Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 8538
[CENTER]Facebookslaveriet[/CENTER]

Heisann freaks! Tenkte å skrive litt om mine tanker rundt facebook og hva det har gjort med oss.

Facebook tok verden med storm, og allerede har det for de aller fleste blitt en naturlig del av hverdagen som hjelper oss å holde kontakt med venner og kjente, dele informasjon om og med hverandre, planlegge arrangementer, spille spill, følge med på hva andre driver med, holde styr på bursdager, og mange andre ting.

Facebook har gjort det å få kontakt med andre mye raskere og enklere, og det sosiale mediet har blitt en slags arena for vårt sosiale liv. Til og med i skole/jobb-sammenheng kan facebook til tider være vesentlig.
Det som skremmer meg er at vi alle har akseptert dette og latt oss rive med av bølgen, uten å se ut til å stille spørsmål ved hvor vidt dette har konsekvenser og negative sider!

Istedetfor å faktisk møte menneskene rundt oss i virkeligheten, virker det som om vi tror at vi er sosiale om vi chatter med noen på face, og en fare kan være at vi i mer eller mindre grad erstatter sosial omgang med noe som foregår på internett. Facebookprofilen din sier noe om dine interesser, hva du driver med, hva du holder på med og til en viss grad hva slags person du er. Men gir facebookprofilen din et ekte bilde av den du er? Svaret er soleklart NEI; vi mennesker er ufattelig redde for å vise svakhet, så vi legger bare ut ting på facebook som stiller oss i et godt lys.
Har du noen gang lest en status der det står "Jeg føler meg ensom og er utrolig lei meg i dag" eller "Jeg er ikke god på noe som helst, tror ikke jeg kommer til å bli noe her i verden"?
Eller lagt ut bilder av oss selv under alle de tusen timene vi har sittet på rommet foran PCen og kastet bort tid, og laget et album der det står "livet mitt" ?

Vi har blitt så avhengige at vi bruker timesvis hver dag på å sitte og refreshe homepagen på facebook, og når en tenker seg om er det sjelden det faktisk skjer noe spennende der. Du lite nyttig av det, og det er bare et meningsløst tidsfordriv. Men vi fortsetter å bruke det, fordi vi er redde for de sosiale konsekvensene det å slette profilen kan bety; miste kontakten med folk, ikke være oppdatert på hva som skjer i vennegjengen, bli sett ned på for å ikke være på facebook, ikke føle seg tilgjengelig og å gå glipp av ting.

Vi ser på avhengighet som en svakhet, enten det er å bite negler, spillegalskap eller rusavhengighet. Men facebookavhengighet, ja det er helt greit! Eller?

Jeg sier ikke at vi alle skal slette profilen vår, men jeg syntes det er noe å tenke på, og man burde kanskje vurdere å kutte ned på bruket, og istedetfor å sende en melding på chat til en venn for å avtale å møtes, kanskje ta en tur bort og ringe på! Mye hyggeligere men det er vi blitt redde for. I det minste ring på telefonen! Og en bursdagshilsen i form av face-to-face kommunikasjon betyr så utrolig mye mer enn en "Gratulerer med dagen" på veggen. På min bursdag fikk jeg nesten INGEN meldinger på mobilen eller telefonsamtaler med gratulasjoner, og mange visste ikke at jeg hadde bursdag. Derimot fikk jeg rundt 300 gratulasjoner på facebook veggen. Upersonlig, og det betyr ingenting!
Så om du sitter der klistret foran datamaskinen på en varm sommerdag, kom deg ut! ring en venn, dra på tur! Opplev ting, og del ekte erfaringer og opplevelser

Jeg har besluttet å ha en facebookfri uke, for å se hvilke sosiale konsekvenser det medfører, og har vært uten i tre dager nå. Når var forrige gang du gikk bare en hel dag uten? Om du ikke husker det, burde kanskje du også ta deg en uke uten! Merker allerede at jeg ikke har fått med meg ting. Skulle på dugnad idag og det var kun informert på face, så jeg gikk nesten glipp av det.
Skal oppdaterer når uken er slutt med en rapport over hvilke sosiale konsekvenser det fikk og hvilke positive sider det hadde!
Hm. Etter at jeg meldte meg inn i Freakforum så har jeg helt sluttet med facebook. Ser ikke helt vanskeligheten med å være borte fra den i en uke.
Et interessant tema du tar opp. Jeg kjenner meg igjen selv. Et XXX-antall gratulasjoner på facebbok. Personer som gratulerer på facebook, men går forbi deg på gata uten å si hei. Det er og slitsomt å være der. Når man først har blitt medlem av facebook, er det kanskje mange som føler at de "må" følge med på hva andre gjør, og hva som skjer, og dermed øker det kanskje et skjult "press".

Jeg angrer på at jeg lagde profil, hadde jeg visst om denne "avhengigheten". Jeg hadde fint klart meg like godt uten facebook, som de få vennene jeg har, som ikke er medlem der.
Jeg bare klikte deaktiver. Veldig lett egentlig
Facebook klarer jeg meg fint uten, helt uten om så, men freakforum derimot, det er det vanskelig å holde seg unna.
Sist endret av Veggen; 16. november 2011 kl. 23:48.
Registrerte meg på facebook etter ca et år med massivt gruppepress fra både familie og venner.
Har aldri vært særlig aktiv....

Dama derimot kan sitte å loke på facebook i flere timer om ganga..
Er greit å bruke face for å holde kontakt med folk, men hadde gitt en lang søren i om det ble borte i morra for å si det sånn. Bryr meg egentlig ikke noe om det.

Folk jeg ikke møter i hverdagen alikevel, er det jo egentlig liten vits i å holde kontakt med på nett. Blir jo egentlig bare meningsløst.

Fordelen er at man vet litt hva som skjer med folk.
Jeg har Facebook-bruker, men den er VELDIG sjelden brukt. Hva er vitsen med å sløse bort verdifull Minecraft-tid på Facebook? :P
Sist endret av Mort96; 16. november 2011 kl. 23:52.
Jeg tror den mest utsatte gruppen for å bli totalavhengige av facebook er ungdom, og de nyere generasjonene. Voksne mennesker har levd så lenge uten noe sosialt medie at de ikke føler trangen til å bruke det like mye som oss unge, og det er ikke like vesentlig for å holde kontakten med folk. Foreldrene mine har facebook, men de bruker det mye mindre enn meg. Sjekker kanskje en gang om dagen i 10 minutter og logger av igjen.
Vi unge vokser opp med det, og det påvirker sosialiseringen vår! Og siden nesten all ungdom bruker facebook, blir det vanskeligere å la være.
Er det egentlig mulig å fullstendig slette en facebookprofil?
Det ble jo rabalder her i gården da jeg plutselig hadde forsvunnet fra facebook uten noe forvarsel, når jeg da gjorde comeback etter en måned var det faktisk så ille at folk trodde jeg hadde blitt utsatt for noe alvorlig og spurte om jeg hadde det bra.. Svarte med at jeg hadde hatt det bedre enn de bortkastede timene jeg hadde nærmest klikket meg gal inne på den blåe firkanten før jeg forsvant igjen. Forøvrig var det den fordømte ticker-funksjonen som fikk det til å renne over for min del.
Hender at jeg stikker innom en gang i uka, men det er for å holde meg oppdatert på når neste elevrådsmøte er(de kan sende referater på mail, men ikke gi beskjed om når møtene er). Alt i alt er hverdagstilværelsen min blitt klart bedre, med det ene minuset at det er visse folk jeg ikke får kontakt med fordi ingen gidder å bruke IM programmer mer.
Helt ærlig folkens, sammenlike sterk facebook-avhengighet/sterk spilleavhengighet med drugs...
Kommer de i hvertfall for en periode ganske likt når det kommer til avhengighet og abstinenser?
Sitat av EoT Vis innlegg
Er det egentlig mulig å fullstendig slette en facebookprofil?
Vis hele sitatet...
Nei det er helt umulig. Faktisk.

Uansett om du sletter den/ deaktiverer den vil den alltid være der og om du en dag får lyst å sjekke kan du logge inn som før og den vil være der igjen..

Facebook er ikke bare ødeleggende for det TS beskrev, men det er også en svær samling av personlig data, fra over 700 000 000 mennesker, og det blir solgt.

That's right, vi blir solgt.

"If you are not paying for it, you are not the customer, you are the product being sold."

http://www.nettavisen.no/it/article2801233.ece

http://www.dagensit.no/trender/article1227818.ece

http://blogg.ventelo.no/2011/10/04/o...g-det-private/

http://www.korspahalsen.no/Aktuelt/F...va_du_skriver/

https://plus.google.com/106599948130...ts/AKSrzvRQp7C

http://www.dagbladet.no/2011/09/27/k...ekno/18326020/

http://oyvinds.trykker.com/2011/09/2...-facebook-deg/

http://www.digi.no/857403/slik-sporer-facebook-alle

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10007035

http://www.tv2.no/underholdning/hjel...n-3433840.html

Les dette. Facebook er helt fucka, men bruker det selv, har dog fjernet profilbilde mitt, skjult en del ting og sletta blandt annet tlf.nr og hjemsted samt bosted og skole.

Gidder ikke legge ut mer enn nødvendig og bruker egentlig bare facebook for å holde kontakt med folket, siden alle slutta med MSN .. noen få er igjen på skype, noe jeg mye heller foretrekker.

Fuck facebook
Jeg liker å kunne kommunisere på en så simpel måte, men jeg syntes den stalkerboksen som kom for en månedes tid siden er irriterende.

I tillegg kunne man en periode se hva folk hørte på i real time, det ble for mye, det var for mye informasjon, det er sånt de fleste egentlig driter langt i, men utviklerne av facebook/spotify syntes var helt genialt.
Ett par ting til:

Det er jævlig vanskelig og tungvindt å fjerne tags nå enn før..

Live-stalk-feed er jævlig unødvendig og enda mer stalk-ish..

"Nære venner" eller hva det står, hvis du huker av den på noen får du varsel hver eneste gang de gjør noe som helst på facebook..
Gleder meg til 2021.

Da vi sikkert kan få opp et teknologisk GPS-kart, som viser hvor enhver bruker er, til enher tid.
Gleder meg til facebook begynner å huske statusene dine, og påminne deg noen ganger, når du har glemt å gjøre noe på en stund. Feks. tatt meg en fyllafest, eller skravlet om dagen min.
Gleder meg og til vi kan ha gruppe-webcam-samtaler, og bruke facebook til privat skoleundervisning.

"If you are not paying for it, you are not the customer, you are the product being sold."

Lenge leve facebook...
Lettere å få tak i folka på Facebook enn å få tak i folk på mobilen for tia, jo..

Men kunne aldri deaktivert meg, hadde bare aktivert accounten etter en dag uansett. For svak for sånt :P
Bruker selv Facebook, hver dag...for min del begrenser jeg personlig opplysning, legger ALDRI ut bilder av barna, eller familierelaterte ting, jeg legger gjerne ut ting jeg opplever sjøl for at andre skal oppleve det... kaller det for informasjonskanal jeg!! er ikke den typen som trykker F5 hver 2. minutt, jeg spiller ALDRI på facebook, noe kjerringa min sitter noe timer med (ser på tv eller leser nyhetene imens ) ellers synes jeg det er viktig å få med seg hvordan samfunnet beveger seg rundt en!! men jeg synes ikke synd på meg selv om Facebook skulle plutselig forsvinne

Det værste jeg vet om er sånn Iphone/androidtelefoner/ipad etc etc for det ER jo datamaskiner, jeg mener datamaskiner hører til hjemmet... har sitti i en vennegjeng på 10-15 personer der hvor hver 2. person må oppdatere statusen sin på facebook via slike telefoner, det er det som dreper det sosiale sammenhenget, fordi facebook er overalt...

Takker meg til SMS og jeg Gratulerer ALDRI folk over facebook pga synes det blir for upersonlig!!
Jeg er sjeldent aktiv på facebook, men når jeg kjeder meg tar jeg meg en liten tur innom for å se gjennom newsfeeden.. Ellers er det lite med liv der fra min side.

Om jeg finner noe som er veldig interessant for meg som jeg vil dele med folk så blir det som oftest postet på face. Som f eks. når jeg fant artikkel om han løkrullen Steve Jobs som hadde tatt LSD og mente det var en av de aller viktigste tingene han hadde gjort i sitt liv.

--

Jeg har ikke sett eller hatt kontakt med min far på over 20 år. Jeg søkte tilfeldigvis på etternavnet som er ganske spesiellt og fant en mann med det navnet. Spurte om han visste hvem min far var.. det viste seg at det var min onkel jeg hadde funnet der. Fikk adressen til min far, men har ikke helt gjort noe enda....

Man kan bruke facebook, eller bli brukt av facebook. Det velger man selv, men de fleste tenker ikke en gang tanken på hva facebook egentlig er.
Sist endret av Skatteetaten; 17. november 2011 kl. 01:19.
Det er ikke det at jeg er så forbanna glad i facebook, men det er praktisk å være medlem, fordi: Stort sett alle andre er der. En rask beskjed på FB, så er du sikker på at den blir sett iløpet av rimelig kort tid. Du får med deg hva som skjer i området ditt, og om det stelles istand bursdagsfest. Du får vite hvems bestemor som døde, når, og hvor forferdelig viktig hun var, så det bare måtte fortelles på facebook.

Hadde det kommet et mer strippet alternativ til facebook, som folk faktisk hadde brukt, hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger, før jeg hadde sletta facebook.

Funksjonene du "trenger" er jo beskjeder, bilder, status, events. Jeg gir faen i spill, pools, "vi som ***" og grupper generelt..
Kan ikke slette profilen helt sier dere? ah så bra at jeg aldri har hatt facebook, og kommer aldri til og lage en profil heller. selvom det er mange som presser egentlig, dama mi og jeg har aldri hatt facebook, og glad er vi for det
Sitat av EoT Vis innlegg
Er det egentlig mulig å fullstendig slette en facebookprofil?
Vis hele sitatet...
Mener å ha lest en plass at hvis du holder deg unna i 2 måneder etter du har sletta deg så blir brukeren fjernet, men disse like-knappene som florerer overalt på internett gjør dette vanskelig.

Anbefaler alle som bruker firefox å innstallere Priv3, en add-on som forhindrer cookies laget av disse knappene til å spore deg
http://priv3.icsi.berkeley.edu/
Jeg er selv på facebook, men beundrer de som ikke har skaffet seg profil.
Deaktivert kontoen min 2 ganger. En gang i 2 måneder, en annen gang i noen uker. Når jeg er på reise er jeg aldri på facebook. Har ikke noe desperat behov etter å trø inn der når jeg har bedre ting å ta meg til, som feks å oppleve det stede jeg er framfor den virtuelle verden på nett.

Jeg utnytter facebook så godt jeg kan, om jeg har problemer med noe, savner noe, vil promotere noe etc.
Scroller newsfeed kjapt, men står sjeldent noe av interesse der. Bruker det også til å kommunisere med venner i andre byer, land osv. Dette er veldig praktisk om jeg plutselig skulle finne på å besøke de, kan man kjapt avtale ting over face. Spesielt om man er så uheldig som meg og stadig vekk mister kontaktinformasjon som telefon.nr til mennesker. Man kan dessuten bruke Face til å søke opp mennesker man har mistet kontakten med, av ulike grunner.

Det er også mange andre gunstige fordeler med face, som å invitere til fest, kulturarrangementer, konserter etc.
Mange kule ting jeg har fått vite om der, som jeg kanskje ikke ville hørt om om ellers.

Når det gjelder hva du kan vite om andre utifra profil, er jo dette noe man selv velger å informere om. Musikk, bøker, trosrettning, politiske syn, sivilstatus, bursdag etc. Om du vil unngå massespaming av veggen din på bursdagen din, velger du å ikke vise bursdag på profilen din vel.

Spill etc, var morsomt en liten stund, men det er jo gørrekjedelig.
Du velger selv hvor mye tid du vil bruke på facebook, men om du føler for en pause, er det kanskje likegreit. Vært uten det en uke selv nå

Personlig føler jeg meg dog ikke avhengig. Hvorfor?
Fordi jeg fint klarer meg uten, jeg får ikke abstinenser av å ikke være der hver dag, eller en uke eller en måned i strekk. Jeg får ingen rus, eller tilfredstillelse av å være der inne, jeg føler bare det er veldig praktisk.
Jeg får månedlige forespørsler fra min mor \ søstre \ familie om å skaffe meg tryneboken.

Jeg har til dags dato ikke gjort dette og er alltid like forundret hver gang folk gir meg mongo blikk når jeg sier "nei, jeg kan ikke legge deg til siden jeg ikke har facebook".

Google+ derimot har jeg, jeg ser på Google+ som et cleaner alternativ som ikke er fullt av fjårtizer og bestemødre som skal lage grupper som "FÅ TILBAKE DEN GAMLE FRIELE KAFFEN PÅ PRIX".
Sitat av twixtor Vis innlegg
Nei det er helt umulig. Faktisk.

Uansett om du sletter den/ deaktiverer den vil den alltid være der og om du en dag får lyst å sjekke kan du logge inn som før og den vil være der igjen..
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å slette en profil og å deaktivere den. Min går det nå ikke lengre an å logge inn på, at Zuckerberg har infoen min lagret et eller annet sted tviler jeg derimot ikke på. Når du sletter profilen, blir den først deaktivert i to uker, om du ikke logger inn iløpet av disse to ukene er profilen "slettet." Du kan også velge å bare deaktivere profilen om du skulle ønske det.

Eller har det skjedd endringer siden sist jeg var på ansiktboka?
http://www.slettmeg.no/99-Slett-Facebook-profil
Sist endret av Scipio; 17. november 2011 kl. 02:03.
Facebook= individuell markedsføring kamuflert som sosial omgang. Globale selskapers hovedformål? Tjene penger. Hvordan tjene mest mulig penger. Reklame rettet mot dine interesser som du poster på Facebook profilen.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg får månedlige forespørsler fra min mor \ søstre \ familie om å skaffe meg tryneboken.

Jeg har til dags dato ikke gjort dette og er alltid like forundret hver gang folk gir meg mongo blikk når jeg sier "nei, jeg kan ikke legge deg til siden jeg ikke har facebook".

Google+ derimot har jeg, jeg ser på Google+ som et cleaner alternativ som ikke er fullt av fjårtizer og bestemødre som skal lage grupper som "FÅ TILBAKE DEN GAMLE FRIELE KAFFEN PÅ PRIX".
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen der.
Har selv ikke facebook og jeg får mange 'wtf'-blikk når jeg svarer på "HVA HETER DU PÅ FACEBOOK SÅ SKAL JEG LEGGE DEG TIL"

Bruker mobiltelefon (hvis noen fortsatt husker hva det er) til å ringe famile og kjente, avtale møter osv.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Facebook= individuell markedsføring kamuflert som sosial omgang. Globale selskapers hovedformål? Tjene penger. Hvordan tjene mest mulig penger. Reklame rettet mot dine interesser som du poster på Facebook profilen.
Vis hele sitatet...
Akkurat som deres aller beste venn Google.
Og har ikke akkurat sett noen her inne hate på Google.
Sist endret av Naturgrønn; 17. november 2011 kl. 02:52.
Sitat av Frontex Vis innlegg
[CENTER]Facebookslaveriet[/CENTER]

Heisann freaks! Tenkte å skrive litt om mine tanker rundt facebook og hva det har gjort med oss.

Facebook tok verden med storm, og allerede har det for de aller fleste blitt en naturlig del av hverdagen som hjelper oss å holde kontakt med venner og kjente, dele informasjon om og med hverandre, planlegge arrangementer, spille spill, følge med på hva andre driver med, holde styr på bursdager, og mange andre ting.

Facebook har gjort det å få kontakt med andre mye raskere og enklere, og det sosiale mediet har blitt en slags arena for vårt sosiale liv. Til og med i skole/jobb-sammenheng kan facebook til tider være vesentlig.
Det som skremmer meg er at vi alle har akseptert dette og latt oss rive med av bølgen, uten å se ut til å stille spørsmål ved hvor vidt dette har konsekvenser og negative sider!

Istedetfor å faktisk møte menneskene rundt oss i virkeligheten, virker det som om vi tror at vi er sosiale om vi chatter med noen på face, og en fare kan være at vi i mer eller mindre grad erstatter sosial omgang med noe som foregår på internett. Facebookprofilen din sier noe om dine interesser, hva du driver med, hva du holder på med og til en viss grad hva slags person du er. Men gir facebookprofilen din et ekte bilde av den du er? Svaret er soleklart NEI; vi mennesker er ufattelig redde for å vise svakhet, så vi legger bare ut ting på facebook som stiller oss i et godt lys.
Har du noen gang lest en status der det står "Jeg føler meg ensom og er utrolig lei meg i dag" eller "Jeg er ikke god på noe som helst, tror ikke jeg kommer til å bli noe her i verden"?
Eller lagt ut bilder av oss selv under alle de tusen timene vi har sittet på rommet foran PCen og kastet bort tid, og laget et album der det står "livet mitt" ?

Vi har blitt så avhengige at vi bruker timesvis hver dag på å sitte og refreshe homepagen på facebook, og når en tenker seg om er det sjelden det faktisk skjer noe spennende der. Du lite nyttig av det, og det er bare et meningsløst tidsfordriv. Men vi fortsetter å bruke det, fordi vi er redde for de sosiale konsekvensene det å slette profilen kan bety; miste kontakten med folk, ikke være oppdatert på hva som skjer i vennegjengen, bli sett ned på for å ikke være på facebook, ikke føle seg tilgjengelig og å gå glipp av ting.

Vi ser på avhengighet som en svakhet, enten det er å bite negler, spillegalskap eller rusavhengighet. Men facebookavhengighet, ja det er helt greit! Eller?

Jeg sier ikke at vi alle skal slette profilen vår, men jeg syntes det er noe å tenke på, og man burde kanskje vurdere å kutte ned på bruket, og istedetfor å sende en melding på chat til en venn for å avtale å møtes, kanskje ta en tur bort og ringe på! Mye hyggeligere men det er vi blitt redde for. I det minste ring på telefonen! Og en bursdagshilsen i form av face-to-face kommunikasjon betyr så utrolig mye mer enn en "Gratulerer med dagen" på veggen. På min bursdag fikk jeg nesten INGEN meldinger på mobilen eller telefonsamtaler med gratulasjoner, og mange visste ikke at jeg hadde bursdag. Derimot fikk jeg rundt 300 gratulasjoner på facebook veggen. Upersonlig, og det betyr ingenting!
Så om du sitter der klistret foran datamaskinen på en varm sommerdag, kom deg ut! ring en venn, dra på tur! Opplev ting, og del ekte erfaringer og opplevelser

Jeg har besluttet å ha en facebookfri uke, for å se hvilke sosiale konsekvenser det medfører, og har vært uten i tre dager nå. Når var forrige gang du gikk bare en hel dag uten? Om du ikke husker det, burde kanskje du også ta deg en uke uten! Merker allerede at jeg ikke har fått med meg ting. Skulle på dugnad idag og det var kun informert på face, så jeg gikk nesten glipp av det.
Skal oppdaterer når uken er slutt med en rapport over hvilke sosiale konsekvenser det fikk og hvilke positive sider det hadde!
Vis hele sitatet...


Akkurat den delen at folk aldri skriver noe negativt eller noe som setter de i dårlig lys er jeg helt uenig med. Er mange som faktisk ikke gjør annet enn å sitte å klage over hvor fælt de har det, å at verden suger.

Men for å være ærlig syntes jeg FB bare blir kjipere å kjipere, har null interesse av å sitte å snoke i hva andre driver med hele dagen, syntes rett å slett det er kjedelig, Men før derimot, ble det altfor mye FB til tider...
er en av de få som ikke har facebook jeg Klarer meg HELT fint, å pulsen går enda. Facebook er unødvendig
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Akkurat som deres aller beste venn Google.
Og har ikke akkurat sett noen her inne hate på Google.
Vis hele sitatet...
Google+ mener du. Eller søkemotoren dems?
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Kjenner meg igjen der.
Har selv ikke facebook og jeg får mange 'wtf'-blikk når jeg svarer på "HVA HETER DU PÅ FACEBOOK SÅ SKAL JEG LEGGE DEG TIL"

Bruker mobiltelefon (hvis noen fortsatt husker hva det er) til å ringe famile og kjente, avtale møter osv.
Vis hele sitatet...
Spør de virkelig etter hva du heter på facebook? Hvorfor i all verden spør dem ikke heller om hva du heter, for så å legge deg til? Ville tro at noe slikt som det her ville blitt mer riktig å si "Hva heter du? Kan jeg legge deg til på facebook?".
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Før de begynte å copye google+ og tvangsimplementere disse funksjonene.... var det bra.. Nå er det elendig...
Jeg bruker facebook til å arrangere fester, turer og sammenkomster generelt. Bryr meg 0 om hva andre sier de gjør, om det ikke er rettet mot meg. Ellers liker jeg å diskutere litt inne på diskusjonene til diverse serier jeg ser på.

Bildefunksjonen er også en grei måte å ha orden i bilder.

Chatten i facebook gjør at jeg slipper å bruke MSN o.l. program.
Facebook er først og fremst en revolusjon av privatlivet til folk. Man vet mye mer om "alle" i forhold til det man gjorde før, fordi folk rett og slett liker å vite hva andre holder på med, derfor vi har sladderblader og..

En annen ting som er "genialt" med facebook er notifications'ene. De som har tenkt over det før vet hva jeg snakker om. En notification betyr som oftest at noen har snakket til DEG, noen har ville ta kontakt med DEG, og det er en bekreftende positiv tanke for mange, derfor blir alle som har facebook "trent" til å gå inn på facebook hver dag og så ofte som mulig, fordi de assosierer det med positive følelser pga notifications. Det er min teori hvertfall..

Facebook er greit for å snakke med venner og holde kontakten med folk. Bruker det mye for å snakke med venner hjemme i Norge (studerer i england), i tillegg er det en bra måte å snakke med klassekamerater om hva som skjer på skolen, i tillegg til events. Før hadde vi MSN og Myspace, Facebook har bare tatt over for disse to. Men er enig at det er skremmende hvor mye makt de har. I tillegg til all informasjon de samler om befolkninger. Facebook er en av verdens beste Statistikkbyrå pga det.. men men
Sitat av Isbjørn Vis innlegg
Hm. Etter at jeg meldte meg inn i Freakforum så har jeg helt sluttet med facebook. Ser ikke helt vanskeligheten med å være borte fra den i en uke.
Vis hele sitatet...
Akuratt det samme med meg, er kansje på FaceBook 2-3 ganger i måneden.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg er så glad jeg aldri har vert, og aldri skal på facebook!
Hører stort sett bare negativt om det!

Loosers!!
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Det er ikke det at jeg er så forbanna glad i facebook, men det er praktisk å være medlem, fordi: Stort sett alle andre er der. En rask beskjed på FB, så er du sikker på at den blir sett iløpet av rimelig kort tid. Du får med deg hva som skjer i området ditt, og om det stelles istand bursdagsfest. Du får vite hvems bestemor som døde, når, og hvor forferdelig viktig hun var, så det bare måtte fortelles på facebook.

Hadde det kommet et mer strippet alternativ til facebook, som folk faktisk hadde brukt, hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger, før jeg hadde sletta facebook.

Funksjonene du "trenger" er jo beskjeder, bilder, status, events. Jeg gir faen i spill, pools, "vi som ***" og grupper generelt..
Vis hele sitatet...
Helt enig.

har også erfaringen ved at bandet jeg spiller, får nesten alle gigsene igjennom facebook, og facebook er en GOD PROMOTØR!
Overrasket over hvor mange sier "jeg liker ikke facebook, jeg holder meg unna"
Hadde vært awesome hvis facebook plutselig blir nede 1 uke, trur freakforumet går amok på tråder og poster hehe
nei off, facebook i mine øyner er greit, det er frivillig men ærligheten varer lengst, ja jeg er avhenig og HATE DET
Facebook dør sakte men sikkert. Og takk for det.
De jeg kjenner som ikke har facebook er litt sosialt utestengt. Vet ikke om det kommer av at de ikke har lyst på facebook fordi de er redd for å ikke ha mange venner o.l. eller om det er fordi de mister kontakt uten face.

Jeg er hvertfall fornøyd med facebook, selvom jeg misliker nørden som lagde det sterkt, etter jeg så social network.

Og hvis facebook dør, kommer det garantert noe som erstatter det (som dere sikkert hater like mye). Jeg merker dog ikke at facebook dør mer og mer ut, heller tvert i mot.. Hvor kommer du fra? Finnmark?
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Eg tar meg en uke fri, slapper av med freak.no og andre sider!
Sitat av Freddy91 Vis innlegg
Eg tar meg en uke fri, slapper av med freak.no og andre sider!
Vis hele sitatet...
Bra at andre følger trenden!
En vesentlig neggativ ting med facebook de fleste ikke tenker over, men likevell blir utsatt for er små deprisjoner av at man rett og slett blir misunnelig på folk. "Kom nettop hjem fra joggetur! Bra at verdens beste kjæreste har lagd middag til meg <3<3<3<3", "6 på eksamen, pluss lønning i dag! ", osv.. Hvis man selv har perioder man er frustrert over sitt ikke-perfekte sosiale liv, eller mangel på fremgang, er det selvfølgelig lite oppløftende at alle de hundrevis av "vennene" din kun har positive opplevelser.

Dessuten begynner jeg å bli passe deprimert av å lese om hva lillebroren til halvveis-kompis spiste til middag for 40. gang!
Sist endret av pet; 18. november 2011 kl. 18:39.
Facebook er egentlig bare noe jeg har oppe, og jeg bruker det til å snakke med folk som om jeg skulle ha sendt de en vanlig melding.

Men tetris battle derimot, er jeg hekta på!
Jeg jobber innen IT, men likevel.. Facebook har jeg aldri hatt, og håper jeg aldri må ha det.

Sitat av Arigo Vis innlegg
selvom jeg misliker nørden som lagde det sterkt, etter jeg så social network.
Vis hele sitatet...
Han "nerden" som lagde filmen er ikke enig i innholdet, og ønsket ikke at filmen skulle bli laget. Altså har vi ikke hans versjon, så jeg lar tvilen komme han til gode.

Edit: Han som lagde facebook mente jeg å si.
Sitat av pet Vis innlegg
En vesentlig neggativ ting med facebook de fleste ikke tenker over, men likevell blir utsatt for er små deprisjoner av at man rett og slett blir misunnelig på folk. "Kom nettop hjem fra joggetur! Bra at verdens beste kjæreste har lagd middag til meg <3<3<3<3", "6 på eksamen, pluss lønning i dag! ", osv.. Hvis man selv har perioder man er frustrert over sitt ikke-perfekte sosiale liv, eller mangel på fremgang, er det selvfølgelig lite oppløftende at alle de hundrevis av "vennene" din kun har positive opplevelser.

Dessuten begynner jeg å bli passe deprimert av å lese om hva lillebroren til halvveis-kompis spiste til middag for 40. gang!
Vis hele sitatet...
Ordet du leter etter er ikke deprimert men heller forpult pisslei av folk som f.eks statusoppdaterer hver gang de pisser/puster/hoster.

Eventuelt suicidal av hvor å tenke på hvor latterlige folk man omgås.
Sykt at så mange missliker facebook fordi man tror at man er nødt til å lese om alt det folk gjør som du ikke bryr deg om, og må dele viktig informasjon om deg selv. Dette er noe du velger helt selv, selv om du har facebook.

Jeg er innom facebook vær gang jeg er på pcn, og er på facebook mens jeg er på pcn. Så jeg innrømmer at jeg er litt avhengi, men jeg sitter ikke å loker på facebook og leser om all driten som folk skriver på "veggen". Men er "online" så jeg kan chatte med venner og slipper å bruke msn og andre chatteprg, og kan se på bilder av chicks

Men vurderer å rense vennelista litt for folk som opptarerer alt for mye dumt, man kan ikke alltid unngå å lese en status på "veggen" og som oftest så er det noe som "chillen max med en bedre middag etter en syk joggetur xDDD".

Stemmer også for at facebook hadde blitt stengt 1 uke, hadde vert artig
Facebook er kjedelige greier,er vel innom en gang i mnd maks.Det som er morsomt og se er at di som har flest venner på face er di som har færrest venner in real life.Facebook erstatter hele det sosiale livet til enkelte,tragisk synes nå jeg.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Facebook er kjedelige greier,er vel innom en gang i mnd maks.Det som er morsomt og se er at di som har flest venner på face er di som har færrest venner in real life.Facebook erstatter hele det sosiale livet til enkelte,tragisk synes nå jeg.
Vis hele sitatet...
Og basert på mange facebookbrukere i denne tråden erstatter det også mye av det norske språk.