Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1704
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På byen i helga. Hadde drukket et par sterke drinker (hadde tilsatt litt vodka selv i de jeg kjøpte ute) og 3-4 shots inntatt over noen timer. Jeg har høy toleranse, dette ville vanligvis fått meg brisen +.

Var med noen andre jenter som gikk på do en tur, da de gikk var jeg tydeligvis i fin form, da de kom tilbake lå jeg på gulvet. Husker absolutt ingenting av dette.

Ble visst kastet ut og de tok meg med til en annen bar, husker jeg sleit ekstremt med å gå. Alt er egentlig veldig blankt, men slapp da ikke inn på neste utested, de jeg var med gikk inn og lot meg sitte alene på gata i over to timer.

Husker bare jeg satt på gata noen hundre meter unna klubben (kan ikke huske å ha gått dit, hyperventilerte; var ekstremt trist og hylgråt i over to timer)..

Har snakket i telefon uten å huske dette og klarte ikke fortelle hvor jeg var. Til slutt følte jeg meg bare brisen igjen og ble hentet.

Jeg fester ofte både fredager og lørdager og vet at jeg har vært mer oppegående etter 10 shots + flere drinker enn det jeg var denne kvelden.

Har masse blåmerker og husker veldig lite, sliter fortsatt med angst og føler meg fortsatt utslitt.. de som hentet meg mener jeg har fått noe i drinken, men usikker.. veldig skummelt ihvertfall
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du drakk veldig mye om du drakk både flere sterke drinker og 3-4 shots pluss medbrakt vodka. Til og med jeg hadde blacka ut av det der. Å være veldig påvirket av alkohol kan gi de reaksjonene du beskriver. Det er umulig å si om du ble dopet men sannsynligvis ikke, aldri vær uoppmerksom på glasset ditt!

Ta vare på deg selv og drikk mindre, det er i tilstander som dette at du som jente er ekstra sårbar for fremmede menn som skal "hjelpe" og utnytter situasjonen til å begå overgrep.
Helt uavhengig av hvorfor du var i den tilstanden, er det ugreit av vennene dine å forlate deg på gata. Det bør dere ha en prat om i gjengen.
Tenker at du drakk såpass mye at det er godt mulig det kun var alkoholen. Siden du allerede hadde drukket og mistet hemninger kan du lett ha undervurdert hvor mye vodka du faktisk puttet oppi drinkene dine på mulig relativt kort tid så det traff deg fort. Betyr ikke at det er umulig at noen kan ha dopet deg ned selvfølgelig, men det får du nok ikke svar på sikkert.

Synes det er ganske hårreisende at alle venninnene dine etterlot deg såpass sårbar og alene i en slik tilstand fordi du ikke slapp inn på neste utested. Da pleier ekte venner å finne en løsning sammen om hvordan de skal passe på at du kommer deg hjem eller til et annet trygt sted. Uansett hvor "kjipt" det måtte være i øyeblikket.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men det er jo ikke mye i forhold til det jeg pleier å drikke.. Jeg drikker fint 0,7 - 1 l med 40% på en kveld og da er jeg full, men klarer fortsatt å gå og snakke.

Nå var jeg helt «lammet». De to drinkene jeg kjøpte og blandet i vodka var nok totalt 1,5 dl vodka, max. Husker bare at jeg prøvde å fokusere på føttene mine for å kunne gå framover.. var også merkelig hvordan jeg plutselig kom til meg selv igjen og klarte å fungere etter noen timer.

Jeg har drukket alt for mye de siste par årene, men aldri vært så borte og hatt så store problemer med hukommelsen. Har også følt meg veldig annerledes siden helga, sliten rett og slett, har sovet 14 timer hver dag og fortsatt veldig sliten.

Veldig enig i det, kommer ikke til å dra ut med disse igjen..
En hel liter 40%?? Oboooy. Da tror jeg jeg hadde vært død. Det er veeldig mye.
I kraft av å selv være en kvinne som lett kan banke ned 12-18 halvlitere iløpet av en dag og fortsatt se relativt edru ut, vil jeg si at selv om jeg er godt vant selv hender det jeg overplaner selv. Det har ofte endel med dagsform å gjøre. Dessuten spiller inntaket av mat og vann mye inn (jeg har vært dårligere i det siste fordi tempen er mye høyere), og ikke minst søvn. Jeg antar du også vet at alkohol går rimelig negativt utover søvnkvalitet. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har herja, men etter 5 år på ølvogna, så kan jeg jo melde om at jeg merker den tæringa mer enn før.

Det et god sjanse for at alkohol og høy temp var synderen her. Det skal også sies at du bør ta tiamin som kosttilskudd, det er ofte alkoholiker og underernærte jævlig lave på, så det pleier de å gi hvis man kommer til avrusning. Koster 200,- spenn på apoteket, og kjenner du deg igjen i ræva matlyst, dårlig korttidshukommelse og kvalme + fatigue, da er det en jævlig god investering.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men det er jo ikke mye i forhold til det jeg pleier å drikke.. Jeg drikker fint 0,7 - 1 l med 40% på en kveld og da er jeg full, men klarer fortsatt å gå og snakke.

Nå var jeg helt «lammet». De to drinkene jeg kjøpte og blandet i vodka var nok totalt 1,5 dl vodka, max. Husker bare at jeg prøvde å fokusere på føttene mine for å kunne gå framover.. var også merkelig hvordan jeg plutselig kom til meg selv igjen og klarte å fungere etter noen timer.

Jeg har drukket alt for mye de siste par årene, men aldri vært så borte og hatt så store problemer med hukommelsen. Har også følt meg veldig annerledes siden helga, sliten rett og slett, har sovet 14 timer hver dag og fortsatt veldig sliten.

Veldig enig i det, kommer ikke til å dra ut med disse igjen..
Vis hele sitatet...
Om det er sant at du pleier å drikke så mye uten å bli dårlig så er det kroppen din som sier stopp nå.
Vært der, gjort det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om det er sant at du pleier å drikke så mye uten å bli dårlig så er det kroppen din som sier stopp nå.
Vis hele sitatet...
Den støtter jeg.

Seriøst, nå er det på tide med avrusning!
Mulige forklaringer.

1. Du ble dopet ned.
2. Du bommer på alkohol inntaket og drakk mer enn du tror
3. Alkohol og varme, kombinert med lite vann.
4. Kroppen har fått nok og prøver å si ifra

Jeg holder en knapp på tre da det er varmt ute og det er lett å spise og drikke for lite.

Ellers så er det jo ikke uvanlig å drikke opp mot en liter 40 mens man er ung og dum. Fra 18 til 22 så har vel det helt normalt, men skal ikke.påstå at det var sunt.
Ble sliten av det husker jeg.

Prøv og ro ned på inntaket, ta ett glass vann inni mellom.
morkakespisende
Hvis du hadde vært litt kvikkere på avtrekkeren kunne du dratt på Fürst og pissa. Er det mulig du bare drakk for mye? Det kan skje selv den beste liksom. Jeg kan fint drikke en flaske rom på én sitting, men selv etter mange års alkoholmisbruk kan jeg havne på sjanglern etter første sixpacken om jeg har dårlig med næring og energi. Jeg er f.eks. litt forkjøla nå, holdte på å gå rett på ræva i går etter bare et par pils og en joint på tom mage. Toleransen min er tilnærmet borte etter én uke av flaska. Shit happens. Resten av "symptomene" dine er jo bare klassisk drita hvit jente shit.
Sist endret av supranaut; 28. juni 2023 kl. 10:01.
Støtter at vannmangel, og varme kan føre til ekstra påvirkning. Man kan svime av om man er overopphetet. Kanskje "vennene" dine fikk i deg noen glass vann, og at det å sitte ute på kvelden når temperaturen senket seg fikk deg tilbake i form.

Til alle som tror de er blitt dopet ned, test deg så fort som mulig. Det finnes tusen grunner til at man føler seg mer ruset en man tror man er. Det er derfor viktig å få det dokumentert.
Sist endret av Neipådeg; 28. juni 2023 kl. 10:31.
New generation
colakork's Avatar
Prøv igjen ikveld da? Samme dosering samme tid, se hvordan formen blir?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet nøyaktig hva dette er; psykose.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet nøyaktig hva dette er; psykose.
Vis hele sitatet...
Er lommelegen kommet til freak også nå?
Høres bare ut som at du fikk en wakeup call. Håper du føler deg like heldig som du var, dette kunne gått mye verre.