Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1284
Anonym bruker
"Fattig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folkens. Har begynt å freebase og brukte brusboks og aske med hull i. Har nå kjøpt en mer passende glassbong med rist av glass. Funker som faen i blandt, men føler nesten jeg får mer røyk av brusboks med hull i :/ fyller vann så den er litt over glasspipen. Men når jeg legger freebase oppi, skal jeg varme den gently og trekke forsiktig eller brenne den og trekke hardt. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Takk for alle svar



Ja den er svart, men blir det med en gang og prøvde å bytte til ny uten særlig merkbar forskjell.

morkakespisende
prøv uten vann
og du skal varme den gently og trekke sakte, og ikke holde røyken særlig lenge

+holder du over choken?
Sist endret av supranaut; 28. juni 2023 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fattig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av supranaut Vis innlegg
prøv uten vann
og du skal varme den gently og trekke sakte, og ikke holde røyken særlig lenge

+holder du over choken?
Vis hele sitatet...
Funka nesten bedre uten vann ja. Ja jeg jolder over choken til jeg føler jeg har nok smoke til å holde inne hmm
morkakespisende
Den funker sikkert bedre uten vann fordi den er ment for weed som man gjerne bruker vann i og trekker mer eller mindre brutalt av. Mulig temperaturen på "røyken" har å gjøre med virkningen på trekket. Crackpiper har ikke 'vannfiltrering' og man må være litt grasiøs med trekkene sine. Har ikke prøvd slikt på flere år nå heldigvis. Ta vare
Brusboks har jo plast på innsiden som sikkert avgir en del røyk når den blir brent
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke særlig peiling på freebase coke / crack, men kokain i "vanlig" hydrochlorate-form er iallefall veldig vannløselig. Søkte litt fordi jeg ble nysgjerrig, og leser at crack ikke er vannløselig.
Men noen sier cracken kan renne ned downstem'et på bongen og havne i vannet når du tenner på. Et tips kan være å modifisere brønnen på en eller annen måte som gjør at det evt ikke renner ned.
Kanskje du kan hente inspirasjon fra hash oil/concentrates-brønner, fylle brønnen med noe som blir en slags ekstra rist.
Anonym bruker
"Fattig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar
Problemet ble bedre når jeg byttet gla glassrist til stålrist! Men rocksa brente opp så jævlig fort…. Noen tips til det?
Bruker du aske oppå risten?
Anonym bruker
"Fattig Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Bruker du aske oppå risten?
Vis hele sitatet...
Jeg tar litt aske oppå ja, men er jsikker på om jeg gjør riktig, noen ganger kommer det masse røyk, andre ganger ikke. Tror det har med hvor hardt jeg trekker og hvor fort jeg brenner base’n.

Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne beskrevet dette for en dummy.
Burde du ikke heller kjøpe/ lage deg en vanlig crackpipe
Hvis du ikke kan ta ut downtuben så ville jeg knust hele pipa for å få ut røret og brukt det til crack pipe. Da blir det andre boller.

Krøll risten/ristene sammen og trykk dem ned i røret. Så legger du cracken i og fyrer med direkte flamme.

Da vil du få noe som ser ut som dette: https://www.facebook.com/FirstCallKC...3&locale=ms_MY

Slik pipen din er nå så vil du nesten aldri få ett bra trekk siden selve lumen er alt for stor. Du trekker inn mer luft enn røyk.
Det er ikke sikkert du trenger å knuse noe en gang, så lenge du kan få risten inn i selge røret i stedet for i toppen av konen.
Sist endret av DrDeath; 1. juli 2023 kl. 20:08.