Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 4679
Halla peeps, beggyner å bli mektig lei av og drasse med 3 sixpacks til fest/vors. Så tenkte at vin hadde vært er greit alternativ mtp at jeg ikke er 20 enda.

Har smakt på vin et par ganger uten at det falt i smak. Med et untakk av noe som het "sangria" som var ganske god. Hadde vært greit med noen tips fra dere, helst ikke en veldig bitter vin. Ikke så alt for dyr må den heller ikke være

En ting til om dere har noen tips til "svaksprit" så sier jeg ja til alle forslag
Mye billig hvitvin som smaker nesten som vann på polet Bare å høre med en som jobber der, så finner dere nok ut noe du kan like!

Ang. svaksprit, så har du jo variantene med vodkaessens. Disse kan du jo blande drinker med som om det skulle vært "vanlig" vodka
Kjøp en flaske lord calvert whisky på polet, det er den billigste typen. Bland 50\50 eller mer (whisky) og en del is. Kommer til å bli suverent full på det ... Og du drikker hele flaska uten problemer.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
En ting til om dere har noen tips til "svaksprit" så sier jeg ja til alle forslag
Vis hele sitatet...
Den grønne fishermannen er en helt ok flaske med tanke på lav pris og lav prosent. (21 % tror jeg). Ikke meningen å kun drikke seg full på dette, men den er med å gir en liten boost i det minste
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Får lage deg sangria da vet du http://www.klikk.no/mat/drikke/article602019.ece
Trådstarter
Sitat av Spillavhengig Vis innlegg
Den grønne fishermannen er en helt ok flaske med tanke på lav pris og lav prosent. (21 % tror jeg). Ikke meningen å kun drikke seg full på dette, men den er med å gir en liten boost i det minste
Vis hele sitatet...
Har hatt denne før, gikk ned fort, men fort opp og

Sitat av Taurean Vis innlegg
Kjøp en flaske lord calvert whisky på polet, det er den billigste typen. Bland 50\50 eller mer (whisky) og en del is. Kommer til å bli suverent full på det ... Og du drikker hele flaska uten problemer.
Vis hele sitatet...
Er glad i whisky, men problemet er at jeg er kun 18, og jeg liker heller ikke og spørre kompiser på 20 om de gidder og kjøpe for meg alt for ofte. Men tyr jeg til whiskey så blir det The Famous Grouse

Sitat av Apraksin Vis innlegg
Får lage deg sangria da vet du http://www.klikk.no/mat/drikke/article602019.ece
Vis hele sitatet...
Er ikke intresert i å lage no "fancy" drinker. Syntes bare at den ferdigblanede sangriaen de har på polet er ganske god.
Kalinka er en ganske vanlig "svaksprit". Det er billig men smaker dritt. Smaken får du bort ved å blande med appelsinjuice, altså en screwdriver. Hvis spritsmaken fortsatt er der kan du legge til ferskpresset sitronsaft eller ananassaft som du får fra de hermetikkboksene. Dette fungerte for meg med da jeg blanda ca 2 deler 40% vodka (ikke kalinka, men går for det samme) og 3 deler med blandingen jeg beskrev.
Du kan jo gjøre som i gamledager når jeg var kid. Black tower var bestandig en hit.

Edit: Dette er en hvitvin.
Sist endret av Bessiekgb; 16. oktober 2012 kl. 00:39.
Hot 'n Sweet er ganske digg.
Selv holder jeg meg til øl, men hver sin lyst som de sier.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Du kan jo gjøre som i gamledager når jeg var kid. Black tower var bestandig en hit.

Edit: Dette er en hvitvin.
Vis hele sitatet...
Finnes flere typer Black Tower. Den av typen "Riesling" smaker hvertfall veldig lite, så den passer nok bra for deg. Mener de har den i 3-liters kartong også, så da sparer du noen kroner.
Trådstarter
Sitat av alexanderev Vis innlegg
Finnes flere typer Black Tower. Den av typen "Riesling" smaker hvertfall veldig lite, så den passer nok bra for deg. Mener de har den i 3-liters kartong også, så da sparer du noen kroner.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg at jeg går til innkjøp av en blacktower riesling og et par sixpacks så har jeg noe og skylle ned med om det ikke faller i smak
Denne drakk vi en del av iallefall. Og jeg er ingen person som er så veldig glad i vin.

Ellers kan jeg også tipse deg om at det å lage vin selv er både artig og enkelt. Kjøpte noe billige greier på europris for noen år siden. kosta 160kr for en boks med alt man trengte, pluss noen kg sukker. "Le baron" tror jeg den het. Satte den med hvitvinssmak. Den smakte så og si ingenting, og inneholdt ca 15% alkohol. Ikke koster det så utrolig mye for et par dunker, hevert og gjærlås heller. Fikk vel ca 12-13Liter vin for 200kr ca. Mye moro for pengene.

Edit: Tok ca 14 dager pr batch om jeg ikke husker helt feil. Drikker du 12 liter vin på 14 dager vil jeg påstå du har et problem :P
Sist endret av Bessiekgb; 16. oktober 2012 kl. 00:53.
Spør på polet om de kan anbefale deg en god Riesling (Hvitvin). Fortell dem hvordan du vil ha den med sødme etc.
Off topic, men 3 sixpacks?! Da blir du vel passe godfull?
Off topic, men 3 sixpacks?! Da blir du vel passe godfull?
Vis hele sitatet...
Hallo, det er jo bestandig en snyltefaen på fest, som enten stjæler øl når du ikke ser det eller maser høl i huet på deg. Man må bestandig regne med litt ekstra enn det man drikker selv :P
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Hallo, det er jo bestandig en snyltefaen på fest, som enten stjæler øl når du ikke ser det eller maser høl i huet på deg. Man må bestandig regne med litt ekstra enn det man drikker selv :P
Vis hele sitatet...
Ta av andre igjen da vel!
Billig riesling er for meg veldig grei "fylla-vin". Går fort ned og vanskelig å få avsmak på selv om du spyr ei nyre. Black Tower Riesling, som er nevnt her før, og den med en stor JB-logo på er å anbefale om du kun skal bli full på det!
smirnoff north...

Usikker på om det er 18 år på den, men sjekk det ut. Er godt over 20 år så jeg drikker hva jeg vil. Slippe alt dette søte klissklasset

Øl er jo deilig!
På polet kan du spørre etter en hvitvin som skal være lett å drikke for en som egentlig ikke digger vin. Du kan jo også prøve deg på en champis som ikke koster for mye, med samme kravet.

Selv til vanlig starter jeg ofte med 3-4 øl før jeg går over på spriten. Er ikke sånn kjempeglad i øl men Coronna med litt sitron i går ned Vikingfjord Lime er bedre enn resten av billigspriten under 22% å god å blande drinker med. Jeg bruker å blande med Schweppes Lemon å noe valgfritt på toppen, som regel Fun Light Strawberry Watermelon. Husk at blandinsforholdet på safta er 1/9 så det skal til en veldig liten dæsj for at det ikke skal bli for søtt og dominerende.
Jeg har med årene kommet fram til denne som en favorittdrink ettersom at jeg ikke liker alkoholsmak i det heletatt. Denne skjuler altså absolutt all alkoholsmak av en ganske grei mengde sprit så vær forsiktig når flaska fort blir tom
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Halla peeps, beggyner å bli mektig lei av og drasse med 3 sixpacks til fest/vors. Så tenkte at vin hadde vært er greit alternativ mtp at jeg ikke er 20 enda.

Har smakt på vin et par ganger uten at det falt i smak. Med et untakk av noe som het "sangria" som var ganske god. Hadde vært greit med noen tips fra dere, helst ikke en veldig bitter vin. Ikke så alt for dyr må den heller ikke være

En ting til om dere har noen tips til "svaksprit" så sier jeg ja til alle forslag
Vis hele sitatet...
Skjønner veldig godt at du er lei av å drasse med det tre sixpacks på fest. Det må være utrolig kjedelig å måtte helle ut, eller la så mye drikke ligge igjen hver gang? Eventuelt bruke så mye penger på å virke tøff?


Men for å svare på det du spørr om; Mickey Finn er en klassiker. Drakk/shotta den mye selv før i tiden, og kjøper meg en i blant nå også. Smaker ikke så værst, er lett og drikke og lett å holde kontrollen med. Ellers er rielsing viner som regel søte og lett å drikke. Det finnes også flere typer ferdig blanda drinker på polet for folk under 20. Pina Colada, mojito m.m. Lykke til.
Mickey fin sour green apple og sprite av en slager der jeg bor.
personlig så syns jeg fortsatt at den er god uten og blande med noe hvis man drikker noe annet som er stygt så fjerner denne ALT garantert siden den har en såpass sterk smak av eple.
Sitat av Entourage Vis innlegg
Ta av andre igjen da vel!
Vis hele sitatet...
Og slik starter kranglingen etter noen timer når de første folka på festen er tomme for drikkevarer.
Sitat av Wessa Vis innlegg
Skjønner veldig godt at du er lei av å drasse med det tre sixpacks på fest. Det må være utrolig kjedelig å måtte helle ut, eller la så mye drikke ligge igjen hver gang? Eventuelt bruke så mye penger på å virke tøff?


Men for å svare på det du spørr om; Mickey Finn er en klassiker. Drakk/shotta den mye selv før i tiden, og kjøper meg en i blant nå også. Smaker ikke så værst, er lett og drikke og lett å holde kontrollen med. Ellers er rielsing viner som regel søte og lett å drikke. Det finnes også flere typer ferdig blanda drinker på polet for folk under 20. Pina Colada, mojito m.m. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hvorfor så douchebag? Hvis man for eksempel skal være på en fest fra 6 til 3 på natta (9 timer) så er det ikke noe problem for enkelte å ha i seg 18 øl? Kanskje har man spist mye, kanskje drikker man det sakte, kanskje veier man mer enn andre, kanskje drikker man oftere enn andre og kanskje spiser/drikker man underveis i festen.
Sist endret av tgod; 16. oktober 2012 kl. 01:54.
Sitat av lofed Vis innlegg
Mickey fin sour green apple og sprite av en slager der jeg bor.
personlig så syns jeg fortsatt at den er god uten og blande med noe hvis man drikker noe annet som er stygt så fjerner denne ALT garantert siden den har en såpass sterk smak av eple.
Vis hele sitatet...
Kjøp en sitron og en lime neste gang, skvis i saften av en halv skive og det blir en helt ny drink.
Sist endret av Taurean; 16. oktober 2012 kl. 02:00.
Kjøp deg en flaske billig cava eller prosecco. Se gjerne etter en med litt lavere alkoholprosent(det betyr mer restsukker, som igjen betyr søtere vin).
Rosa sprudle-skit fra spania feks, smaker som saft og går ned som saft. Koster deg rundt 90,- tenker jeg. Have fun.
Trådstarter
Sitat av Wessa Vis innlegg
Skjønner veldig godt at du er lei av å drasse med det tre sixpacks på fest. Det må være utrolig kjedelig å måtte helle ut, eller la så mye drikke ligge igjen hver gang? Eventuelt bruke så mye penger på å virke tøff?


Men for å svare på det du spørr om; Mickey Finn er en klassiker. Drakk/shotta den mye selv før i tiden, og kjøper meg en i blant nå også. Smaker ikke så værst, er lett og drikke og lett å holde kontrollen med. Ellers er rielsing viner som regel søte og lett å drikke. Det finnes også flere typer ferdig blanda drinker på polet for folk under 20. Pina Colada, mojito m.m. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Skal forklare det for for deg, jeg veier rett under 100kg, har en del muskler(som gjør at man tåler mer, om jeg har rett). blir full av ca 12 øl, og har da ca 6 øl igjen som jeg drikker ut festen. Liker også å gi vekk litt drikke, drikker i gjennomsnitt 4-5 ganger i mnd så har kansje litt tolleranse. Fornøyd med svaret?

Sitat av moret Vis innlegg
Kjøp deg en flaske billig cava eller prosecco. Se gjerne etter en med litt lavere alkoholprosent(det betyr mer restsukker, som igjen betyr søtere vin).
Rosa sprudle-skit fra spania feks, smaker som saft og går ned som saft. Koster deg rundt 90,- tenker jeg. Have fun.
Vis hele sitatet...
Takker for svar, funnet en god del nå. Fant en cava som jeg muligens kjøper
Prøvd å drikke kvalitets cider? (ikke noe grevens piss nå)
Kjøp 8-12 stykker av Sommersby Double Press. Gir meg en deilig og god rus uten at jeg spyr napalm etter 3-4 stykker. Det er mer eple og mindre sukker i den. Veldig digg IMO. Drikk gjerne noe decent 20% etterpå hvis du føler at du ikke er full nok, som sakt så er det en ganske beisk og god cider så du kan drikke ganske mye av det uten å bli dårlig, nesten som øl.
Sist endret av Juicekongen; 16. oktober 2012 kl. 02:16.
Prøv ut Passoa, veldig søt og god, du smaker ikke alkoholen i det hele tatt. Husker ikke hvor mange % det er, men ligger vel i vinsjiktet. Forøvrig sier jeg som de andre her: Prøv deg på litt hvitvin!! Doppf & Irion f.eks. er en god hvitvin som er temmelig lett
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Prøvd å drikke kvalitets cider? (ikke noe grevens piss nå)
Kjøp 8-12 stykker av Sommersby Double Press. Gir meg en deilig og god rus uten at jeg spyr napalm etter 3-4 stykker. Det er mer eple og mindre sukker i den. Veldig digg IMO. Drikk gjerne noe decent 20% etterpå hvis du føler at du ikke er full nok, som sakt så er det en ganske beisk og god cider så du kan drikke ganske mye av det uten å bli dårlig, nesten som øl.
Vis hele sitatet...
Hvor mange % er dette, pris og hvor får man kjøpt dette?
Sitat av Wessa Vis innlegg
Skjønner veldig godt at du er lei av å drasse med det tre sixpacks på fest. Det må være utrolig kjedelig å måtte helle ut, eller la så mye drikke ligge igjen hver gang? Eventuelt bruke så mye penger på å virke tøff?
Vis hele sitatet...
Men i alle dager da, mann!
Uten å kunne henvise til kilder på stående fot, mener jeg å ha lest at toleransen gjennomsnittlig går ned med alderen. Selv om du ikke klarer å demle 3 sixpacker, betyr det absolutt ikke at en yngre sjel klarer det. Personen her har nok en god del høyere toleranse enn deg.
Sist endret av McLovin; 16. oktober 2012 kl. 02:35.
Trådstarter
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Prøv ut Passoa, veldig søt og god, du smaker ikke alkoholen i det hele tatt. Husker ikke hvor mange % det er, men ligger vel i vinsjiktet. Forøvrig sier jeg som de andre her: Prøv deg på litt hvitvin!! Doppf & Irion f.eks. er en god hvitvin som er temmelig lett
Vis hele sitatet...
Blir i litt vell dyreste laget for min del

Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Blir i litt vell dyreste laget for min del
Vis hele sitatet...
Glem det jeg skrev! sjekket bare første linken på polet :9
Kalinka?




[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Stikk på polet å kjøp cider. Mange gode cidere på polet og der finner en også cidere som ikke bare er sånne "jente cidere" som er så søt at det gjør vondt i tenna når en drikker de.
Sist endret av ompapa; 16. oktober 2012 kl. 09:24.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Hvis du får noen til å kjøpe for deg så anbefaler jeg Capt. Morgan med cola og battery. Høres kanskje ikke godt ut siden du blander ut Morgan så mye, men jeg lover deg. Du blir oppkvikket og i tilleg drita.
Ganske snedig å anbefale sprit siden vedkommende er under 20? Det finnes veldig mye forskjellige vin, alt fra vin som smaker saft, til de søteste hvitviner, jeg foreslår å utforske litt rundt dette. Her er det utrolig mye god drikke man kan kose seg med. Forstår at det er kjedelig å "drasse" på 3 sixpacker med øl. Det går jo også muligens an å drikke en sixpac mindre? Samt finnes det veldig mye gode øltyper på polet.
Svaksprit og appelsinjuice frem til du er 20, sterksprit og appelsinjuice etter. Problem solved.
sertifisert idiot
Fikk ett godt tips av en bekjent, som kanskje kan passe til deg
NB: dette er sprit av høyere % enn 21, men denne passer veldig bra hvis du går lei av å bære rundt på 3 sixpacks, blandinga er enkel, en bacardi razz, en mickey finn, og smak til med sprite. da får du sånn ca 3 liter, og det skal da hvemsomhelst klare å putte i en pose å gå til vors
Razz med sprite, lime og sukker er digggg. Sorry, det er 32% ja. Måtte bare nevne det.

Shot Vikingfjord.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Får kjøpt 12.5% vikingfjord mojito (eller rassberry) som er rakanes god spør du meg rakker i promilla gjør den fort også da er lett å hølje. Koster 280kr for 1.5liter på polet.
Henger meg på cava, finner flere typer cava til en 100 lapp, i tilleg til at cava'n smaker ganske godt og er billig så ser det jo alltids bra ut og komme med en flaske med noe som ligner champagne. Er også alltid like morro og skyte korken til helvete. Selv synes jeg også at hvitvin er veldig godt
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Hvor mange % er dette, pris og hvor får man kjøpt dette?
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt den på de fleste dagligvare butikker, KIWI, Rema osv og hvis du ikke finner den der så finnes den garantert på din lokale Meny butikk. Overraskende nok så finnes den ikke på polet (det er som regel på polet du finner kvalitets sider, det er derfor jeg ble veldig positivt overrasket da jeg først smakte på double press ettersom at alt annet av butikk-sider smaker kvalme og pubertet..)

Alkohol prosenten er 4,5% og den finnes både på 0,75 liter flaske med champagnekork og som 0,33 liter glassflasker i 4-pakk. Prisen ligger vell på rundt 90-100kr/literen avhengig av hvilken butikk du handler i.
Sist endret av Juicekongen; 17. oktober 2012 kl. 20:04.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Alkohol prosenten er 4,5% og den finnes både på 0,75 liter flaske med champagnekork og som 0,33 liter glassflasker i 4-pakk. Prisen ligger vell på rundt 90-100kr/literen avhengig av hvilken butikk du handler i.
Vis hele sitatet...

Slenger meg på denne. Går også å "piffe" den opp med å kjøpe en 20% kalinka og blande ut cideren med.
Gin tonic med fersk sitron og is er forfriskende og godt^^