Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1483
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er dette en fin dose skal på tur i skogen med noen venner. har tatt fleinsopp 2 ganger, begge gangene 1 gram.

hvor mye ville dere anbefalt å ta?
Det svinger veldig i potens og fra gang til gang. Jeg syns 1.5 g tørket sopp høres ut som en manøvrerbar trip.

1 g er regna som mildt.

Kommer jo an på om du har mat i magen eller ikke på forhånd hvor sterkt det fungerer.
Om dere allerede har satt en liten fot inn i den psykedeliske verdenen og har en feeling på hvordan det er så ser jeg ingen grunn til å kjøre på med en full-on shroom-tur på 3 gram, dette regnes som en fin turedosering. På Erowid så kan du lese om andre folks erfaringer på forskjellige doseringer, en liten fin pekepinn på hva man kan forvente.

Så for å svare på spørsmålet ditt så må dere nesten ta en vurdering selv på om dere føler dere klare og har det bra med dere selv. Jeg tror en 3g kan bli bra jeg, også husk på å ha med nok varmende klær om dere skal være ute, og kanskje ha en plan B om dere føler at ting går litt annerledes enn hva dere så for dere Lykke til!
Sist endret av TrippyPippi; 13. januar 2022 kl. 20:01.
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Om dere allerede har satt en liten fot inn i den psykedeliske verdenen og har en feeling på hvordan det er så ser jeg ingen grunn til å kjøre på med en full-on shroom-tur på 3 gram, dette regnes som en fin turedosering. På Erowid så kan du lese om andre folks erfaringer på forskjellige doseringer, en liten fin pekepinn på hva man kan forvente.

Så for å svare på spørsmålet ditt så må dere nesten ta en vurdering selv på om dere føler dere klare og har det bra med dere selv. Jeg tror en 3g kan bli bra jeg, også husk på å ha med nok varmende klær om dere skal være ute, og kanskje ha en plan B om dere føler at ting går litt annerledes enn hva dere så for dere Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er jo galskap å anbefale 3g til noen som skal ut i skogen, spesielt til noen som bare har tatt 1g. Forskjellen på 3g og 1g er jo helt sjuk såfremt det er prat om flein, og kan ikke sammenlignes.

Trådstarter - Her må du kjenne på hva du er komfortabel med. Er dette gode kompiser du føler deg trygg med, så kan 1.5g funke. Er du litt usikker, så kan du ta 1g, og så fylle på med 0,5. Jeg brukte i mine dager å koke te. Lag deg te på forhånd, og drikk f.eks. 2/3 av det du lager. Vil ha mer, så drikker du resten om du føler for det.
Sist endret av hurdur; 13. januar 2022 kl. 20:53.
Sitat av hurdur Vis innlegg
Det er jo galskap å anbefale 3g til noen som skal ut i skogen, spesielt til noen som bare har tatt 1g. Forskjellen på 3g og 1g er jo helt sjuk såfremt det er prat om flein, og kan ikke sammenlignes.

Trådstarter - Her må du kjenne på hva du er komfortabel med. Er dette gode kompiser du føler deg trygg med, så kan 1.5g funke. Er du litt usikker, så kan du ta 1g, og så fylle på med 0,5. Jeg brukte i mine dager å koke te. Lag deg te på forhånd, og drikk f.eks. 2/3 av det du lager. Vil ha mer, så drikker du resten om du føler for det.
Vis hele sitatet...
Hei, du har rett. Jeg glemte å presisere at jeg dro anbefalingene ut av ræva mi fra egne erfaringer. Jeg prøvde ett gram et par ganger før jeg tok en turedose på 3 gram. Jeg mener at man har en forståelse for rusen om man har tatt et gram et par ganger, men du har helt rett i at det er feil av meg å anbefale dette til noen som skal ut i skogen, så takk for du påpekte det. I et trygt, komfortabelt og kjent miljø så vil dette vært utmerket mener jeg
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Vill fleinsopp er totalt uberegnelig, dosen kan være overveldende eller skuffende.
Sist endret av meaculpaUIO; 14. januar 2022 kl. 02:18.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Vill fleinsopp er totalt uberegnelig, dosen kan være overveldende eller skuffende.
Vis hele sitatet...
Støtter dette, to turer unnagjort på 3g føltes som 0,5/1g

Så tok jeg en på 2g og der satt den
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
[...]På Erowid så kan du lese om andre folks erfaringer på forskjellige doseringer, en liten fin pekepinn på hva man kan forvente.
[...]
Vis hele sitatet...
Jeg vil påpeke at Erowid har mange rapporter hvor sopptype ikke er spesifisert, eller at de spesifiserte ofte er Psilocybe cubensis, som mange opplever som "mildere" enn fleinsoppen vi har i norden.
Fleinsoppen vi har i norden heter Psilocybe semilanceata, og er en del mindre enn de typiske hjemmekultiverte cubensisvariantene. Det vil si at 1g tørket P. semilanceata inneholder flere antall sopp enn 1g tørket P. cubensis. Usikker på om dette gjør sjangsen for "wild cards" større eller mindre, sett i sannsynlighets- eller gjennomsnittsregning - men min egen erfaring er iallefall at nordisk flein er mer "nådeløs" og kraftig enn de vanligste cubensis-variantene
Jeg har flere ganger ikke hatt noe annet valg enn å bare legge meg ned og bli liggende der.

Som også påpekt av andre i tråden, kan styrken på soppturen variere hver gang, og det er viktig å forberede seg på at man kan bli tatt på senga.
Forberedelser som mat/drikke, pledd, varme klær o.l kan være viktig for å få en bra opplevelse - det kan hende dere rett og slett blir liggende på bakken i en lengre periode, ute av stand til å gå hjem, eller fyre opp bål osv.

Jeg har selv blitt helt satt ut av kun 0.5 P. cubensis + en veldig feit joint med white widow og bra hasj.
Jeg vil generelt anbefale å vente med evt cannabisrøyking før nedturen, i all psykedelika - men folk får gjøre som de vil, om de har erfaring med det.
Har selv "ødelagt" mange syretripper ved å absolutt skulle røyke joints på peak og være grådig. For meg og vennene mine introduserer det ofte forvirring, hjertebank og andre ubehag i en allerede sensitiv tilstand, så vi har ofte angret på at vi ikke ventet til nedturen

Jeg er også nysgjerrig på hva slags type sopp dere har TS? Er det norskplukka flein, eller kultivert cubensisvariant?
Ønsker dere iallefall en god tur!