Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 4322
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Men de to som jeg foreslo, er de helt greie??
Sitat av Clayton Vis innlegg
Men de to som jeg foreslo, er de helt greie??
Vis hele sitatet...
Bra fyringsved.
Spar heller en tusenlapp eller to til og kjøp deg gitar da. Du merker de ekstra kronene som tar deg fra skit-gitar til helt ok-gitar.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Tilgangen på penger er ganske begrenset siden jeg bare er 15 år...
Sist endret av Clayton; 28. oktober 2011 kl. 22:59.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Så egentlig er begge gitarene like greie?
Vis hele sitatet...
Begge gitarene er close to the samme ja.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Er det veldig dumt og kjøpe en av dem??
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Makan til sutring fra folk er det lenge siden sist jeg så i en tråd her. Jesus, la gutten få bruke pengene sine på en kvalitetsgitar om han ønsker det. Morsomt hvordan noen som vil ha en dyr gitar praktisk talt blir skjelt ut, men om noen setter et budsjett på 6000 kroner på en PC får de beskjed om at de må øke det MINST til 7000 for at det skal være verd å kjøpe ny. Hysj.


Jeg kan anbefale BC Rich om du finner en av de som ikke ser ut som den er dradd ut av satans rumpe og er dekket i pigger og flammer, simpelthen fordi BC Rich lager forholdsvis billige gitarer som er svært lettspilte. De har tynn hals som det er lett å komme til over alt på, og i tillegg til det klarer de å balansere vekten mellom halsen og kroppen slik at det går an og både stå og sitte med gitarene, noe jeg har til gode å se i en Les Paul. Om det står mellom Stratocaster og Les Paul vil jeg for alt i verden velge en Stratocaster, da disse har bedre balansepunkt. I tillegg synes jeg personlig at de ser bedre ut.

Eventuelt har jeg utelukkende gode erfaringer med billigere Telecasterversjoner. Disse er også lettspilte, og mikker kan alltids byttes ut senere.

Jeg ville tatt en tur innom en musikkforhandler og prøvd en rekke gitarer. Det er vanskelig å anbefale slkt når jeg ikke aner hvordan du ser ut, om du har lange, tynne, korte eller pølseformede fingre. Prøv deg fram, og sett en øvre grense for hvor dyr gitar du kan strekke deg til, og ikke tenk automatisk at du får en bedre gitar om den er mye dyrere. Om du finner en billig gitar som er god å spille på - slå til! Det er tross alt spillbarheten som er viktigst. Mikkene kan du bytte senere om du ikke er fornøyd med lydkvaliteten.
Sist endret av Taake; 28. oktober 2011 kl. 23:12. Grunn: skrivefeil og slikt
Epiphone Les Paul er en magisk erstatning til Gibson. 3-4X så billig, men ganske lik lyd, ihvertfall man hvis man er nybegynner (eller ikke proff). Stack den opp med en god Marshall amp
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sorry for at jeg maser, men jeg er helt noob på dette her. Jeg trenger vel ikke noe mer en denne pakken får og spille? http://www.gitarhuset.no/product/300...ack-gitarpakke
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Clayton Vis innlegg
Sorry for at jeg maser, men jeg er helt noob på dette her. Jeg trenger vel ikke noe mer en denne pakken får og spille? http://www.gitarhuset.no/product/300...ack-gitarpakke
Vis hele sitatet...
Skal nok fungere helt fint det. Spesielt gode er de ikke, men det regner jeg egentlig med at du vet når prisen er 1800 kroner. Du får lyd i den, og du kan lære å spille gitar. Squier er heller ikke det dårligste i verden av billiggitarene. Det vil si: strengene sitter ikke like forferdelig høyt som de gjør på en del andre i samme prisklasse.