Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: røyker du nattings?
nei, aldri 195 41,94%
av og til (søvnproblemer etc) 131 28,17%
3 eller flere ganger i uken 59 12,69%
hver dag 80 17,20%
Stemmegivere: 465. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  56 11652
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hellu! har akkurat røyk nattings for 4 gangen denne uken, og jeg lurer på om det er mange som gjør dette ofte? (2+ pr uke)
har merket hvor utrolig behagleig dette kan være, og det er en god del i mitt miljø som har vært/er nattings stonere men har alltid lurt på hvor mange som som MÅ ha det for å sove eller som gjør det hver dag
For min del har det omtrent ca aldri funket å røyke for å få sove. Dog det å røyke og så bare sovne er noe annet. Når jeg slutter på nattevakt 0800 kan jeg garantere deg at jeg aldri sovner kjapt nok om jeg tar meg så mye som ett trekk. Men fornøyelig, det kan det være.
Gjorde det hver kveld så langt pengene strakk til tidligere. Har nå vært uten tjall i over 2 mnd. Vil mest sannsynlig gjøre det igjen, men da med et sunt forhold til hasj, ikke et misbruk.
Sist endret av stagg; 27. november 2011 kl. 20:54.
Røykte "nattings" omtrent hver eneste dag i 2-3 år. Anbefales ikke - det er vanedannende og ødelegger REM-søvnen.
For min del fungerte "nattingsen" ofte mot sin mening, og holdt meg våken mye lengre enn planlagt.. :-p

"Nattings" kan derimot være til hjelp enkelte som lider av posttraumatisk stress og søvnproblemer fra før.
Sist endret av sonmarak; 27. november 2011 kl. 21:00.
Har røyket nattings nesten vær natt de siste 5-6åra.Veldig vanlig i omgangskretsen min og røyke nattings(røyke generelt).
Sist endret av JayHova; 27. november 2011 kl. 21:02.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Dere er jo rimelig ute å kjøre da!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Dere er jo rimelig ute å kjøre da!
Vis hele sitatet...
hasjnarkotikasprøyte er kjempefarlig før du skal sove altså, du blir jo avhengig og råtner
Det er vanlig i miljøer som har etablert sine egne subkulturelle normer og begreper rundt cannabis for å legitimere et høyt forbruk, og som har gjort røykingen til et sentralt rituale i livet. Det er ikke vanlig for folk med et normalt og avbalansert forhold til rus.
Vi røyker om natten, men vi røyker ikke for å sove for å si det sånn.
Om det er noe du bør unngå når du røyker hasj, er det å få den vanen å røyke det hver kveld før du sover. Det fucker opp REM-søvnen din og gjør deg avhengig av nattings for å sovne. Ikke gjør det.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vi røyker om natten, men vi røyker ikke for å sove for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
jo, jeg og maaaange jeg kjenner gjør det
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Dere er jo rimelig ute å kjøre da!
Vis hele sitatet...
Hehe,deg om det.Du ville ikke klart og skille ut meg og kameratgjengen fra en hvilken som helst rusfri gjeng.
Jeg blir generelt søvnig og trøtt av å røyke. Så du kan vel kalle det nattings når jeg røyker, søvnen er like rundt hjørnet uansett.
Nattings er det dummeste man kan starte med, hvis man har planer om å slutte med å røyke en eller annen gang :P
Sitat av fth Vis innlegg
Nattings er det dummeste man kan starte med, hvis man har planer om å slutte med å røyke en eller annen gang :P
Vis hele sitatet...
Dersom man har planer om å slutte, så er det vel ikke så lurt å begynne å røyke i det hele tatt? :p

Personlig så syntes jeg mornings er verre enn nattings, men det er klart at ingen av delene er bja.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dersom man har planer om å slutte, så er det vel ikke så lurt å begynne å røyke i det hele tatt?

Personlig så syntes jeg mornings er verre enn nattings, men det er klart at ingen av delene er bja.
Vis hele sitatet...
Mange som starter utenom å tenke over at de antageligvis må slutte en dag, hvis du skjønner? Og hvis man da har røyket nattings over en lengre periode så kan det bli litt vanskelig de første dagene hvertfall.

Vil si at mornings er bedre enn nattings da det ikke påvirker søvn o.l Men som du sier så er ingen av delene bra
røyker ofte når jeg skal legge meg, men det er ikke for å sovne.
bruker å sette på en feit skive og fyre litt
Nattings er ikke vanlig for den gjennomsnittlige nordmann.

Men det er jævlig godt. Jeg røyker en sjelden gang nattings.
Røyka nattings alt for ofte før, anbefales ikke å starte med det da er det er veldig fort gjort å bli avhengig av det for å få søvn. Endte med at jeg lå å vred meg i senga helt til morran om jeg ikke hadde nættings.

Så om du klarer deg uten anbefales det, for de som bruker sovemedisiner er det vel egentlig samma fan, men medisinene er vel billigere..

Har ikke røyka på en hel mnd i dag Er også sant at man fucker opp REM-søvnen, (Rapid-Eye-Movement) delen av søvnen hvor man drømmer mest.
Ved å røyke nattings er hjernen mer aktiv, noe som fører til dårligere søvn.
Som sagt er det ikke bare bare å slutte når du først har begynt, så nattings anbefales ikke av meg.
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Ved å røyke nattings er hjernen mer aktiv, noe som fører til dårligere søvn.
Som sagt er det ikke bare bare å slutte når du først har begynt, så nattings anbefales ikke av meg.
Vis hele sitatet...
Hjernen er, og skal være mye mer aktiv om natten enn om dagen. Det har ingenting med fyring å gjøre.

Kilde ja, så klart!
http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vn

Forøvrig fyrte jeg en del om kvelden før. Veldig sjelden rett før sengetid, men jeg sovnet fort selv om det var en time eller to siden siste spliff.
Sist endret av petterdass; 27. november 2011 kl. 23:20.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Sitat av sonmarak Vis innlegg
"Nattings" kan derimot være til hjelp enkelte som lider av posttraumatisk stress og søvnproblemer fra før.
Vis hele sitatet...
jeg har begge x) more weed for me then
Røyka meg i søvn hver kveld i noen uker, og når jeg slutta slet jeg veldig med å sove i en ukes tid etterpå. Jeg sliter en del med søvnproblemer, og hvis jeg røyker nattings gir deg meg en digg, lang, avslappende søvn, men jeg prøver likevel unggå det. Er ikke verdt det å skulle sitte oppe i en uke med minimal søvn bare fordi jeg ikke har røyka på en stund.
Nættings så og si hver kveld, men for å være ærlig blir jeg ikke trøtt, ender heller opp med at jeg sitter oppe å røtker hele natta. Har extreme søvnproblemer, så at natte røyking er det det blir mest av sier seg selv.
Jeg foretrekker en 1/3 flaske vodka før jeg legger meg. Det gir meg en ålreit søvn og innsovning uten nevneverdige problemer dagen etter
Hender seg jeg tar meg en nattings, spesielt i perioder med ustabil døgnrytme (typ. eksamensperiode etc). Som de fleste så sliter jeg også med søvnen i "withdrawal" fasen, men det som fungerer for meg er å gjøre en ekstra innsats på trening, og kanskje en kveldstur før senga, da er jeg som regel trøtt/utslitt nok når kvelden kommer, og jeg får til og sovne uten nattings! (Verdens lengste setning xD)
Nå i det siste har det gjerne blitt 3-4dager i uka, helst i helger for da liker jeg å ligge en stund ekstra og dra meg om morgen.
I perioder hvor jeg ikke røyker hver dag er det sjelden jeg tar trekk før jeg legger meg.
Jeg liker også å røyke på kveldtids og da blir det ganske tett opptil leggetid før jeg runder av.
Sist endret av Aaatcho; 28. november 2011 kl. 00:31.
Niks. Prøver å opprettholde god, naturlig søvnkvalitet. Effekten er helt klart god i starten, men man blir fort avhengig og får "abstinenser" når man slutter. Unngår derfor selvfølgelig innsovningstabletter og slike ting.
Pleide å gjøre det før, men nå syntes jeg det bare er sløseri.
Kan ikke fordra å være bakfjern dagen etterpå, føles som om det er dårligere kvalitet på søvnen.
En fyring har jo effekt i noen timer, spar det til dagen etterpå istedet. Mornings > Nattings IMO
Så er det det med å huske drømmer da, jeg husker så og si aldri drømmer om jeg røyker daglig.
Innbiller meg at dette blir værre av nattings.
Sist endret av Bothrops; 28. november 2011 kl. 12:28.
røyker ikke nattings i hverdagene, blir så vanskelig og stå opp samtidig som jeg føler kroppen blir så sykt tung. samt man blir avhengi av nattings etterhvert for og i det hele tatt kunne sove.

av og til i helgene tho..

en kraftig mornings på morraen på en lørdag tho. DET er nice
Nattings er flott, men det er ikke mange dagene du skal gjøre dette etter hverandre før det er vanskelig å slutte med den også. Røykerutiner generelt er en utrolig dårlig idé.
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvis jeg har bønne så blir det ofte til nattings, men nå røyker jeg tjall ganske sjeldent, så ser ikke på det som noe stort problem. Nattings er kanon!
Ser at flere her foretrekker mornings over nattings. For meg er vel greia at jeg hater å komme ned. Er ikke noe stress å være nykter, men selve nedturen er noe jeg absolutt hater. Derfor klarer jeg ikke mornings med mindre jeg kan følge det opp med å røyke hele dagen.

Hvis jeg tar mornings før skolen er de første timene helt fantastiske, mens ettermiddagen varer en evighet, og jeg vil bare hjem og røyke mer.
Sist endret av Bonziamo; 28. november 2011 kl. 16:57. Grunn: grammatikk er vanskelig
Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Ser at flere her foretrekker mornings over nattings. For meg er vel greia at jeg hater å komme ned. Er ikke noe stress å være nykter, men selve nedturen er noe jeg absolutt hater. Derfor klarer jeg ikke mornings med mindre jeg kan følge det opp med å røyke hele dagen.

Hvis jeg tar mornings før skolen er de første timene helt fantastiske, mens ettermiddagen varer en evighet, og jeg vil bare hjem og røyke mer.
Vis hele sitatet...
Kan være individuelle forskjeller og, men jeg har merka at forskjellige typer weed/kif gir meg forskjellig lyst på mer når rusen er ferdig.. Noen ganger kan jeg nesten crave det, andre ganger føler jeg meg bare mett liksom ville ikke takka nei da!
Kjenner en del personer som har problemer med å sove pga de ikke har fått seg et trekk før dem legger seg.

I mine øyne blir dette feil.
Begynner man å legge hasj inn i dagligdagse rutiner går det fra et sunt forhold til et forhold som skaper problemer i lengden, noe jeg vil unngå.
Med dette mener jeg:
Røyke før man skal legge seg, røyke når man står opp og røyke før man spiser.

Selv tar jeg "mornings" av å til visst jeg har tilgang til det, men dette er ikke noe jeg trenger.
Gjelder kun dager jeg ikke skal noe spesielt, altså i helgene.

Forøvrig vil jeg påstå å si at man er hasjnarkoman om man trenger nattings for å sove eller mornings for å komme seg opp av senga,
dette er dog mine meninger.
Jeg gjorde det ofte før, men innså at dette ble avhengighetsskapende over lengre perioder og slet tungt med søvnproblemer i LANG tid før jeg hentet meg inn.

Nå passer jeg på å holde døgnrytmen hver dag, ferier, helger etc ellers fucker jeg opp døgnrytmen.
Skal du absolutt bli avhengig av cannabis anbefales det å røyke nattings.
Helst hver dag.
Mornings er for pyser.

Skikkelig sunn vane du begynner med der.

Hvorfor kan ikke folk bare røyke i helgene..?

Hvorfor må dere ødelegge ryktet til voksne mennesker som ruser seg med måte???

Im just asking.
Sitat av steinarr Vis innlegg
Hvorfor må dere ødelegge ryktet til voksne mennesker som ruser seg med måte???
Vis hele sitatet...

Unnskyld meg, men hvem ga deg retten til å definere hva som utgjør (relativt) ansvarlig bruk og hva som er misbruk? Ganske sikker på at det varierer fra person til person hvor ofte de kan røyke før det blir et problem.

Hvis noen liker å ta seg en liten bowl etter dagens gjøremål er fullført, hvordan er det mindre ansvarlig enn å røyke seg balle fjern hver helg?
I det du føler du "trenger" det så er det ikke bra.
Selv røyker jeg bare i helgene, alltid med venner. Det kan hende vi røyker i uken hvis det skjer noe spesielt.
Og vi røyker stort sett etter klokken 24.
(Ikke nattings tho)
Sist endret av PerPerPerPer; 28. november 2011 kl. 22:30.
Sativa og røyke blir bare drøying og masse pc-stuk, Indica tja da har man faktisk sovnet stille inn.

Sitat av steinarr Vis innlegg
Skal du absolutt bli avhengig av cannabis anbefales det å røyke nattings.
Helst hver dag.
Mornings er for pyser.

Skikkelig sunn vane du begynner med der.

Hvorfor kan ikke folk bare røyke i helgene..?

Hvorfor må dere ødelegge ryktet til voksne mennesker som ruser seg med måte???

Im just asking.
Vis hele sitatet...
Who knows? Men de jeg kjenner syntes det er en god substitutt i forhold til sovepiller, men da snakker vi folk med soveproblemer.
Får utskrevet Vallergan for søvnproblemer og ville valgt cannabis foran dette anyday på grunn av hangoveren Vallergan gir meg. Men det har litt med økonomi å gjøre også. Samtidlig liker jeg å holde røykingen til et minimum, blir så mye bedre å røyke neste gang!
Som regel hver dag, men hender såklart en (sjelden) gang at jeg ikke har noe liggende. Har gjort dette i ca 4 år, og har egentlig aldri fått problemer med å sove de få dagene uten. Men jeg kan også si at det for meg har blitt veldig vanedannende, så jeg passer rimelig nöye på at nattingsen er klar i et par dager fremover
Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Ser at flere her foretrekker mornings over nattings. For meg er vel greia at jeg hater å komme ned. Er ikke noe stress å være nykter, men selve nedturen er noe jeg absolutt hater. Derfor klarer jeg ikke mornings med mindre jeg kan følge det opp med å røyke hele dagen.

Hvis jeg tar mornings før skolen er de første timene helt fantastiske, mens ettermiddagen varer en evighet, og jeg vil bare hjem og røyke mer.
Vis hele sitatet...


hehe..kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Røyker jeg en mårnings så føler jeg resten av dagen at jeg bare må ha mer å mer, hvis jeg ikke får røyka mer den dagen så ender det bare opp med at dagen blir kjedelig å veldig lang. Så har heldigvis klart å kutte ut mårnings, syntes heller det er best å røyke kveld/natt nå om dagen uansett, å det er jo kurant!
Er noe jeg ikke skjønner så er det folk som ikke får sove uten nattings og folk som føler de må ha mer.
No offence people.
Har selv noen kompiser som sitter på ræva "vi må få tak i no røyk" å klager som faen.
Kjenner jeg blir mektig irritert over slike folk som "bare må ha det".

Jeg har røyka relativt fast de 4 siste årene å klarer fint å legge røyken på hylla en uke å sover fortsatt som en stein, enda jeg tar nattings (tar ikke trekk og hopper rett i seng, tar et trekk, loker litt på pc'en eller ser en episode med et eller annet å så er det kveld.) så lang røyken strekker til, har jeg bare et trekk igjen så sparer jeg heller det til mornings, mye bedre å starte dagen med et smil og god appetitt.
Nå skal det også sies at jeg kjører på jobb klokka 6 så jeg har ingen problemer med å stå opp om morgenen.
Alt i alt så er jeg nykter fra 06.00-15.00, resten av dagen går i god mat, røyk og gode venner, og jeg føler meg topp!

Hender fra tid til annen at røyken tar litt overhånd å da er det ikke annet å gjøre en å være nykter 1måneds tid.
Røyker natting fordi det er digg å legge seg litt fjern . Men vil helst røyke grønt om natta fremfor hasj . blir litt bakfjer når jeg røyker hasj rett før jeg legger meg og må stå opp kl 0500. Men er faen meg like trøtt om morgenen når jeg har pause uansett .
Har akkurat tatt en pause fra litt-for-ofte nattingsrøyking, og fytti grisen for noen drømmer jeg har hatt. Drømmene mine gir absolutt ingen mening, jeg drømmer ofte noe som føles ut som hundre mini-drømmer hvor den neste alltid er enda sykere enn den forrige.

Nå har disse roet seg, men jeg har mye fler drømmer, og husker dem lettere enn i røykeperioden. Jeg er generel glad og interessert i å drømme, så nattingsen blir nok lagt på hylla
Sist endret av Membranplan; 29. november 2011 kl. 11:21.
Hvis jeg røyker nattings blir det på helgene røykte hverdag i 1 år og da var nattings med også. Må si at det var verste året mitt når det gjelder søvn og døgnrytme. Satan for noen abstinenser jeg hadde når jeg sluttet med nattingsen. Svettet som en gris, tenkte på nattings hele natta og fikk naturligvis ikke sove. Men det gikk over etter 1 uke. Da fikk jeg beste søvnrytmen og mye lettere å stå opp. Karakterer gikk opp og mindre fravær + en blid skoleungdom
Av og til røyker jeg nattings. Hvis jeg har så tar jeg meg en nattings, men hvis jeg har lite igjen sparer jeg det i stedet. Må skaffe meg jobb så jeg kan røyka nattings hver dag ass :P
Har aldri røyket på natten med tanken å legge meg etterpå. Vanligvis er det fordi jeg skal slappe av og se film eller noe sånt. Men skjer at jeg sovner mens jeg sitter å slapper av. Ser ikke på det som et problem ettersom jeg aldri trenger det for å få sove, ettersom det aldri har vært hensikten med røykingen. Ser ikke vitsen med å ta et trekk for å så sove vekk rusen. Da kan du jo like godt kaste hasjen ut av vinduet.
Om jeg kræsjer hos en kompis som røyker blir det jo gjerne til at vi kjører på med nattings og, men utenom det faller det meg rett og slett ikke naturlig å gjøre det fordi jeg ikke fyrer alene. Synes det å røyke alene bare virker trist og stusselig.

Skal sies at jeg alltid har noen sinnsykt heftige drømmer de få gangene jeg røyker nattings.