Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5326
I en alder av 19 så har 6 av dem blitt både brukt å misbrukt av rusmidler, og da snakker jeg av alt fra vival til heroin. Prøvde heroin første gang som 15 åring og endte opp med sprøyta i en alder av 16. Ble sendt på rusbehandling når jeg var 17 og holdt meg clean fra jeg kom inn til jeg kom ut, men for en uke siden så kom kløen, brannen og stikkene i kroppen som bare skreik tilbakefall. Jeg angrer nå og har fått i meg sub(bedre enn minus) men jeg var HELT clean fra det pisset der og jeg vil ikke tilbake, men veien er lenger ikke lang - den er kort. Har en fantastisk samboer som prøver å holde meg i skinnet samtidig som jeg drar meg selv i øra, men det fungerer ikke.

Til dere som har mer erfaring enn en liten drittkid som har prøvd å utforka verden i ett annet syn - hva burde jeg gjøre?

Kan ærlig si jeg brukte mellom en 0,8 - 1,4g om dagen.
Det høres ut som om du har gått en stund uten rusmisbruk frem til du sprakk nå nylig. På denne tiden har kroppen din hatt mye tid til å hente seg inn og helbrede seg selv imens, det er viktig å se på denne tiden som det den har vært, en fin tid for kroppen din å reparere seg selv på. Den har med andre ord ikke vært bortkastet selvom du nå gikk på en smell.

Det jeg tror mange gjør når de først sprekker er at de tenker "nå som jeg først har sprekket, har den tiden jeg var clean vært bortkastet og jeg kan ruse meg maksimalt disse dagene for å få mest ut av det, også slutter jeg igjen på mandag". Men det kan heller lønne seg å tenke noe ala "okei, jeg gikk på en sprekk. Det er greit, det er fort gjort og jeg tilgir meg selv, og kommer til å fortsette å slutte med en gang" istedet for å ruse seg unødvendig mye for å få mest ut av det. Get right back on the horse.

Tenk litt over hva som var triggeren til at du sprakk denne gangen, så vet du neste gang hva og hvilke situasjoner du eventuelt burde unngå. Vurder også å søke profesjonell hjelp gjennom å legge kortene på bordet hos en lege, dersom det skulle være nødvendig.

En fin greie som funker for meg med mye annet er å lage et lite ark med ruter, hvor målet f,eks er å være rusfri 30 dager, så lager du en rute for hver dag og krysser av, jo nærmere målet du kommer jo vanskeligere blir det kanskje, men det blir også mer motiverende jo lenger du går.

Ønsker deg værtfall lykke til, og fint at du spør andre om tips og råd
Trådstarter
Sitat av robz1 Vis innlegg
Det høres ut som om du har gått en stund uten rusmisbruk frem til du sprakk nå nylig. På denne tiden har kroppen din hatt mye tid til å hente seg inn og helbrede seg selv imens, det er viktig å se på denne tiden som det den har vært, en fin tid for kroppen din å reparere seg selv på. Den har med andre ord ikke vært bortkastet selvom du nå gikk på en smell.

Det jeg tror mange gjør når de først sprekker er at de tenker "nå som jeg først har sprekket, har den tiden jeg var clean vært bortkastet og jeg kan ruse meg maksimalt disse dagene for å få mest ut av det, også slutter jeg igjen på mandag". Men det kan heller lønne seg å tenke noe ala "okei, jeg gikk på en sprekk. Det er greit, det er fort gjort og jeg tilgir meg selv, og kommer til å fortsette å slutte med en gang" istedet for å ruse seg unødvendig mye for å få mest ut av det. Get right back on the horse.

Tenk litt over hva som var triggeren til at du sprakk denne gangen, så vet du neste gang hva og hvilke situasjoner du eventuelt burde unngå. Vurder også å søke profesjonell hjelp gjennom å legge kortene på bordet hos en lege, dersom det skulle være nødvendig.

En fin greie som funker for meg med mye annet er å lage et lite ark med ruter, hvor målet f,eks er å være rusfri 30 dager, så lager du en rute for hver dag og krysser av, jo nærmere målet du kommer jo vanskeligere blir det kanskje, men det blir også mer motiverende jo lenger du går.

Ønsker deg værtfall lykke til, og fint at du spør andre om tips og råd
Vis hele sitatet...
Dette er det mest fantastiske jeg har lest på flere dager nå, tusentakk!
Har allerede kontaktet rushjelp og skal koble meg opp til DPS, fordi jeg har en feeling på att det ikke blir bare en til, men flere sprekker fremover. Triggern kan vel ha vært krangeln med dama, men vi krangler jo nesten hver dag så usikker.
For min del så får jeg tilbakefall hver gang jeg har vært på rehab, finner altid på en dårlig grunn. Men virker ikke som du er ute etter å lure deg selv. Går du på ARA btw? Det går jo an å dra på avrusning uten å måtte dra på rehabilitering som er fra et par mnd. til år.
Å jeg føler virkelig med deg, for syntes det suget som kommer etter man har vært skikkelig dårlig er 10 ganger værre. Sitter å nesten såiser opp leppene mine, kroppen klør etter en friskmelding. Eller så ta det opp med Fastlege? Selvom jeg ikke har noe bra erfaring med det, så kan det jo hendedu har noen som er bedre enn meg.
Lykke til hvertfall! Unner ingen det livet uansett!
Sitat av ezyy Vis innlegg
I en alder av 19 så har 6 av dem blitt både brukt å misbrukt av rusmidler, og da snakker jeg av alt fra vival til heroin. Prøvde heroin første gang som 15 åring og endte opp med sprøyta i en alder av 16. Ble sendt på rusbehandling når jeg var 17 og holdt meg clean fra jeg kom inn til jeg kom ut, men for en uke siden så kom kløen, brannen og stikkene i kroppen som bare skreik tilbakefall. Jeg angrer nå og har fått i meg sub(bedre enn minus) men jeg var HELT clean fra det pisset der og jeg vil ikke tilbake, men veien er lenger ikke lang - den er kort. Har en fantastisk samboer som prøver å holde meg i skinnet samtidig som jeg drar meg selv i øra, men det fungerer ikke.

Til dere som har mer erfaring enn en liten drittkid som har prøvd å utforka verden i ett annet syn - hva burde jeg gjøre?

Kan ærlig si jeg brukte mellom en 0,8 - 1,4g om dagen.
Vis hele sitatet...
Naltreksone er en ide. Det har funket for vennene mine som desverre begynte å røyke heroin. De misbrukte all slags stoffer, men heroin var det værste de fikk i seg. Naltreksone tar vekk suget og har sett med mine egne øyner at folk har blitt bedre. NALtreksone er under prøve ordning i Norge og kan være vanskelig å starte på, men bruker du tid og maser burde det være en mulighet for å starte med det. Det kommer i sprøyte form og piller. Naltreksone er bedre enn subitex og subexsone siden de to stoffene bare gjør deg "frisk",men ikke cleen.

Virker som du har kommet langt når du er ærlig med de rundt deg. Det er veldig viktig at du forsetter med det. Sett opp mål og fortell de rundt deg om behovet for å ruse seg vokser. Prøv med beste evne og hold deg unna de vennene som ruser seg. Kom i arbeid? Skaff hobby(trening). Skulle behovet ta overhånd så heller røyk en Joint foran samboer eller noe. !million ganger bedre enn sprekk på noen av de hardere stoffene.
Sist endret av Trippel C; 6. august 2015 kl. 12:06.
Trådstarter
Sitat av Trippel C Vis innlegg
Naltreksone er en ide. Det har funket for vennene mine som desverre begynte å røyke heroin. De misbrukte all slags stoffer, men heroin var det værste de fikk i seg. Naltreksone tar vekk suget og har sett med mine egne øyner at folk har blitt bedre. NALtreksone er under prøve ordning i Norge og kan være vanskelig å starte på, men bruker du tid og maser burde det være en mulighet for å starte med det. Det kommer i sprøyte form og piller. Naltreksone er bedre enn subitex og subexsone siden de to stoffene bare gjør deg "frisk",men ikke cleen.

Virker som du har kommet langt når du er ærlig med de rundt deg. Det er veldig viktig at du forsetter med det. Sett opp mål og fortell de rundt deg om behovet for å ruse seg vokser. Prøv med beste evne og hold deg unna de vennene som ruser seg. Kom i arbeid? Skaff hobby(trening). Skulle behovet ta overhånd så heller røyk en Joint foran samboer eller noe. !million ganger bedre enn sprekk på noen av de hardere stoffene.
Vis hele sitatet...
Om de greiene såvidt har komt inn til norge så tror ikke jeg som 19 åring blir den av de få som får prøve. Uansett så vurderer jeg å legge meg inn på avgiftning i 3 uker. Har ikke tatt noe sub eller noe sprekk på 2 dager og venter bare på rennaskiten. Tror oppi alt så ordner alt seg bare med tid.

Takk til alle for svar!
Trippel C: Naltrekson demper ikke suget, det bare blokkerer heroin i hjernen så man ikke kan ruse seg på det.

Jeg aner ikke kriteriene, men her kan du melde deg opp ezyy: http://naltrekson.no/kontakt-oss/
“People are strange"
Iboga/ayahuasca
Har du mulighet til og flytte? dra et helt nytt sted, gjerne et nytt land for den saks skyld. der alt er nytt, og forandr tankebaner, nye ting og drive med, du har vel noen hobbier eller noe du digger og gjøre?. jeg klarte og holde meg unna dop i 10 år på denne måten, de første 2 årene var værst, etter det, noen år til, så var dop som noe jeg aldri hadde hatt et forhold til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Liten update spesielt til robz1, men til dere alle også!

Gikk på sub en mnd fra jeg skrev tråden, og har ikke rørt noe mer heroin! Kommet inn på DPS.
Spiser godt, ser bra ut, kan holde en samtale igang med flere enn en også!

Ønsker alle på freak en riktig god jul og et fantastisk nyttår!
Grattis mann Hvordan gikk du av subben? God jul!
Sitat av ezyy Vis innlegg
Liten update spesielt til robz1, men til dere alle også!

Gikk på sub en mnd fra jeg skrev tråden, og har ikke rørt noe mer heroin! Kommet inn på DPS.
Spiser godt, ser bra ut, kan holde en samtale igang med flere enn en også!

Ønsker alle på freak en riktig god jul og et fantastisk nyttår!
Vis hele sitatet...
Godt å høre! Er lei av å se ungdom miste livet sitt i en meget tidlig alder, stå på!!!!


(sett ett par jenter jeg har kjennskap til i tidlig 20 årene, hu ene gjorde det med vilje, hun andre ikke) blir lei meg
Sist endret av susiserken; 25. desember 2015 kl. 02:20.
Sitat av ezyy Vis innlegg
Liten update spesielt til robz1, men til dere alle også!

Gikk på sub en mnd fra jeg skrev tråden, og har ikke rørt noe mer heroin! Kommet inn på DPS.
Spiser godt, ser bra ut, kan holde en samtale igang med flere enn en også!

Ønsker alle på freak en riktig god jul og et fantastisk nyttår!
Vis hele sitatet...
Flott du klarte det bra!
Det å kunne sprekke 1 gang uten tilbakefall er viktig, du stiller mye sterkere om det skal skje uhell en annen gang.

God jul tilbake.