Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 12526
Hei alle freaks!

Nå er det 127 dager igjen til Roskilde festivalen 2011! Var der for første gang i fjor og jeg ble forelsket, så billetten min er bestilt for lenge siden.
Lagde denne tråden sånn at alle kan komme med innspill om forhåpninger, meninger om line-up og hvilket band/grupper dere ønsker å se/høre på Roskilde festivalen 2011!

Håper vi kan få samlet freaks som skal på Roskilde for en hyggelig sammenkomst og tatt en kald øl i det utrolig fine været jeg har bestilt til festivalen i år!
Vel, jeg og en gjeng har kjørt igang CampMustache, med både ekte- og løsbarter. Så Copyright på den.

Ellers gleder jeg med veldig, skal bo i B-camp, ved skaterampa, om vi får plass.

Sto på skaterampa på B i fjor og venta en time med en kompis da nFF skulle møtes der, men ingen dukka opp.
Gleder meg som en liten unge gjør til julaften, årets høydepunkt! Forhåpentligvis kaprer vi en plass på C-camp.

Håper at In Flames (er lov å håpe) dukker opp. Slipknot gjorde en fantastisk opptreden i 2009 og håper de kommer i år også. Ellers håper jeg på Deadmau5 eller noe ordentlig bra rave. Ellers så er det alltid artig med gode band jeg aldri har hørt om, som Roskilde alltid klarer å ordne
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Vel, jeg og en gjeng har kjørt igang CampMustache, med både ekte- og løsbarter. Så Copyright på den.

Ellers gleder jeg med veldig, skal bo i B-camp, ved skaterampa, om vi får plass.

Sto på skaterampa på B i fjor og venta en time med en kompis da nFF skulle møtes der, men ingen dukka opp.
Vis hele sitatet...
Skaterampen var vell på C i fjor om jeg ikke husker feil?
Har bitt meg merke i at The Tallest Man On Earth skal dit. Bare det gjør festivalen høyaktuell i min bok. Er lista over artister mer eller mindre 100% klar nå, eller kan man vente flere artister?

Har også ekstremt lyst til å se How To Dress Well, etter deres ganske så flotte album som kom i fjor.
Usikker på om jeg stikker i år. Kan hende det blir en annen festival i stedet feks Summerjam eller Ekstremsport veko. Men, Roskilde er ikke helt avskrevet allikvel får se an hvor kompisene stikker før jeg tar en avgjørelse.

@Pagliacci: Jeg sto ved siden av skaterampa i sikkert en time jeg også :S Men, jeg kom jo akkurat fra toget så hadde sekk og helvete med meg, så kan jo hende jeg ikke så så veldig freakete ut akkurat da.

Selv håper jeg at Foo Fighters tar turen innom Roskilde. De er jo i Europa ved de tider så det virker ikke veldig usannsynlig.
Ellers så kommer Kings of Leon og Iron Maiden til å være hinsides fett, det er konserter som kommer til å rocke ganske heftig, PJ Harvey er jo også værdt å få med seg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Kings of Leon er bekreftet! I år er jeg nesten sikker på at jeg drar til Roskilde. Det virker jo så utrolig fett!
Sitat av J Press Vis innlegg
Skaterampen var vell på C i fjor om jeg ikke husker feil?
Vis hele sitatet...
Skaterampa har stått øverst i B de siste årene jeg har vært der ihvertfall, så er C rett over veien.

Sitat av moret Vis innlegg
@Pagliacci: Jeg sto ved siden av skaterampa i sikkert en time jeg også :S Men, jeg kom jo akkurat fra toget så hadde sekk og helvete med meg, så kan jo hende jeg ikke så så veldig freakete ut akkurat da.
Vis hele sitatet...
Vi hadde ikke skilt noe som vi kanskje skulle ha tenkt på, vi så ikke akkuratt så freakete ut selv:P
Sist endret av Pagliacci; 9. mars 2011 kl. 14:25.
Sitat av Diox Vis innlegg
Håper at In Flames (er lov å håpe) dukker opp.
Vis hele sitatet...

så inflames på orange scene i 2007 det var utrolig fett, en av få dager det var opphold
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Gleder meg som en gris. Satser på en camp i C-området, om mulig.

Iron Maiden lyser opp som det jeg gleder meg desidert mest til.

@lambador: Det blir nok annonsert en hel haug band/artister når vi begynner å nærme oss. Du kan jo ta en titt på lineupen fra i fjor og sammenligne antall artister? Jeg venter hvertfall på en del flere, og forhåpentligvis noen headsigners.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Dere prater mye om forskjellige campområder; Er det slik at noen områder er mer liberale en andre? F.eks; Er det en rikere cannabiskultur på visse områder?
Skateparken er på B men grenser til C. same shit

Big Boi er for meg et godt nok argument for å dra på Roskilde syvende år på rad, dog hadde jeg nok dratt uansett da det er campingfestingen som er hovedgrunnen til at jeg drar
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av daimeno Vis innlegg
Dere prater mye om forskjellige campområder; Er det slik at noen områder er mer liberale en andre? F.eks; Er det en rikere cannabiskultur på visse områder?
Vis hele sitatet...
C har vært populært de siste årene da det er mange nordmenn og generelt høy partyfaktor der. Det finnes også en camp som er en såkaldt "stille-camp" hvor det ikke er skrål hele natta. Så det er camper for alle behov, men i det store og det hele gjelder det egentlig bare å finne seg en fin plass, så sentralt som mulig. Husker jeg i 2009 måtte gå i 20min for å komme til konsertområdet. Det er ikke kult.

Se Kartet for å skjønne mer du

EDIT: cannabis finner du vel stort sett over alt. Ville anbefale deg en rask togtur til køben hvis det er det du er ute etter.
Sist endret av Screwdriver; 9. mars 2011 kl. 14:45.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Okey, jeg skjønner! Har lest at mange anbefaler en liten stopp innom Christiania før/under festivalen, ja.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Dere prater mye om forskjellige campområder; Er det slik at noen områder er mer liberale en andre? F.eks; Er det en rikere cannabiskultur på visse områder?
Vis hele sitatet...
Hvis det er første gang du reiser til Roskilde så kan det være greit å ligge i C-campen. Det er fest og moro og alt er kult. Allikevel er det jo ikke helt insane som det er i camp G eller L, helt øverst mot selve festivalplassen. Ta en tur dit så ser du kara som virkelig kan festival-feste. Du skal ha stabil psyke for å holde ut der en hel uke.

Alle camper er like liberale er min erfaring; røyking, fest, drikking, allsang og nakenhet finner du overalt. Så ikke vær bekymret for cannabisen du Anbefaler allikvel å ta toget inn til Køben og handle litt i Cristiania, det er søren meg værdt de 20 min med tog. Bra weed og godt å komme seg ut av området en gang også.

Selv kjørte jeg stillecampen et år siden jeg kom for sent til å sette opp teltet mitt i noen andre områder. Men, det er det beste jeg har gjort tror jeg. Fantastisk tilværelse der nede. Alltid toalettpapir, det var festivalarbeidere som plukket søppel. Ingen høy musikk på kvelden, Og det var gress på bakken. Eget område for crocket og andre spill var det også, og det beste er at det er ca 50meter til en bar som ligger ved badeplassen, som selger KALD øl fra tidlig morgen Fantastisk plass å ha teltet og tingene sine. Ble også kjent med mange folk i campen der, og hadde det fett med dem.
Jeg kombinerte dette med å ha kompiser spredt rundt på de andre campene der det var mer fest. Så da kunne jeg fylle og bråke der, og når det ble leggetid kunne jeg trekke meg tibake til den rolige delen av paradiset
Fantastisk...
Sitat av daimeno Vis innlegg
Dere prater mye om forskjellige campområder; Er det slik at noen områder er mer liberale en andre? F.eks; Er det en rikere cannabiskultur på visse områder?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er vesentlige forskjeller på områdene på andre måter. Det varierer litt år for år, men B og C camp er generelt sett mer utagerende enn andre steder, sikkert pga. at dette er de mest ettertraktede campingområdene som blir fylt opp raskest av de ivrigste festivaldeltagerne.

Festivalen er stort sett veldig liberal på cannabis, til den grad at vakter og ansatte har et avslappet forhold til det. Det nærmeste jeg noen gang har kommet å bli irettesatt er en gang jeg røyket ved disken til festivalburger og ble bedt om å flytte meg ut på plassen så jeg ikke blåste røyk på folk i køen.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hvordan er ølprisene?
Sitat av daimeno Vis innlegg
Hvordan er ølprisene?
Vis hele sitatet...
Tror vi betalte 170,- for et brett med Tuborg inne på festivalplassen. Og så er det vel 200,- for en helvflaske sprit+1,5 liter blandevann+isbiter.
Ellers så koster det jo mindre om du gidder å ta bussen inn til sentrum og handle der. Jeg så aldri helt vitsen med det da

Inne på konsertområdet så er det ikke lov til å ta med eget drikke. Så der koster det litt mer. Nå husker jeg ikke prisene siden jeg alltid var kanon drita og stein som et uvær når jeg var der inne. Men, det er ganske billig. Har et vagt minne om at jeg kjøpte 1 liter ferskpresset appelsinjuice med 20cl vodka i for litt over hundrelappen på en bod der inne. Men, som sagt, ikke helt stabil hukommelse der
Uansett, du kommer ganske langt med pengene dine. Tror jeg brukte 7k i år, og da måtte jeg spandere på kompiser også de siste dagene.
Med mitt forbruk regnet jeg 600,- dagen i drikke, mat og sigg. Så kommer alt annet skrot, og weed, oppå der igjen.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Okey, takk skal du ha! I lov blir det faktisk lov til å ta med egen drikke inn på festivalområdet!

Bare se her!
Er tillat med 0.5l drikke i pantbar flaske inn på festivalområdet, med valgfri drikke (les: Whiskey og Jeger)!
Og så tur eg faktisk at ølen kostet 150 for ett brett? Inne å på festivalområdet var det "dyrere" 36.- for 0.5?

Men den appelsinjuicen med vodka er ENORMT god! Det er konstant nypressa juice :P

Kom meg i Roskilde stemninga nå!
Sitat av memento3110 Vis innlegg
Er tillat med 0.5l drikke i pantbar flaske inn på festivalområdet, med valgfri drikke (les: Whiskey og Jeger)!
Og så tur eg faktisk at ølen kostet 150 for ett brett? Inne å på festivalområdet var det "dyrere" 36.- for 0.5?

Men den appelsinjuicen med vodka er ENORMT god! Det er konstant nypressa juice :P

Kom meg i Roskilde stemninga nå!
Vis hele sitatet...
Fett man kan ta med flasker inn. Selv om jeg setter stor pris på kald øl. Men, da kan man jo sprite opp drinkene sine ihvertfall.
Mente også det var 150,- for brettet, men så mener jeg å huske at det kom pant på det også. Dog, var jo temmelig beruset hele festivalen så akkurat det med priser er litt blurry.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Er ca 150 + pant for et brett ja, så det blir rundt 175 kroner for 24 * 0,33l dansk herlighet.

Merk at du kan ta buss eller gå til roskilde by og kjøpe et brett pils på en dagligvare der for rundt hundrelappen, og enda billigere hvis du går på dansk billigpils. Ulempen her er jo å frakte tilbake til campområdet, samtidig som det sjelden er kald pils og få der.
Jeg og en gjeng reiser ned dette året også, så hvis det er nFF treff så må det for all del ordnes! Helst før vi reiser ned :P
Når jeg var der hadde du lov til å ta med 1,5l flaske med hva du ville inn på festivalområdet. Du må bare kutte av toppen slik at flasken fungerer dårlig som prosjektil.

Hvis du har muligheten skader det ikke å ha en tralle til å transportere varer på. Vi kjørte først til Tyskland (rett over grensen) og handlet inn en god del drikke der til campen.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg og en gjeng reiser ned dette året også, så hvis det er nFF treff så må det for all del ordnes! Helst før vi reiser ned :P
Vis hele sitatet...
Problemet med et treff på roskilde er vel hovedsaklig at man enten:
A) Sover
B) Er på konsert
C) Er alt for påvirket
D) En kombinasjon av det nevnt over

Felles for de tre er at dato og klokkeslett glemmes.
Sist endret av Screwdriver; 10. mars 2011 kl. 01:49.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Problemet med et treff på roskilde er vel hovedsaklig at man enten:
A) Sover
B) Er på konsert
C) Er alt for påvirket
D) En kombinasjon av det nevnt over

Felles for de tre er at dato og klokkeslett glemmes.
Vis hele sitatet...
Er vel best å ta det på formiddagen, da er det vel minst b og c, men kanskje en del a?
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Problemet med et treff på roskilde er vel hovedsaklig at man enten:
A) Sover
B) Er på konsert
C) Er alt for påvirket
D) En kombinasjon av det nevnt over

Felles for de tre er at dato og klokkeslett glemmes.
Vis hele sitatet...
Word!
Husker ifjor: "Oi faen det var visst freaktreff klokka 12.. for tre dager siden.."
I år blir første gang jeg ikke får dratt på Roskilde på 6 år Vet jeg kommer til å være ekstremt deprimert den uka festivalen pågår og jeg ikke er der.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av RandoMa Vis innlegg
Er vel best å ta det på formiddagen, da er det vel minst b og c, men kanskje en del a?
Vis hele sitatet...
Wake and Bake?

Man kan da alltids sette opp et tid og sted for å møtes. Er det 20 stykker som sier ja, kan det hende det blir 4-5 som faktisk møter også
Som de fleste andre nordmenn var jeg også på C. Nydelig plassering og heftig liv! Gleder meg til å løpe over det grønne ferske jordet og kapre en spot!

Jeg kommer til å rope "Freak" så ikke nøl med å komme bort!

Camp Good vibrations!!
Drar ned med Camp grønn i år også. Ser dere en grønn bar med blinkende lyd og høy musikk så er det bare å komme bort å hilse på!
Ahh gleder meg, tipper jeg skal tilbake til East og L. Ifjor var det konge der, var et slags "dj-bord" med "lysshow" og høy musikk gjennom hele natta som ble satt opp hver dag rett ved siden av lavvoen vår. Møtte masse fete dansker og fine piger. Gleder meg som et barn
Noen som vet hvor fort det fyller seg opp? I fjor pressa vi oss inn rett sør for festivalområdet, og hadde kun 2 min med gange til konsertane. Det var i grunn fullt når vi kom, men fant noen glade dansker som pressa oss inn i mellom dem..

Vil gjerne tilbake dit i år og, eventuelt ved C, men er det hjelp i å komme drassandes på lørdags ettermiddag/natt og håpe på å få plass til en lavo?
Sitat av memento3110 Vis innlegg
Noen som vet hvor fort det fyller seg opp? I fjor pressa vi oss inn rett sør for festivalområdet, og hadde kun 2 min med gange til konsertane. Det var i grunn fullt når vi kom, men fant noen glade dansker som pressa oss inn i mellom dem..

Vil gjerne tilbake dit i år og, eventuelt ved C, men er det hjelp i å komme drassandes på lørdags ettermiddag/natt og håpe på å få plass til en lavo?
Vis hele sitatet...
Du kan glemme plass på C om du ikke enten står i køen og løper inn i det det åpner eller har griseflaks..
Det var det eg var redd for! Det blir vel å boltre seg litt i utkanten i år og, for all del, er morsomt der og!
Et par gode og spennende navn idag: Bright Eyes, Cody og Justin Townes Earle! Sjekk dem ut! Hvis noen vil holde seg oppdatert på hva slags artister som kommer. Subscribe til denne spotifylisten!

http://open.spotify.com/user/eliass/...oihSx1OInKIlPR
Halla festivalkompanjonger

Noen som har noen gode tips til å kapre en camp C plass mon tro?

Har aldri vært i Roskilde så regner med det blir en god opplevelse.
Tvi tvi på hërlicht sommerveder =D piker, øl og sang
Sitat av rexi Vis innlegg
Halla festivalkompanjonger

Noen som har noen gode tips til å kapre en camp C plass mon tro?

Har aldri vært i Roskilde så regner med det blir en god opplevelse.
Tvi tvi på hërlicht sommerveder =D piker, øl og sang
Vis hele sitatet...
som sagt:
1. still deg i kø
2. hold deg våken
3. vent til gjerdene rives ned (de rives alltid ned av ivrige deltagere et par timer før de egentlig skal åpnes)

4. løp som faen!
Sist endret av fetter; 25. mars 2011 kl. 13:02.
Sitat av fetter Vis innlegg
som sagt:
1. still deg i kø
2. hold deg våken
3. vent til gjerdene rives ned (de rives alltid ned av ivrige deltagere et par timer før de egentlig skal åpnes)

4. løp som faen!
Vis hele sitatet...
Ferdig snakka!
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Dice Vis innlegg
Drar ned med Camp grønn i år også. Ser dere en grønn bar med blinkende lyd og høy musikk så er det bare å komme bort å hilse på!
Vis hele sitatet...
Haha, da var vi på samme camp i fjor gitt! Lenge leve grønn!
Sitat av Dice Vis innlegg
Drar ned med Camp grønn i år også. Ser dere en grønn bar med blinkende lyd og høy musikk så er det bare å komme bort å hilse på!
Vis hele sitatet...
naboen vår i fjor jo! hahah...bak den forbanna DJ`n, sant?
Sitat av fetter Vis innlegg
som sagt:
1. still deg i kø
2. hold deg våken
3. vent til gjerdene rives ned (de rives alltid ned av ivrige deltagere et par timer før de egentlig skal åpnes)

4. løp som faen!
Vis hele sitatet...


Hehe høres ut som en bra plan. I am The Running man, bare en ikke e drita allerede i køen =P

E det 23.06 eller selve startdagen 30.06 campene fylles opp?

xtra spm. E det mata feriehus en spasetur fra Roskilde festivalen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Reiser for første gang ned til Roskilde i år, og etter det jeg har lest så er det C-campen de fleste anbefaler?
Men er det slik at man må "kjempe" for plassen? Blir det så fort fylt opp?
C-campen passer deg om du vil ha konstant bånn gass! For min del syns jeg det er greit å kunne slappe av når jeg vil slappe av, og feste når jeg vil feste. Derfor trekker jeg meg 10-15 min unna c-kampen, ned mot e - f og g. Her er det fin avstand til mat, drikke og konsertområdet, samt meget god stemning.
Kanskje jeg begynner å bli gammel...?

C-campen fylles opp med en gang ja. Folk står lenge i kø for å få plass her.
Sist endret av sRe; 10. mai 2011 kl. 16:28.
Når anbefaler folk som har tenkt seg til c-campen å stille seg i kø?
Sitat av Juells Vis innlegg
Når anbefaler folk som har tenkt seg til c-campen å stille seg i kø?
Vis hele sitatet...
Hvor i køen du står pleier å ha lite og si. Det skjer også at man finner plass om man kommer tidlig åpningsdagen etter at rabalderet er sluppet løs, men om du ønsker å være sikker og vil holde av plass til mange mennesker er det best å stå i kø. Kom på ettermiddag/kveld dagen før og ta med lett bagasje, en campingstol, gode venner og pils, så fyker køtiden avgårde på null komma svisj...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noe nytt dette året visstnok. Du kan booke kø-plass. Inngang 1-2 er full. 3. nesten full. 4-5 osv kan reserveres.

Inngangsbooking
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Siden både inngang 1 og 5 går ut mot camp C og det er 6000-8000 plasser pr inngang betyr det at 12-16000 mennesker får et 12 timers forsprang i jakten på en plass der. Har selv resertvert booking på inngang 5, siden inngang 1 var full!

Satser på at såpass få har fått det med seg, så jeg får plass. Ser mer for meg at hele det bookingsystemet kollapser men....
Om du skulle være så heldig å finne ledig plass på de mest populære campspottene når det strengt tatt burde vært fullt, er det ALLTID en svært god grunn til dette. Ikke finn på å sette opp teltet deres ved utedassene eller gjerdet. Dere vil angre bittert et par dager etter festivalstarten. Har sett mange festivalbesøk gå i dass (knis) på grunn av denne tabben.

Jeg gleder meg som en unge btw. Alt jeg snakker om når jeg er sammen med årets partners in crime. Andre året jeg drar nedover. Husker jeg lette litt rundt etter nFF-treffet forrige festival, men fant aldri frem. Kan være at jeg lette på feil tidspunkt for alt jeg vet.
Nå har jeg bestillt Roskilde billett (ing 4) og flybilett! Dette blir det første året mitt. Vi reiser ned 6stk med Lavo, vi liker å feste men vi vil ha litt rolig tid og. Jeg ser da camp e-g er anbefalt? Noen som har noe tips og triks for en first timer?

Håper det blir et freaktreff, jeg er den eneste freakeren av oss som skal desverre