Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5220
Artikkelen på vg.no sier vel det meste: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10023728

Tenkte det kunne være greit å gjøre eventuelle uvitende pilleknaskere på nFF oppmerksomme på dette så fort som mulig.

Datablad for natriumazid: http://www.fishersci.fi/msds/04735383.pdf
Likner på Nidar Knott, bare at disse er blå.
Ganske uhyggelig at det finnes individer som er kyniske nok til å omsette et såppas livstruende kjemikalie, ordet skal definitivt spres til de jeg kjenner som kan finne på å hive i seg noe de ikke aner noe om.

Men nysjerrigheten min ble pirret selv om jeg ikke vil ha noe med dette å gjøre, vil dette stoffet ha noen som helst rusvirkning? Eller vil man bare føle seg forgiftet for så å sannsynligvis dø?
Sist endret av Quadraxis; 14. november 2011 kl. 15:15.
Sitat av Quadraxis Vis innlegg

Men nysjerrigheten min ble pirret selv om jeg ikke vil ha noe med dette å gjøre, vil dette stoffet ha noen som helst rusvirkning? Eller vil man bare føle seg forgiftet for så å sannsynligvis dø?
Vis hele sitatet...
Sodium azide is acutely toxic. Symptoms are often compared with those of cyanide. Ingestion of dust or solutions can induce the following symptoms within minutes: rapid breathing, restlessness, dizziness, weakness, headache, nausea and vomiting, rapid heart rate, red eyes (gas or dust exposure), clear drainage from the nose (gas or dust exposure), cough (gas or dust exposure), skin burns and blisters (explosion or direct skin contact). Exposure to a large amount of sodium azide may cause these other health effects as well: convulsions, low blood pressure, low heart rate, loss of consciousness, and lung injury, respiratory failure leading to death.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_azide

Totalt ubrukelig mtp. rus ettersom du risikerer å dø nesten umiddelbart dersom du eksponeres for store nok doser.
I pyroteknikk er dette stoffet litt mer nyttig da det kan brukes til å fremstille primære eksplosiver, blyazid f.eks.
Dette kommer noen tullinger helt sikkert prøve og selge som blå valium på gata i oslo.Trur jeg skal ta meg tur ut og se litt rundt.
nå ligner ikke dissa pillene på noe jeg har sett før.. litt for store til og være valium :P men kanskje dem som stjal dem var rusa og trudde dem fant valium hehe
Litt for sent for redigering av min tidlige post i tråden, så får nevne det i en ny post.
Selv jeg med veldig lite erfaring med piller generelt ser at de ser ekstremt suspekte ut, da de er verken merket og ligner ikke så veldig mye på noe benzo-preparat jeg har sett (regner med det er benzoer de blir solgt som).
Så det er jo de dumme, korttenkte og desperate (narkomane) det virkelig går ut over, good riddance ville vel noen ha sagt men i et samfunn der moral og humane verdier er det som gjelder så er vel det beste å advare så mange som mulig for å hindre potensielle skader.
Kun fordi de har gjort en kriminel handling ved å stjele disse pillene, så vil ikke det si att de ønsker å medvirke til drap. Kan jo hende at de skal brukes til pyro, eller hva det opprignelig brukes til.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Kun fordi de har gjort en kriminel handling ved å stjele disse pillene, så vil ikke det si att de ønsker å medvirke til drap. Kan jo hende at de skal brukes til pyro, eller hva det opprignelig brukes til.
Vis hele sitatet...
Det er det vel ingen som har påstått heller?

Men idioter finner man over alt - både blant selgere og kjøpere så man kan aldri føle seg for trygg på at ikke noen vil stappe pillene i trynet.
Nei ingen som påsto det. Men føltes ut som det var slik tonen var her. Idioter er de jo, som stjeler slike piller, ja som stjeler i det hele tatt.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Nei ingen som påsto det. Men føltes ut som det var slik tonen var her. Idioter er de jo, som stjeler slike piller, ja som stjeler i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte mer på mennesker som ukritisk svelger piller uten å ha den minste aning om hva de får i seg.
Tro det eller ei, men slike mennesker finnes det en del av.
Det kan jo fort være noen som har begått et innbrudd og raska med seg det de kunne som de trodde hadde en viss verdi. Hadde den pilleboksen inneholdt noe annet kunne de jo fort tjent en del. Men er bra at man får advart folk i tilfelle noen skulle være så desp etter penger at de selger det.
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg tenkte mer på mennesker som ukritisk svelger piller uten å ha den minste aning om hva de får i seg.
Tro det eller ei, men slike mennesker finnes det en del av.
Vis hele sitatet...
Alt for mange. Mange som først dytter i seg noe for så og lett putte i seg noe annet.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det kan jo fort være noen som har begått et innbrudd og raska med seg det de kunne som de trodde hadde en viss verdi. Hadde den pilleboksen inneholdt noe annet kunne de jo fort tjent en del. Men er bra at man får advart folk i tilfelle noen skulle være så desp etter penger at de selger det.
Vis hele sitatet...
Vi får håpe de vet hva de har tatt. Til nå ligger jo bilde og nyheten på alle nyhetssider på nettet.
Fem pågrepet etter tablett-tyveri
– Vi tror vi har funnet alle tablettene. Det er en brutt forsegling, men vi antar at alle tablettene er der, sier Grøttum.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7875948
Kan forveksles med rohypnol

Tablettene er blå, og Folkehelseinstituttet pekte på at de kan forveksles med det narkotiske stoffet rohypnol, som er i samme farge.

er ikke hyppere grønne da? eller finnes dem som blå og?
Sitat av drugster92 Vis innlegg
Kan forveksles med rohypnol

Tablettene er blå, og Folkehelseinstituttet pekte på at de kan forveksles med det narkotiske stoffet rohypnol, som er i samme farge.

er ikke hyppere grønne da? eller finnes dem som blå og?
Vis hele sitatet...
Det der er jo bare svada. de ligner like mye på rohypnol som de ligner på marshmallows
Hørte dette fra flere av de gamle traverene i oslo i går, var blå helt glatte piller som ble solgt som blåvalium og vistnok var veldig farlige. Hadde faktisk tenkt å skrive en advarsel om dette, men det trengtes jo ikke.
Sist endret av selvmord; 15. november 2011 kl. 15:38. Grunn: skriveiefl
Sitat av selvmord Vis innlegg
Hørte dette fra flere av de gamle traverene i oslo i går, var blå helt glatte piller som ble solgt som blåvalium og vistnok var veldig farlige. Hadde faktisk tenkt å skrive en advarsel om dette, men det trengtes jo ikke.
Vis hele sitatet...
Tviler kraftig på at det er noe hold i det der annet en engstelige rykter som flyr rundt. pillene ble forøvrig funnet
Sitat av drugster92 Vis innlegg
Kan forveksles med rohypnol

Tablettene er blå, og Folkehelseinstituttet pekte på at de kan forveksles med det narkotiske stoffet rohypnol, som er i samme farge.

er ikke hyppere grønne da? eller finnes dem som blå og?
Vis hele sitatet...
Er nå hvite de jeg har sett men...
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Tviler kraftig på at det er noe hold i det der annet en engstelige rykter som flyr rundt. pillene ble forøvrig funnet
Vis hele sitatet...
Er jo ikke akkurat rykter når de faktisk har vært på plata da, å det var fler som nevnte det. Hvorfor ikke bare få det ut så folk kan være obs på det? Er du klar over hvor mye uerfarne og unge pilleknaskere som flyr å handler på gata i oslo?

Å jeg har da aldri sagt noe om at de ikke har blitt funnet, sa jeg hørte om dette i går.

Skjønte forøverig ikke helt poenget med posten din heller...
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Er nå hvite de jeg har sett men...
Vis hele sitatet...
Du har runde hvite rohypnol med delestrek som ser helt ut som rivotril, og så har du gode gamle 542.

Sitat av selvmord Vis innlegg
Er jo ikke akkurat rykter når de faktisk har vært på plata da.
Vis hele sitatet...
Plata er jo rusmisbrukernes syklubb, selvfølgelig plaprer de som gamle kjerringer der. Det er ingenting som tilsier at pillene nådde gata i det hele tatt.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du har runde hvite rohypnol med delestrek som ser helt ut som rivotril, og så har du gode gamle 542.



Plata er jo rusmisbrukernes syklubb, selvfølgelig plaprer de som gamle kjerringer der. Det er ingenting som tilsier at pillene nådde gata i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Er nok ikke alle som funker som en syklubb der nede, blir å dra alle over en kam. Jeg fikk bare høre av han ene som sa det til meg at kompisen hans hadde fått der, uansett, så ser jeg ikke problemet i advare når det har vært tyveri av slike piller å det faktisk er en sjanse for at men kan havne borti de, om det så er på plata eller et annet sted.

Å nei, så ikke pillene selv, men kan du si sikkert at det ikke var noe som havna der da?
Sitat av selvmord Vis innlegg
Er nok ikke alle som funker som en syklubb der nede, blir å dra alle over en kam. Jeg fikk bare høre av han ene som sa det til meg at kompisen hans hadde fått der, uansett, så ser jeg ikke problemet i advare når det har vært tyveri av slike piller å det faktisk er en sjanse for at men kan havne borti de, om det så er på plata eller et annet sted.

Å nei, så ikke pillene selv, men kan du si sikkert at det ikke var noe som havna der da?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at det er noe galt i å advare, men siden pillene ble funnet og at det antas at ingen mangler, så er nok det du hørte av søstra til kompisen til faren til en bekjent av en tilfeldig nærkis på plata bare sprøyt. Just sayin.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg har aldri sagt at det er noe galt i å advare, men siden pillene ble funnet og at det antas at ingen mangler, så er nok det du hørte av søstra til kompisen til faren til en bekjent av en tilfeldig nærkis på plata bare sprøyt. Just sayin.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i det hele tatt påpeke det når det faktisk er snakk om noe som er livsfarlig og folk ikke vet hvor all dritten havner?