Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1029634
Jeg lurte på en ting. Jeg har hatt en plante i vekst under 600w hps i 3 uker, også måtte jeg desverre pelme den ut i skogen for å gro videre, vil den nå (selvom det er 20 september det blir 12 timer mørke?) fortsette å blomstre, eller vil den revesere seg til vekst igjen? (planten har blitt regenerert, så etter det jeg har lest vil denne bruke kortere tid i blomstringsfasen) 8-10 uker er blomstringsperioden på planta ifølge beskrivelsen.. Eller vil den rett og slett daue ut nå der den står?
Sitat av vakleif Vis innlegg
Jeg lurte på en ting. Jeg har hatt en plante i vekst under 600w hps i 3 uker, også måtte jeg desverre pelme den ut i skogen for å gro videre, vil den nå (selvom det er 20 september det blir 12 timer mørke?) fortsette å blomstre, eller vil den revesere seg til vekst igjen? (planten har blitt regenerert, så etter det jeg har lest vil denne bruke kortere tid i blomstringsfasen) 8-10 uker er blomstringsperioden på planta ifølge beskrivelsen.. Eller vil den rett og slett daue ut nå der den står?
Vis hele sitatet...
Om du lar planten stå ute vil den jo såklart dø når det begynner å komme under 10-15 grader celsius.

Du sier du har hatt planten i vekst i 3 uker, jeg tar det som at den har vært i vegfasen 3 uker og den er nå satt ut... Den vil nok aldri rekke å bli superfeit, men kanskje et lite kuldesjokk vil få planten til å blomstre...

Om planten allerede var satt i blomst, kunne jeg tippe den gikk tilbake til vegfasen, men kommer selvfølgelig litt ann på strain.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Om du lar planten stå ute vil den jo såklart dø når det begynner å komme under 10-15 grader celsius.

Du sier du har hatt planten i vekst i 3 uker, jeg tar det som at den har vært i vegfasen 3 uker og den er nå satt ut... Den vil nok aldri rekke å bli superfeit, men kanskje et lite kuldesjokk vil få planten til å blomstre...

Om planten allerede var satt i blomst, kunne jeg tippe den gikk tilbake til vegfasen, men kommer selvfølgelig litt ann på strain.
Vis hele sitatet...
Jeg mente jeg har hatt planten i blomstring i 3 uker selvfølgelig, den har vært i veg i ca 2 og en halv mnd ute, så den har blitt ganske stor. Tydelige blomster på den nå, men var bare redd for at den vil gå tilbake til vegg nå :-S er en chronicXhaze strain. Er bare litt for gøy så betyr veldig lite, men lurte bare på om den kom til å klare seg videre i blomst:/
Hvor får jeg tak i sånn gittergreier til Scrog?
Sitat av vakleif Vis innlegg
Jeg mente jeg har hatt planten i blomstring i 3 uker selvfølgelig, den har vært i veg i ca 2 og en halv mnd ute, så den har blitt ganske stor. Tydelige blomster på den nå, men var bare redd for at den vil gå tilbake til vegg nå :-S er en chronicXhaze strain. Er bare litt for gøy så betyr veldig lite, men lurte bare på om den kom til å klare seg videre i blomst:/
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å si som sagt tidligere, men et lite utbytte skulle da la seg gjøre=)

Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Hvor får jeg tak i sånn gittergreier til Scrog?
Vis hele sitatet...
Veeeel, jeg ville vel sjekket plasser som selger netting generelt, er jo ikke noe spesielt "gitter" du trenger, bare et med store nok masker=)

Felleskjøpet og Biltema er jo fine plasser å sjekke.....Ikke en oppfordring til noe, men en bit (alt etter hvor stor biten må være) av nettingen til et fotballmål er genialt om du bare får strammet den nok=)
Sist endret av LoveToGrow; 21. august 2009 kl. 13:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote=LoveToGrow;1478620]Det er vanskelig å si som sagt tidligere, men et lite utbytte skulle da la seg gjøre=)

Jeg håper den klarer seg videre i blomst og gir et lite utbytte ja foreløpig ser jeg ingen tegn på at den går tilbake til veg, blomstene blir bare større og større og ingen misfarga hvite tråder. Men hvis jeg tar den inn ca 5-6 timer under HPS'en et par dager i uka, tror du dette vil hjelpe for å få større buds?
Sitat av vakleif Vis innlegg
Jeg håper den klarer seg videre i blomst og gir et lite utbytte ja foreløpig ser jeg ingen tegn på at den går tilbake til veg, blomstene blir bare større og større og ingen misfarga hvite tråder. Men hvis jeg tar den inn ca 5-6 timer under HPS'en et par dager i uka, tror du dette vil hjelpe for å få større buds?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg litt forvirret her... Hvorfor står den ute om du har muligheten til å ha den inne....

Vel uansett så vil jeg si at så lenge planten ikke får for store forandringer i miljøet, og planten ikke blir stresset så skal det gå fint det... Om det hjelper på utbytte er det jo været som bestemmer=)
▼ ... over en uke senere ... ▼
På tide med en oppdatering!

Jack herrer (lille planten i min tidligere post) ble en hann og ble avlivet, jeg skaffet dog noen dutch passion #1 feminiserte frø.

Alt dreier seg nå om de 2 dutch passion #1 jeg har igjen, den ene døde etter et uhell når jeg skulle vaske skapet og tok ut alt: Stilken knakk like ved jorden, noe jeg ikke så og fikk ikke reparert/støttet opp og den døde, MEN:

Jeg og en kompis slo oss sammen og spleisa på et Homebox XL telt, han hadde kjørt sine Curch og White widows under biltema lysrør på 36W (fire stykk fordelt på to armaturer).

Jeg flytta over alt mitt og vi har i alt 7 friske hunner inni et homebox XL telt med en CE Östberg CK125 C vifte
(greie folk på kaare rustad, fikk vifte med kraftigere motor for samme pris, i og med at de ikke hadde A modellen på lager), akkurat nå før blomstringen bruker vi bare et 300 m3 kullfillter fra weedshop
(jeg vet folk har klaget på kvaliteten, men for nå fjerner den faktisk all lukt fra plantene, som har begynt å bli litt sterk).
De står under min 400w HPS, kullfilteret henger like ved og får ut varmen fort, så temperturen er på 25-28 grader med 47-60% fuktighet.

Jeg føler jeg må presisere at temperatur, fuktighet er MYE enklere å holde stabil i et "rom" enn et lite skap.

Vi har tatt kloner fra alle white widow og church plantene, og vi vil klone den kraftigste dutch passion #1 om få dager (alt for lite tid, mye jobbing).

Straks kommer vi til å montere en 600W HPS og om ca en uke eller litt mer vil vi gå over i 12/12 for blomstring.

Og tilslutt, noen fine bilder.

Skapet mitt med dutch passion #1 like før flyttinga


Innsiden av homebox teltet med de ferske klonene, white widow og church:


Og tilslutt: alle plantene på ett sted under 400w HPS:


Litt tilleggsinfo:
Widow og church'ene bruker Biogrow allmix jordblanding som består mest av torv og perlitt, noe sand, veldig luftig fin jord.
Passion #1 bruker plantejord fra plantasjen med endel lecakuler i.
Vi bruker biogrow grow jødsel og root juice.
Sist endret av Had_Code; 1. september 2009 kl. 12:32.
http://i650.photobucket.com/albums/uu226/nogodelme/_MG_6851closeup.jpg

Sånn ser toppen av en av uteplantene nå. Har du noen kommentar ?
Det er trikomer eller ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Litt vanskelig å se, men jeg vil tørre påstå at de hvite prikkene er trikomer.

Skaff deg et forstørrelsesglass og studér de, de skal være små tapper med en dråpe på enden.
Det har dannet seg mugg på jorden i potten min, hva gjør jeg?
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Det har dannet seg mugg på jorden i potten min, hva gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Du har overvannet eller bruker medium som holder for mye vann og for lite luft altså for dårlig drenering..

Jeg ville tatt planten forsiktig ut av potten og omplantet den umiddelbart.

For å få en bedre drenering i jorda er perlite uten tvil det beste alternativet, sand og torv funker, men perlite er tingen=)
Sist endret av LoveToGrow; 6. september 2009 kl. 18:37.
weedshop har knall perlite til en billig penge=)
Sitat av RESpekt Vis innlegg
weedshop har knall perlite til en billig penge=)
Vis hele sitatet...
Kan du vennligst legge ut en link? Finner ikke noe perlite hos weedshop.no
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Merkelige greier, jeg la også merke til at de hadde perlite her om dagen, men det ser ut til å ha blitt tatt vekk fra siden nå.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Kan du vennligst legge ut en link? Finner ikke noe perlite hos weedshop.no
Vis hele sitatet...
What? kjøpte 4x 20l av dem for 89 kr per 20l.? kan jo hende at det er noe som har gått som varmt hvetebrød:P? Hvis de ikke har fått det inn igjen så skulle vel denne siden http://www.norgro.no/produkter/drift...te_vermiculite være litt til hjelp.

Var på snakk med noen derfra i sommers. Selv sa de at det gikk an å kjøpe en sekk av gangen. Men når jeg la inn en bestilling på en sekk perl, og vermiculite så har jeg ikke hørt noe mer fra dem siden. Men heldigvis hadde da w-shop fått perlite, og firkanta 9 l potter:=).

Men er det prekær krise skulle jeg tru at det går an å spørre folka bak w-shop om når de får inn perlite igjen Evt, danne et spleiselag og kjøpe en pall med perlite og vermiculite?

fikk svar fra folka bak w-shop. de venter inn perlite om ca en månde
Sist endret av RESpekt; 8. september 2009 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hei
må bare vise frem jenta mi, av type white widow.
nærmer seg harvest snart
ser en del sykdom på bildet kanskje, men alt av sykdom er klippt nå så den skal få stå å godgjøre seg uten mer plager en liten stund til.

hun har blomstret 54 dager, men poppet opp av jorda for 97 dager siden.
bruker jord, perlite og leca i denne 30 l. store balja. og sola som skinner er en 400w hps.
den ble pottet om i denne siste store balja litt sent, noe som har gjort veksten litt laber i forhold til mulighetene, men jeg sier meg storfornøyd som stolt forelder
Ed. munch: Den vra jo bare nydelig, men om den skal stå et par uker til ville jeg anbefalt hvertfall en form for næring, det er ikke lenge så vil planten måtte hente næring fra blader som muligens har cannabioder på seg, det er jo av liten interesse regner jeg med=)

Bortsett fra det syns jeg det var en lekker jente du hadde der=)
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Ed. munch: Den vra jo bare nydelig, men om den skal stå et par uker til ville jeg anbefalt hvertfall en form for næring, det er ikke lenge så vil planten måtte hente næring fra blader som muligens har cannabioder på seg, det er jo av liten interesse regner jeg med=)

Bortsett fra det syns jeg det var en lekker jente du hadde der=)
Vis hele sitatet...
ei igjen.
et par ting:
etter sist sykdommsklipping har planta fått næring slik at den skulle kunne klare seg videre.
ting ser ikke ut til å bli serlig bedre annet enn at budsa har blitt litt større da.
brune prikker som jeg har klippt bort tidligere sprer seg videre og det er ikke overdrevent mange blader igjen så jeg er litt skeptisk til hvorvidt jeg bare skal klippe den eller tjangse på å la den stå lengre.
noen formening?
en annen ting er at budsa ikke lenger kjennes like fuktige og gode ut, men litt tørrere en hva jeg vil tro dem burde være. ( Første grow skjønner du.
og grunnen er ikke for lite vann, hun ikke har lidd noen nød på vannfronten.
noen anelse om dette er ayt eller om jeg bør bli mer nervøs av den grunn? :/

¨
Sitat av Ed. munch Vis innlegg
ei igjen.
et par ting:
etter sist sykdommsklipping har planta fått næring slik at den skulle kunne klare seg videre.
ting ser ikke ut til å bli serlig bedre annet enn at budsa har blitt litt større da.
brune prikker som jeg har klippt bort tidligere sprer seg videre og det er ikke overdrevent mange blader igjen så jeg er litt skeptisk til hvorvidt jeg bare skal klippe den eller tjangse på å la den stå lengre.
noen formening?
en annen ting er at budsa ikke lenger kjennes like fuktige og gode ut, men litt tørrere en hva jeg vil tro dem burde være. ( Første grow skjønner du.
og grunnen er ikke for lite vann, hun ikke har lidd noen nød på vannfronten.
noen anelse om dette er ayt eller om jeg bør bli mer nervøs av den grunn? :/

¨
Vis hele sitatet...
Har du noe bilde? Det høres ut som planten sliter med å ta opp diverse næringer, har du sjekket ph'en i vannet ditt? Lar du vannet få stå 24 timer før du bruker det?

Det høres også ut som om kanskje pæren er for nærme plantetoppene? Og jeg vet ikke hva ayt betyr.....
Hei Lovetogrow lurer på en ting:


http://i650.photobucket.com/albums/uu226/nogodelme/_MG_7005.jpg
Trenger disse plantene noen annen form for næring enn ti liter med BioCanna Flores + BioCanna Vega en to tre ganger i uka?


http://i650.photobucket.com/albums/uu226/nogodelme/_MG_7007.jpg
Trenger de mere næring siden de har så mange gule blader? Toppskuddene er i alle fall friske og tetner til.
Tror de gule bladene kommer av at de får for lite sol.
Hvor gamle er damene? Ser nesten ut som at de går inn i sin siste fase i livet. Da vil selve planten fokusere all sukker og energi/mat til å fullføre blomster produksjonen, noe som kan gi gule blader, men med frisk grønnfarge i blomster området av planten, trur jeg, LTG?

Men synes ikke blomstene var så store til å være uteplanter? Hvor mye direkte sollys har de om dagene? Eller så er det en respons på det skiftendes klimaet? Uansett så har LTG mer inngåendes kjennskap til den plantens fysiologi enn U.T..

uansett, god størrelse på damene as..
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Hei Lovetogrow lurer på en ting:

Trenger disse plantene noen annen form for næring enn ti liter med BioCanna Flores + BioCanna Vega en to tre ganger i uka?

I utgangspunktet skal det ikke være nødvendig nei, nå kan det hende at ute så er det såpass god drenering i bakken og såpass med regn at det kan være nødvendig å gjødsle oftere, men jeg er nok mer redd det er slik en annen sa tidligere at plantene får for lite lys, så planten henter energi fra solbladene til budsene.

Trenger de mere næring siden de har så mange gule blader? Toppskuddene er i alle fall friske og tetner til.
Vis hele sitatet...
Så lenge bladene ikke blir mørkelilla eller fingrene på bladene begynner å brette seg under seg selv så kan du bare øke mengden næring til så mye du vil=)

Du må nesten bare prøve deg fram, har nesten ikke sett at plantene dine har vært overvannet så det er jo bare gi gass=)
Da var jeg i gang



innendørssativa i uke 6 (tror jeg).

Hun har blitt litt gulbrun i tuppene, så jeg har gitt henne næring.
Det var riktig håper jeg?

Snart gir jeg opp designbelysnibng.. bestilte lampe og pærer i juli, og har enda ikke fått dem. Skulle få denne uka, men nei.. Venter på 125w gul og blå CFL.
Sist endret av Cyberblack; 27. september 2009 kl. 03:12.
Lenge siden jeg har postet nå: Skapet jeg postet bilder av tidligere ble kassert, jeg gikk sammen med noen kompiser og vi spleisa på homebox og annet utstyr, vi har nå flere damer i blomst.

Her er et lite klipp fra groteltet.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Så lenge bladene ikke blir mørkelilla eller fingrene på bladene begynner å brette seg under seg selv så kan du bare øke mengden næring til så mye du vil=)

Du må nesten bare prøve deg fram, har nesten ikke sett at plantene dine har vært overvannet så det er jo bare gi gass=)
Vis hele sitatet...
Helte på med hønsemøkknæring fra plantasjen rundt alle plantene i ganske rause porsjoner. Dette løses glatt opp av regnet de neste ukene. Spørs om tempraturen nok tar knekken på dem. Skal kjøre på med BioCanna Vega og Flores i sterkere doser også. Dem trenger det da dette regnet nok er konstant "flushing" for plantene. Nå Har jeg hørt at hønsemøkk har denne NPK sammensetningen 1-8-5.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Da var jeg i gang

innendørssativa i uke 6 (tror jeg).

Hun har blitt litt gulbrun i tuppene, så jeg har gitt henne næring.
Det var riktig håper jeg?

Snart gir jeg opp designbelysnibng.. bestilte lampe og pærer i juli, og har enda ikke fått dem. Skulle få denne uka, men nei.. Venter på 125w gul og blå CFL.
Vis hele sitatet...
Det at tuppene på solbladene blir "brent" er ofte et resultat av for mye (N) Nitrogen altså. Om de er begynt å gulne altså ikke har blitt tørre og sprøe, kan det være en start på (N) mangel, men det ser heller ut som overgjødsling.

Kult at du har startet opp=) Du burde toppe den planten der, spesielt om det skal være morplanten, og ikke minst hvis den er veldig Sativa dominert.

Kult hvis du poster bildet av de lysene du har bestillt=)

Sitat av Had_Code Vis innlegg
Lenge siden jeg har postet nå: Skapet jeg postet bilder av tidligere ble kassert, jeg gikk sammen med noen kompiser og vi spleisa på homebox og annet utstyr, vi har nå flere damer i blomst.

Her er et lite klipp fra groteltet.
Vis hele sitatet...
Her så jo alt ut til å gå flunkende flott=) Eneste jeg kunne klagd på var hvitbalansen på videoen=P Godt jobba!!

Sitat av utidetfri Vis innlegg
Helte på med hønsemøkknæring fra plantasjen rundt alle plantene i ganske rause porsjoner. Dette løses glatt opp av regnet de neste ukene. Spørs om tempraturen nok tar knekken på dem. Skal kjøre på med BioCanna Vega og Flores i sterkere doser også. Dem trenger det da dette regnet nok er konstant "flushing" for plantene. Nå Har jeg hørt at hønsemøkk har denne NPK sammensetningen 1-8-5.
Vis hele sitatet...
Jeg ville også vært bekymret for temperaturen, jeg bor litt utenbys, men ca 1 time fra kristiansand hadde vi -8 grader i natt, og tobakksplantene mine av typen Virgina Gold tar kveld i løpet av uken garantert=/

Det stemmer at standard hønsemøkk skal ligge på 1-8-5.

Håper du får noen få buds hvertfall=)
Sist endret av LoveToGrow; 30. september 2009 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hjelp! ungene mine har fått brune tupper på seg, alle kantene er blitt brune. Hva kan dette være ? de ser veldig flotte ut ellers
Sitat av skelly Vis innlegg
Hjelp! ungene mine har fått brune tupper på seg, alle kantene er blitt brune. Hva kan dette være ? de ser veldig flotte ut ellers
Vis hele sitatet...
Brune tupper som i brente tupper? I såfall er det diskutert rett over din egen post Det er nok litt overgjødsling av (N) Nitrogen... Kutt ned og det vil stoppe, utsatt vev vil ikke regenere..
Nei de kan umulig være brent men forslår du flushing? eller skal jeg bare kutte ned på næringen som inneholder nitrogen?
En ting til. Det begynner å bli veldig tett, er det greit eller skal jeg klippe noen blader?
Sitat av skelly Vis innlegg
Nei de kan umulig være brent men forslår du flushing? eller skal jeg bare kutte ned på næringen som inneholder nitrogen?
En ting til. Det begynner å bli veldig tett, er det greit eller skal jeg klippe noen blader?
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at dem ikke er "brent"? Brent betyr i denne sammenheng at planten har fått for sterk konsentrasjon av (N) Nitrogen.

I teori funker det slik at solbladene er som plantens fabrikker og lagringsplass, planten samler næring i disse fabrikkene slik at hvis det skulle gå tomt i den jorden den står i har den noe ekstra på lager, når planter står i potter er miljøet meget begrenset og planten må ta til seg vann, selv om det er for mye av en type næring i blandingen/mediumet.

Når planten da må ta opp mer næring enn den kan holde, blir konsentrasjonen av (N) i dette tilfelle for sterkt for planten og ytterst på plantefingrene er der konsentrasjonen vil være høyest og dermed "etser" vevet vekk.

Om planten burde klippes er egentlig vanskelig å si, men dette mener jeg.. Alle solblader er som sagt som små fabrikker og planten bruker nesten ingen energi på disse bladene.. Dermed er den eneste grunnen jeg ser til at man skal "trimme" ned planten er om det trengs bedre luftsirkulasjon eller i noen få tilfeller hvis det trengs lys lengere nede på planten...

Dette kan enkelt testes ved å klippe vekk 1 av solbladene som står paralelt når man sår et frø, du vil da se at den siden som har et solblad vil ha utviklet en stikling raskere enn den siden uten et solbald.

Hvis du legger ut et bilde vil det være lettere å hjelpe med begge disse problemene=)




Slik ser de ut fyllte på med 10l vann uten næring i dag. EC var 2,1 men er nå på 1,7.

https://imma.gr/12181

https://imma.gr/12178
Sist endret av skelly; 1. oktober 2009 kl. 23:15. Grunn: Bildene vises ikke
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Det at tuppene på solbladene blir "brent" er ofte et resultat av for mye (N) Nitrogen altså. Om de er begynt å gulne altså ikke har blitt tørre og sprøe, kan det være en start på (N) mangel, men det ser heller ut som overgjødsling.

Kult at du har startet opp=) Du burde toppe den planten der, spesielt om det skal være morplanten, og ikke minst hvis den er veldig Sativa dominert.

Kult hvis du poster bildet av de lysene du har bestillt=)
Vis hele sitatet...
Venter på disse pærene og small wing reflektor:

http://www.designbelysning.no/site/m...roduktid=2493#

Sendte en litt sur mail, og de ringte og bekjlaget at jeg har ventet siden juli, men at de hadde fått varer nå, og at de skulle sende så raskt som mulig.

Joda, bladene er litt tørre og sprøe, så jeg får vel flushe henne. Håper det går bra.

Så noen videoer om topping nå, så nå har jeg toppa. Det var litt vondt å bare klippe i lille planten..

Slik ser hun ut nå:

Sitat av skelly Vis innlegg




Slik ser de ut fyllte på med 10l vann uten næring i dag. EC var 2,1 men er nå på 1,7.

https://imma.gr/12181

https://imma.gr/12178
Vis hele sitatet...
Jeg beklager min sikkerhet i hva som var problemet=/ Jeg vil påstå det kan være 2 ting, det ene er varmestress, og det andre er overgjødsling av et slag..Kanskje det også kan være for lite (K) men det er det jeg tror minst det er..

Legger ved en link du kan sjekke: http://www.weedfarmer.com/cannabis/p...buse_guide.php

Om du ikke finner ut av det, så får vi prøve noe annet=)

Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Venter på disse pærene og small wing reflektor:

http://www.designbelysning.no/site/m...roduktid=2493#

Sendte en litt sur mail, og de ringte og bekjlaget at jeg har ventet siden juli, men at de hadde fått varer nå, og at de skulle sende så raskt som mulig.

Joda, bladene er litt tørre og sprøe, så jeg får vel flushe henne. Håper det går bra.

Så noen videoer om topping nå, så nå har jeg toppa. Det var litt vondt å bare klippe i lille planten..

Slik ser hun ut nå:
Vis hele sitatet...
Du trenger på ingen måte å flushe planten din, bare gi den vann noen vanninger fremover og alt ordner seg, du dyrker i jord og jord er en meget tilgivende medium=)

Det er alltid surt å klippe i planten(e) sine, men jeg garanterer deg at det er lønnsomt i lengden, spess siden det er en morplante og kommer fra frø=)
Sist endret av LoveToGrow; 2. oktober 2009 kl. 08:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanon! Mener det er for mye næring ja skal fylle på med mer vann slik at EC går litt til ned
Takker for all tips
Hei LovetoGrow og alle dere andre entusiaster der ute. Her er noen bilder til dere.

http://i650.photobucket.com/albums/uu226/nogodelme/_MG_7069.jpg
Den AK47en til venstre har knekt littt mer enn den til høyre. Derfor henger den litt med bladene...

http://i650.photobucket.com/albums/uu226/nogodelme/_MG_7067.jpg
Mange fine topper.

http://i650.photobucket.com/albums/uu226/nogodelme/_MG_7072closeup.jpg
Nam nam, her begynner det å skje ting ja. Seint men godt. Nam, har jo prøvesmakt...

slik går dagene.....
Ser disse friske ut? En uke gamle....


Sist endret av bronsky; 5. oktober 2009 kl. 12:02.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Ser disse friske ut? En uke gamle....
Vis hele sitatet...

Ja, men hva skjer med sugerør?
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Ja, men hva skjer med sugerør?
Vis hele sitatet...
Støttebandasje. De begynte å bøye seg veldig, og leste meg frem til flere som brukte denne metoden for å sørge for at de ikke knekker. De er litt for skjøre til at jeg kan binde dem til noe ennå. Vil sugerørene ha en negativ effekt?
Jeg har aldri opplevd at spirer knekker. Gi dem litt forsiktig "vind" med en bordvifte, så vil spiren raskt tykne til
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
bronsky: Hva slags lys bruker du? Spirer har en tendens til å strekke seg og få svak stilk om lyset ikke er bra nok.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
bronsky: Hva slags lys bruker du? Spirer har en tendens til å strekke seg og få svak stilk om lyset ikke er bra nok.
Vis hele sitatet...
Dette er en vindusgrow, og det forklarer mangelen på lux. Da skal jeg trå til med en vifte, slik at de styrker seg.
Jeg hadde det samme problemet med hengende"nyfødte" unger. etter 1-2 uker så hang hele gjengen, måtte binde opp alle untatt ei . men hva er det som skjer da? for mye vann, for mye vind (utenkelig), for mye næring etc. Hva er det for noe? vil gjerne unngå å binde opp ungene neste gang.

Problem nr 2 hehe: Skrev tidligere om planter som brant seg på tuppene pga- mye næring. Har vannet ut vannbeholderen nå så EC er 1,6 (stått 3 uker til blomst), men jeg føler bladene brenner fortsatt....Skal jeg flushe? i 2-3 dager. help me har lagt sjela mi i dette

Hilsen rookie

Jeg hadde det samme problemet med hengende"nyfødte" unger. etter 1-2 uker så hang hele gjengen, måtte binde opp alle untatt ei . men hva er det som skjer da? for mye vann, for mye vind (utenkelig), for mye næring etc. Hva er det for noe? vil gjerne unngå å binde opp ungene neste gang.

Problem nr 2 hehe: Skrev tidligere om planter som brant seg på tuppene pga- mye næring. Har vannet ut vannbeholderen nå så EC er 1,6 (stått 3 uker til blomst), men jeg føler bladene brenner fortsatt....Skal jeg flushe? i 2-3 dager. help me har lagt sjela mi i dette har også satt vanning på en halvtime hver andre time, muligens det kan ogsp hjelpe litt. Hadde vanning på hver halvtime til å begynne med, men endret det for noen dager siden.

Hilsen rookie
Sist endret av skelly; 5. oktober 2009 kl. 17:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote=LoveToGrow;853929]Dette er en tråd hvor alle kan spørre meg om alt innen groing, syns sjøl jeg har skills, men det er jo opp til andre å bedømme. Spør meg, å jeg vil i besvare deres spørsmål, dette er jo selvfølgelig bare for info, cannabis cultivering er ulovlig i norge, men man har vel ikke vondt av å lære noe nytt..[/QUOTE

hvilket antall planter i hver potte anbefaler du?

er 2 i hver ok?

hvor nærme må de stå hverandre så de blir befruktet med pollen så jeg får ekstra frø tro ?må det brukes vifte?
[quote=drfeelgood;1515531]
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Dette er en tråd hvor alle kan spørre meg om alt innen groing, syns sjøl jeg har skills, men det er jo opp til andre å bedømme. Spør meg, å jeg vil i besvare deres spørsmål, dette er jo selvfølgelig bare for info, cannabis cultivering er ulovlig i norge, men man har vel ikke vondt av å lære noe nytt..[/QUOTE

hvilket antall planter i hver potte anbefaler du?

er 2 i hver ok?

hvor nærme må de stå hverandre så de blir befruktet med pollen så jeg får ekstra frø tro ?må det brukes vifte?
Vis hele sitatet...
Altså jeg er noob, men sprørsmålene dine er såpass elemtære at du i det hele tatt burde lese litt om dyrking før du setter i gang. Registrer deg på NorCan, og last ned dyrkehåndboka.
Hei har tenkt å begynne i det små med bare enn plante inni ett skap. Skapet har en dimensjon på 50cm bredde 50cm dybde og ca 2m høyt.

Problemet er, selv etter å lest igjennom 50 sider med post så sliter jeg med å finne ut hvilken lystkilde jeg skal bruke! Leser litt om hps pærer, lysrør osv men har liksom lite peil hva det går i og ett lite puff i rett retning hadde vært gladlig mottat!

Jeg vil jo ha det optimalt for min lille blomst og at den trives! ;>

http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2491

Hvordan vil det fungere med en slik en for 1-2 planter?

kikket også på en 250w hps som virket litt interesant:http://www.growshopalien.com/onlines...tems.html#p558
Sist endret av Rheaven; 6. oktober 2009 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Hei LovetoGrow og alle dere andre entusiaster der ute. Her er noen bilder til dere.

Nam nam, her begynner det å skje ting ja. Seint men godt. Nam, har jo prøvesmakt...

slik går dagene.....
Vis hele sitatet...
Ahh fantastisk å se at det har begynt å skje noe, jeg ser de er litt lilla i toppene etter kulda, men det ser jo ut som de enda klarer seg rimelig bra..

Som sagt tidligere er dette hvertfall den råeste utendørsdyrkingen jeg har fått ta så stor del i takke være deg... Kudos til deg mann..

Sitat av bronsky Vis innlegg
Ser disse friske ut? En uke gamle....
Vis hele sitatet...
Syns de ser friske ut ja, men som nevnt tidligere, det er uten tvil mangel på lys hvis spirer strekker seg og faller over.. Det eneste en cannabisplante trenger for å trives er et 2X18watt lysarmatur på clas for rundt 100 lappen, kom on folkens, skal man sette noe til liv må man yte litt for å gi det et godt hjem

Sitat av skelly Vis innlegg
Jeg hadde det samme problemet med hengende"nyfødte" unger. etter 1-2 uker så hang hele gjengen, måtte binde opp alle untatt ei . men hva er det som skjer da? for mye vann, for mye vind (utenkelig), for mye næring etc. Hva er det for noe? vil gjerne unngå å binde opp ungene neste gang.

Problem nr 2 hehe: Skrev tidligere om planter som brant seg på tuppene pga- mye næring. Har vannet ut vannbeholderen nå så EC er 1,6 (stått 3 uker til blomst), men jeg føler bladene brenner fortsatt....Skal jeg flushe? i 2-3 dager. help me har lagt sjela mi i dette

Hilsen rookie
Vis hele sitatet...
Til spørsmål 1 er det i 98% av tilfellene for lite lys som gjør at spirer strekker seg og faller over..

Spørsmål 2: Jeg ville ikke gått så langt som å gi plantene bare vann, i hydro kan det få fatale konsekvenser... Jeg anbefaler å finne ut hvilken næring du gir for mye av og redusere mengden litt etter litt til du er fornøyd med utseende til plantene dine.. Det handler om å bli kjent med strainsene man dyrker og etablere et godt og stabilt forhold, akkurat som med mennesker=)

Sitat av drfeelgood Vis innlegg
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Dette er en tråd hvor alle kan spørre meg om alt innen groing, syns sjøl jeg har skills, men det er jo opp til andre å bedømme. Spør meg, å jeg vil i besvare deres spørsmål, dette er jo selvfølgelig bare for info, cannabis cultivering er ulovlig i norge, men man har vel ikke vondt av å lære noe nytt..
Vis hele sitatet...
hvilket antall planter i hver potte anbefaler du?

er 2 i hver ok?

hvor nærme må de stå hverandre så de blir befruktet med pollen så jeg får ekstra frø tro ?må det brukes vifte?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg enig med tidligere innlegg om at du burde kjøpe en basik bok eller hvertfall laste ned cannabishåndboken på pdf fra NorCan, men siden alle starter er tunge skal jeg meddele at man hra stort set alltid 1 plante pr. potte, med mindre det er spesifikke metoder det er snakk om.

Når det kommer til avling så vil jeg anbefale deg igjen å lese litt om emne, men skal du bare ha noe frø, så kan du ha plantene så langt vekk fra hverandre du vil, og når hannen og hunnen blomstrer tar du enkelt en grein med åpne polleballer og rister over en hunnplante med friste pistiller..

Lykke til..


Sitat av Rheaven Vis innlegg
Hei har tenkt å begynne i det små med bare enn plante inni ett skap. Skapet har en dimensjon på 50cm bredde 50cm dybde og ca 2m høyt.

Problemet er, selv etter å lest igjennom 50 sider med post så sliter jeg med å finne ut hvilken lystkilde jeg skal bruke! Leser litt om hps pærer, lysrør osv men har liksom lite peil hva det går i og ett lite puff i rett retning hadde vært gladlig mottat!

Jeg vil jo ha det optimalt for min lille blomst og at den trives! ;>

http://www.designbelysning.no/site/m...produktid=2491

Hvordan vil det fungere med en slik en for 1-2 planter?

kikket også på en 250w hps som virket litt interesant:http://www.growshopalien.com/onlines...tems.html#p558
Vis hele sitatet...
Hei der, vel dimensjonen på skapet er jo passende for 2-4 planter, så den er jo i boks=)

Den pæra fra designbelysning er grei til stiklinger og kanskje også morplanter, men for planter som skal ha bud ville jeg gått for 250HPS, men kanskje heller bestille fra www.cropshop.no er ikke så langt fra samme pris når toll og moms og dritt er lagt til... Har faktisk sjøl bestillt armatur fra aliengrowshop..
Hei. Kjører 250w cfl's på lowyder type afghan kush. Hvor lenge burde jeg ha lyset på?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
18 eller 24 timer i døgnet i vekstfase og over til 12 når du skal blomstre de.
Dette er også helt elementær kunnskap som står i dyrkehåndboken som blir nevnt ovenfor.
Sist endret av Dodecha; 10. oktober 2009 kl. 23:50.