Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 11321
Bestilte nettopp Flubromazolam og Clonazolam fra England. Disse to typene skal visst være veldig nye. Dette står ikke på narkolista og er heller ikke noe legemiddel men ett research chemical. Hva skjer om dette blir stoppet i tollen? Noen som har noen erfaringer med disse?
Da blir du anmeldt for ulovlig innførsel av tollvesenet. Har ikke erfaring med dem.
Trådstarter
7 0
Ulovlig innførsel av hva? Det er jo ikke på narkolisten og det er heller ikke ett legemiddel.
Sitat av Umadbro Vis innlegg
Ulovlig innførsel av hva? Det er jo ikke på narkolisten og det er heller ikke ett legemiddel.
Vis hele sitatet...
Jeg gidder ikke hente kilder nå, men jeg vet at Tollvesenet kan, etter sitt eget skjønn, definere hva som er legemidler.
Trådstarter
7 0
Står klart og tydelig på pakka at det ikke er medisin(Not for human consumptipn) Er isåfall ikke etter regelverket er legemiddelsentealen som bestemmer hva som er medisin.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Umadbro Vis innlegg
Står klart og tydelig på pakka at det ikke er medisin(Not for human consumptipn) Er isåfall ikke etter regelverket er legemiddelsentealen som bestemmer hva som er medisin.
Vis hele sitatet...
Begge går under definisjonen av legemiddel:
§ 1.Definisjon av legemiddel

Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.1
Vis hele sitatet...
EDIT: Begge er i gruppen benzodiazepiner, som allerede er klassifisert som legemiddel, og det er revnende likegyldig hva som står på pakken.
Sist endret av Dodecha; 6. mai 2015 kl. 11:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 0
Har prøvd og bestille melatonin før, med ca 2 månders forbruk og det ble stoppet (dette er på legemiddel lista)
Da fikk ett brev fra tollvesenet på at jeg måtte ha resept.

Det jeg har bestilt nå er også for 2 månders forbruk og er IKKE på legemiddel lista, og er heller ikke ment for at man skal bruke det som medisin. Det vil si at jeg får det samme brevet. ikkesant?

Har sett at disse stoffene er lovlig i Sverige og regner med at de også har regler mot benzo.
Syns det bare er surr med disse lovene, man vet jo ikke hva som er lovlig og ikke!

Er det noen her som har bestilt noe av disse stoffene før som har blitt tatt? Vet at politiet har en veldig lav success rate på å dømme noen i disse sakene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Umadbro Vis innlegg
Har prøvd og bestille melatonin før, med ca 2 månders forbruk og det ble stoppet (dette er på legemiddel lista)
Da fikk ett brev fra tollvesenet på at jeg måtte ha resept.

Det jeg har bestilt nå er også for 2 månders forbruk og er IKKE på legemiddel lista, og er heller ikke ment for at man skal bruke det som medisin. Det vil si at jeg får det samme brevet. ikkesant?

Har sett at disse stoffene er lovlig i Sverige og regner med at de også har regler mot benzo.
Syns det bare er surr med disse lovene, man vet jo ikke hva som er lovlig og ikke!

Er det noen her som har bestilt noe av disse stoffene før som har blitt tatt? Vet at politiet har en veldig lav success rate på å dømme noen i disse sakene.
Vis hele sitatet...
Selv om stoffene er nye så er de fremdeles benzodiazepiner, en gruppe stoffer som er godt etablert som legemiddel med blandede grader av følgende bruksområder: smertestillende, krampe/anfallsmotvirkende og angstdempende effekt. Det faller da veldig godt under definisjonen legemiddel ettersom dette er analoger av eksisterende legemidler.

Svenske regler er annerledes enn Norske, aldri gå ut i fra at de har noen likhet. DXM er lovlig like over Norskehavet det også, uten at det er noe relevant til Norsk lovgivning.

Ja lovene kan virke innviklet for de uinvidde, men du burde ha spurt her før du bestillte, og ikke komme hit i etterpåklokskap og være missfornøyd med svaret du får.
Trådstarter
7 0
Okei, er ikke misfornøyd med svarene jeg får er bare misfornøyd med useriøse og abstrakte lover.

Men som jeg sa hvis det regnes som et legemiddel så gjør jo melatonin det også, og dermed har det samme konsekvens i teorien. Som bare er ett brev fra tollvesenet.

Har sendt mail til legemiddelverket og spurt om disse er legemidler bare for å være sikker.

Takk for svar.

Legemidler

Det er tillatt å importere legemidler du har kjøpt på internett hvis følgende betingelser er oppfylt
du må være fylt 18 år
legemidlet må være til eget personlig bruk
mengden du kjøper kan ikke være for mer enn tre måneders forbruk
legemidlet må være anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet
Det er bare tillatt å få legemidler tilsendt fra land innenfor EØS
Sist endret av Umadbro; 6. mai 2015 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dettte må være legemidler oppført på legemiddellisten.
Research Chemicals er som regel ikke det og blir oppfattet som ulovlig innførsel av legemidler.
Blir det stoppet vil politiet som oftest få beskjed og inkalle deg til avhør.
Trådstarter
7 0
Takk for svar. Håper det går bra, og at de kommer igjennom! Sjangsen er vel 50/50.
Hvis jeg blir innkalt til avhør så er det jo bare å nekte. De vet at de aldri kommer noe langt med sånne saker uansett.
Sitat av Umadbro Vis innlegg
Takk for svar. Håper det går bra, og at de kommer igjennom! Sjangsen er vel 50/50.
Hvis jeg blir innkalt til avhør så er det jo bare å nekte. De vet at de aldri kommer noe langt med sånne saker uansett.
Vis hele sitatet...
Ja det er ikke noe stress. Sjansen er antageligvis litt større enn 50/50, men det blir bare synsing fra min side. Det kommer helt an på hvor anonym pakken er. Piller lukter jo ikke heller.

De har noen storaksjoner nå og da og da tar de veldig mye.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Jeg gidder ikke hente kilder nå, men jeg vet at Tollvesenet kan, etter sitt eget skjønn, definere hva som er legemidler.
Vis hele sitatet...
Det står "Statens legemiddelkontroll" i loverket, ikke tollvesenet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Alt som er lignende andre legemidler defineres i norge som Legemiddel
▼ ... over et år senere ... ▼
Men hvis det ikke er for human comsumption kan det vel ikke tas som rusmiddel og bli stoppet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Fr86 Vis innlegg
Men hvis det ikke er for human comsumption kan det vel ikke tas som rusmiddel og bli stoppet?
Vis hele sitatet...
Det kan du umulig tru. Om det var tilfellet hadde jo samtlige heroinsmuglere skreve "NOT FOR HUMAN CONSUMPTION" på heroinen sin, og glist mens dei trakka på grønt gjennom tollen.
Tar med: For noen år siden, kanskje i 2015? så ble loven endret slik at ALL form for medisin, narkotika, pulver, tabletter eller whatever er ulovlig å innføre i utgangspunktet. Hvordan du kan ordne det slik at du får innføre det lovlig er en annen diskusjon. Tollvesenet bruker også eget skjønn til å definere hva som er lov og ikke