Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1203
Anonym bruker
"Velkommen Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter så fryktelig med angst når det kommer til å møte / prate med nye folk.

Skal møte en i helgen og er stressa som fy.

Angsten er en ting, men jeg klarer ikke holde samtalen i gang før jeg har møtt noen 2-3 ganger.

Hvilken medisin mot angst og problemer med å kommunisere er best hvis man skal røke cannabis i tillegg noen timer etterpå?
Benzo, men ikke gå rett på xanor eller rivotril, da kommer du til å oppføre deg som en tulling når du møter henne/han. Anbefaler sobril eller valium.

Dose vil jeg si 5-15mg. (for angst ikke rus)


Edit: Mente dose på valium. sobril vil jeg si 25-50mg
Sist endret av BenzoKnekk; 21. desember 2021 kl. 00:32.
Ikke ta benzo....... Møt han edru, lett for meg og si men du graver deg jo bare dypere ned i ett hull dersom du må ta medisiner for å møte noen.

Evt ta noen øl?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurt å unngå å gå ned stien der du bruker dop for å takle hverdagslige ting. Det kan være hjelpsomt for å lære muligens. Sånn at du kanskje ser at å være med andre ikke trenger å være så skummelt allikevel, også trappe ned etter det. Men prøv å unngå det...
Sobril tar angsten uten å gjøre deg rusa eller sløv som mange av de andre benzoene. Men forreal alle syns det kan være stress og angst å møte noen for første gang og det er helt vanlig at det tar noen treff før man får bedre flyt i samtalen så du trenger ikke nødvendigvis noe beroligende for å takle en naturlig følelse. Tips for å holde samtalen igang er å prate om dagsaktuelle ting, nå har du flaks for det er mye man kan dra ut i samtale om corona, vaksineskepsis, bivirkninger, stengt uteliv, åpne restauranter uten alkohol, coronastøtte, strømkrise, politikk rundt strømkrisa, regjeringsskiftet, dårlig jobb fra Erna, bra med sosialistisk regjering, kanskje rusreform, snart jul, hva ønsker du deg til jul, har dere stor familie, hjemløses jul, lite snø, lite med skitur i fjellet, men fjellet på sommern er digg, hvis du kunne valgt hvor som helst hvor ville vært første stedet du vil reise på sommerferie når corona er over, løs prat om hvor dere har vært på ferie før og hva dere har opplevd der osv så ruller og går praten!
Hvis ting går helt i stå kan man alltid nevne noe om noen omgivelser man ser rundt seg og bygge videre på det, se så koselig tre fortsatt noen blader igjen på selvom høsten er over, jeg digger skogen blabla, fet graffiti der sånn blabla, denne cafeen var fin lun og behagelig innredning, liker ikke sånn sterilt design som det er noen steder, åh ikea er stress men de har digg mat da blablabla.

Hvis du har angst er det ikke så lurt å røyke hasj sammen før du er mer komfortabel, med mindre dere f eks setter dere ved vannet og det er en setting der stillhet blir helt naturlig hvor du ikke trenger å stresse med å prate. Hvis ikke kan det fort bli at du prater høl i huet på den du møter og fremstår veldig stressa og ukomfortabel. Da blir man stressa og ukomfortabel selv også.
Pust med magen og ikke bli nervøs av 30 sekunders stillhet, ikke press frem noe bare for å si noe, det er bare digg å være rundt folk som ikke er redd for stillheten!

Ikke stress deg opp med nervøsitet på forhånd som du gjør nå. Bare ta det som det kommer der og da. It is what it is
Ville uten tvil fått resept på Propranolol(Pranolol).C preparat med få bivirkninger. Fjerner angst/frykt, skjelvinger og roer ned hjerterytmen. Bruker det selv før taler og lignende, og blir rolig og samlet.Prøvd "storebroren" Metoprolol, men den fungerer ikke i nærheten så bra..
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Ville uten tvil fått resept på Propranolol(Pranolol).C preparat med få bivirkninger. Fjerner angst/frykt, skjelvinger og roer ned hjerterytmen. Bruker det selv før taler og lignende, og blir rolig og samlet.Prøvd "storebroren" Metoprolol, men den fungerer ikke i nærheten så bra..
Vis hele sitatet...
Trygt å ta betablokkere når man røyker da?
Eneste måten å komme over fryktene sine er å møte dem. Vil du ha angst resten av livet?