Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 8993
Så vidt jeg vet så er man fullstendig angstfri når man er høy på amfetmain, men at angsten blir verre enn det den var, når amfetamin er ute av kroppen igjen.

Dette med at angsten blir verre når stoffet er ute av kroppen, er dette noe som er midlertidig og som er en del av abstinsene/nedturen, eller er det permament og sånn at bare angsten blir verre og verre for hver gang man tar amfetamin, dersom man har et angstproblem fra før?

Hvilke symptomer ellers inneholder nedturen? Og hvor lenge varer vanligvis nedturen?

Takker for svar
Sist endret av VikingTheKing; 19. oktober 2011 kl. 18:31.
Selv om alskens kjemikalier og reseptorer kommer i dusinpakker fra Kina, er fortsatt hodet en snurrig og innviklet affære. Les deg gjerne opp på info om alskens obskure midler - men til syvende og siste er det i ditt hodet følgene kommer.

Jeg har brukt amfetamin i 32 år, uten at det har medført angstproblemer. Andre igjen jeg har møtt, ble helt frynsete etter første pose/dose.
Generelt er det vel neppe klokt å benytte midler som påvirker psyken, hvis man i utgangspunktet sliter med angst. Men faen heller - gulrøtter er en kjemisk substans som påvirker serotonin-nivået ditt.

Prøv deg forsiktig frem. Sannsynligvis er Benzo atskillig verre for nervene, og påkallende overfor angsten, enn det amf er. Lykke til!
Hva er en vanlig brukerdose for en nybegynner, hvor lang tid varer virkningen etter inntak, og hvor lang tid etter inntak tar det før nedturen begynner?
en vanlig dose varierer etter kvelitet men har du vekt så kan du kansje veie opp 0,1g og se hvordan det funker. dra det rett opp i nesa og vent 2-5min. føler du liten eller ingen funk ta en til. kjenner du ikke noe nå så har du kjøpt noe dritt!
Syns jeg lukter at du har angst? Spis heller en gulerot.
Sitat av navnekalle Vis innlegg
Syns jeg lukter at du har angst? Spis heller en gulerot.
Vis hele sitatet...
helt enig der..

du får ikke angst av det. men den angsten du evt har blir forsterka
Ja. Dog om du skulle være så ufornuftig å ikke velge guleroten så husk en joint til nedturen. Lol.
Sitat av everything man Vis innlegg
helt enig der..

du får ikke angst av det. men den angsten du evt har blir forsterka
Vis hele sitatet...
Blir den midlertidig forsterket eller permanent forsterket, og i hvor høy grad blir den forsterket?
Har faktisk hørt at benzo er verre enn amfetamin når det kommer til angst, og det er noe jeg faktisk allerede går på.

Sitat av navnekalle Vis innlegg
Ja. Dog om du skulle være så ufornuftig å ikke velge guleroten så husk en joint til nedturen. Lol.
Vis hele sitatet...
Hvilke symptomer består nedturen av?
det har allt med psyken din og gjøre og hvor mye "angst" du har fra før. men amfetamin er et stoff du bør være forsiktig med.. men det er kjempe morro mens du er (igang)

nedturen kan bestå av sterk noia. sliten men umulig og sove. svimmel. kan forekomme visuals/halliser ved lengere bruk eller store doser. men er forskjellig fra person til person.. prøv og se. MEN har du mye angst fra før så spis den gullerota istedet
Sitat av everything man Vis innlegg
en vanlig dose varierer etter kvelitet men har du vekt så kan du kansje veie opp 0,1g og se hvordan det funker. dra det rett opp i nesa og vent 2-5min. føler du liten eller ingen funk ta en til. kjenner du ikke noe nå så har du kjøpt noe dritt!
Vis hele sitatet...
Ikke gjør det. Hvis du sliter med angst ville jeg vært veldig forsiktig med amf. Det er mye lettere å jobbe med egen angst når du er "rusfri" er i alle fall min erfaring. Hvis du likevel føler du må prøve (for ja, det er digg mens det står på ), start heller med 0,1g i rizzla eller gelatinkapsel som du dropper. Ren amf er skadelig nok for slimhinnene og med kvaliteten på noen av amfen du får kjøpt vet du aldri hvilke andre kjemiske stoffer du får med "på kjøpet". Da er det tross alt tryggere å ta det per os.
Alle rusmidler vil gi deg angst om du misbruker det nok. Enkelte bruker det mot angst, men vil oppleve at angsten blir mye verre da man skal prøve å leve foruten det.

Sliter du med angst fra før, så anbefaler jeg deg å ikke ta det. Valget får du ta selv.
Hvordan er det med avhengighet?
Utvikler man psykisk avhengighet, fysiskavhengighet eller begge deler ved bruk?
Sist endret av VikingTheKing; 19. oktober 2011 kl. 23:22.
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Hvordan er det med avhengighet?
Utvikler man psykisk avhengighet, fysiskavhengighet eller begge deler ved bruk?
Vis hele sitatet...
Ja til begge deler, men da skal du dra misbruket ditt langt.
Det som i begynnelsen virker som en kjapp og grei løsning på et problem, kan sakte men sikkert utvikle seg til et langt større problem enn det du hadde i utgangspunktet. Hvis det er slik at du vurderer å selvmedisinere deg mot angst med amfetamin, så må du bare slå fra deg den tanken med en gang. For det første vil du med stor sannsynlighet bli avhengig av amfetamin, noe som er kjipt nok i seg selv, og i tillegg er det stor fare for at angsten din bare vil forverre seg på lang sikt. Prøv å finn en annen løsning som faktisk er en løsning, og ikke bare enda et problem.
Sjekk linken som mentalmelt kom med. Du finner nesten alt du trenger å vite der.

Hva har du tenkt å bruke amfetaminen til? Medisin til å dekke over angsten eller som rusmiddel i sosiale settinger som fest osv?
Sist endret av Naturgrønn; 19. oktober 2011 kl. 23:26.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det som i begynnelsen virker som en kjapp og grei løsning på et problem, kan sakte men sikkert utvikle seg til et langt større problem enn det du hadde i utgangspunktet. Hvis det er slik at du vurderer å selvmedisinere deg mot angst med amfetamin, så må du bare slå fra deg den tanken med en gang. For det første vil du med stor sannsynlighet bli avhengig av amfetamin, noe som er kjipt nok i seg selv, og i tillegg er det stor fare for at angsten din bare vil forverre seg på lang sikt. Prøv å finn en annen løsning som faktisk er en løsning, og ikke bare enda et problem.
Vis hele sitatet...
Kjappe løsninger gir som regel et dårlig resultat. Noe som går igjen da det kommer til så si alt. Narkotika eller ei.

Men, Viking. Om du tenker litt fornuftig så vet du selv svart på det du spør om.
Virker på meg som om du på død og liv skal ha en bekreftelse på ting.

Er ikke første tråden du lager som er slik. Ikke ta det jeg skrev negativt til deg, er bare for å gi det et råd.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hva har du tenkt å bruke amfetaminen til? Medisin til å dekke over angsten eller som rusmiddel i sosiale settinger som fest osv?
Vis hele sitatet...
Begge deler

Sitat av Staggere Vis innlegg
Kjappe løsninger gir som regel et dårlig resultat. Noe som går igjen da det kommer til så si alt. Narkotika eller ei.
Vis hele sitatet...
Det er jeg fullstendig klar over
Har hatt en del kjipe nedturer selv. Totalt utslitt men ingen sjans i havet til å få sove. Klarer ikke fokusere på noe. Det eneste man kan gjøre er å røyke weed og vente på at det skal slippe taket. De timene er helt jævlige, etter min mening. Noen ganger er det veldig fysisk og andre ganger er det mer psykisk. Den ene gangen tilbrakte jeg to dager i sengen min, og klarte ikke spise noe fordi det bare "etset" i halsen. Aldri vært så sliten i kroppen.

Den andre gangen var det mer psykisk. Mens kompisen min sov lå jeg våken hele natten og ble bombardert med en orkan av negative tanker. Kjente at jeg ikke kunne forlate leiligheten alene. I mitt hode virket andre mennesker skremmende og fientlige. Heldigvis varte ikke det der mer enn en dag, og jeg føler meg mye bedre nå. Men etter min mening er det faktisk ikke verdt det. Så jævlig er nedturene.
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Blir den midlertidig forsterket eller permanent forsterket, og i hvor høy grad blir den forsterket?
Har faktisk hørt at benzo er verre enn amfetamin når det kommer til angst, og det er noe jeg faktisk allerede går på.



Hvilke symptomer består nedturen av?
Vis hele sitatet...
benzo er mot angst det funker som nødløsning for sterk angst og de fungerer med engang man spiser dem med andre ord (du trenger ikke og venne kroppen til de før de funker). vis man spiser de og er avhengig av det vil man selvfølgelig få masse angst og andre veldig negative bivirkninger om man brå kutter og det trenger man vel ikke og væe lege for og skjønne?
Uansett hva du gjør så hold deg borte fra den gulleroten det var nevnt her. Den er sansynligvis vært sprøyet med kjemikaler


Max
Selvmedisinere seg selv mot angst med Amfetamin høres rimelig døvt ut. Og bruke amfetamin for så å måtte bruke et benzo-preparat for å minske nervene du får av Amfetamin høres ganske døvt ut..
Nervene/angsten jeg har opplevd på Amfetamin har jeg skjeldent opplevd på ganske så ren vare, kanskje kjemikaliene som spiller inn her(?)
Jævlig m amf tråder på deg i det siste da Viking. Hold deg unna du, er nok av stygge bivirkninger på det stoffet der.

Kan du ikke heller ta noe som har litt mindre psykose-risk?
Du har nevt angst og uroligheter i flere av trådene dine, og amf vil kun gjøre sånne ting verre i det lange løp.
Tviler på at du tar dette til deg men vill uansett fraråde deg på det sterkeste og i det hele tatt prøve amfetamin! Jæ sitter selv på avrusning nå etter "bare" 3 års sammenhengende misbruk og sitter igjen uten jobb, utslitt psyke, uten ordentlige kompiser, gjeld og et stygt rulleblad..Vist du først blir hekta (noe du ganske så sikkert blir) med tiden så går det bare sakte med sikkert en vei, til helvete!

Nå til spørsmålet ditt: speed'n "kurer" angsten til å begynne med, men etter som man blir mer å mer paranoid jo hardere man rocker så forverrer også angsten seg, min erfaring.
Sitat av Sanjess Vis innlegg
Tviler på at du tar dette til deg men vill uansett fraråde deg på det sterkeste og i det hele tatt prøve amfetamin! Jæ sitter selv på avrusning nå etter "bare" 3 års sammenhengende misbruk og sitter igjen uten jobb, utslitt psyke, uten ordentlige kompiser, gjeld og et stygt rulleblad..Vist du først blir hekta (noe du ganske så sikkert blir) med tiden så går det bare sakte med sikkert en vei, til helvete!

Nå til spørsmålet ditt: speed'n "kurer" angsten til å begynne med, men etter som man blir mer å mer paranoid jo hardere man rocker så forverrer også angsten seg, min erfaring.
Vis hele sitatet...
Du har iallefall kommet deg et steg på riktig vei, den skal du ha

Helvete ditt forsvinner om du klarer å holde ut
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Hvordan er det med avhengighet?
Utvikler man psykisk avhengighet, fysiskavhengighet eller begge deler ved bruk?
Vis hele sitatet...
Fysisk avhengighet utvikler du ikke.
Når det gjelder psykisk avhengighet, vel - da sliter selv de lærde i forhold til å definere hva nå det er...
Men amf er kjent som et av de mest avhengighetsskapende psykisk. Kokain skal visst være det verste.

En annen ting er at amf er noe av det mest skadelige for kroppen din, både hepatologisk og nevrologisk. Nesten like ille som alkohol.

Jeg begynner å nærme meg femti.
Ser jo at det tynnes i rekkene av de gamle gutta.
Å forvente å bli noe særlig over 65, hvis du skal holde på med speeden, er ikke særlig realistisk.
Du kan bare forestille deg hva pulveret gjør med blodtrykk og årer...

Lykke til
Sitat av VikingTheKing Vis innlegg
Så vidt jeg vet så er man fullstendig angstfri når man er høy på amfetmain, men at angsten blir verre enn det den var, når amfetamin er ute av kroppen igjen.

Dette med at angsten blir verre når stoffet er ute av kroppen, er dette noe som er midlertidig og som er en del av abstinsene/nedturen, eller er det permament og sånn at bare angsten blir verre og verre for hver gang man tar amfetamin, dersom man har et angstproblem fra før?

Hvilke symptomer ellers inneholder nedturen? Og hvor lenge varer vanligvis nedturen?

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Jeg har angst og har prøvd amfetamin 1 gang. Jeg hadde fri tilgang og over 2 dager droppet og koste meg noe voldsomt inne i boblen min. Så må jeg dukke opp for verden var der selv om jeg var i min egen.

Å komme ned var noe av det verste jeg har vært med på. 3 dager minst hvor nervene lå utenpå hele meg. Jeg klarte å binde opp nedturen med leiligheten hvor amfen ble inntatt og måtte flytte faktisk, jeg sov aldri der igjen.

Som mange har sagt til deg, folk reagerer forskjellig. Jeg daua jo ikke, kommer sikkert ikke du til å gjøre heller, men fra min synsvinkel så var det en rus hvor jeg ikke var i kontroll over meg selv og det er en dårlig kombo med angst, som i seg selv er manglende kontroll over ens eget frykt-senter. For meg med angst blir det da ekstra viktig å ikke innta ting hvor jeg mister kontrollen over hjernen min og der rangerer alko først som mest tilgjengelig, deretter amf. som to ting jeg aldri igjen skal innta. Det er de ikke verdt.

Eh, men folk liker jo å lære av egne feil, meg inkludert
eg klarte å binde opp nedturen med leiligheten hvor amfen ble inntatt og måtte flytte faktisk, jeg sov aldri der igjen.
Vis hele sitatet...
Haha såpass.. Da er det passe jævelig vil jeg tro! Aldri prøvd det, fått tilbud men takket nei alle gangene og er glad for det
Angsten/noian merka jeg aldri noe av i starten. Noen små "nedturer" her og der bare. Men etterhvert som tiden har gått nå (3år+) med til tider hard bruk, merker jeg mye mer av angst osv. Før kunne jeg gå rundt på kjøpesenteret etter 2-3døgn våken å ha pratekick med de jeg kjente som jobba der f.eks. Det skjer ikke nå Føler meg som et dass etter 1. døgnet, og føler alle ser på meg, føler biler bak meg er snut osv.. (Nå må jeg ta med at jeg har blitt stoppa/tatt en del av snuten siste året..) Selv om jeg vet alt er oppe i hue, så klarer jeg ikke roe meg selv helt ned..Rare greier det der
Bellisimolto: Ingen substanser er i seg selv avhengighetsskapende, og det er imidlertid vanskelig å rangere hvor avhengighetsskapende de ulike substansene er. Siden det er avhengig av hvor mottakelig man er for avhengighet til substansen. Det er klart at enkelte substanser har fysiske abstinenser pga forandringer og tilpasninger i kroppen, men dette gjelder de fleste substanser i ulik grad. For noen kan cannabis være mest avhengighetsskapende, mens kokain for andre.

Se: Gabor Mate om avhengighets og narkotika.
Sist endret av Mullah; 16. november 2011 kl. 12:40. Grunn: Rettet på forespørsel av bruker
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Enig Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er bare innom her siden jeg har tidenes angst for alt grunnet eksessive mengder speed.

Men litt off topic, hitter speeden sånn 3x hardere etter en joint for dere? Har fått det inntrykket. Den kan gjerne booste stoffet igjen, typ som mdma der du får feelingen litt tilbake. Noen andre?
New generation
colakork's Avatar
For meg blir det gjerne sånn at speeden blir som en downer når jeg mixer med joints på joints når jeg er inni det, type dag 2,3.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Speed å hasj gir nesten et litt psykedelisk preg på amf-rusen noe jeg tar som et tegn på at det er ikke noe jeg burde tukle så mye med. Psykoserakett kaller jeg det.
Anonym bruker
"Enig Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Speed å hasj gir nesten et litt psykedelisk preg på amf-rusen noe jeg tar som et tegn på at det er ikke noe jeg burde tukle så mye med. Psykoserakett kaller jeg det.
Vis hele sitatet...
Kjente ikke direkte tendenser, men merket ubehag i natt da jeg røyket 2g hasj og tok 2g speed. Merker når man er dypt inn at det er risiko for at det bikker over til psykose, ja.