Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2060
Aiy!

Er ny på forumet så var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge inn denne tråden.

Har egentlig ikke peiling på hvorfor jeg spør her inne av alle steder, pipestemmen i hodet mitt sier at folk her inne interesserer seg for mye rart, så kaaaanskje dette også? Skjønner dog at dette kan være årets mest tilfeldige bomskudd.


Uansett, skal lage kortfilm i Half Life universet, akkurat som disse gutta gjorde: http://www.youtube.com/watch?v=q1UPMEmCqZo

Jeg sikter dog høyere teknisk, og har holdt på å planlagt dette siden 2008.

Plottet:

Alt vil ta for seg Opposing force delen av Half life universet, hvor flere enheter med HECU-soldater (fiktiv spesialavdeling i U.S.M.C.) blir sent inn i en forskningsfasilitet (Black mesa) for å rydde opp i en katastrofe forårsaket av en tidsrift som har åpnet opp flere portaler til andre dimensjoner. Gjennom disse strømmer det inn menneskefiendtlig bioorganismer.

Det jeg vil fokusere på med kortfilmen er ca de 5 første minuttene av HECU invasjonen fra nettopp deres perspektiv. Det som ikke ble visst i spillet, var hvordan soldatene forlot traningsleiren og kom seg i de flere V22 helikopterene. Vi får bare se i begynnelsen av Opposing force hvordan soldatene allerede sitter klare (http://www.youtube.com/watch?v=UGPSu...eature=related). Det denne videoen nettopp viste vil jeg gjennomskape -- dog ikke kopiere (inkl. nedskytningen), i tillegg til at jeg vil vise troppe mobiliseringen på HECU basen (ikke vist i spillet). Denne kortfilmen vil derfor bli tro til spillet, samtidig som den vil bli polert til å passe filmlerrete langt bedre.

90% av filmmaterialet vil inneholde spesialeffekter (nye 3d modeller som vil motion trackes inn sammen med folket som blir å delta - V22 helis, AH64, M1a1, bygg, bioorganismer osv mye av det som var i spillet). På denne måten kan budsjettet holdes mikroskopisk, samtidig som produksjonsverdien vil være enorm.

Alt av kostymer og annet nødvendig utstyr er ordnet, alt jeg trenger er frivilige filminteresserte som kunne tenke seg å sette av en hel dag nå i Juli med å være med på noe som vil holde høy kvalitet og som vil bli sett. Det kreves ingen skuespillerfaring, alt jeg egentlig trenger er folk over 19 år (må se noe voksen ut). Har allerede en del folk med fra andre forum, men kunne ha behøvd noen få til, så hvorfor ikke noen herifra. Jeg ordner også med transport så lenge dere oppholder dere i Oslo-området. Blir filming på østlandet.

Såeh...noen?
Sist endret av sick boy; 25. mai 2011 kl. 15:36.
Høres råstilig ut, hadde garantert blitt med om dette var i Tromsø.
Flytter til oslo etter sommerferien, så om dette mot formodning ikke kommer i gang før i august, er jeg med.
Sist endret av Turbolego; 25. mai 2011 kl. 15:38.
Hei, veldig spennende prosjekt du har satt igang må jeg si
Jeg vil bare komme med et forslag, hva med å sette opp en facebook gruppe til ''opptak'', så du kan se alle som vil være med, så du vet hva og hvem du har å jobbe med og alt er liksom klart for deg før du møter hver enkelt person.
Bare en tanke.

Edit: skulle gjerne blitt med, men kan desverre ikke :/
Sist endret av ZELDUR; 25. mai 2011 kl. 15:42.
Hadde vært utrolig artig
Er dessverre ikke 19 da, er 18 år
Hadde vært rått, men jeg er 13 .. -__-
sick boy's Avatar
Trådstarter
4 4
Ja, har fått god respons fra folk, men det virker som om det er vanskelig å motivere folk ettersom at dette gjøres på fritiden. Samtidig er det vanskelig for meg å forklare hvor høy produksjonsverdien vil bli, og folk klarer ikke helt å se hvor bra sluttresultatet vil være. Jeg føler uansett at dette er noe som vil bli verdsatt av filmfans, særskilt fans til spillet, da jeg vil være veldig tro kildematerialet (spillet) og prøve å opprettholde den rette atmosfæren - som jeg mener er selve essensen i alle spill til film adopsjoner. Jeg har brukt over to år på å få dette til, og det er nå ingen vei tilbake. Dette skal jeg få i boks.

Jeg vil få dette dubbet til engelsk i ettertid ved bruk av en spesiell teknikk som gjør at man vil få leppebevegelsene synkronisert med lyden, slik at man unngår cheesy eksempler fra 70-tallet. Det er dessuten ikke mye dialog i filmen.

Til de av dere som vurderer å delta, men som ikke er helt sikker; dette er en innsats som vil bli foreviggjort, og som forhåpentligvis vil bli respektert av de mange tilhengerne av dette spillet. Det vil bli sett (vurderer å putte det opp på festival, samt at jeg er i snakk med Valve om å få det opp på siden deres). Det kreves null og niks av erfaring, bare interesse.

Jeg blir å poste her en gang i blant nå framover til sommeren. Håper det er noen som kaster seg med.
Bloody awesome! Står dessverre ikke til opptakskravene da jeg bare er 18, med send meg gjærne en PM med sted og tid så jeg kan komme og ta en titt under innspillingen!
Du kan jo sammenligne med tidligere fanfilmer av Half-Life? Tror du det blir noe i nærheten av feks. dette?
Jeg er hjemme hele juli
Er 20!
Når er dette? Hvis det ikke kræsjer med jobb osv kan det hende jeg er interessert!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Jeg blir veldig gjerne med. Er bosatt i Oslo og jobbet med film gjennom hele vgs. Høres veldig spennende ut!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kult crew vi fikk sammen!
Har du vært på innspilling nå, Adrenalinex?
Yes, vi startet igår! Regner med TS skriver noen ord og legger ut noen bilder når han logger på.
sick boy's Avatar
Trådstarter
4 4
Jepp, da var den fredagen unnagjort, og det har vært meget lærerikt og kult, til tross for at det ikke gikk helt som planlagt. Først av alt var det tidsaspektet som ga meg og sikkert andre mye hodebry. Vi brukte lengere tid på å ankomme filmsettet og klargjøre alt, enn hva vi greide å bruke på selve filmingen. Bluescreenen var et mareritt da det konstant krøllet seg og skled på det glatte gulvet, til tross for at det var utplasser sklimatter. Den endte også opp med å være for kort i bredden. Flere lys gikk og stygge skygger var overalt. Vi bestemte oss til slutt for å spille dette inn på nytt igjen, bare denne gangen i et skikkelig lagerbygg, hvor vi ikke behøver å benytte oss av bluescreen slik at vi kan benytte tiden på selve filmingen, og ikke å justere bluescreenen hele tiden. Trass alt dette synes jeg det var en givende opplevelse, med kule folk som virket motivert og hjelpsomme, ikke for å nevne seriøse, noe som er helt nødvendig når man skal prøve å organisere noe på størrelse med dette. Jeg fikk kontakt med alle disse gutta på under noen timer på en og samme dag, og det var folk fra både Moss, Oslo og Jessheim-området som var med. Nice. Dette trenges det mere av. Så hvis det er flere freaks her inne som er interesserte, og som kan forholde seg seriøse, er det bare å hive seg på. Jo flere, jo bedre. Tenker at vi prøver på nytt igjen om ca 2 uker på en helgedag. Denne gangen vil det bli fullført, og det vil bli kanonbra

Nederst er to klipp fra det som ble filmet den dagen, men som ikke vil bli brukt.
Sist endret av sick boy; 3. juli 2011 kl. 19:33.
Freaks in movie! Etterlyser dog kjekkasen på bilde 4. Han er herfra men fikk aldri nicket hans !
Sist endret av Adrenalinex; 3. juli 2011 kl. 21:57.
Jeg trenger en klarere dato for neste innspilling, men hvis det passer mtp. jobb og lignendes kan jeg godt stille oppe. Er i Halden for øyeblikket, så er ikke lange turen opp
Sist endret av Clr; 3. juli 2011 kl. 22:39.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen oppdateringer?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Freaks! Lenge siden sist, har savnet dere alle Til forskjell med andre amatørprosjekt som har en tendens til å virke bra i starten for å så dø stille ut, kan jeg stolt meddele at dette ikke er tilfelle her. Jeg holder fortsatt på å avslutte filmen i post-produksjon, og håper jeg kan være ferdig med alt i løpet av 1-3 måneder. Ettersom at det bare er jeg og en annen som jobber med effektene går det veldig sakte, men det går en vei - framover. Det har vært en lang reise, kortfilmen har dessverre måtte blitt forkortet med ca 60 prosent, og ironisk nok har ingen av freakene som opprinnelig deltok blitt med på sluttresultatet. Det positive er at filmen holder god visuell kvalitet, ca det nivået jeg planla fra starten. Lydbildet må dog være det beste

Her er et eksempel, ikke ferdig, men dere får inntrykk av hvordan nivået blir;

http://i50.tinypic.com/6ylk5t.jpg

Poster opp filmen når alt er i boks, nå er det leggetid
Sitat av sick boy Vis innlegg
Freaks! Lenge siden sist, har savnet dere alle Til forskjell med andre amatørprosjekt som har en tendens til å virke bra i starten for å så dø stille ut, kan jeg stolt meddele at dette ikke er tilfelle her. Jeg holder fortsatt på å avslutte filmen i post-produksjon, og håper jeg kan være ferdig med alt i løpet av 1-3 måneder. Ettersom at det bare er jeg og en annen som jobber med effektene går det veldig sakte, men det går en vei - framover. Det har vært en lang reise, kortfilmen har dessverre måtte blitt forkortet med ca 60 prosent, og ironisk nok har ingen av freakene som opprinnelig deltok blitt med på sluttresultatet. Det positive er at filmen holder god visuell kvalitet, ca det nivået jeg planla fra starten. Lydbildet må dog være det beste

Her er et eksempel, ikke ferdig, men dere får inntrykk av hvordan nivået blir;

http://i50.tinypic.com/6ylk5t.jpg

Poster opp filmen når alt er i boks, nå er det leggetid
Vis hele sitatet...
det der så heftig fett ut! Driver selv med film produksjon og har lys oosv. selv.
om du noen gang skulle lage noe mer om 6 måneders tid så ta kontakt. jeg kjører gjerne fra sørlandet med utstyr osv. for å hjelpetil.