Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 518
Jeg har tatt 5-15 av 1 mg ksalol hver dag i et par uker nå uten å helt tenke på konsekvensene. Startet for å hjelpe med angsten, men hinger jo også etter rusen. Sliter en del, er i LAR behandling men tar fortsatt alt alt annet enn opiater. Uansett, igår når jeg våkna var jeg helt JÆVLIG dårlig, kunne minne litt om opiat-abstinenser, men jeg tenkte bare at jeg var blitt syk. Men så tok jeg to stk 1mg og plutselig følte jeg meg bedre, så innså jo at jeg har blitt avhengig av driten.

Noen tips til hva jeg bør gjøre fremover? Skal jeg trappe ned selv må jeg kjøpe mer og det kan trigge, men er cold turkey lurt? Usikker på om LAR vil hjelpe meg med nedtrapping fordi nye overlegen er veldig streng og jeg hadde nylig et sykehusopphold med abscesser og intox..
Cold turkey er det dummeste du kan gjøre med benzodiazepiner, så ikke gjør det. Det er livsfarlig.


Jeg vil anbefale deg å finne den laveste dosen mulig der du enten ikke har abstinenser, eller kun opplever overkommelige symptomer.
Når du vet hvor mye du må ha for å klare deg til det så kan du begynne å jobbe deg nedover fra det punktet.

Når du holder på med dette så er det viktig at du ALLTID har nok piller tilgjengelig, så sørg for at du har nok piller for en god stund. Trapp med sakte men sikkert.
Mot slutten av nedtrappingen anbefales valium om du får tak i det. Da kan du vente lengre mellom hver dose, og det slipper taket på en litt mykere måte.

Siden du har tatt mellom 5 og 15mg/dag så kan vi gå ut ifra at du vil trenge ~3-5mg i døgnet for å være fri for symptomer, så dette trenger ikke å bli verdens lengste nedtrapping. LAR medisinene kan også være med å gjøre ting mer overkommelig, men ikke lur deg selv med dette.


Lykke til. LAR skal hjelpe alle som ønsker det med en nedtrapping, men det fungerer ikke helt. Selv om du har brukt 15mg Alprazolam daglig så er det dessverre slik at de kan finne på å sette deg på 10mg valium eller 30mg sobril i en måned.
Jeg anbefaler at du hører med dem. Gjerne oppdater tråden her med svaret.