Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 807
Sliter nå med DVD-spilleren min, tror ikke det hjelper noe spesielt å forklare hvordan merker det er osv, men kan hvertfall forklare problemet. TV'en finner dvd-spilleren og alt, alt er altså plugget inn. Men i det jeg dytter i en dvd loader den veldig lenge, lager mye lyder og det kommer til slutt "No Disc" på skjermen. Jeg vet 100% sikkert at dvd'ene fungerer, er ikke det som er problemet. Det rare er at jeg har fått den til å fungere iblant ved å løfta litt på, og dytte litt borti spilleren (ikke hard). Jeg prøvde nå å åpne spilleren og se hvordan den reagerer, og føler meg egentlig ganske rådløs. Det eneste jeg la merke til er at dvd'en ikke "spant" rundt, det skal den vel gjøre hvis jeg ikke tar feil? (Er veldig usikker her).
Hvis ikke det er feilen, noen andre som har opplevd lignende, eller vet hva som kan være feil?
Laseren er sikkert litt ute og kjøre. Hvis den er ny nok foreslår jeg at du leverer den tilbake der du kjøpte den.
Kan være mye, kontakten til motoren kan være løs, motoren kan være sliten, laseren kan ha dårlig kontakt eller sitte skjevt, føleren for at skuffen er igjen kan være sliten osv...
Når du setter i en dvd, snurrer den en liten slapp runde eller gjør den ingenting?
Hjelper det å dytte skuffen litt inn etter at den har kjørt inn?(dytt forsiktig)
Den snurrer ikke i det hele tatt, hjalp heller ikke å dytte inn skuffen.
Skal se litt med kontaktene inni der, må vel ellers se om jeg enda har noe garanti på den.
Hvordan garanti er vanlig å følge med sånne? Mener den ble kjøpt for under et år siden.

edit: For at den skal klare å loade dvd-en må den vel på en eller annen måte snurre dvd-en rundt?

edit2: Jeg prøvde å hjelpe dvd'en med å komme igang, merket da idet den holdt på å stoppe opp at spilleren prøvde å rykke den igang litt, men uten å få det skikkelig til.
Sist endret av Zepplin; 22. november 2006 kl. 00:20.
Kan virke som om motoren har tatt kvelden, og har problemer med å starte. Hvis jeg ikke tar feil, er det 3 års garanti på brunevarer. Men det kan hende jeg ikke husker riktig. Over et år er det i alle fall. Tror ikke du bør fortelle at du har åpnet den. Det kan ofte bryte garantien.
Er klar over det patcher den fint sammen igjen før jeg leverer i så fall.
Takker for all hjelp, må nok gå på garantien denne ja.
Har du åpnet den, har du vel ødelagt forseglinga?