Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2775
Noen som vet om et enkelt program som jeg kan bruke til å ta ned maskiner (få de til å re-starte over LAN/internett? jeg vil helst ha et enkelt program som man ikke trenger å være l33t hax0r for å kunne bruke. Jeg vil ikke gjøre noe skade på maskinen, men bare irritere brukeren
Vil helst at det kan kunne brukes på internett, men fint over LAN også, kanskje noen vet hvordan man gjør dette i CMD?
Bare post inn metoder og tips om hvordan man kan få maskiner ved å reboote av min hjelp
Btw; Vet noen hvordan jeg kan se hvilken IP de som er på irc har? Hvordan kan jeg spore Ipen deres liksom?
De som jeg skal reboote har ikke noen form for avansert beskyttelse, så det blir ikke noen særlig motstand...
Noen som kan hjelpe meg? :/
(hadde vært litt gøy om det hadde vært noen flere morsomme funksjoner, som å åpne/lukke cd-rommen) ;D
Windows XP har en "Shutdown" komando, som jeg tror, på en eller annen måte skal kunne skru av andre maskiner. Bruker aldri XP, men du kan jo prøve å skrive "shutdown /?" i CMD og se hva som står der...
shutdown -m \\<datamaskinnavn/ip>
xbyte: Er du sikker på at det virker?
Opprinnelig postet av skaarj
Noen som vet om et enkelt program som jeg kan bruke til å ta ned maskiner (få de til å re-starte over LAN/internett? jeg vil helst ha et enkelt program som man ikke trenger å være l33t hax0r for å kunne bruke. Jeg vil ikke gjøre noe skade på maskinen, men bare irritere brukeren
Vil helst at det kan kunne brukes på internett, men fint over LAN også, kanskje noen vet hvordan man gjør dette i CMD?
Bare post inn metoder og tips om hvordan man kan få maskiner ved å reboote av min hjelp
Btw; Vet noen hvordan jeg kan se hvilken IP de som er på irc har? Hvordan kan jeg spore Ipen deres liksom?
De som jeg skal reboote har ikke noen form for avansert beskyttelse, så det blir ikke noen særlig motstand...
Noen som kan hjelpe meg? :/
(hadde vært litt gøy om det hadde vært noen flere morsomme funksjoner, som å åpne/lukke cd-rommen) ;D
Vis hele sitatet...
Her er et program jeg selw har laget: Bare Hyggelig

OBS!! texten du skriwer i kommentar må wære innen for " "

OBS!! Funker bare ower LAN!
Sist endret av Dweep; 2. oktober 2003 kl. 12:16.
Run-time error 53
File not found.
Opprinnelig postet av Dweep
Her er et program jeg selw har laget: Bare Hyggelig

OBS!! texten du skriwer i kommentar må wære innen for " "
Vis hele sitatet...
Takker! Vente 10 minutter nå og se Endelig slipper jeg å løpe opp to trapper for å skru av kazaaen til søstra mi. Ah yes
Dweep: Ehm... Hva gjør egentlig det programmet? Hele disken til søstra mi er helt wipa, pluss at reinstall nytter ikke..

Hihi
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av RoadKill
xbyte: Er du sikker på at det virker?
Vis hele sitatet...
-m \\datamaskinnavn
Ekstern datamaskin som skal avsluttes/startes på nytt/avbrytes.
shutdown -s -m \\datamaskinnavn -c "kommentar" -t 30

Denne dunker fint på lan, husk å ta med -s for kunne slå av en annens pc
Dweep: takker for den lille greia jah..
Jeg nevnte i en annen post her en program pakke som heter "pstools". Søk i google..
Får ikke det helt til jeg !
shutdown -s -m \\datamaskinnavn -c "kommentar" -t 30 funker ikke, og de programmet til dweep får jeg heller ikke til.
Når jeg prøver og bruke "shutdown" komandoen kommer det opp det samme som om du bare skriver "shutdown" i cmd.

Haddet hvert litt show på lan ja ( btw, er på lan nå )

Takker for alle svar
folk som holder på sånn på lan skulle vært rulla i tjære og fjær!
pluss kanskje brent levende etterpå..
hva er vitsen med å holde på sånn? kan du ikke la de andre på lanet være i fred bare?
Det er privatlan jeg er på
Burde nesten være låv der !
samme gjelder der også.
ble forsøkt netsend spamma av en liten cs fjortis på sist lan, blir mektig irritert av sånt.
folkeskikk er en fin ting!
Opprinnelig postet av ZpiFF
Dweep: Ehm... Hva gjør egentlig det programmet? Hele disken til søstra mi er helt wipa, pluss at reinstall nytter ikke..

Hihi
Vis hele sitatet...
Det er bare et program som utfører shutdown kommandoen
▼ ... over en uke senere ... ▼
bruk Netbus.. easy to use...
▼ ... noen uker senere ... ▼
når jeg skriver shutdown -s -m \\datamaskinnavn -c "kommentar" -t 30 får jeg "ingen tilgang"

hvordan skal jeg få tilgang til den pcen jeg skal slå av?
Wow sjekt triks, men jeg for det ikke til...

shutdown -s -m \\datamaskinnavn -c "kommentar" -t 30

for også ingen tilgang.
CWINDOWS\system32>shutdown -s -m \\192.168.100.34
Operasjonen er utført.
Klienten har ikke nødvendig tilgangsnivå.

CWINDOWS\system32>
Vis hele sitatet...
PCene på skolen.....går det ann å endre tilgangsnivået eller? Tenker meg at jeg må være admin da
Noen som har eller veit hvor man kan laste ned netbus?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Her hjemme så har vi lan mellom maskina mi, mamma og stefaren min sin. Har sørga for at alle har remote administrator inne og at jeg kan passordet, da er det eneste jeg trenger å bekymre meg over når jeg skal ha på en av de andre maskinene. Funker likesågodt over inet som lan. : )

http://download.com.com/3000-7240-10...ml?tag=lst-0-1
Remote Administrator v2.1
s/n: 08xW9IogQ-z4fTGyu1Uu5RjVP7Bm50fkeojV+2Q9xnttFajYgkKKP3QQDCWkBtcC9m7eQ2 z2DJFmnPLsmv2Lffh3
Vis hele sitatet...
om du vil stoppe netsend spamming skriver du seff bare : net messenger stop ....
Men er det noe man kan gjøre for å forhindre shutdown-saken?
Utrolig irriterende om noen skulle finne på å utnytte dette på LAN..
Det funket forresten dårlig å sende forespørsel fra w2k, men den kunne fint motta en slik..
skal man forresten finne på noe gøy med slikt, er det netbus som gjelder, men da må du ha fysisk adgang til maskinen slik at man kan starte programmet på maskinen som skal styres.
Fungerer best i små privatlan, så man samtidig kan se reaksjonen når man sitter og spiller cs intenst konsetrert, for så å oppleve at windows media player startes 100 ganger i bakgrunnen..
fjernstyring av mus og tastatur mener jeg også skulle gå greit.
Sist endret av vidder; 25. november 2003 kl. 20:39.
dweep: dunker den derre du har laget i win98 også? på "PC", skal jeg skrive inn IP eller navnet på dataen der?
må man legge inn netbuss på maskinen du skal "kontrolere" da? hvordan fungerer det? bare og extracte filen? hvor?
bent333: først må du utføre et rituale! Det består i å søke på google.com "netbus". Deretter må du brenne noen gamle cdplater og blande dette med ditt urin og spytt i en colaflaske. Dette skal du drikke før du skriver ca 1000 ganger i notepad: "netbus er for n00bs! jeg er selv n00b, men har forstått at netbus teit. uansett er det mest trolig at det vil bli oppdaget med et antivirusprogram...." Sæiøst: med litt sos-eng. får du sikkert offeret til å kjøre "serveren" til netbus, men jeg tviler på at du får vedkommende til å slå av antivirusprogrammer... Den åpner bare noen porter og holder de åpne for netbus. Du kan kjøre den fra hvor som helst....
doh, jeg bruker bare smb die. eller let me rule... de er greie nok til sånt.. men det programet ditt dweep? går det igjenom firewall? hvis ikke så er det sikkert derfår noen ikke kan bruke det :P
Hvorfor legger du bare ikke inn f.eks. pcanywhere på søstra di og din pc? Eventuelt et annet lignende program, da kan du bare slå av kazaa istedet for hele pcen