Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2897
Hei.

Jeg ønsker å være i fengsel i en liten stund og lurer på hvilken måte jeg kan gjøre dette.

Jeg ønsker ikke å skape problemer eller styr for andre, så hva er en mild metode jeg kan gjøre får å få fengselsstraff?
Gå på lovdata.no og les gjennom alle lovene og finn den du syntes er mild nok og bryt den.

Ps: alt er bedre en fengsel
Hvor lenge ønsker du å sitte inne? Hvis du har lappen så kan du jo sjekke ut noen av disse appene som viser hvor det er fartskontroll og gi flatt jern forbi, men ta det i et område hvor det ikke er mye folk.

"Her venter vanligvis fengsel

Disse hastighetene gir i utgangspunktet fengselsstraff:

30 km/: Fengselsstraff fra 76 km/t

40 km/: Fengselsstraff fra 86 km/t

50 km/: Fengselsstraff fra 96 km/t

60 km/: Fengselsstraff fra 115 km/t

70 km/: Fengselsstraff fra 125 km/t

80 km/: Fengselsstraff fra 136 km/t

90 km/: Fengselsstraff fra 150 km/t

100 km/: Fengselsstraff fra 165 km/t

110 km/: Fengselsstraff fra 175 km/t"

Hentet herfra: https://www.tv2.no/a/10409853/

Fartsovertredelse er vel forholdsvis akseptert blant folk og burde ikke gi deg store problemer videre i livet om du kommer på bedre tanker.
Sist endret av Lilleoslo; 9. januar 2022 kl. 00:16.
Kjappest er vel å gå inn på kammerset å spørre pent. Regner med du har en grunn så du har ingenting å tape
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Hvor lenge ønsker du å sitte inne? Hvis du har lappen så kan du jo sjekke ut noen av disse appene som viser hvor det er fartskontroll og gi flatt jern forbi, men ta det i et område hvor det ikke er mye folk.

"Her venter vanligvis fengsel

Disse hastighetene gir i utgangspunktet fengselsstraff:

30 km/: Fengselsstraff fra 76 km/t

40 km/: Fengselsstraff fra 86 km/t

50 km/: Fengselsstraff fra 96 km/t

60 km/: Fengselsstraff fra 115 km/t

70 km/: Fengselsstraff fra 125 km/t

80 km/: Fengselsstraff fra 136 km/t

90 km/: Fengselsstraff fra 150 km/t

100 km/: Fengselsstraff fra 165 km/t

110 km/: Fengselsstraff fra 175 km/t"

Hentet herfra: https://www.tv2.no/a/10409853/

Fartsovertredelse er vel forholdsvis akseptert blant folk og burde ikke gi deg store problemer videre i livet om du kommer på bedre tanker.
Vis hele sitatet...
God ide men er heftige bøter.

Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Hvor lenge ønsker du å sitte inne? Hvis du har lappen så kan du jo sjekke ut noen av disse appene som viser hvor det er fartskontroll og gi flatt jern forbi, men ta det i et område hvor det ikke er mye folk.

"Her venter vanligvis fengsel

Disse hastighetene gir i utgangspunktet fengselsstraff:

30 km/: Fengselsstraff fra 76 km/t

40 km/: Fengselsstraff fra 86 km/t

50 km/: Fengselsstraff fra 96 km/t

60 km/: Fengselsstraff fra 115 km/t

70 km/: Fengselsstraff fra 125 km/t

80 km/: Fengselsstraff fra 136 km/t

90 km/: Fengselsstraff fra 150 km/t

100 km/: Fengselsstraff fra 165 km/t

110 km/: Fengselsstraff fra 175 km/t"

Hentet herfra: https://www.tv2.no/a/10409853/

Fartsovertredelse er vel forholdsvis akseptert blant folk og burde ikke gi deg store problemer videre i livet om du kommer på bedre tanker.
Vis hele sitatet...
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Kjappest er vel å gå inn på kammerset å spørre pent. Regner med du har en grunn så du har ingenting å tape
Vis hele sitatet...
Tror de hadde bedt meg å snu i døren dessverre.
Sist endret av solstolen; 9. januar 2022 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Hvor lenge ønsker du å sitte inne? Hvis du har lappen så kan du jo sjekke ut noen av disse appene som viser hvor det er fartskontroll og gi flatt jern forbi, men ta det i et område hvor hvor det ikke er mye folk.

"Her venter vanligvis fengsel

Disse hastighetene gir i utgangspunktet fengselsstraff:

30 km/: Fengselsstraff fra 76 km/t

40 km/: Fengselsstraff fra 86 km/t

50 km/: Fengselsstraff fra 96 km/t

60 km/: Fengselsstraff fra 115 km/t

70 km/: Fengselsstraff fra 125 km/t

80 km/: Fengselsstraff fra 136 km/t

90 km/: Fengselsstraff fra 150 km/t

100 km/: Fengselsstraff fra 165 km/t

110 km/: Fengselsstraff fra 175 km/t"

Hentet herfra: https://www.tv2.no/a/10409853/
Vis hele sitatet...
Jada, risikere EGEN og ANDRES helse/liv for dine behov, jævla verdt det!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Hvor lenge ønsker du å sitte inne? Hvis du har lappen så kan du jo sjekke ut noen av disse appene som viser hvor det er fartskontroll og gi flatt jern forbi, men ta det i et område hvor det ikke er mye folk.

"Her venter vanligvis fengsel

Disse hastighetene gir i utgangspunktet fengselsstraff:

30 km/: Fengselsstraff fra 76 km/t

40 km/: Fengselsstraff fra 86 km/t

50 km/: Fengselsstraff fra 96 km/t

60 km/: Fengselsstraff fra 115 km/t

70 km/: Fengselsstraff fra 125 km/t

80 km/: Fengselsstraff fra 136 km/t

90 km/: Fengselsstraff fra 150 km/t

100 km/: Fengselsstraff fra 165 km/t

110 km/: Fengselsstraff fra 175 km/t"

Hentet herfra: https://www.tv2.no/a/10409853/

Fartsovertredelse er vel forholdsvis akseptert blant folk og burde ikke gi deg store problemer videre i livet om du kommer på bedre tanker.
Vis hele sitatet...
Bare for å ha nevnt det, dette er en idiotisk idé. Målet er å havne i fengsel, ikke kirkegården sammen med faen vet hvem andre.
Sist endret av robhol; 9. januar 2022 kl. 00:18.
Spytt på politiet, få maximum 6mnd, får nok sikkert bot da, men ta det til retten og kall dommeren en fitte.

Kommer ikke på noe annet.
Sist endret av BenzoKnekk; 9. januar 2022 kl. 00:20.
God ide men er heftige bøter.
Vis hele sitatet...
Tja, er vel rundt 12 000,- som er maks så lenge det ikke er alkohol med i bildet. Tror nok ikke du slipper så mye billigere unna uansett hva annet du skulle finne på.
Sitat av flvcko Vis innlegg
Gå på lovdata.no og les gjennom alle lovene og finn den du syntes er mild nok og bryt den.

Ps: alt er bedre en fengsel
Vis hele sitatet...
Ble avist av DPS da jeg virket for oppegående selvom jeg skjelver på innsiden av angst og nerver. De mente jeg kan håndtere livssituasjonen min på egenhånd, noe jeg ikke har klart på mange år.

Så alt jeg har nå til hjelp er anti-depressiva tabletter. Jeg trenger struktur og hjelp

Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Spytt på politiet, få maximum 6mnd, får nok sikkert bot da, men ta det til retten og kall dommeren en fitte.

Kommer ikke på noe annet.
Vis hele sitatet...
Nei, det er unfint og stygt mot den personen. Ønsker ikke å gjøre noe sånt mot noen.

Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Tja, er vel rundt 12 000,- som er maks så lenge det ikke er alkohol med i bildet. Tror nok ikke du slipper så mye billigere unna uansett hva annet du skulle finne på.
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Blir vel bot uansett om man blir dømt til fengselsstraff.

Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Tja, er vel rundt 12 000,- som er maks så lenge det ikke er alkohol med i bildet. Tror nok ikke du slipper så mye billigere unna uansett hva annet du skulle finne på.
Vis hele sitatet...
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Jada, risikere EGEN og ANDRES helse/liv for dine behov, jævla verdt det!
Vis hele sitatet...
Nei er ikke helt enig med deg her. Hvis jeg bare gasser på litt hvor jeg vet nøyaktig hvor det er kontroll etter å ha kjørt fram og tilbake et par ganger tror jeg ikke at jeg utsetter noen andre for fare.
Sist endret av solstolen; 9. januar 2022 kl. 00:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare for å ha nevnt det,xdette er en idiotisk idé. Målet er å havne i fengsel, ikke kirkegården sammen med faen vet hvem andre.
Vis hele sitatet...
Enig at det er en idiotisk ide, men hele konseptet med å ønske å komme i fengsel er jo idiotisk.

Det sagt så er vel ikke 150 i en oversiktlig 90 - sone med midtdeler nødvendigvis det farligste man gjør her i livet. Men uansett ikke noe jeg anbefaler noen å gjøre.

Jeg håper du kan få hjelp på noen andre måter. Jeg vet ikke hvordan det er i praksis, men jeg har inntrykk av at man kan risikere å måtte stå i lang soningskø. Det er jo kjedelig å ha det hengende over seg hvis du får hjelp på en annen måte i mellomtiden.

Ønsker deg lykke til videre og håper du slipper å måtte gå via fengsel for å få hjelpen du trenger.
Sist endret av Lilleoslo; 9. januar 2022 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøp store mengder knark og ring politiet på deg selv.
Hmmm dps avviste deg og du håper at fengsel skal hjelpe deg med de psykiske problemene. Dårlig ide.

Plag dpsen til de gir seg

Eller

Fastlege, og se om du får en henvisning til psykolog eller annet sted som kan hjelpe, typisk rehabiliteringsteder. Tar lang tid da.

Eller

Flytt, andre dps kan ha lavere terskel for hva de tar inn. Vet ikke hva du sliter med men en venn av meg kom ganske kjapt inn i Drammen, men han var suicidal etter kjærlighetssorg og kjent psykisk forhistorie med mye grums.

Igjen fengsel er en dårlig ide

Og her noen å prate med som kanskje kan svare bedre enn vi kan.
Mental Helse Hjelpetelefonen

Telefon 116 123 (hele døgnet)
Ringer du 116 123 og taster 2 kommer du til Foreldresupport
Ringer du 116 123 og taster 3 kommer du til Studenttelefonen

Studenttelefonens chat (åpen 17-07 alle dager)

Chat-tjeneste og skrivetjeneste (døgnåpent)

Kirkens SOS
Telefon 22 40 00 40 (hele døgnet)

Du kan chatte anonymt med Kirkens SOS på www.soschat.no hver dag fra 18.30–22.30 (fredag frem til 01.30). Du kan også skrive en SOS-melding via www.kirkens-sos.no. Du kan være anonym og du får svar innen 24 timer.
Sist endret av tearz83; 9. januar 2022 kl. 01:38.
Det høres mere ut som at du burde søke deg til en innleggelse eller rehabilitering når det du savner er psykisk helsehjelp og struktur. Alternativt så fins det jo tilbud som Fontenehuset rundt omkring hvor du kan komme hver dag, eller forplikte deg til en frivillig givende jobb du må møte på.

Det er ikke lett å komme i fengsel bare på måfå. Eller det er lett å finne et lovbrudd og bli tatt på fersken for det eller melde seg for det, men du må gjøre ganske kjipe ting for at det skal bli lengre fengselsstraff. Ting du kanskje vil slite i fremtiden med at du gjorde om du har noe samvittighet.
Fengsel er ikke et oppløftende miljø og å være straffedømt kan også gi deg hindringer for å utfolde drømmene dine i fremtiden.

Det du skal være mest klar over er at det er ingen rask nødløsning å have i fengsel! Mange må vente opp til et år eller lenger på rettsaken, så tar det tid fra rettsak til dom og enda lenger tid fra dom til soningsinnkallelse. Ventetida er ille for man får ikke planlagt noe i livet og jeg vedder på at når all den tida har gått så er du et bedre sted i livet enn du er nå og da vil fengselssoning bare holde deg tilbake og dra deg ned i dritten igjen.

Ring kommunen din å snakk om det som heter Rask Psykisk Helsehjelp, snakk med fastlegen om å henvise deg til et behandlingssted du kan være en stund.
Gå på et sted de selger biler finn en litt dyr bil og be om en prøvekjøring. Dra på roadtrip med bilen til du blir tatt.
Jeg forstår følelsen, vurderte det samme for lenge siden da jeg manglet sted å bo og sov på sofaer. Var sliten, ruset meg og var kriminell uansett.

Tanken på behandling og spesielt døgnbehandling som er delvis lukket er skummel og jeg vet ikke hva jeg hadde foretrukket av fengsel og det nevnt over om situasjonen hadde vært slik at noe sånt hadde vært alternativet.

Allikevel vil jeg si meg enig i at du bør presse DPS litt mer og gjøre klart alvoret i situasjonen. De tar deg definitivt seriøst om du sier at du vil gjøre noe kriminelt for å havne i fengsel fordi du trenger struktur og behandling hvertfall
Problemet er vel at det er veldig få plasser i behandling.. Det gjelder også fengsel og du hadde fort ventet et par år på rettssak og eventuell soning. Og på den tiden kan situasjonen bli en helt annen og mye bedre.
Sist endret av krystallkongen; 9. januar 2022 kl. 02:10.
Sitat av solstolen Vis innlegg
Hei.

Jeg ønsker å være i fengsel i en liten stund og lurer på hvilken måte jeg kan gjøre dette.

Jeg ønsker ikke å skape problemer eller styr for andre, så hva er en mild metode jeg kan gjøre får å få fengselsstraff?
Vis hele sitatet...
Økokrim. Ingenting er så ille som å snyte på skatt, drive underslag osv.
Dette er sikkert innleggelsesmateriale om du vifter forumhistorikken din for riktig hode i helsevesenet (neida, men tegn for tidlig eller snartkommende psykose, absolutt) . Kanskje de tar deg alvorlig om du viser dem dette?

Og om de lurer på hvorfor du gjorde det, kan du peke til denne posten?
Tror ikke det er noen enkel måte å havne i fengsel på uten at det får større konsekvenser for deg selv eller andre enn tiltenkt. Enten får du bot i tillegg til fengslingen, ellers så er du nødt til å risikere andres fysiske eller mentale helse for å komme dit. Sistnevnte er uakseptabelt.

Du får evt ta på deg skylden for noen andre, ikke at det er så mye bedre om de slipper unna noe alvorlig, men da har ikke du selv begått noe direkte kriminelt. Fengsel er forresten kjedelig, og etter min erfaring, litt som en videregående med mye smådrama og tidvis lange dager
Drikk deg dritings. Typ 1.5 i promille eller mere. Ring politiet og varsle om fyllekjøring, sett deg ut i bilen din og start motoren. Sitt der til politiet kommer.
Volila! Noen konsekvenser i form av kortløshet og en svær bot blir det. I beste fall som jeg tolker det så får du tilbringe natta på glattcelle. Etterhvert får du vel litt soning.
Tror politiet ønsker å hindre folk i å komme i fengsel, for å unngå tanken om at en kan få
et bedre liv i fengsel.

I og med at mange i fengsel potensielt er psykotisk, aggresiv og utagerende, så
burde en kanskje tenke på om det er noe mindre nedverdigende en har lyst å oppleve først.

F.eks søke på en frivelig organisasjon hvor en gjør noe dritt arbeid en ellers aldri ville ha gjort,
i bytte mot noe bedre sosialt liv og litt gøyere aktitiviteter enn en kan oppleve i fengsel.

Selv om en har et jævlig liv, så burde en ikke komme på et ens nye jævlig liv skal være maksimalt jævlig.
Da er det bedre å tygge litt, bite sammen og velge det nest maks jævlige ^^
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg tror jeg har svaret: misforstå en Nav-regel, men pass på at du ikke er folkevalgt først. Da vil det ikke fungere.
Sist endret av robhol; 9. januar 2022 kl. 15:23.