Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1637
Jeg er bedt om å være barnevakt for en kompis som skal ta lsd for første gang i natt. Jeg og en til, som support for ham. Hva vør vi tenke på for å gi ham størst mulig trygghet og positiv opplevelse?
Det er ikke så skummelt. Bare vær gode kompiser, og hvis dere merker at han begynner å "ture seg bort" i samtaler, så bare la han gjøre det. LSD handler veldig mye om inntrykk og uttrykk, så ikke si sånn "hva faen snakker du om??" f.eks til han... Jeg liker best å gjøre det alene og har aldri blitt "baby-sitta", men om jeg hadde blitt sitta, så hadde jeg ønsket venner som ikke prøver å fucke med meg, og venner som bare "er der".

Mekk opp en fin playlist på YouTube, gjerne musikkvideoer, eller se Alice in Wonderland. Foreslå ting som du/dere tror kan gi han en enda bedre opplevelse.
Trådstarter
35 3
Ok, tusen takk! Ingen av oss sittere har tatt det før, men vi er veldig innstilt på å være myke og tilgjengelige, og la ham styre showet sånn som han vil.
Set og setting er vitalt for en god trip. Anbefaler på det høyeste denne tråden. Nichotin har også en fin tråd angående LSD. La meg ta et lite utklipp av det mest relevante fra tråden til sky:

''Så kommer vi til dette med setting og set. Dette er hvor du velger å ta stoffet, med hvem, når, og hvordan din sinnstilstand er samt dagsformen. For å få mest mulig ut av en tripp, må man prøve så godt man kan for å lage seg en god setting. Velg et trygt og godt sted, gjør det koselig rundt deg og vær sikker på at dere ikke blir avbrutt av utenforstående. Det være seg foreldre, bekjente, naboer eller fremmede. Trekk gjerne ut telefonkontakten, skru av mobilen og si ifra at du er opptatt denne dagen/kvelden. Her skal vi være alene i vår egen verden, uavbrutt. Hvis du turer med noen, som kanskje er best første gang, sørg for at dette er en person du kjenner godt, som du ikke er redd for å vise deg for, og som ikke er redd for å vise seg for deg. Her kan man ikke være redd for å gråte foran en person, le, oppføre seg totalt ape, snakke masse usammenhengende skravl om Gud, forskjellig virkelighetsteorier om verdenen, naturen og eksistensen. Dette må være en person du kan åpne deg for, en person som er villig til å høre på deg. En person du kan vise deg svak for, en person som vil skjønne om du pisser i buksa av redsel. Denne personen kan gjerne være en med tidligere erfaringer, men jeg likte det godt da jeg bega meg ut på min første tripp sammen med en god venn som ikke hadde noen erfaringer fra før. Da var vi på en måte sammen om det, og klare til å støtte hverandre om det trengtes. Men det er sikkerhetsregler man burde ta, og da kan det være lurt og eventuelt ha en sitter der, med kunnskaper om stoffet og hva som kan gå galt.'' -Sky
Som sitter bør man neste gjøre minst mulig. Bare være der. Og være der for den som tripper. Legg til rette for at den som tripper kan være introvert. At det er rom for at han bare lytter til musikk eller kikker på teppet etc. Ikke mas for mye på han. Det kan være vanskelig å snakke i deler av trippen (avhengig av hvor sterk dosen er).

Ellers er det bare å sende gode vibber. Nesten som en trygg barnehagetante som sitter ute i barnehagen mens barna leker rundt med sitt. Barnehage-tanten bare sitter der som en trygg "voksenperson" for barna mens de leker med hverandre. Hvis man skulle skrubbe kneet etc. Så kan hun blåse på å si at det går bra
Trådstarter
35 3
Tusen takk. Vi har sikra leiligheten mot alle forstyrrelser og gjort klart til å brygge favoritteen hans etc. Tent lys og hatt en god og fin samtale på forhånd, lovt at vi er her. Han har droppa nå, hvor lang tid ca før innkick? Er det veldig individuelt?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Prøv å ikke bli sittende rundt å studere han for intenst. Har sett folk freake ut av det, men det er nok litt individuelt. Er dere trygge på hverandre og kommuniserer åpent burde det ikke være no stress
Sist endret av Bothrops; 15. juli 2015 kl. 01:31.
Rusen bygger seg opp over et par timer. Peaken begynner som regel ca 2 timer etter inntak. Peaken varer i alt fra 2-4 timer, avhenging av dosering.
Vis forståelse og ha tålmodighet. At dere er der er nok.
Trådstarter
35 3
Takk igjen for fine råd. Det ble en veldig vellykket tripp. Litt emosjonelst ble det også, alt i alt interessant og lærerikt. Jeg er et par fordommer fattigere, så det er bra.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Prøv å ikke bli sittende rundt å studere han for intenst. Har sett folk freake ut av det, men det er nok litt individuelt. Er dere trygge på hverandre og kommuniserer åpent burde det ikke være no stress
Vis hele sitatet...
This. Gjelder egentlig de fleste rusmidler, men spesielt rusmidler med psykedeliske egenskaper. Noe av det verste som finnes er når noen uerfarne personer sitter og studerer alt hva du gjør/sier. Dette legger mye press på den personen som er påvirket. Ikke vær for overbeskyttende heller. Gjentatte spørsmål som "går det bra med deg?" er sykt irriterende, og i verste fall kan utløse en rekke negative tankeganger.

Uansett, så flott at alt gikk bra!