Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2566
Hei.

Har kun prøvde stoffet i kombo med alkohol og da også sent på natterstid i festsammeneheng. Har noe smått liggende og har en del jeg må få gjort idag så tenkte å ta en liten liner. Hvordan vil det påvirke søvnen til kvelden/natten? Har eventuelt noe brunt om det trengs.
Sist endret av Bruntogblandet; 7. november 2017 kl. 15:57.
Du har frem til nå fint klart å kun bruke amfetamin i festsammenheng. Hvorfor utvide dette bruksområdet?
Speed er svært avhengighetsskapende ser du, så det er lurt å tenke seg om før du skaper et potensielt problem for deg selv.

Neste gang du også har noe du MÅ få gjort vil du mest sannsynlig få samme idè hvis du holder på sånn...

EDIT: For å svare på spørsmålet ditt, du vil nok klare og sove godt så lenge du har noe å røyke på. Slik er det i mitt tilfelle ihvertfall, da helst minst 4-6 timer etter inntak. Det er avhengig av toleransen din og dosen du tar.
Sist endret av VividReality; 7. november 2017 kl. 16:30.
Sitat av VividReality Vis innlegg
Du har frem til nå fint klart å kun bruke amfetamin i festsammenheng. Hvorfor utvide dette bruksområdet?
Speed er svært avhengighetsskapende ser du, så det er lurt å tenke seg om før du skaper et potensielt problem for deg selv.

Neste gang du også har noe du MÅ få gjort vil du mest sannsynlig få samme idè hvis du holder på sånn...

EDIT: For å svare på spørsmålet ditt, du vil nok klare og sove godt så lenge du har noe å røyke på. Slik er det i mitt tilfelle ihvertfall, da helst minst 4-6 timer etter inntak. Det er avhengig av toleransen din og dosen du tar.
Vis hele sitatet...
må si meg enig der. men, folk er forskjellig, og ikke alle blir like lett avhengig. hadde jeg vært typen som ikke ble lett avhengig, ville jeg tatt det lille du har igjen. men, hvis jeg hadde vært typen som ble lett avhengig, ville jeg heller spart den til en fest og heller tatt meg sammen og drukket kaffe isteden
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
hadde jeg vært typen som ikke ble lett avhengig, ville jeg tatt det lille du har igjen.
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig en "type som blir lett avhengig"?
Har ikke alle rusavhengige i utgangspunktet hatt en plan om å gi seg mens leken er god? Før det ble for sent? Jo, der ser du.

Alle som prøver narkotika er disponert for avhengighet, og for hver gang du tøyer strikken ved å utvide bruket eller komme med unnskyldninger som at du ikke blir "lett avhengig", vil du ta et steg nærmere et rusproblem.

I'm just sayin' tho.
Sitat av VividReality Vis innlegg
Hva er egentlig en "type som blir lett avhengig"?
Har ikke alle rusavhengige i utgangspunktet hatt en plan om å gi seg mens leken er god? Før det ble for sent? Jo, der ser du.

Alle som prøver narkotika er disponert for avhengighet, og for hver gang du tøyer strikken ved å utvide bruket eller komme med unnskyldninger som at du ikke blir "lett avhengig", vil du ta et steg nærmere et rusproblem.

I'm just sayin' tho.
Vis hele sitatet...
Eh, stemmer fremdeles at mange klarer å holde seg til fornuftig bruk. De aller fleste som bruker ulovlige rusmidler inkl. amfetamin klarer å holde seg i skinnet uten å utvikle et problem. Du hører stort sett kun om de som faktisk får et problem, mens de som ikke gjør det går ubemerket hen.
Anbefaler ikke at noen bør lefle med amfetamin, bare pirker litt på at det går veldig bra i mange tilfeller. Jeg kjenner plenty (inkl meg selv) som tar seg en snurr i blandt (både til fest or morro, men også for å hjelpe på produktiviteten når det virkelig trengs) men som ikke har fått noe videre problem.
Sist endret av Lyra; 7. november 2017 kl. 23:42.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Eh, stemmer fremdeles at mange klarer å holde seg til fornuftig bruk. De aller fleste som bruker ulovlige rusmidler inkl. amfetamin klarer å holde seg i skinnet uten å utvikle et problem. Du hører stort sett kun om de som faktisk får et problem, mens de som ikke gjør det går ubemerket hen.
Anbefaler ikke at noen bør lefle med amfetamin, bare pirker litt på at det går veldig bra i mange tilfeller. Jeg kjenner plenty (inkl meg selv) som tar seg en snurr i blandt (både til fest or morro, men også for å hjelpe på produktiviteten når det virkelig trengs) men som ikke har fått noe videre problem.
Vis hele sitatet...
Uavhengig av om man klarer å holde seg til fornuftig bruk eller ikke, så er det et faktum at amfetamin er et dop som knuller deg i hodet, selv ved kontrollert/sjeldent bruk. Speed er blant de rusmidlene som gir flest tilfeller av psykiske bivirkninger og langtidseffekter, i tillegg til at det er så utrolig avhengighetsskapende og lett å like litt for godt, derfor synes jeg det er så viktig å fraråde folk i å ta dette stoffet til bruk i hverdagen.
Fest og moro er en annen sak i mine øyne, men det finnes mye bedre og sunnere alternativer hvis man trenger noe ekstra for å "ta seg en snurr" i blant.

Det stemmer som du sier, at mange klarer å holde seg til fornuftig bruk. Og jeg har ikke sagt noe annet.
Det jeg sier er at alle som bruker narkotika risikerer avhengighet, ettersom at ethvert hode kan bli psykisk avhengig og enhver kropp kan bli fysisk avhengig. Alle "festrøykere" som bommer sigg på fest risikerer også å bli avhengige, og den dagen de begynner å kjøpe selv og røyke i hverdagen, er de mye nærmere avhengighet enn hvis de lot være å kjøpe, og i stedet bare lot siggen bli en festgreie.

Nok moralpes fra meg, folk skal selvsagt få gjøre som de vil. Jeg er bare motstander av å bruke narkotika for å klare og gjennomføre dagligdagse gjøremål. Dette er fordi jeg selv har erfart at det er en lettvint løsning, men også begynnelsen på et mye mindre kontrollert forbruk og et større problem.
Sist endret av VividReality; 8. november 2017 kl. 00:47.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt å se at du har insett det VividReality, stå på!

Men angående det med avhengighet: Visse folk er mer biologisk utsatte, og andre er sosialt utsatte. Det er flere store faktorer:
1. Mentale problemer: angst, depresjon, schizo osv. NB: Er du biologisk utsatt, vær forskitig med rusmidler.
2. Kjipt sosialt liv: ingen venner, dårlig økonomi, underutdanning, dårlig oppvekst osv)
3. Nær familie som har vært avhengig før: Alkis onkel eller bestefar.
4. Dårlig selvkontroll.


Om en er i en slik situasjon burde man være ekstra forsiktig å bruke rusmidler (i hvert fal de avhengighetsskapende). Alt har en risiko, og man kan trygt si at i ny og ne med venner eller på fest har mindre risiko enn eksperimentering alene på dagtid.

Litt OT men la gå, pass på dere selv folkens!
Når helgebruk strekker ut i hverdager, så krysser man selvfølgelig en grense. Det smarteste er nok å droppe det, så du i fremtiden ikke har det å hvile på når helgebruket strekker ut men du kan unskylde deg med at det går iallefall an å ta en liten liner om du er sliten på mandag.

For øvrig så er jeg interessert i det VividReality sier om at speed er en av de tingene som fucker mest med hodet. Jeg har selv sett speedfreaks bli ekstremt ødelagt i toppen, sammenlignet med folk som tar heroin. På den andre siden av saken derimot, så er amfetamin langt mindre vannedannende sammenlignet med opiater. Withdrawl er kortere. I terapeutiske doser, som likevel kan være veldig stimulerende (og absolutt dosen du burde holde deg til om du velger å ta det i en hverdag, eller en helg for den saks skyld, SÅ mye skadeforebygging kan gjøres ved rett og slett bare la vær å ta ekstreme doser - men istedetfor feks terapautisk dose eller dobelt av det) så er det funnet veldig lite skadeeffekter samt de fleste brukere forteller om en relativt kjapp recovery sammenlignet med feks terapautisk dose av opiatmedisiner. Det er likevel vanskelig og si hva de mildere psykososiale virkningene av selv langtids terapeutisk bruk av amfetamin, noen studier viser økt arbeidsminne, mens mange sier at det har gjort dem miserable når de var på det.
Sitat av Picard Vis innlegg
Når helgebruk strekker ut i hverdager, så krysser man selvfølgelig en grense. Det smarteste er nok å droppe det, så du i fremtiden ikke har det å hvile på når helgebruket strekker ut men du kan unskylde deg med at det går iallefall an å ta en liten liner om du er sliten på mandag.


For øvrig så er jeg interessert i det VividReality sier om at speed er en av de tingene som fucker mest med hodet. Jeg har selv sett speedfreaks bli ekstremt ødelagt i toppen, sammenlignet med folk som tar heroin. På den andre siden av saken derimot, så er amfetamin langt mindre vannedannende sammenlignet med opiater. Withdrawl er kortere. I terapeutiske doser, som likevel kan være veldig stimulerende (og absolutt dosen du burde holde deg til om du velger å ta det i en hverdag, eller en helg for den saks skyld, SÅ mye skadeforebygging kan gjøres ved rett og slett bare la vær å ta ekstreme doser - men istedetfor feks terapautisk dose eller dobelt av det) så er det funnet veldig lite skadeeffekter samt de fleste brukere forteller om en relativt kjapp recovery sammenlignet med feks terapautisk dose av opiatmedisiner. Det er likevel vanskelig og si hva de mildere psykososiale virkningene av selv langtids terapeutisk bruk av amfetamin, noen studier viser økt arbeidsminne, mens mange sier at det har gjort dem miserable når de var på det.
Vis hele sitatet...
Terapeutiske doser er nok der man vil holde seg om man vil beholde sinnstilstanden sin over lengre tid, amfetamin er vell nevrotoksisk i høye doser og dosene blir jo bare større og større for hver gang effekten ikke er som ønsket og til slutt tømmer man dopamin lageret ganske kraftig.

Jeg tror det som virkelig ødelegger psyken er at man ikke sover mer enn noen få timer hver natt kombinert med lite næring. Mangel på søvn er jo skadelig nok for hjernen uten at man har amfetamin i miksen her som også kan være blandet ut med lumske fyllmidler..

En periode for lenge siden skeia det ut i en måneds tid men, sinnstilstanden holdt seg ganske god, sov ca 6-8t hver natt med litt søvnassistanse, mat og næring var det fin kontroll på og trente hver dag som ellers, dosene var vell litt høyere enn det som blir sett på som terapeutisk. Var betydelig mer oppegående denne perioden enn etter 3 dager med høyt forbruk uten mer enn 2 timer søvn å en grandiosa innabords.
Sist endret av Triceptor; 8. november 2017 kl. 10:36.
Veldig fint å se engasjementet rundt mitt enkle spørsmål!

Kort oppsummert, tok jeg en minidosering en times tid etter tråden. Jeg har ikke vekt og ingen betydelig erfaring så null idee om mengde. Men det var en liten stripe utifra hva de andre "gutta" tar. Rusen nå var mye mer merkbar enn hva jeg har opplevd før. Nå var jeg også edru, kontra de andre gangene.

Utenom å bli våken og "speedet", hva skal jeg si? Ti minutter etter inntak var jeg knall fokusert, klar for å ta fatt på alt - og følelsen av velvære var heeelt fantastisk. Til tross for kjempe form fikk jeg ikke gjort alt jeg skulle den dagen. Ser i ettertid at jeg ble altfor opptatt av små ubetydelige detaljer.

Jeg hadde ingen sultfølelse, men opplevde ingen problemer med mat og drikke resten av dagen.
Mtp. at jeg skulle på jobb tidlig dagen etter trumfet jeg kvelden med en joint. Gikk å la meg i 23 tiden og hadde ellers ingen problem med å sovne.