Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3249
Hei! Akkurat kjøpt bil, og tenkte meg en tur til Sverige iløpet av uka for å kjøpe nytt bilstereo, og anlegg. Tenkte å legge ca 8000kr i det. Lurte på om noen hadde noen bra erfaringer fra noen butikker i nærheten av svinesund? Gjerne noen som også setter det inn i bilen uten for mye tillegg.

Mvh Jonathan
Nordby Digital er en grei butikk.. Men jeg anbefaler TV-boden, der kan man prute en del, samt jeg tror dem installerer, men det skal jeg ikke svare sikkert på..
Jonaman's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg leste litt rundt og fant ut at TV-boden virka bra, men så sjekka jeg nettsiden deres, som så veldig useriøs og lite informativ. Så ble litt negativ til dem.
En nettside er ikke alt i verden, er jo bare å stikke innom dem.. Er en gammel og bra butikk.. Har handla mye der, og har aldri opplevd noe negativt..
Jonaman's Avatar
Trådstarter
Vet, men tenkte det hadde vært greit å lese litt på priser ogsånn før jeg tok turen dit. Vet du om de har noen slags bilstereo pakker? Har veldig lite greie på anlegg, og hva slags ting som trengs for at anlegget skal funke.
Haha, jeg heter også Jonathan og har nettopp kjøpt ny bil... For et sammentreff
Jeg har null peiling på hvordan type annlegg du burde kjøpe, men lykke til!
Jonaman's Avatar
Trådstarter
Haha! Gratulerer, Jonathan!
Gratulerer til deg og, men av ren nysgjerrighet lurer jeg på åssen merke du har?

Audi her!
Sist endret av random63339; 5. juni 2012 kl. 00:00.
Jonaman's Avatar
Trådstarter
Vært mye frem og tilbake på hva jeg vil ha, endte opp med en voksenkjørt, ekstremt billig, honda civic!
Åja, grei førstegangsbil!

I fare for å ikke spore av tråden helt kan jeg jo si at jeg har en svær blaupunkt-høytaller som fulgte med bilen. Også har jeg en stereo som kostet 1000 spenn på Clas Ohlson, glemte faktisk hva den het nå... men den har AUX og Bluetooth så man får mye for pengene!
Sist endret av random63339; 5. juni 2012 kl. 00:08.
Jonaman's Avatar
Trådstarter
Ja, virker sånn

Ah, okei Såvidt jeg har forstått det er det ikke noe viktig å legge penger i stereo så lenge man kjøper forsterker. Men en stereo med aux og bluetooth er nok et must. Får nesten se hva de sier på TV-boden, og ta det derifra.
Tv Boden på svinesund er genialt. Ikke la deg lure av den fattige hjemmesiden, de har sinnsykt med peiling på bilstereo og ikke minst et heftig utvalg. Dessuten kan du prute\få pakkepriser og du får instruksjoner om hva du skal gjøre og si itilfelle du blir stoppet i tollen
De veiledende prisene der er ofte langt høyere enn hva det faktisk er verdt. Om du skal bruke så mye som 8000,- vil jeg heller anbefale at du får www.elutstyr.no til å ordne en pakkepris til deg. Når du handler for over 5000,- spanderer de også frakten på deg! Da vil du nok sitte igjen med langt bedre stereo.
Jonaman's Avatar
Trådstarter
Sitat av TranceMaster Vis innlegg
Tv Boden på svinesund er genialt. Ikke la deg lure av den fattige hjemmesiden, de har sinnsykt med peiling på bilstereo og ikke minst et heftig utvalg. Dessuten kan du prute\få pakkepriser og du får instruksjoner om hva du skal gjøre og si itilfelle du blir stoppet i tollen
Vis hele sitatet...
Vet du om de hjelper til med å sette det inn i bilen for et tillegg i prisen? Eller om de ihvertfall sjekker ut bilen, og ser hva som hadde funket bra, og er lurt?

Og er det noe regler for å tolle anlegg fra Sverige til Norge?

Sitat av lroedal Vis innlegg
De veiledende prisene der er ofte langt høyere enn hva det faktisk er verdt. Om du skal bruke så mye som 8000,- vil jeg heller anbefale at du får www.elutstyr.no til å ordne en pakkepris til deg. Når du handler for over 5000,- spanderer de også frakten på deg! Da vil du nok sitte igjen med langt bedre stereo.
Vis hele sitatet...
Å få det rett hjem hadde jo vært aktuelt dersom jeg hadde noe greie på anlegg. Jeg er helt noob på det, og aner ikke hva som trengs for at alt skal funke mer enn to uker.
Skal du handle i Sverige må du huske å dobbelt sjekke prisene på utstyret med tilsvarende i Norge.
Flere av de som selger el utstyr på grensa er jo hårfint på grensen til å være svindlere. Med det menes at det trikses med før og nå priser, prissammenlikninger mellom deres priser og norske priser er bare bløff og når du betaler så husk å forlang at du skal betale med Visa-delen på kortet ditt eller så snor dem deg for ca 10% på vekslingskursen.

Du kan gjør gode kjøpe der men vet om flere som har blitt rundlurt der så bruk hodet. Evt. forsøk å finne utgående modeller som er priset lavt.

Hva skal du handle, spiller, forsterker og sub samt høytalere?
Hva med å følge med på finn? Da får du ofte gode deals til under halve prisen siden det er brukt.
Dvs at du med ditt budsjett burde klare å finne alt du trenger for grom golyd i bilen.
http://www.megabillig.no/index.php?page=index
bra priser på bra greier løp og kjøp
Sist endret av tribalgoth; 6. juni 2012 kl. 09:51.
TV boden på svinesund installerer ikke anlegget for deg
fikk ikke redigert men her har du ett flotteflott forslag
http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=155&id=1632 denna smeller du inn i en 25/27 liters lukka kasse og får tight og fin bass
+
http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=177&id=1243
+
http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=161&id=3890 ikke bluetooth men usb og aux inngang

og husk feite nok kabler til strøm jord og fra forsterkern og inn i bassern
bytte ut "kablene" som følger med frontsettet er også og anbefale, og om ønskelig kjøp en liten forsterker til de også,
Sist endret av tribalgoth; 6. juni 2012 kl. 10:08.
Sitat av Jonaman Vis innlegg
Vært mye frem og tilbake på hva jeg vil ha, endte opp med en voksenkjørt, ekstremt billig, honda civic!
Vis hele sitatet...
Vis mann du.