Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4148
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nei, jeg mener ikke headset, in-ear, eller øreplugger. Jeg mener propper man dytter inn i øret for å slippe å høre alt rundt en, slik at man kan konsentrere seg på t.d. leksene sine.

Krav:
- Ikke éngangs (jepp, har sjekket DX, men det var éngangs, og jeg tenker på å bruke disse regelmessig)
- Stenger ut det meste av lyd (Når nabohuset sprenges i luften kunne jeg tenke meg å høre det)
- Ikke altfor dyre
- Nei, jeg vil ikke bare bruke drittøreplugger og skru på hærpende høyt volum av en eller annen musikk. Hvordan skal jeg kunne konsentrere meg da?
- Gjerne praktisk måte å oppbevare dem på

Jeg tenkte på noe slikt som f.eks. Adam (eller var det Jamie?) bruker i Discoverys Mythbusters, når det nok en gang er eksplosjoner på ferde.

Hva har dere å anbefale?
Formstøpte ørepropper er vel det de bruker i mythbusters. De er dyre, ca. 1500kr tror jeg.
Hvis ikke er det andre typer også: http://www.ljudia.no/Search/ProductL...C3%B8repropper
En test av forskjellige typer: http://www.musikk-kultur.no/tekno_detail_1.asp?id=62
Noe jeg fant på google: http://www.starkey.no/default.aspx?mid=13
Sist endret av drittunge; 8. mars 2009 kl. 16:34.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg endte opp med å kjøpe Alpine MusicSafe Pro. Anbefalt av Cheroxx. Kjøpt på tre45 i Trondheim. 300 kr.
Du kunne også ha sjekket Sennheiser CX300-øreproppene jeg har da. De er relativt dyre, men er veldig gode.

Svart og Sølv

Hvit og Sølv:
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Du kunne også ha sjekket Sennheiser CX300-øreproppene jeg har da. De er relativt dyre, men er veldig gode.

Svart og Sølv

Hvit og Sølv:
Vis hele sitatet...
Sitat av Jonta Vis innlegg
Nei, jeg mener ikke headset, in-ear, eller øreplugger.

- Nei, jeg vil ikke bare bruke drittøreplugger og skru på hærpende høyt volum av en eller annen musikk. Hvordan skal jeg kunne konsentrere meg da?
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at de oppfyller kravene mine:
- Ikke éngangs
- Stenger ut lyd på tre nivåer (mye blokkering, middels og lite. Fargekodet.)
- Kommer med oppbevaringsboks
Om man holder til i Trondheim og skal ha pro ørepropper kan jeg anbefale Bybroen Hørselhjelp.
Demper 9, 15 eller 25 desibel (utbyttbare filtre), støpt etter ditt øre ^_^
Kan også kjøpe til div. stasj som høyttalere for å koble til mp3-spiller.
Litt stiv pris tho, 1500,- per par (1 filter).

Musikkpropper
Ørepropper som er individuelt tilpasset blir mer vanlig etter hvert. Musikere og konsertgjengere har som regel prøvd det meste av ”standardpropper” som ikke har fungert. Med individuell tilpassing menes avstøpning av øregangene som så sendes inn til en fabrikant, det lages myke propper med flere filter som er av valgbar demping (9-15-25 dB)
Hørselsvern for alle typer støy kan spesialbestilles, og det vil da settes inn div filtertype
avhengig av støykilden. Fordelen med denne type hørselsvern er bevegelsesfrihet,
størrelsen - slik at motorsykkelhjelm etc kan brukes samtidig, samt ubehaget
med og ha på store øreklokker.
Vis hele sitatet...
Sist endret av elodin; 4. april 2009 kl. 23:04.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg anbefaler deg å stikke innom HANTEK.
Hjemmesiden er www.hantek.no

De er utrolig profesjonelle og kan det de driver med. De eier to laboratoriumer og er leverandør av profesjonelle utstyr og billigere varienter i alle slags varianter fra hørselvern til in-ear monitoringer.
Jeg kjøpte et par in-ear fra Denon for tre år siden. De kom i et praktisk etui med glidelås.
Kunne ikke finne de på Hifiklubben sine hjemmesider, så jeg tror den har gått ut av sortimentet.
Husker at de kosta 700 kroner.

De har virkelig tålt å bli brukt. har vært med meg på jobb veldig ofte og det eneste som er av slitasje er at det er litt "musegnaging" på kanten av gummiproppene. Og at logoen er forsvunnet.
*insert tittel her*
Beats by Dr.Dre: tour, disse er veldig dyre, men du får det du betaler for!
De koster 13-1700,- Dyrt, men kvalitet må man betale for.
Fordel å lese litt før man poster.

1. Tråden er fra 2009
2. Han er ute etter ørepropper, ikke øreplugger
3. Han har allerede kjøpt ørepropper

Annet enn det, så er ikke lyden i Dr. Dre-serien så bra at det gjør noe. Det er ganske mye bass, men de fleste andre merker til samme prisen har mye bedre lyd.
*For den som leser dette i 2011 og all framtid...*
Jeg kjøpte noen plugger fra 4Sound til en hundrelapp.
De er temmelig standard og kom med oppbevaringsboks - men veldig bra kvalitet!
Stikk innom 4Sound og spør etter noe lingnende!