått dere rett:

1.) Ikke lurt med pepper før trening (litt åpent mtp. hvor lang tid i forkant...), etterpå skal gå greit.
2.) Ingen innvirkning på forbrenning, kun på matlysten.

Apropos, aeon_illuminate du skriver: "og la det være nevnt igjen at amf heller forbedrer den mentale yteevnen langt mer enn den fysiske, i forhold, ref. til "cramming" på studier og gjøre komplekse oppgaver fort og feilfritt."

Har du noen erfaring med pepper i forhold til studier? Begynner selv på ingeniørstudier om en drøy uke (vel, etter at de to fadderukene er overstått) og har i flere år sterkt mistenkt at jeg kan ha ADD. Har alltid vært "lat", og en typisk underachiever og har derfor nå valgt å pushe meg selv til å bli en langt mer pliktoppfyllende person, samt at jeg jobber med å komme i god fysisk form før skolestart. Jeg burde vel komme meg til legen slik at jeg evt. kunne få byttet ut amf'en med f.eks. ritalin men har foreløpig ikke kommet så langt, men visstnok har skolen jeg begynner på en spesialist som kan stille slike diagnoser.
narsissist-nihilist
Sitat av Bubles Vis innlegg
...hvor lang tid etter dette ville det være forsvarlig å trene?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte i en periode amfetamin hver helg mens jeg trente to-tre ganger i uka. Passet på å ta det på fredag kveld og stoppe inntaket tidsnok til at jeg fikk to netters søvn før mandag, som vanligvis var treningsdag. Jeg gikk opp over en kilo i måneden i denne perioden.

Har du noen erfaring med pepper i forhold til studier? Begynner selv på ingeniørstudier om en drøy uke (vel, etter at de to fadderukene er overstått) og har i flere år sterkt mistenkt at jeg kan ha ADD. Har alltid vært "lat", og en typisk underachiever og har derfor nå valgt å pushe meg selv til å bli en langt mer pliktoppfyllende person, samt at jeg jobber med å komme i god fysisk form før skolestart. Jeg burde vel komme meg til legen slik at jeg evt. kunne få byttet ut amf'en med f.eks. ritalin men har foreløpig ikke kommet så langt, men visstnok har skolen jeg begynner på en spesialist som kan stille slike diagnoser.
Vis hele sitatet...
Høres ut som meg. Jeg selvmedisinerte meg med pepper under studier frem til jeg tok følgen av problemet mitt og tok kontakt med lege. Ble diagnostisert med ADHD og fikk resept på ritalin og deretter metamina/amfetamin. Nå har jeg ikke noe behov for ulovlig amfetamin lenger.
Sitat av Bubles Vis innlegg
Skjønner at det lett kunne tolkes som at jeg skulle bruke det prestasjonsfremende, men lurte mer i de baner av at om jeg skulle være litt "slapp" en dag og tok meg en liten linje for å komme i gang med diverse ærender, hvor lang tid etter dette ville det være forsvarlig å trene?
Så om jeg har forstått dere rett:

1.) Ikke lurt med pepper før trening (litt åpent mtp. hvor lang tid i forkant...), etterpå skal gå greit.
2.) Ingen innvirkning på forbrenning, kun på matlysten.

Apropos, aeon_illuminate du skriver: "og la det være nevnt igjen at amf heller forbedrer den mentale yteevnen langt mer enn den fysiske, i forhold, ref. til "cramming" på studier og gjøre komplekse oppgaver fort og feilfritt."

Har du noen erfaring med pepper i forhold til studier? Begynner selv på ingeniørstudier om en drøy uke (vel, etter at de to fadderukene er overstått) og har i flere år sterkt mistenkt at jeg kan ha ADD. Har alltid vært "lat", og en typisk underachiever og har derfor nå valgt å pushe meg selv til å bli en langt mer pliktoppfyllende person, samt at jeg jobber med å komme i god fysisk form før skolestart. Jeg burde vel komme meg til legen slik at jeg evt. kunne få byttet ut amf'en med f.eks. ritalin men har foreløpig ikke kommet så langt, men visstnok har skolen jeg begynner på en spesialist som kan stille slike diagnoser.
Vis hele sitatet...

1) Jeg mener det ikke er lurt mt.p at hjertet gires opp ekstra. Så det har med hjerte-kar-systemet å gjøre først og fremst. Du får jo absolutt utløp for den energien som stoffet gir, men så kommer det en bivirkning; i tillegg til den "vanlige" nedturen får man litt ekstra nedtur hvis du hadde rus i en periode der du ikke tok inn næring, og kjørte deg fysisk og /eller psykisk ut.

..Nedtur kommer selvsagt an på mengde og varighet, og i hvilken form du var i fra før du tok stoffet (amf girer deg opp uansett), men jeg klarer liksom ikke å se nytteverdien ifbm trening. Konkurranse(?), tja ja, (hvis vi ser bort fra det moralske i å jukse), samt også lengre kjedelige dager = helt forståelig å bruke stoffet. Men ordinær trening, mmmh nei.

2) Forbrenning skal jeg ikke si noe sikkert om, jeg er langt ifra noen ekspert på amf. Men matlysten blir betydelig redusert definitivt. Mer redusert enn på sammenliknbare stoffer som ritalin og kola, dog ikke på samme nivå som meth som er litt ekstrem der kan du si.

- ) pepper ift studiebruk; har selv ikke erfaring med noe amf i slik sammenheng, men jeg har et fåtall ganger erfart ritalin. Og da ikke i konkurransesammenheng - les eksamen, el.likn. Turte ikke, hadde jeg blitt tatt hadde jeg sikkert blitt sendt til en lukket Gulag i indre Sibir (er ordinær praksis hvor jeg går..). Mer på dølle dager der jeg selv er uten motivasjon, der brukte jeg det.

..Jeg har smålest litt rundt amf og studiebruk på forumet, og min egen subjektive oppfatning av det hele er blitt dette; vanlig amf, i moderate mengder, gir deg mer eller mindre samme boosten ift produktivitet som ritalin. Ikke særlig med nedtur når mengdene er moderate, du har fått næring samt sovet i forkant, og du er ikke like rastløs og jobber ukontrollert. ( Andre kan godt si noe annet her, men dette er mine oppfatninger. En annen ting er jeg vil anbefale ritalin fremfor moderate mengder amf, ikke bare pga juridisk sett lovlighet men også andre medisinske ting som bivirkninger. )

Jeg vil anbefale deg Universitas (studentavisa for Oslostudenter) sine artiker om "akademisk doping". Mye spennende å lese, mange som er for, flere andre som er negative. Gidder nå ikke å linke til en masse artikler, men det er enkelt å søke opp, de flest ligger åpne.

[COLOR="Gray"]**søk etter ritalin og univeristias, først og fremt. Bruk også StudVest og trondheimsavisa Under Dusken. Andre stoffer er ikke nevnt i like stor grad, men nevnes i enkelte artikler.[/COLOR]
Sist endret av aeon_illuminate; 3. august 2014 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
narsissist-nihilist
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
( Andre kan godt si noe annet her, men dette er mine oppfatninger. En annen ting er jeg vil anbefale ritalin fremfor moderate mengder amf, ikke bare pga juridisk sett lovlighet men også andre medisinske ting som bivirkninger. )[/i]
Vis hele sitatet...
Jeg vil si noe annet. Ritalin har (for meg og alle andre jeg vet om som har prøvd begge) langt færre/svakere bivirkninger enn metamin/dexamfetamin.
Sist endret av nigger; 3. august 2014 kl. 22:05.
Amfetamin er gull innen utholdenhets grener. Det finske landslaget fikk tak i tysk lab amfetamin som var blitt igjen i Finland etter WW2. De brukte amfetamin jamt på 30 km og 5 mila til ca 1970.

For styrke så klarer du vel å perse vil jeg tro. Si at du tar 100 i benk på en vanlig dag. Kanskje du klarer 110-115 kg på pepper kun for at du blir så gira. Vet ikke jeg altså men pepper kan jo gi kongefølelse.
Sitat av frtoretang Vis innlegg

For styrke så klarer du vel å perse vil jeg tro. Si at du tar 100 i benk på en vanlig dag. Kanskje du klarer 110-115 kg på pepper kun for at du blir så gira. Vet ikke jeg altså men pepper kan jo gi kongefølelse.
Vis hele sitatet...
Bare pisspreik.

Sitat av Bubles Vis innlegg

Høyner pepper'n forbrenningen din eller demper den kun matlysten? Lurer på dette mtp. at om jeg får i meg nøyaktig samme mat med og uten inntak av amfetamin, vil det være noen forskjell i hvor mye av maten jeg tar til meg?

Har lest her på forumet at man ikke bør trene i amfetaminrus da det høyner pulsen din og kan være direkte farlig. Om jeg tar en liten lisse, hvor lenge etterpå vil det være trygt å trene? Og er det forskjell på om det er styrke eller kondisjonstrening? Og om jeg tar pepper etter å ha trent, vil det være ødeleggende for effekten?
Vis hele sitatet...
Forbrenningen høynes ikke, men en har gjerne mer "makk i ræven", noe som indirekte gir økt kcalforbruk. Men i praksis kan du si at det er redusert matinntak som står for så og si alt av slankende effekt.

Det går helt fint å trene på amf.

I seg selv vil det ikke ødelegge treningen, i praksis vil det det pga redusert matinntak.
Sist endret av Tøffetom; 4. august 2014 kl. 07:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av nigger Vis innlegg
Jeg vil si noe annet. Ritalin har (for meg og alle andre jeg vet om som har prøvd begge) langt færre/svakere bivirkninger enn metamin/dexamfetamin.
Vis hele sitatet...
Møøøh? Sier du egentlig ikke nøyaktig det samme som jeg sier ovenfor, - ritalin er bedre enn selv moderat bruk av amfetamin?

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det går helt fint å trene på amf.

I seg selv vil det ikke ødelegge treningen, i praksis vil det det pga redusert matinntak.
Vis hele sitatet...
Så problemene med økt hjertefrekvens og generell overstimulering er bare kødd da?
Sist endret av aeon_illuminate; 4. august 2014 kl. 10:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor sier dere at amfetamin ikke øker metabolismen? Har dere noe kilder på det?

Når efedrin øker metabolismen med 2-3% så amfetamin iallefall det dobbelte. Forbrenninga går litt proporsjonalt med pulsen også.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Møøøh? Sier du egentlig ikke nøyaktig det samme som jeg sier ovenfor, - ritalin er bedre enn selv moderat bruk av amfetamin?



Så problemene med økt hjertefrekvens og generell overstimulering er bare kødd da?
Vis hele sitatet...
Bare kødd kan jeg ikke si med sikkerhet. Under tour de france "retro style" døde jo folk som fluer etter abnorme amfetamindoser, så det KAN gå gale gitt ekstreme doser, ekstrem intensitet og ekstrem varighet.

Men for alle praktiske øyemed kan en avskrive den faren som kødd ja. Bare tenk hvor mange som trener på stimulanter daglig, det er ikke akkurat et utbredt problem at folk faller om og dør.. Og skulle høy intensitet kombinert med stimulanter utløse kardiovaskulær stans så ville vi nok sett en del dødsfall i sengen og

Sitat av Inearthed Vis innlegg
Hvorfor sier dere at amfetamin ikke øker metabolismen? Har dere noe kilder på det?

Når efedrin øker metabolismen med 2-3% så amfetamin iallefall det dobbelte. Forbrenninga går litt proporsjonalt med pulsen også.
Vis hele sitatet...
2-3% er rimelig ubetydelige greier. Har du forøvrig noen kilder på den?

Puls i seg selv er ingen indikator på forbrenning.
Sist endret av Tøffetom; 4. august 2014 kl. 11:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
narsissist-nihilist
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Møøøh? Sier du egentlig ikke nøyaktig det samme som jeg sier ovenfor, - ritalin er bedre enn selv moderat bruk av amfetamin?
Vis hele sitatet...

Tabbe! Mente det motsatte! Unnskyld.
Trådstarter
34 8
Mens vi er i gang..; har noen av dere som bruker amf. og også trener regelmessig lagt merke til om dere svetter mer enn før? Når jeg trener nå så er det som om noen har kastet en bøtte vann over meg, og jeg kan ikke huske å ha svettet like mye sist jeg trente regelmessig (maaaange år siden... ) På den annen side så har jeg heller aldri trent så hardt som jeg gjør nå, som tidligere nevnt har jeg alltid vært en ganske slækk type.

Leste følgende i en artikkel om svetting på nettet: With secondary hyperhidrosis, your sweat glands overreact throughout the body due to medications or a medical condition, producing more sweat than is necessary. Tenkte kanskje at pepperen kunne være synderen, ikke at det er et stort problem da jeg passer på å drikke nok, men jeg holder meg nok til hjemmetrening så ikke folk på gymmen skal synes jeg er ekkel når det praktisk talt drypper svette av meg, hehe.
Sist endret av Bubles; 5. august 2014 kl. 21:58. Grunn: avsnitt