Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1703
Hei, jeg er en blodfan av grateful dead, de har åpnet meg til en helt ny verden av musikk, kultur og politikk. De har tekster og melodier som gir meg gåsehud i flere timer. så det jeg lurer på er om det er noen andre blodfans av The Dead hær?. isåfall, så lurer jeg på hva er ditt yndlingsalbum og sang?. Det er vanskelig å si for meg men, Anthem of The Sun, ligger dypt i hjerte mitt eller hjernen . også Aoxomoxoa. det er jo ikke så mange på min alder som liker gammel hippie musikk, men jeg elsker det. jeg er 17. skriv hjerne hvor gammel du er.

-Flowa
Sist endret av FlowerExploder; 20. august 2015 kl. 18:22.
Yndlingssanger: Fire on the Mountain (særlig to live-framføringer), Dark Star og Cold Rain and Snow.
Beste albumet er definitivt Live Dead. Både studioversjonen og liveversjonen av Dark Star er der, pluss St. Stephen. Gode minner fra den tiden jeg flyttet hjemmefra, og spiste syre flere ganger I uka.
Sist endret av mentalmelt; 20. august 2015 kl. 19:36.
Enig med siste taler. Det er forøvrig et album man også godt kan høre på uten rusmidler innabords.
idkdude
FlowerExploder's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Enig med siste taler. Det er forøvrig et album man også godt kan høre på uten rusmidler innabords.
Vis hele sitatet...

Helt enig

Må si at From the mars hotel er en god favoritt. denne har jeg faktisk på LP. hihi

Sitat av FlowerExploder Vis innlegg
Helt enig

Må si at From the mars hotel er en god favoritt. denne har jeg faktisk på LP. hihi
Vis hele sitatet...
1974 yugoslavia

[quote=FlowerExploder;3250893]Helt enig

Må si at From the mars hotel er en god favoritt. denne har jeg faktisk på LP. hihi

hva var det jeg gjorde nå :P
Sist endret av FlowerExploder; 20. august 2015 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hjertet bak Grateful Dead ligger definitivt i live konsertene deres, og de fleste fans vil si seg enig. Så si alle showene har blitt tatt opp, de fleste rett fra lydbordet (så kvaliteten er enestående). Jeg tror dette er en av grunnene til at bandet har forblitt så tidløst. Til og med de største av blodfans har ikke tid nok til å høre på alt.

For å være ærlig finner jeg studiealbumene litt kjedelige sammenlignet med liveshowene. Så jeg anbefaler at du definitivt går og lytter til noen av dem (om du ikke allerede har). Men jeg advarer deg; dette bandet vil ta opp sinnsyke mengder av tiden din, og det er en stor sannsynelighet for at du vil glemme all annen musikk for en periode :))

Dick's picks er en god samling av enestående konserter fra alle perioder gjennom Grateful Deads karriere. Hvis du er virkelig dedikert lytt på alle fra start til slutt.

Mine favoritter: Vol: 20, 18, 13, 11, 19

Om du ikke ønsker å utforske selv på et dypere nivå, gjør deg hvertfall en tjeneste og hør Live/Dead of Europe 72'

Når det kommer til sanger er noen av mine favoritter: Greatest Story Ever Told, Bertha, Playing In The Band, Chinatown Shuffle, Me & My Uncle, Friend Of The Devil, Estimated Prophet, Cassidy, Let It Grow, Dark Star
Ble selv oppmerksom og "fan" etter jeg så "The other one: The Long strange trip of Bob Wier" på Netflix, den bør du se om du ikke har sett allerede.
▼ ... over en uke senere ... ▼
idkdude
FlowerExploder's Avatar
Trådstarter
Sitat av NotBeast Vis innlegg
Hjertet bak Grateful Dead ligger definitivt i live konsertene deres, og de fleste fans vil si seg enig. Så si alle showene har blitt tatt opp, de fleste rett fra lydbordet (så kvaliteten er enestående). Jeg tror dette er en av grunnene til at bandet har forblitt så tidløst. Til og med de største av blodfans har ikke tid nok til å høre på alt.

For å være ærlig finner jeg studiealbumene litt kjedelige sammenlignet med liveshowene. Så jeg anbefaler at du definitivt går og lytter til noen av dem (om du ikke allerede har). Men jeg advarer deg; dette bandet vil ta opp sinnsyke mengder av tiden din, og det er en stor sannsynelighet for at du vil glemme all annen musikk for en periode )

Dick's picks er en god samling av enestående konserter fra alle perioder gjennom Grateful Deads karriere. Hvis du er virkelig dedikert lytt på alle fra start til slutt.

Mine favoritter: Vol: 20, 18, 13, 11, 19

Om du ikke ønsker å utforske selv på et dypere nivå, gjør deg hvertfall en tjeneste og hør Live/Dead of Europe 72'

Når det kommer til sanger er noen av mine favoritter: Greatest Story Ever Told, Bertha, Playing In The Band, Chinatown Shuffle, Me & My Uncle, Friend Of The Devil, Estimated Prophet, Cassidy, Let It Grow, Dark Star
Vis hele sitatet...
Grateful Dead er noen annet live en i studio ja! dicks picks platene er syke indeed !

Sitat av Hoiler Vis innlegg
Ble selv oppmerksom og "fan" etter jeg så "The other one: The Long strange trip of Bob Wier" på Netflix, den bør du se om du ikke har sett allerede.
Vis hele sitatet...
har sett den, sykt bra dokumentar! Dead har en helt fantastisk lang og interesang historie!
Sist endret av FlowerExploder; 29. september 2015 kl. 14:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.