Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1571
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 20mg igår kveld, må til en plass nå snart, er jeg enda påvirket eller må jeg fikse taxi?
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte å kjøre men viss det er bæd så fikser jeg taxi
Med vival må man vente 8t fra inntak til man kjører, men om man bruker det fast kan man ta 10mg iløpet av 24t og fortsatt ha lov til å kjøre.
De på apoteket sa at den 8t regelen gjaldt uansett om jeg tok en halv eller 4 tabletter. (Jeg spurte om spesifikk 4 bare som eksempel)
Er bensedin det samme som diazepam?

Alt dette forutsatt at du har det på resept såklart noe du sikkert ikke har.
Sist endret av NokErNok; 11. oktober 2020 kl. 20:28.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Er bensedin det samme som diazepam?
Vis hele sitatet...
Bensedin er et merke på Diazepamtabletter på samme måte som Stesolid Og de inneholder 10mg, dobbelt så mye som de Diazepamtablettene man får fra norske apotek.

2x10mg gjør deg ikke ute av stand til å kjøre sånn fysisk, men du har definitivt ikke lov til det.

Vær så snill å spar menneskene i nærmiljøet ditt for den økte risikoen for en eventuell dødelig eller på andre måter tragisk ulykke.
Sist endret av krystallkongen; 11. oktober 2020 kl. 20:50.
Sett bort ifra at vedkommende ikke har resept har man lov å kjøre 8t etter inntak av 20mg diazepam så sånn sett har han jo lov? Spurte legen min om jeg kunne stå på vival et par uker og om jeg måtte levere fra meg førerkort, men det gikk bra sa han, det ble aldri snakk om dose jeg skulle bruke heller. En stund etterpå brukte jeg de 1-2 uker igjen og sa da at jeg brukte 10mg før jobb og siden jeg brukte de fast var heller ikke det noe problem.
Får man ikke stesolid lengre på apotek? Så en kompis av meg hadde det (fra apotek) men de var kanskje gamle de da?
Sist endret av NokErNok; 11. oktober 2020 kl. 20:58.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
10 mg valium er iallfall grensen.
8t venting.
Tar du mer er det ikke lov ifølge ganske nye strenge regler!!
Blir liggende i kroppen å du får for høye verdier.
https://nhi.no/rettigheter-og-helset...medisintabell/
Her er forøvrig en tabell som er kjekk og ha om man går på benzo/opiater osv.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Får man ikke stesolid lengre på apotek? Så en kompis av meg hadde det (fra apotek) men de var kanskje gamle de da?
Vis hele sitatet...
Ser ut som apotekene tar inn Vival eller Valium istedenfor Stesolid.
Sikkert på grunn av pris, men det er vel samma faen da det inneholder samme mengde diazepam.