Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5881
Jeg har en Desire. Jepp.

Det er ikke det viktigste. Altså, jeg har problemer med internminnet. Jeg vet godt at det er lite. Men nå er det bare latterlig. Jeg syntes jeg konstant får en advarsel om at det er lite minne, så jeg sletter en eller anna app. Men det skjer igjen.

Så jeg lurer på om det finnes noen måte å rote rundt i internminnet, og se om det er bilder som er lagret noe sted, eller annen "Søppel" som er gjemt rundt?
Jeg har rundt 19M og det er uten oppdateringene til FLASH, som trenger 10 hele fuckings Mega. Ikke er det SD support heller.

På forhånd takk.
Eh? Jeg har en desire selv, og det fulgte med et SD-Micro minnekort på 4GB...

Anyways, last ned ES File Explorer og ta en titt.
Zuflux's Avatar
Trådstarter
20 6
Jeg har det. Løste ut minnekortet for å finne ting som tok plass på INTERNMINNET. Bruker astro, men problemet er at den bare utforsker SD-kortet, såvidt jeg vet.
ES File Explorer, [MENU], Settings, Home Directory, /

tar ingen ansvar om du greier å slette systemfiler, GLHF
▼ ... over en uke senere ... ▼
For og spore litt av.. Har også problem med at jeg ikke kan laste ned updaten til flash pga da blir minnet nesten fullt..
I houvedsak er det flash, Navigon (som er kjøpt og betalt så det kan ikke slettes(21,84 md)), den nye facebooken og google kart som tar plass..

Er lite sugen på og begynne og tulle med rooting og den slags, fordi jeg rett og slett ikke er teknisk nok annlagt til den slags og vil ikke ødelegge noe.

Men er det noen sjangs for at det kommer en update på tlf som gjør at jeg kan flytte disse programmene kan flyttes til SDkort sånn uten at jeg må til og rote?

Og hvorfor i all verden kan ikke dette legges over på SD? Tenker da spessielt på Navigon og Flash..Merkelig at det ikke ordner problemet selv.
Jeg har en Desire selv og jeg kjenner meg godt igjen i det du sier.

Sitat av TeQniC Vis innlegg
Men er det noen sjangs for at det kommer en update på tlf som gjør at jeg kan flytte disse programmene kan flyttes til SDkort sånn uten at jeg må til og rote?

Og hvorfor i all verden kan ikke dette legges over på SD? Tenker da spessielt på Navigon og Flash..Merkelig at det ikke ordner problemet selv.
Vis hele sitatet...
For at en app skal kunne flyttes til SD kortet så må utvikleren selv legge inn støtte for det i appen. Det er heller ikke alle apps som kan flyttes over til SD kortet selv om utvikleren ønsker det. Dette har noe med hvilke rettigheter en app skal ha om jeg ikke husker feil.
Sist endret av xnid; 29. desember 2010 kl. 10:27.
Har HTC Desire jeg og. Er du sikker på at du får advarsel om for lite intern minne, eller for lite minne på prosessen? ? Last ned task killer og bruk det hver gang du legger ned en app
Sist endret av aidem; 29. desember 2010 kl. 11:46.
Sitat av aidem Vis innlegg
Har HTC Desire jeg og. Er du sikker på at du får advarsel om for lite intern minne, eller for lite minne på prosessen? ? Last ned task killer og bruk det hver gang du legger ned en app
Vis hele sitatet...
Det blir gjort automAtisk på desire, visst en er litt tolmodig så det skal ikke være nødvendig:-&
▼ ... noen måneder senere ... ▼
B to the UMP.

Jeg kaster snart desire'n min i veggen. Er det noen her som har et konkret svar på hvordan man får løsna opp i internminnet? Slette evt. Cache.. Fjerne apps som faktisk ligger internt. Irriterende at man kan se hvilke apps som ligger på SD kortet, men ikke hvem som ligger internt. Det at desire er bygd med så lite internminne er en ekstrem skuffelse med tanke på hvilket årtusen vi lever i og dagens teknologi..
Desire og Galaxy S kom vel ut sånn nogen lunde likt om jeg ikke husker helt feil, og Galaxy har et par Gigabyte internt..
Størrelsen på internminnet kommer jo helt ann på størrelsen av OSet du kjører. Selv har jeg 150MB internt ledig. Kjører med CyanogenMod-7.0.0-RC1-Desire oprativsystem.
Ja dette er noe skikkelig dritt med denne telefonen. Ekstremt lite internminne. Faktisk er det det eneste negative jeg har å si om den.

M.a.o du må roote telefonen, skaffe INIT.D support og A2SD+ (app 2 sd)



Det er en nice tutorial her:
(Ja du må lese litt men det er VIRKELIG verdt det!)
http://androidforums.com/desire-all-...k-program.html

Denne tutorialen fungerer. Jeg brukte den, og nå har jeg 512MB A2SD+. Med over 150 apps installert, har jeg ikke brukt 40% av dette engang, så det holder massevis.

http://rootmydroid.co.uk/guides/gene...ith-unrevoked/

Sitat av Clr Vis innlegg
Størrelsen på internminnet kommer jo helt ann på størrelsen av OSet du kjører. Selv har jeg 150MB internt ledig. Kjører med CyanogenMod-7.0.0-RC1-Desire oprativsystem.
Vis hele sitatet...
Nei, det har ingenting med OS'et (les: ROM) å gjøre.
Internminnet på telefonen er definert av elektronikken/hardwaren, og kan ikke forandres. Derimot kan du 'utvide' internminnet slik at du bruker en partisjon på SD-kortet ditt som internminne også (A2SD/A2SD+).
Sist endret av unknown14725; 26. mars 2011 kl. 18:12.
Jeg har OS'et som fulgte med, men telefonen er roota. Jeg har både root access og App2SD, men det hjelper meg lite når det ikke er fler apps å flytte over. Hvor er oversikten over intern-installerte apps?

Har prøvd å legge inn cyanogen 6.1.1, men hver eneste gang jeg har prøvd, ender jeg opp med infinite loop i splash-screen
Og jeg gjentar, den tutorialen ovenfor er alt du trenger.
Men du MÅ lese den selv. Ingen kan roote for deg med mindre du gir fra deg telefonen til noe som gidder å bruke flere timer på et slikt prosjekt. Fordi det tar minst et par timer å gjøre ferdig telefonen.
Jeg vet nemlig at mange får helt spader av å måtte pløye gjennom en slik tutorial, og synes det er veldig skremmende prosjekt å ta på seg. Trust me. Det er verdt det :-)

Sitat av HailDani Vis innlegg
Jeg har OS'et som fulgte med, men telefonen er roota. Jeg har både root access og App2SD, men det hjelper meg lite når det ikke er fler apps å flytte over. Hvor er oversikten over intern-installerte apps?

Har prøvd å legge inn cyanogen 6.1.1, men hver eneste gang jeg har prøvd, ender jeg opp med infinite loop i splash-screen
Vis hele sitatet...
Går utifra at når du prater om "App2SD" så prater du om en app som flytter apps til SD-kortet. Dette er ikke det samme som A2SD+. Det er ikke engang relatert.


Det finnes en app som heter "ROM Manager" som kan lage en partisjon på SD-kortet ditt som blir en "ekte" utvidelse av internminnet ditt. Telefonen vil m.a.o ikke se forskjell på den partisjonen og internminnet ditt. Og vips så har du fått større internminne.
Men, les den tutorialen ovenfor. Den forklarer også hvordan du skal gå frem slik at du ikke miste system-innstillinger og alle app'ene dine. SD-kortet ditt må nemlig repartisjoneres og formatteres for å gjøre dette, og du mister alt som er på det.

Sitat av HailDani Vis innlegg
Har prøvd å legge inn cyanogen 6.1.1, men hver eneste gang jeg har prøvd, ender jeg opp med infinite loop i splash-screen
Vis hele sitatet...


Vel blås i CyanogenMod da.
Jeg har selv installert en "standard" (a.k.a stock ROM) HTC Sense ROM (som er helt lik den som kom fra fabrikken). Null problem. Jeg liker veldig godt originalen, og orker ikke alt styret med å skulle kjøre en uferdig og beta-ROM på et verktøy jeg bruker hele dagen hele uka.