Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2588
Hei
Fikk idag en brukt iphone 4. Jeg har restartet alt på den. Og tatt i SIM-kort.

Men når jeg skal ringe kommer det ingen lyd. Men den jeg ringer til får anropet, men vi kan ikke høre hverandre eller noe som helst.

Det funker også å spille av lyd via spotify. Og spille inn lyd.


Noen som vet hvordan jeg fikser dette?
Du har mest sansynelig kjøpt en defekt telefon. Klag til selger.
Er jo mulig at både mikrofon og høytaler er defekt.
Prøv å koble til et headset med mikrofon (vanlige Apple ørepropper) og se hvordan det blir.

Uansett burde du klage til selger.
Sist endret av Pope; 29. juli 2014 kl. 23:44.
Trådstarter
25 0
Det kan jo ikke være defekt når jeg kan spille av musikk og i tillegg spille inn lyd O.o Er rare greier...
Det er 2 høytalere på iphone. Den vanlige som er helt nederst, denne spiller av vanlig lyd. Så er det hullet som er ved siden av front kameraet. Denne høytaleren går mot øret ditt når du snakker i telefonen og det er bare da det kommer lyd ut av den. Din iphone har defekt på akkurat den høytaleren der. Mest sannsynlig har det komt vann i den, eller så har den fått en hard dunk. Du vil kunne snakke i anrop viss du bruker snakker med høytaler, fordi da er det den andre høytaleren lyden kommer ut fra. Eller du kan bruke headset slik at lyden kommer ut der.

Dette kan du gjøre
1 Du kan levere til en iphone klinikk. det er litt dyrt.
2. Du kan levere den privat. Mange private fikser iphone deler. I mitt område kjenner jeg til mange. Det er billigt
3. Du kjøper ny høytaler på ebay og bruker ifixit.com til veiledning. Veldig enkelt og lærerikt. Det er veldig billigt
Trådstarter
25 0
Selger sa at telefonen var blitt kjørt over av en bil, men han hadde fiksa den. Så faktisk helt ny ut...
Så det er den øvre høytaleren og mikrofonen nede som er defekt?
Har du prøvd med et headset med mic? Funker lyden begge veier da?

Men at du kan spille inn lyd, men andre parten ikke hører deg i samtale hørtes rart ut. Såvidt jeg vet skjer begge deler via samme mikrofon.
Har du prøvd å bruke den nedre høyttaleren i samtalene, bare for å se om det funker? Litt usikker på hvordan du gjør det på iPhone, men med Android aktiverer du "speakerphone"-funksjonen ved å trykke på høyttalersymbolet under samtale.


Jeg ville forøvrig aldri kjøpt en telefon som har blitt kjørt over av en bil, uansett hva selger sier han har gjort med den etterpå.
Sitat av Kinder-Egg Vis innlegg
Selger sa at telefonen var blitt kjørt over av en bil, men han hadde fiksa den. Så faktisk helt ny ut...
Så det er den øvre høytaleren og mikrofonen nede som er defekt?
Vis hele sitatet...
øvre høytaler er garantert defekt. Mikrofonen er nede på venstre, og ved siden altså høyre side er hoved høytaler. Du kan enkelt teste om mikrofonen din fungerer. Ta opp lyd, video, eller ring til noen for eks.