Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1233 111629
Sitat av A2532 Vis innlegg
Lite spørsmål ang. dvd-brenner.
Har en gammel en liggende fra en pc som var "high-end" for 6-7 år siden
Hvis jeg skal bygge meg en ny pc nå, vil jeg kunne bruke denne, mtp. tilkobling og sånn, eller er det bare å glemme det og kjøpe en ny?
Vis hele sitatet...
Du kan vel godt bruke den ja, fremst den har samme tilkoblingsmuligheter som hovedkortet. Tipper IDE.
Var litt surrete istad mente å få med "eller er den såpass utdatert nå at jeg bare kan kjøpe ny?" Men skal prøve å skjønne hva en IDE tilkobling er, også sjekke om den har det
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinis Vis innlegg
Du kan vel godt bruke den ja, fremst den har samme tilkoblingsmuligheter som hovedkortet. Tipper IDE.
Vis hele sitatet...
Og kjøper du ett nytt HK idag så setter du ikke i IDE.

En ny DVD brenner koster 199,- Hvis du da setter i SATA blir det fifi
hehe, poenget var vel å spare de 199,- da, men der røyk den planen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hey!

Jeg skal konfirmerest om et par uker nå, og _skal_ ha en god PC til gaming. Jeg har Mac fra før av, og det har dessverre pappa også. Jeg ser begrensningene med Mac, men det gjør ikke han, så spøker litt for at jeg for at jeg får kjøpt windows... xD Han er vel egentlig en såkalt fanboy...

Jeg vurderer til tross for begrensningene med Mac, å kjøpe en MacPro (med både windows og MacOS), eller en selvbygd PC.

Mac Pro, 40K:
CPU: 2,4 GHz Quad-Core Intel Xeon "Westmere" (8 kjerner), to stykker.
HDD: 1 TB, 3 Gb/sek, seriell ATA-harddisk med 7200 o/min, tre stykker.
GPU: 1 GB ATI Radeon HD 5870
RAM: 4GB, fire stykker.

Selvbygd PC, 20K:
Handleliste på komplett.

Selv om det er meget stor forskjell på prisen på disse to alternativene, får jeg kanskje pengestøtte frå pappa om jeg kjøper Macen.

Jeg er ikke spesielt flink på specs og ytelse, så jeg vil gjerne ha innspill fra dere på hvilken som totalt sett er best.
At det er Mac VS. Windows, og prisen vil jeg ikke at dere tar noe spesielt hensyn til.
Takk på forhånd!
Alle pakkene, er det noen kabler man også må kjøpe med? F.eks; SSD disk. Trenger du en SATAkabel?
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Hey!

Jeg skal konfirmerest om et par uker nå, og _skal_ ha en god PC til gaming. Jeg har Mac fra før av, og det har dessverre pappa også. Jeg ser begrensningene med Mac, men det gjør ikke han, så spøker litt for at jeg for at jeg får kjøpt windows... xD Han er vel egentlig en såkalt fanboy...

Jeg vurderer til tross for begrensningene med Mac, å kjøpe en MacPro (med både windows og MacOS), eller en selvbygd PC.

Mac Pro, 40K:
CPU: 2,4 GHz Quad-Core Intel Xeon "Westmere" (8 kjerner), to stykker.
HDD: 1 TB, 3 Gb/sek, seriell ATA-harddisk med 7200 o/min, tre stykker.
GPU: 1 GB ATI Radeon HD 5870
RAM: 4GB, fire stykker.

Selvbygd PC, 20K:
Handleliste på komplett.

Selv om det er meget stor forskjell på prisen på disse to alternativene, får jeg kanskje pengestøtte frå pappa om jeg kjøper Macen.

Jeg er ikke spesielt flink på specs og ytelse, så jeg vil gjerne ha innspill fra dere på hvilken som totalt sett er best.
At det er Mac VS. Windows, og prisen vil jeg ikke at dere tar noe spesielt hensyn til.
Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Altså til gaming så er jo valget utrolig lett. Helt klart windows maskinen. Dog er det noen ting jeg vil endre på.

Har du tenkt på å velge Intel 1155? Disse har utrolige klokk egenskaper og er ganske billige.
Du burde også kanskje velge den en AX PSU fra Corsair som leverer noe SINNSYKT. Pluss de har fantastisk garanti.

HAF X kabinettet er nesten helt likt, bare litt finere. Smak og behag, men skal du ha HAF burde du velge X.

Resten ser ganske greit ut Og er det beste valget.

Sitat av UB3R Vis innlegg
Alle pakkene, er det noen kabler man også må kjøpe med? F.eks; SSD disk. Trenger du en SATAkabel?
Vis hele sitatet...
SATA kabler ligger i HK esken. Selvfølgelig ikke uendelig mange, men gjerne 3-4 stk.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Vær så snill å ikke gå for en mac bare fordi du får støtte fra faren din. De fleste spill/vanlige programmer er optimalisert for windows, og det er endeløst flere muligheter med en windows pc enn en mac.

Herregud som jeg hater apple...
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Vær så snill å ikke gå for en mac bare fordi du får støtte fra faren din. De fleste spill/vanlige programmer er optimalisert for windows, og det er endeløst flere muligheter med en windows pc enn en mac.

Herregud som jeg hater apple...
Vis hele sitatet...
Jeg gir total faen i at du ikke liker Apple for å si det rett ut.
Om jeg går for Macen, kommer jeg til å kjøre Windows i tillegg til MacOSX, så det er helt uvesentlig at den ikke er en Windows i utgangspunktet.

Takk for saklig og bra svar Ruudi! Setter pris på at du gidder.
Kan du utdype mer hvorfor den selvbygde er best med tanke på specs og slikt?
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Jeg gir total faen i at du ikke liker Apple for å si det rett ut.
Om jeg går for Macen, kommer jeg til å kjøre Windows i tillegg til MacOSX, så det er helt uvesentlig at den ikke er en Windows i utgangspunktet.

Takk for saklig og bra svar Ruudi! Setter pris på at du gidder.
Kan du utdype mer hvorfor den selvbygde er best med tanke på specs og slikt?
Vis hele sitatet...
Ja.

Hvis vi ser først på spec. Da tar jeg utgangspunkt i det jeg selv sa som burde endres på, OK?

MAC har 2xCPU. Dette er greit nok, men antaglivis låst Multiplier så du ikke for klokka. Du kommer nok ikke til å gjøre det, men skulle du ville så har du da ikke mulighet.
MACen har antaglivis ikke 1600Mhz RAM og heller ikke noe særlig godt HK mtp CF modus, støttet total RAM og OC og andre snasne funksjoner du selv velger du vil ha når du velger ett annet HK. Velger du å bygge selv kan du også få ett mye bedre skjermkort en det MACen har. Du vet heller ikke om den har modulær PSU, hvor stor den er, eller hvilket merke. Muligheten for videre oppgraderinger er også ganske små mtp kabinett og andre ting som må klaffe, f.eks. hvis du skal bytte CPU kjøler, bytte RAM, sette i bedre skjermkort osv osv.

Så hvis du derimot velger å bygge selv så får du jo akkurat det du har lyst på.
Du kan velge ett kabinett du kan oppgradere så mye du vil med, velge HK med utrolig gode specs og velge andre high end komponenter som f.eks. skjermkort, RAM, PSU osv. Du får gode muligheter for OC og en sterk PSU du vil kunne bruke til omtrent alt.
Dessuten så får du litt mer for pengene når du bygger selv. Det ser bedre ut og kjøler mye bedre med vannkjøling og du lærer så mye mer om data når du bygger.

Og for å ikke snakke om prisen som er over dobbel så stor for MACen enn for den du selv bygger.

Utifra den infon jeg fikk om MACen, som var ganske minimal så ikke skyt hvis det er litt feil ang RAM hastighet, så vil jeg si den du bygger selv er ett bedre valg.
Og dette er ikke fordi du evt skal ha windows på den.
Jeg gir også "totalt faen", som du sa, i om det er MAC eller windows du skal ha, bare du får den best mulige PCen for pengene dine så er jeg happy.


Du gjør jo selvfølgelig som du vil, jeg bare hjelper deg litt på veien. Du må tenke på videre oppgraderinger og hvor mye penger du vil bruke iforhold til hva du får tilbake.


Forøvrig kan jeg jo legge til at jeg selv har kjøpt meg en slik PC som jeg skal bygge. Jeg vil gjerne at denne skal få lov til å dele plass med dem andre eksemplene og den er kanskje verdt å ta en liten kikk på for deg "fisk23" som skal ha deg en ny PC.
Jeg har SSD og 2TB her som jeg skal bruke, så disse ligger ikke i listen.


Det er ikke alltid det som er dyrest, som er best !
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Jeg sa da ikke at du skal bry deg om at jeg hater apple. Jeg hater apple fordi de overpriser varene sine, og grunnlegger det i at det er "sensasjonelle nyheter, og en revolusjon innen teknologi". En mac til 20 000, er verdt 10 000 i en vanlig pc.

Edit: og når du allikevel skal kjøre windows...
Sist endret av bamsegutt; 23. april 2011 kl. 01:22.
Takk for svar igjen Ruudi!
Er klart det ikke alltid er det dyreste som er det beste. Ser bra ut denne PCen du har planlagt... En fin del billigere en den jeg hadde for meg.


Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Jeg sa da ikke at du skal bry deg om at jeg hater apple. Jeg hater apple fordi de overpriser varene sine, og grunnlegger det i at det er "sensasjonelle nyheter, og en revolusjon innen teknologi". En mac til 20 000, er verdt 10 000 i en vanlig pc.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke. Det har dog ingenting med saken å gjøre.

Ha en fin kveld folkens!
Bestemte meg for å gå til anskaffelse av ny pc for noen uker siden og etter litt prat med flere kamerater ble det bestemt, til tross for at jeg ikke kan noe som helst om pc komponenter og enda mindre om å bygge selv, at jeg måtte bygge pc fra bunnen av.
Blir jo da veldig fornøyd når jeg kommer over en fin guide som dette, hvor jeg faktisk har klart å lære littegrann.

Så... Etter å først ha blitt overtalt til å bygge for så og finne denne tråden, ble jo resultatet et lite vm i venstreklikking på komplett sine sider:

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...5-AFE1D0AAE605

Mitt spørsmål da er om jeg har forstått alt med kompabilitet mellom komponenter og om noen kan hjelpe til med å kutte litt på prisen uten at koster alt for mye på ytelse?

Stor takk til all hjelp!
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Akuma Vis innlegg
Bestemte meg for å gå til anskaffelse av ny pc for noen uker siden og etter litt prat med flere kamerater ble det bestemt, til tross for at jeg ikke kan noe som helst om pc komponenter og enda mindre om å bygge selv, at jeg måtte bygge pc fra bunnen av.
Blir jo da veldig fornøyd når jeg kommer over en fin guide som dette, hvor jeg faktisk har klart å lære littegrann.

Så... Etter å først ha blitt overtalt til å bygge for så og finne denne tråden, ble jo resultatet et lite vm i venstreklikking på komplett sine sider:

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...5-AFE1D0AAE605

Mitt spørsmål da er om jeg har forstått alt med kompabilitet mellom komponenter og om noen kan hjelpe til med å kutte litt på prisen uten at koster alt for mye på ytelse?

Stor takk til all hjelp!
Vis hele sitatet...
Takk for at du bruker guiden min

Jeg vil si du får mer for pengene om du velger denne og heller legger på en SSD og ditt eventuelle 590 og bytter kabinett til det som måtte passe din smak.

Vil du derimot ha AMD sin 6 kjerna, så bytt til en SSD med litt bedre write hastighet og kanskje velge toppserien til Corsair sin PSU også.

Men du har da vært flink og satt opp en PC som leverer bra ytelse.


Husk også CD-rom
Hvem er best av disse?? Corsair H70 eller Coolit Vantage A.L.C.

Eller er det noen andre modeller/merker med bedre ytelse? (samme pris)
¨Følger alt av kabler med eller er det noe man må kjøpe i tilleg?
Sitat av UB3R Vis innlegg
¨Følger alt av kabler med eller er det noe man må kjøpe i tilleg?
Vis hele sitatet...
Alt av kabler følger med. Eneste unntak er skjermen. Der følger det ofte bare med VGA-kablel. Så hvis du ønsker DVI eller HDMI må du kjøpe det ekstra.
Sist endret av Daybreak; 24. april 2011 kl. 13:32.
Tenkte å pusse opp i PCen, oppsettet jeg har nå er ikke noe å skryte av akkurat..

ATI Radeon HD 3600 Series
Intel Core i5-760 2.80GHz
Gigabyte P55-USB3
4GB Kingston 1333MHz
Fractal Design Define R3

Tenkte å oppgradere til dette.

Det jeg egentlig lurer på da er om jeg egentlig trenger å oppgradere CPU? Driver med After Effects, Premiere PRO og Photoshop, og litt gaming i ny og ned.

Er det noe jeg bør forandre på?

EDIT: Disse RAM-brikkene skal også i haldelista, men glemte å legge de der.
Sist endret av Poison; 24. april 2011 kl. 17:51.
Hei Ruudi en kompis har fortalt meg du bor i halsen. Er dette sant :P ?
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hvem er best av disse?? Corsair H70 eller Coolit Vantage A.L.C.

Eller er det noen andre modeller/merker med bedre ytelse? (samme pris)
Vis hele sitatet...
Jeg har selv hatt H70 og er veldig fornøyd. Den for absolutt gjort jobben og litt til. Jeg ville valgt den igjen.

Sitat av UB3R Vis innlegg
¨Følger alt av kabler med eller er det noe man må kjøpe i tilleg?
Vis hele sitatet...
Ja de følger med PSU. SATA kabler følger med HK. Dog 3-4 stk bare.

Sitat av Poison Vis innlegg
Tenkte å pusse opp i PCen, oppsettet jeg har nå er ikke noe å skryte av akkurat..

ATI Radeon HD 3600 Series
Intel Core i5-760 2.80GHz
Gigabyte P55-USB3
4GB Kingston 1333MHz
Fractal Design Define R3

Tenkte å oppgradere til dette.

Det jeg egentlig lurer på da er om jeg egentlig trenger å oppgradere CPU? Driver med After Effects, Premiere PRO og Photoshop, og litt gaming i ny og ned.

Er det noe jeg bør forandre på?

EDIT: Disse RAM-brikkene skal også i haldelista, men glemte å legge de der.
Vis hele sitatet...
Skal du bytte HK må du bytte CPU også. Og omvendt. Bytter du HK og CPU for å pcen ett godt løft.
Så ja å velge den i7 du har blir veldig bra.

Sitat av TimTomTam Vis innlegg
Hei Ruudi en kompis har fortalt meg du bor i halsen. Er dette sant :P ?
Vis hele sitatet...
Ehh. Dette blir vel å skyte litt i blinde. Beklager.
Sist endret av Ruudi; 25. april 2011 kl. 13:59.
Til 7300,- så får du jo Intel Sandy Brigde i5, 1600Mhz RAM 4GB, GeForce 560 Kortet.
Grunnen til at jeg har valgt 850W er fordi den koster 20,- mer enn 650W som er modulær. Og som jeg nevnte i første post, er modulær ett must. Jeg vet prisen ikke vil være lik om 1 måned, men da velger du bare 650W

Eventuellt om den til 7,3K var litt billig setter du i en i7 istede

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619971 Istedet for GeForce?
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Til 7300,- så får du jo Intel Sandy Brigde i5, 1600Mhz RAM 4GB, GeForce 560 Kortet.
Grunnen til at jeg har valgt 850W er fordi den koster 20,- mer enn 650W som er modulær. Og som jeg nevnte i første post, er modulær ett must. Jeg vet prisen ikke vil være lik om 1 måned, men da velger du bare 650W

Eventuellt om den til 7,3K var litt billig setter du i en i7 istede

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619971 Istedet for GeForce?
Vis hele sitatet...
Ja, vil du heller ha 6950 istede for 560 så kan du bytte det ut
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ja, vil du heller ha 6950 istede for 560 så kan du bytte det ut
Vis hele sitatet...
Hadde det funka bedre fremover?
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-a5e590e0719a Denne da? Hva tror dere? Kan jo legge til en tredjeparts CPU kjøler så blir vel dette kjempe. Skal ikke kjøpe den men syns det er gøy å bygge på komplett for å se hva folk sier.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rabbern Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...6-a5e590e0719a Denne da? Hva tror dere? Kan jo legge til en tredjeparts CPU kjøler så blir vel dette kjempe. Skal ikke kjøpe den men syns det er gøy å bygge på komplett for å se hva folk sier.
Vis hele sitatet...
Budsjettet?
Joa, ville vel kanskje valgt en litt større SSD. 60GB blir fort tomt. Kanskje også 4GB til?
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Vet ikke om dette er å be om litt for mye, men Ruudi (eller noen andre) ville du satt opp en bra pc til meg hvor jeg kan ha to skjærmer? inkluder skjærmer, tastatur, mus etc.. alt man trenger Liker HAF X kabinettet, så vil helst ha det. BTW har jeg hørt AMD ikke er så bra, så vil helst ikke ha det da, eller hva mener du ?

Budsjett ca 16000 MAX
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Affe Vis innlegg
Vet ikke om dette er å be om litt for mye, men Ruudi (eller noen andre) ville du satt opp en bra pc til meg hvor jeg kan ha to skjærmer? inkluder skjærmer, tastatur, mus etc.. alt man trenger Liker HAF X kabinettet, så vil helst ha det. BTW har jeg hørt AMD ikke er så bra, så vil helst ikke ha det da, eller hva mener du ?

Budsjett ca 16000 MAX
Vis hele sitatet...
Ja 1155 er ett bedre valg. Jeg tok også med en SSD til deg, modulær 750W og 8GB RAM 1600Mhz samt i7 2600K. Prisen er på 15,6K som er rundt det du ville ha.

-> Enjoy! <-
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ja 1155 er ett bedre valg. Jeg tok også med en SSD til deg, modulær 750W og 8GB RAM 1600Mhz samt i7 2600K. Prisen er på 15,6K som er rundt det du ville ha.

-> Enjoy! <-
Vis hele sitatet...
Takker så mye Mulig jeg går for den

BTW, mulig jeg bytter ut musa.. Men ellers virka den epic
Question
Er det forskjell på kvaliteten til DVI-kabler eller sender DVI digitalt signal? Og, er 1 meter langt nok for de fleste? Eventuelt noen som kan komme med forslag til en kabel?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Question
Er det forskjell på kvaliteten til DVI-kabler eller sender DVI digitalt signal? Og, er 1 meter langt nok for de fleste? Eventuelt noen som kan komme med forslag til en kabel?
Vis hele sitatet...
DVI er digitalt, så enten FUNGERER DET, eller så FUNGERER DET IKKE.

forresten, ikke spør om hvor lang kabel du trenger, det er opp til deg selv! Kjøp en kabel på Elkjøp du!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KRS93 Vis innlegg
DVI er digitalt, så enten FUNGERER DET, eller så FUNGERER DET IKKE.
Vis hele sitatet...
Det er ei sannhet med modifikasjoner. Er kabelen i grenseland kan du få artifacts, slik som einsfarga felt i biletet. Det som generelt sett kan seiast er at om du ikkje ser artifacts så er bildet perfekt.

Skal du ha meir enn 2 meter lang kabel på 1080p eller høgare oppløysing så bør du ikkje kjøpe en kabel til $2 frå dealextreme. Kjøp heller en kabel til en hundrelapp eller to på clas ohlsson.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ja 1155 er ett bedre valg. Jeg tok også med en SSD til deg, modulær 750W og 8GB RAM 1600Mhz samt i7 2600K. Prisen er på 15,6K som er rundt det du ville ha.

-> Enjoy! <-
Vis hele sitatet...
Bare lurer... Det var ikke med operativsystem der, så jeg la til deg og bytta litt på mus og tastatur. Men det er vel ikke sånn at du får med operativsystem uansett eller ? Det var ikke waste å kjøpe det ? :P
Sitat av Affe Vis innlegg
Bare lurer... Det var ikke med operativsystem der, så jeg la til deg og bytta litt på mus og tastatur. Men det er vel ikke sånn at du får med operativsystem uansett eller ? Det var ikke waste å kjøpe det ? :P
Vis hele sitatet...
Neida, var ikke bortkastet, men du hadde nok fått tak i operativsystemet gratis på nett. Du kjøpte 64-bit right?
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Skateward Vis innlegg
Neida, var ikke bortkastet, men du hadde nok fått tak i operativsystemet gratis på nett. Du kjøpte 64-bit right?
Vis hele sitatet...
Det var noe jeg lurte på der og... Jeg kjøpte denne

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498271

Der står det full pakke, 32/64 bit. Må jeg ha noe mer og eller ?
Sitat av Affe Vis innlegg
Det var noe jeg lurte på der og... Jeg kjøpte denne

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498271

Der står det full pakke, 32/64 bit. Må jeg ha noe mer og eller ?
Vis hele sitatet...
Står jo at det er 64-bit så, funker nok.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Er det sånn at jeg kan velge da eller ? når jeg installerer ? Hvorfor står det 32/64 ?
Sitat av Affe Vis innlegg
Er det sånn at jeg kan velge da eller ? når jeg installerer ? Hvorfor står det 32/64 ?
Vis hele sitatet...
Det kan du sikkert. men anbefaler og gå i bukta og se
Sitat av Affe Vis innlegg
Er det sånn at jeg kan velge da eller ? når jeg installerer ? Hvorfor står det 32/64 ?
Vis hele sitatet...
Jepp, du velger når du installerer.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Det kan du sikkert. men anbefaler og gå i bukta og se
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstod hadde hadde han allerede bestilt det. Og det er vel greit at noen støtter Microsoft da.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Hvorfor skal man kunne velge ?? Er ikke 64 bit best ?? :P
64-bit er best, enkelt og greit. Ikke nøl, installer 64-bit.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Tja og nja. 32bit støtter kun opp til 4Gb ram. inkl. det på skjermkortet så for spilling kan det i noen tilfeller bli knapt. Sett bort fra det så fungerer da 32bit stort sett like godt som 64.

16bits programmer vil ikke kjøres på 64, men det er nok et problem de aller færreste støter på i dag. Enkelte drivere for utdatert maskinvare kan få problemer og enkelte 32bits programmer kan i verste fall kjøre dårligere på et 64bit system.

Men, ja. 64bit har flere fordeler enn ulemper for å si det sånn og for spill er det ingen tvil.
Sist endret av 83leo; 9. mai 2011 kl. 17:35.
i 99% av alle tilfeller er 64bit best, det medfølger en 32bits og en 64bits plate


EDIT: skriveleif
Sist endret av vangsfreaken; 9. mai 2011 kl. 17:36.
Har en pc fra 2007 med gtx 260, dual core 3 ghz. På opplevelsesindeksen er disken 5.9 prosessor/minne 6,5. Er det nødvendig oppgradere/ kjøpe ny(helst) nå. 10k maks nå. Har ganske god råd i slutten av sommeren.

Grafikk 7,1.
Sist endret av jokar; 9. mai 2011 kl. 19:36.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Opplevelsesindeksen skal du ikke bry deg så mye om. Det som teller er om du er fornøyd med ytelsen.
Hey, tenker på kjøp av pc, og velger i den anledningen å bruke en EKSISTERENDE TRÅD. Hehe

Ihvertfall vil jeg ikke bruke noen ekstreme summer, men ha et utgangspunkt, prøve meg lit frem og oppgradere etterhvert. Jeg spiller kun StarCraft2, så jeg trenger ikke noe ekstremt. Jeg ramla borti denne på komplett. Ferdigbygd til 4,5 k. I mine øyne ser den jo ok ut, og det eneste jeg trenger i tillegg er trådløs sak.

hva tror dere om den? helt dust?
Er det mye forskjell bytte skjermkort+ssd. Har absolutt ikke peil på kor mye plass større tar, eller hvor mye det er gå på.
Sist endret av jokar; 9. mai 2011 kl. 20:13.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av jokar Vis innlegg
Er det mye forskjell bytte skjermkort+ssd. Har absolutt ikke peil på kor mye plass større tar, eller hvor mye det er gå på.
Vis hele sitatet...
Det er litt vanskelig å svare på det da det avhenger av hva du bruker maskinen til. Men dine komponenter er relativt utdaterte så hvis du kjøper nytt til samme pris som du betalte for det du har nå i deres storhetstid så vil du ende opp med mye bedre ytelse.
Nesten alle titler en skjerm. 550W. Bruker aldri bilde video redigering.
Sist endret av jokar; 9. mai 2011 kl. 20:28.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Affe Vis innlegg
Bare lurer... Det var ikke med operativsystem der, så jeg la til deg og bytta litt på mus og tastatur. Men det er vel ikke sånn at du får med operativsystem uansett eller ? Det var ikke waste å kjøpe det ? :P
Vis hele sitatet...
Nei du får ikke det med.

Sitat av Affe Vis innlegg
Er det sånn at jeg kan velge da eller ? når jeg installerer ? Hvorfor står det 32/64 ?
Vis hele sitatet...
Under installasjonen så velger du x64\x86. (64bit eller 32bit.)

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Hey, tenker på kjøp av pc, og velger i den anledningen å bruke en EKSISTERENDE TRÅD. Hehe

Ihvertfall vil jeg ikke bruke noen ekstreme summer, men ha et utgangspunkt, prøve meg lit frem og oppgradere etterhvert. Jeg spiller kun StarCraft2, så jeg trenger ikke noe ekstremt. Jeg ramla borti denne på komplett. Ferdigbygd til 4,5 k. I mine øyne ser den jo ok ut, og det eneste jeg trenger i tillegg er trådløs sak.

hva tror dere om den? helt dust?
Vis hele sitatet...
Takk for det

Den har jo 2GB 1333Mhz RAM, 2kjerna AMD, MSI HK og 450 512MB GPU.

Jeg vil ikke si at du får så utrolig mye for pengene der gitt. Dessuten sparer du mye på å bygge selv hvis du er ok med det.

Du burde ihvertfall få en litt sterke CPU og GPU. Litt ihvertfall.


Edit;


Sitat av Settoz Vis innlegg
Det kan du sikkert. men anbefaler og gå i bukta og se
Vis hele sitatet...
Å få ett OS som kanskje har en del bakdører? Kos deg
Sist endret av Ruudi; 9. mai 2011 kl. 22:58.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Nei du får ikke det med.



Under installasjonen så velger du x64\x86. (64bit eller 32bit.)



Takk for det

Den har jo 2GB 1333Mhz RAM, 2kjerna AMD, MSI HK og 450 512MB GPU.

Jeg vil ikke si at du får så utrolig mye for pengene der gitt. Dessuten sparer du mye på å bygge selv hvis du er ok med det.

Du burde ihvertfall få en litt sterke CPU og GPU. Litt ihvertfall.


Edit;




Å få ett OS som kanskje har en del bakdører? Kos deg
Vis hele sitatet...
jeg er desverre ikke helt komfortabel med det, men jeg får vel kalle inn et par vennlige tjenester da!

PS: Tok du med det ekstra tilbehøret når du konkluderer med at det var lite for pengene? Headset, høytalere og keyboard følger med, hvis jeg ikke tar helt feil. Desverre bare headset jeg trenger xP

Takk!