Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 11744
Hadde tenkt til å stikke til applebutikken i morgen og kjøpe imac og macbook. De begge koster 12,500 kroner stk. Når jeg tenker meg om, klarer jeg ikke helt å putte fingeren på hvorfor jeg vil ha mac kontra andre pc'er.

Hvorfor er imac og macbook så dyre? Og til dere som har imac eller macbook, hva bruker dere det til og hva er dere fornøyd/misfornøyd med?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
De er så dyre fordi folk er villige til å gi så mye. Også har de en tendens til å "just work" noe som min bestemor kansje kan ha bruk for. også ser de bra ut. Komponentene er det ikke noe spesielt med, bare veldig overprisa siden de sitter i et eple.

Så hvis du vil at ting skal funke uten stress, go for mac.
Hvis du vil gjøre det du vil og bestemme over din egen pc som i tilegg har bedre ytelse til halve prisen, go Windows!
Snakk om waste av penger spør du meg.
De fire D'ene..

Deilig OS
Deiligt design
Deilig kvalitet
Deiligt navn
MAC fungerer mye bedre til DAW, Pro tools fks
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av horrouddibuddi Vis innlegg
MAC fungerer mye bedre til DAW, Pro tools fks
Vis hele sitatet...
Fungerer bedre..? Funker jo på akkurat den samme måten som pcer!

(Også har ikke mac høyreklikk!!!)
Apple har etablert seg som et selskap som produserer kvalitets produkter. MacBook Pro'en har i alle fall helt rå byggkvalitet, samtidig som at de har et veldig veldig godt OS. Og ja, du betaler en del for merket, da det ikke er konkurranse inad om hvem som kan produsere de billigste maskinene. Dog får du en maskin som er skreddersydd til OS'et ditt, uten tjue tusen drivere og alt mulig bloat fra Acer eller hva det nå enn er.

Det er rett og slett mindre knot og drit enn PC.

At mac ikke har høyreklikk er vel ganske.. Feilaktig?

Forresten, iMac koster fra 9.490,00 NOK og opp, MBP 9.990,00 NOK, Air til 7.890,00 NOK.
Sist endret av ulldott; 29. september 2011 kl. 01:35.
Har selv kjøpt imac og har hatt den i et par uker. Det jeg liker med imac er at du har alt i et. Eneste du har er en kabel(strøm) og det er veldig bra for oss freaks som er nøye på at ALT skal se bra ut.(man slipper jo også en svær boks på gulvet med masse lys i)

Elsker oset og hvordan det er bygd opp. Siden jeg har trackpad så manøvrerer man seg lett over alt.

Jeg liker ikke at folk sier at Eplepcene er overpriset. Dyre er de, men ikke overpriset. Ser man på alt i et pcene som er på markedet, så ser man at imac ikke er dyr allikevel. Ser man på Macbook pro så kan man se at alle andre produsenter med høy byggkvalitet har samme pris som macbook, med samme specs ( HP elitebook, Lenovo thinkpad)

betalte 12500 for imac via studenttorget, og det syns jeg ikke er så dyrt når man ser hva man får..

Once you go Mac, you never go back!
Sist endret av mo3; 29. september 2011 kl. 01:57.
^

Prøvd windows OS? eller å spille div. spill på imac?
Har ikke Windows på imacen nei, og kommer aldri til å installere det heller ^^. Spill funker bra det. Men så spiller jeg for det meste bare WoW og Css. Funker knall det, syns det funker mye bedre enn på Windows, for jeg kan lett bytte til andre vinduer mens man spiller.
Sitat av echuz Vis innlegg
Fungerer bedre..? Funker jo på akkurat den samme måten som pcer!

(Også har ikke mac høyreklikk!!!)
Vis hele sitatet...
Mac har ikke høyreklikk? Sitter nå her med min macbook pro og høyreklikker og kopierer/limer inn som bare det. Du vet at man har instillinger på mac også?
Om imac tar wow og css burde den vel også ta cs2 når det kommer. Da blir det nok to mac på meg i morgen og 25 tusen kroner fattigere. Penger er til for å brukes så care
Har du tenkt å bruke maskinene til spilling, så ville jeg ha gått for noe annet enn Mac Du får lite hardware for pengene sånn sett!

Det som er kjekt med macbook's ihvertfall er designet på chassisen, gode batterier, optisklyd- og auxinngang i samme port, gyro-sensor slik at hdd stopper opp ved raske bevegelser etc..

OSX kan også være litt begrenset alt ettersom hva du skal bruke maskinen til. Tenker da på kompabilitet med programvare.

Selv kjører jeg macbook pro med win7, brukes kun til skolearbeid og jalla-games på skolen
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har ikke Windows på imacen nei, og kommer aldri til å installere det heller ^^. Spill funker bra det. Men så spiller jeg for det meste bare WoW og Css. Funker knall det, syns det funker mye bedre enn på Windows, for jeg kan lett bytte til andre vinduer mens man spiller.
Vis hele sitatet...
Den var vel litt tynn? Det har man jo kunnet siden DOS omtrent
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Mac har ikke høyreklikk? Sitter nå her med min macbook pro og høyreklikker og kopierer/limer inn som bare det. Du vet at man har instillinger på mac også?
Vis hele sitatet...
Hmm.. Da vet man noe nytt! Den har ikke det ifølge kompisen min ser du, som forøvrig er mac frelst.

Objektiv prissammenligning
Sitat av echuz Vis innlegg
Den var vel litt tynn? Det har man jo kunnet siden DOS omtrent
Vis hele sitatet...
Spill CS på windows og trykk windowsknappen, så legges cs ned. på mac går det mye raskere. Selv om jeg sier at mac kan det, betyr det ikke at win IKKE kan det, men jeg syns mac gjør det bedre.

Sitat av echuz Vis innlegg
Hmm.. Da vet man noe nytt! Den har ikke det ifølge kompisen min ser du, som forøvrig er mac frelst.
Vis hele sitatet...
2 fingre og trykk på styreplaten= høyreklikk. Mulig kompisen din burde lære litt om mac!
Sist endret av mo3; 29. september 2011 kl. 02:13.
Tror jeg skal kjøpe iMac 21.5 Ettersom jeg synes 27" blir for stort..
Sitat av Settoz Vis innlegg
Tror jeg skal kjøpe iMac 21.5 Ettersom jeg synes 27" blir for stort..
Vis hele sitatet...
Nei og nei!!! 27" er dritbra. når jeg sitter på 24" nå så syns jeg det er for lite. en kompis av meg angrer på at han kjøpte 21.5" istedet for 27"
Sist endret av mo3; 29. september 2011 kl. 02:16.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Spill CS på windows og trykk windowsknappen, så legges cs ned. på mac går det mye raskere. Selv om jeg sier at mac kan det, betyr det ikke at win IKKE kan det, men jeg syns mac gjør det bedre.



2 fingre og trykk på styreplaten= høyreklikk. Mulig kompisen din burde lære litt om mac!
Vis hele sitatet...
Eller så kan du enkelte stille inn høyreklikken ved å kun trøkke nede til høgre på styreplaten (akkurat som på en pc)
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Skjermstørrelse har vel fint lite med pc eller mac og gjøre? Man kan jo bruke alt fra bitteliten" til diger" på pc (og mac håper jeg)

Og det er jo ikke størrelsen som teller^^
Smaksak/vanesak ville nå jeg sakt.

EDIT!!: IKKE LA DETTE SKLI OVER TIL EN FANBOYKRIG!! mvh windows-fanboy
Sist endret av Echuz; 29. september 2011 kl. 02:18.
Sitat av Settoz Vis innlegg
De fire D'ene..

Deilig OS
Deiligt design
Deilig kvalitet
Deiligt navn
Vis hele sitatet...
Dette kunne like så godt ha beskrevet min Dell med windows.

Det er stort sett en smakssak. når det kommer til slike ting, men det er ikke til å komme forbi at man får en del bedre spesifikasjoner for pengene med vanlig pc.
Greit man får pcer med bedre specs, men når det gjelder alt-i-ett pcer så vil jeg si iMac 27" er det beste valget!
Sist endret av mo3; 29. september 2011 kl. 02:22.
Hva med å heller vente til du kan få deg en pc med windows8? Det ser sykt lovende ut, og med noenlunde specs vil du lett kunne overgå en mac. Så gjenstår det bare å finne en pc du syns har godt design
Sitat av Capital Vices Vis innlegg
Hva med å heller vente til du kan få deg en pc med windows8? Det ser sykt lovende ut, og med noenlunde specs vil du lett kunne overgå en mac. Så gjenstår det bare å finne en pc du syns har godt design
Vis hele sitatet...
Uansett hvilken datamaskin han kjøper, så vil han kunne kjøre win8 når det kommer.
Sitat av echuz Vis innlegg
Fungerer bedre..? Funker jo på akkurat den samme måten som pcer!

(Også har ikke mac høyreklikk!!!)
Vis hele sitatet...
IKKE sant.
Dessuten kan man endre på noen innstillinger om man absolutt vil ha høyreklikk. Eller bare trykke ctrl samtidig som man trykker museknappen.
Jeg vet ikke ass, mac er bare sexy, spesielt touchpaden hvor man bare kan sende programmer rundt med noen sveip med fingrene. Hva kan man si... once you go mac you never go back, hehehe.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Spill CS på windows og trykk windowsknappen, så legges cs ned. på mac går det mye raskere. Selv om jeg sier at mac kan det, betyr det ikke at win IKKE kan det, men jeg syns mac gjør det bedre.
Vis hele sitatet...
OT

Sett på Fullscreen i windowed mode så går det like raskt(forhåpentlighvis source spill er helt balle når det gjelder tabbing)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
1. dra og prøv de muligheten du har.
2. kjøp det du liker best.

du kommer til å få så mye mac og windows-flaming her inne at det ikke kommer noe konstruktivt ut av det.

noen liker mac, noen liker pc. mac er litt dyrere (men ikke så mye som noen her inne påstår), men du får en mer skreddersydd løsning når det gjelder maskinvare/programvare.
Sitat av Torepia Vis innlegg
Har du tenkt å bruke maskinene til spilling, så ville jeg ha gått for noe annet enn Mac Du får lite hardware for pengene sånn sett!
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen hardcore gamer. Er litt mer sånn at jeg og noen kompiser møtes på ventrilo, "what up", spiller litt cs, wc3 osv. og møtes på vorse etterpå. Så spiller mest for å være sosial og tidsfordriv dagen derpå hehe

Så pc'en trenger ikke å være så forpult bra så lenge den er god nok til de spillene jeg skal spille + den må se fin ut i måneskinn.

Hvordan er det med spill, ventrilo o.l. med osx? Eller må jeg ha windows?


http://mac1.no/artikkel/6461/stor-test-mac-er-raskest
Arigo, satt med samme tanker som deg for mindre enn en måned siden. Selv venter jeg hvertfall til etter 4-5 oktober for å se hva de planlegger å lansere neste gang.

Ta en titt her også:

http://buyersguide.macrumors.com/
Freak er ikke det mest nøytrale forumet når det kommer til MAC kontra Windows
Frister virkelig ikke battlefield 3?!? :O fordi det kjører ikke på Mac, å bruker du 25k på pc så kjører du sikkert bf3 på Max, det Wimbledon nevnt med Windows knappen på spill, og at dette går raskere er bare bullshit, dette kommer ann på hardware
Jeg har kjørt Windows siden 3.11, og har vært med hele veien frem til W7, men for et par år siden så var jeg jævlig lei av problemer med samtlige smarttelefoner jeg hadde hatt og jeg bestemte meg for å prøve iPhone 3G som da var helt ny. Slik blei det, og jeg har aldri vært mer fornøyd med telefon. Frem til et halvt år siden hadde jeg ikke en gang vurdert Mac, men så fikk jeg iMac 27" på jobben.

Ting var raskere, ting fungerte bedre, skjermen var fantastisk god. Alt var rett og slett knirkefrikk i forhold til Windows. For 2 måneder bestemte jeg meg for å bytte til MacBook til fordel for min Dell XPS M1210 som jeg har hatt noen år. Angrer ikke et sekund på verken iPhone, iMac eller MacBook. Jeg er ikke fullstendig ukritisk til Apple, og jeg liker ikke alt de gjør, men når det kommer til å lage gode produkter, så ligger de langt fremme. Det er ikke uten grunn at Apple scorer høyt på brukertilfredshet.
Sitat av Arigo Vis innlegg
Jeg er ingen hardcore gamer. Er litt mer sånn at jeg og noen kompiser møtes på ventrilo, "what up", spiller litt cs, wc3 osv. og møtes på vorse etterpå. Så spiller mest for å være sosial og tidsfordriv dagen derpå hehe

Så pc'en trenger ikke å være så forpult bra så lenge den er god nok til de spillene jeg skal spille + den må se fin ut i måneskinn.

Hvordan er det med spill, ventrilo o.l. med osx? Eller må jeg ha windows?


http://mac1.no/artikkel/6461/stor-test-mac-er-raskest
Vis hele sitatet...
Ventrilo kjører ikke på Mac ! I generell drittsupport til spill
Kan for øvrig legge til at jeg gamer på macbooken, men at jeg kjører W7 gjennom boot camp.
Sitat av faceplants Vis innlegg
Ventrilo kjører ikke på Mac ! I generell drittsupport til spill
Vis hele sitatet...
Rart, jeg brukte ventrilo sist helg når jeg var på lan med imacen min.
Sist endret av mo3; 29. september 2011 kl. 10:34.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Rart, jeg brukte ventrilo sist helg når jeg var på lan med imacen min.
Vis hele sitatet...
Min feil, de må ha fått det nyrlig da.. But still, Mac support til spill er dritt
Så det alle sier er: Om du skal spille er en windows-pc foretrukket? virker som de fleste med mac kjører windows 7 når de spiller..
Sist endret av Dude!pewpew; 29. september 2011 kl. 10:44.
På MacBooken min kjører jeg Win7 i VMWare, ettersom programvaren jeg bruker ikke er veldig krevende (Visual Studio etc.), og på iMac-en har jeg satt opp dualboot for spill o.l. krevende oppgaver som kun fungerer på Windows. Kjører BF: BC2, COD: Black Ops o.l. smertefritt - så gaming er ikke noe problem.

Jeg quoter to tidligere innlegg, så slipper jeg å repitere meg.

iMac:
http://freak.no/forum/showthread.php...95#post2217795 (diskuteres her)
Sitat av Restyle Vis innlegg
Jeg har selv en iMac 27", og er strålende fornøyd med mitt valg. Jeg kan prøve å gi et kort svar på hvorfor jeg føler den er verdt pengene, til tross for at man betaler noe mer for komponentene isolert sett.

For det første, så er det som sagt en 27" iMac. Folk sammenligner dette med en gamer-PC med bedre spesifikasjoner til halve prisen. Ikke bare det, men dere dropper helt det faktum at maskinen har en skjerm til å begynne med, og medfølgende tastatur og mus.

Så la oss si dere finner en maskin med bedre eller like gode spesifikasjoner til 7.500,-. Hva så? Jeg vet godt at det er mulig. Men så må dere legge til mus og tastatur, trådløst nett, bluetooth og en kurrant 27" skjerm med en oppløsning på 2560*1440 i tillegg. Hva sier regnestykket deres nå?

Okei, så dere har klart å legge sammen en maskin med bedre komponenter, og som fremdeles fortsatt er billigere. Da er det på tide å legge til en lisens med Windows, rundt 1000,- kroner til. Det nytter ikke å argumentere for at du kan laste ned gratis Windows på bukta, fordi å sammenligne lisensiert vare med piratkopiert i prissammenheng er helt håpløst.

Så, du er fremdeles et par tusen i underskudd, med hva er nå forskjellene? Du har en stor boks, en stor skjerm, en shitload av kabler og kabelrot, sannsynligvis lager den masse støy, og ser langt, langt mindre stilfult ut. Nå, betaler jeg bare for design? Naturligvis ikke, jeg betaler for et komplett pakke som gir meg akkurat det jeg trenger, og som gjør det hele på en langt mer behagelig måte.

PS: Jeg kjører også Windows på den, og det følger med egne Windows driver-CD-er til iMacen, så det går helt smertefritt, uten problemer.
Vis hele sitatet...
Macbook Pro:
Sitat av Restyle Vis innlegg
Jeg har alltid hvert en ganske beinhard Windows-bruker, men kjøpte for et par måneder siden en MacBook Pro til skolebruk og annet arbeid. Jeg kan ikke si annet enn at dette er det beste teknologiske kjøpet jeg har gjort, noengang. Jeg forsto også innen temmelig kort tid at mye av det jeg tidligere misslikte med Mac og OSX, var veldig betinget til, og hadde direkte assosiasjon med tidligere opplevelser av andre Mac-versjoner med crappy hardware.

Det kommer naturligvis helt ann på bruken; personlig bruker jeg den til enkel TV-titting, bilderedigering, programmering i ulike miljøer, tekstskriving og surfing på nett. Til dette er Mac-en helt kurant.

Grunnen til at jeg liker den, er en samling av veldig mange små, elegante og geniale løsninger. For det første er byggekvaliteten et kapittel for seg selv - du skal lete lenge etter å finne tilsvarende på vanlige maskiner. Neste stopp er for mange museflata, som på så og si alle måter er umatchelig. Det må simpelthen bare prøves ut hvis du ikke har brukt den før. For ikke å glemme noe så smart som magnetisk plugg til laderen, så hvis du skulle tråkke litt feil slipper du at maskinen ligger på gulvet, med knust skjerm. Ikke glem helt vilt bra batteritid.

Ja, det koster litt ekstra - og du får langt sterkere maskinvare for prisen om du går for Windows/Linux: men jeg kan love deg at du får mye igjen for dette i form av smarte løsninger og ekstremt god kvalitet.

Forresten er programvarestøtten i stadig forbedring, og det støtter nå stort sett alt av det jeg bruker uansett, det være seg SC2, PhotoShop, Eclipse, RubyMind, VLC, og så videre. Skulle det ikke finnes, så finnes det alltid andre gode løsninger.

Klart, skal du bare spille spill, er det liten hensikt i å kjøp en Mac, selv om det strengt talt bare er å kjøre Windows i Boot Camp eller VMWare. Ta det fra en som aldri har hvert en stor fan: "Once you go Mac, you never go back".
Vis hele sitatet...
Hvis jeg kunne stjele denne tråden litt.. Skal man ha laderen i hele tiden, eller minst mulig? Lade 100% og så ta den ut? Hva er mest bærekraftig? Har Macbook Pro. On topic så har jo Mac fantastisk batteri, og det er dette jeg vil beholde så lenge som mulig
Sist endret av Chronic420; 29. september 2011 kl. 11:18.
Sitat av Arigo Vis innlegg
Hadde tenkt til å stikke til applebutikken i morgen og kjøpe imac og macbook. De begge koster 12,500 kroner stk. Når jeg tenker meg om, klarer jeg ikke helt å putte fingeren på hvorfor jeg vil ha mac kontra andre pc'er.

Hvorfor er imac og macbook så dyre? Og til dere som har imac eller macbook, hva bruker dere det til og hva er dere fornøyd/misfornøyd med?
Vis hele sitatet...
Så lenge du skal bruke den til enkle ting (surfe på nettet, se film, høre på musikk osv) så er Mac helt overlegen PC. Vil faktisk si du får mer for pengene også (da snakker jeg ikke antall mhz eller MB RAM per krone ettersom det i sammenligningen mellom MAC og PC ikke sier noen verdens ting om den faktiske ytelsen).

Har du derimot tenkt å spille dataspill og/eller drive mye med word og excel så er nok PC å foretrekke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
petterpan2: kva baserer du utsagnet på? Eg har jobblaptop med windows 7 på, som er rimelig snappy. Den kosta 3000,- eller noko slikt, er lett, ok batteritid, har tålt overraskande mykje juling, og eg har brukt ca. null minutter på systemvelikehold siste halvåret.
Uansett hvordan man velger å beskrive det, så bunne det gjerne ned i personlige preferanser. Man får mange gode laptoper med Windows også, og man får kraftigere stasjonære maskiner med større valgfrihet i forhold til komponenter.

Per dags dato spiller det liten til ingen rolle hvilke maskin maskin du bruker til hvilket arbeid. Du kan installere Windows på en Mac, og OSX kjører de fleste (eller tilsvarende) programmer som kommer til Windows. Jeg ville nok ikke kjøpt en Mac om jeg var en beinhard gamer, men jeg kan fremdeles fint game på min iMac uten problemer.

Igjen, det er personlige preferanser som vil dominere uansett, men erfaringsvis er en Mac-bruker mer fornøyd med sitt produkt enn den jevne PC-bruker, samtidig som levetiden til en Mac ofte er langt høyere. Mange Mac-maskiner har bedre kvalitet og smartere løsninger som igjen fører til at stivere pris for min del forsvares mer enn godt nok.

Enkelte gidder ikke å ta med byggekvalitet inn i beregning, bryr seg lite om en episk museflate eller en 27" skjerm med 2560 x 1440 i oppløsning. Mange gir faen i om det står en bråkete stor boks ved gulvsiden, eller om kablene er snurret rundt hele rommet. Mac-brukere bryr seg om slike ting, og er villig til å betale for det. Kanskje produktet er dyrere per krone, men pengene som er lagt inn i produktet før produktet i det hele tatt ble startet, er mangedoblet.

Verdt det, ikke verdt det? Opp til deg. Mac-brukere har aldri argumentert for at Mac-en er verdt pengene utifra hvor mye poeng den får i en Benchmark, det er det kun Windows fanboys som gjør. Tro meg, jeg har flere venner som er så fornøyde med sine kraftige gaming-laptoper til samme pris, men som i praksis brukes til akkurat det samme, og gjør det dårligere på alt annet enn ytelse.

Går man opp i pris og betaler for slik kvalitet i Windows-verden, guess what, da får man god kvalitet da også. Men da er det igjen litt som med en Mac, man betaler mye mer for kvalitet og levedyktighet enn for ytelse isolert sett.
Hvordan ram brikker er det iMac bruker? Ser for meg at å oppgradere RAM selv er mye billigere enn og at de gjør det.
Sitat av Settoz Vis innlegg
De fire D'ene..

Deilig OS
Deiligt design
Deilig kvalitet
Deiligt navn
Vis hele sitatet...
Fuck yea, her ser vi logikk på høyt nivå. folk betaler 13000 kontra 6000 for en pc fordi den har "deliligt navn".
Sitat av twixtor Vis innlegg
Fuck yea, her ser vi logikk på høyt nivå. folk betaler 13000 kontra 6000 for en pc fordi den har "deliligt navn".
Vis hele sitatet...
Så legger du til alt annet også så blir det plutselig verdt det ;D
Sitat av twixtor Vis innlegg
Fuck yea, her ser vi logikk på høyt nivå. folk betaler 13000 kontra 6000 for en pc fordi den har "deliligt navn".
Vis hele sitatet...
Oh yeah ! it's only money babe !
Er 512 MB ram skjermkort greit til en mac eller trenger man som oftest 1Gb ?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Er 512 MB ram skjermkort greit til en mac eller trenger man som oftest 1Gb ?
Vis hele sitatet...
Wow, kult, 512 eller 1024MB.

Irrelevant om det er mac eller PC eller PPC eller Itanium for den del.

Hva som er relevant er hva du skal kjøre på dette skjermkortet, og i hvilke oppløsninger.

3GB skjermkort fra 2005 vil bli grusebanket av et skjermkort med 1GB i 2011.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Hvis jeg kunne stjele denne tråden litt.. Skal man ha laderen i hele tiden, eller minst mulig? Lade 100% og så ta den ut? Hva er mest bærekraftig? Har Macbook Pro. On topic så har jo Mac fantastisk batteri, og det er dette jeg vil beholde så lenge som mulig
Vis hele sitatet...
Har hørt det bare gjelder gamle laptops, men er ikke 100% sikker.

Kjøpte meg imac 27" og macbook pro 13" og oppgraderte minne på dem. Endte med 28000 med litt ekstra tilbehør, og jeg fikk litt rabatt siden jeg kjøpte så mye. Har ikke slått på macbooken enda, men imacen virker suveren. Men merker det tar tid å vende seg til mac..
Som Eplefisk sa til meg da jeg planla å kjøpe mac

Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Gå for pro og kjøp ram ved siden av. Lykke til og velkommen i rekken av vellykkede mennesker.
Vis hele sitatet...
Ja, velkommen Tipper Eplehuset ble fornøyd da de fikk en storkar som deg inn og bare reiv i alt det awesome!
Sitat av slashdot Vis innlegg
petterpan2: kva baserer du utsagnet på? Eg har jobblaptop med windows 7 på, som er rimelig snappy. Den kosta 3000,- eller noko slikt, er lett, ok batteritid, har tålt overraskande mykje juling, og eg har brukt ca. null minutter på systemvelikehold siste halvåret.
Vis hele sitatet...
Min jobb-laptop koster vel rundt 25.000, den er super til de oppgavene jeg bruker den til på jobb men hjemme er macbook air til halve prisen overlegen

Hva for en kjip jobb har du som gir deg en laptop til 3.000 forresten?!