Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 20506
Jeg begynte av nyskjerrighet for å oppleve og utforske nye sinnstilstander, da dette virket både spennende og moro. Ut fra media og andres generelle holdninger trodde jeg at "narkotika" var veldig farlig, og var heller ikke klar over hvor givende ulike stoffer kunne være. Jeg fant ut at ved moderat bruk var det mulig å oppleve de positive sidene ved rusmidler, uten nødvendigvis å bli avhengig eller ta nevneverdig skade av dette.

Alkohol: Jeg var 15 eller 16. En kompis hadde skaffa oss øl, og planen var å bli drita. Det ble vi. Mye morro, mye spying og en jævlig hangover. Vel, det var den gangen...

Cannabis: En ny kamerat fra første videregående viste til Erowid's cannabisvault. Jeg leste veldig mye om stoffet, både på erowid og andre plasser, og vi ble enige om å teste. Fikk tak i noe i Oslo en gang, og testet 1g på smørbrød utpå høsten andre videregående. Ble senere kjent med flere som røykte, og gikk over til denne inntaksmåten.
var borti sprit 13 år gammel, men likte det ikke, og det tok lang tid å bli vant til dette rusmiddelet.

hasj røyka jeg første gang når jeg var ca 17-18 år, da følte jeg meg klar for det.. satt å røyket hos en eldre kompis, 5 g brunt jeg hadde kjøpt.. denne var VELDIG hard,rett å slett dritt, og jeg kjente egentlig ingenting. han andre som jeg røyket med, som hadde røyket en god stund kjente minimalt

så møtte jeg noen andre som hadde brunt, og grønt, av mye bedre kvalitet.røyka inne hos dem og ble kjempestein.. dette var sommeren 04. så vi gikk en tur.. jeg hørte en musikk (som var blandingen av vifta fra kornsiloen, og vinden som suste) og jeg var kjempeslapp, og tankene og sinnet mitt ekspanderte og vandret fritt.


så nå, 4 år senere røyker jeg cannabis en gang i blandt, i helger, på fest, eller når jeg har lengre fri.. foretrekker dette forran alkohol, og mine venner som ikke røyker respekterer det.

grunnen til at jeg begynte med cannabis er att jeg var nysgjerrig og hadde lest mye om det, informasjon på nettet og hørte folk prate om det på en liberal måte og ikke på måten som styresmaktene forklarte ting.. jeg var , og er svært kritisk til det styresmaktene og media sier om cannabis og andre ting.

jeg vil prøve evt salvia, og div ting fra nettsider på nettet.. har bestilt en pakke med ting fra nettet, men tollerne tok det :S..
Mitt første møte med rusmidler(ser bort ifra alkohol ass), var for et par-tre år siden. da satt vi hos en kompis og røyka hasj fra et støvsugerskaft;p funka som faen egentlig. god svarting. etter det har jeg kun prøvd sopp. gikk forholdsvis bra, men den første gangen ble jeg ganske skremt, er vanskelig å forestille seg hvordan det blir når man bruker psykedelika. forøvrig tok mora mi soppen min igår, og brente den opp(sadface)
Mitt første møte med droger var med knips.
Var hjemme hos en av mine beste venner som hadde noen flotte rosa stjerner.
Dette var ikke av typen danseknips, men sitte i sofaen og nesten dø av å ha det så herlig knips.
Han spurte om jeg ville ta en. Nølte en halvtime, så sa jeg greit. Spurte om hvor lang tid det tok før det fikk funk. 10 minutter sa han. Hmmm, da tar jeg en røyk så lenge tenkte jeg.
Tok siggen, satte meg i sofaen og venta spent. Ingenting skjedde på 30 minutter.
Sa ifra at jeg ikke kjente noen verdens ting. Hmmm, sa han. Da funka den ikke. Her, ta en til. Jaja, tenkte jeg. Jeg hadde jo allerede psyket meg opp til å kjenne på dette greiene da.
BANG! 5 minutter etterpå kom det deiligste jeg noengang hadde kjent. Noe bare de som selv har opplevd det kan skjønne seg på. Jeg kom så til de grader over bakketoppen i ren eufori!
Det varte i mange, mange, mange timer.
Etter det ble det jevnt over et par knips i uka i 3-4 måneder, til jeg ble skremt over hvor godt jeg likte det. Meste jeg tok var vel 6 på en kveld.
Etter det ble det simpelt og prøve andre ting og. Så prøvde pepper og brus noen ganger.
Må si at brusen var veldig chill.

Siste gang jeg rørte noe var for 1 år siden, og kommer heller ikke til å røre mer.
Må føye til at jeg har røyka hasj et par ganger, pot et par ganger og salvia en gang.
Sitat av E-fukt
Etter det ble det simpelt og prøve andre ting og. Så prøvde pepper og brus noen ganger.
Må si at brusen var veldig chill.
Vis hele sitatet...
Føler meg noob, men, brus?
Sitat av Hasher
Føler meg noob, men, brus?
Vis hele sitatet...
Kokain = brus
Mitt første møte var en bursdagsfest sommern 08. "alle" gjorde det og da måtte jeg prøve også for alle digga det jo, så jeg tenkte bedre å ha prøvd enn å angre på å ikke ha gjordt det. 1gr med pot, rusen var fin.. men det er ikke noe jeg gidder å bruke penger på... første og siste gang..

Selv har ettpar av kompisene mine spora helt av, "jeg er ikke avhengig, kan stoppe når som helst" men nå når han vil, han har ikke sjans....
9 Klasse på Rombergata skole i Larvik. To jenter skilte seg alltid ut, sto for seg selv, var "utstøtt", jeg var nyskjerrig og oppsøkte de, løy og sa jeg hadde røyka hasjis før.
Frimenuttet atpå kom de og dro meg ned på dassen og fyrte opp en joint med hjemme dyrka marijuana. Viste ikke hva marijuana var, hadde knapt nok hørt om hasj, men vi hosta og harka oss gjennom jointen, med vinduet åpent, som sørget for at all pot stanken blåste opp i alle etasjene.
He he, de neste timene tilbrakte vi på rektor Gules kontor. Flaying start.
Jeg har egentlig tatt farvel med nff, men etter å ha gjort det merket jeg hvor avhengig jeg er av det. For å fortelle litt om meg selv, er jeg en mann som gjennomgår en hard tid for øyeblikket. Jeg strever med noe kalt psykoser og er til behandling. Prognosene er gode og jeg har fått et svar på at jeg benyttet meg av rusmidler for å selvmedisinere meg selv, noe som for øvrig er ganske vanlig blant de som lider av dette.

I behandlingen fremheves det viktigheten av å opplyse pasienten om sin sykdom, på den måten er det lettere å leve med det. Noen blir helt friske igjen, og jeg tilhører den kategorien som har fått gode nyheter angående det. Det er allikevel tøft og vanskelig, men hvis opplysning skal til kan jeg bidra til at andre også kan lære å leve seg med det.

Uansett nye overraskelser så husker jeg de første gangene bedre etter å ha vært igjennom en rusanamese tror jeg det heter - eller rusdiagram. Her kartlegges livet som rusmisbruker på flere felter og tar for seg både den gode og den dårlige siden ved et langvarig rusmisbruk. Dette er for å fastsette en form for behandling som må tilpasses individuelt og også en "mappe" som en kan ta med å vise til psykolog utenfor behandlingshjemmet. Så slipper man å ta alt på nytt og kan fortsette behandling utenfor der en slapp.

Mine første stunder var med venner, jeg snakker om ekte venner, som vi ønsket å dele spesielle øyeblikk sammen. Nysgjerrige, spente og litt redde for å prøve noe nytt gav samholdet en ekstra knute av at dette skulle vi gjennomføre sammen. Alkohol, hasj, cannabis, speed, ecstasy, cola, lsd osv ble alle utforsket sammen i denne unike kretsen. Festing, chill, trip og loking.

Vennskapet har jeg kommet fram til fikk meg til å begynne. Utenom noen få stoffer hvor pirringen etter nytt, tøffe seg eller påvirkning var faktorer utenom vennskapet, er det ingenting jeg kan minnes bedre enn den gamle gjengen som prøvde no nytt sammen. Det var alle for en, en for alle.

I dag har vi alle gått hver våre veier, noen går det bra med, andre er ikke lenger blant oss og en tredje, som meg, sliter med å holde på siste rest av håp jeg kan finne for fremtiden og heldigvis får jeg hjelp på veien. For psykosen jeg hadde prøvde å rive vekk alt jeg har samlet opp, og tro ikke det har vært en dans på roser, av venner, familie og egeninnsikt. Det har vært oppturer og nedturer sammen eller hver for oss, og merkelig nok samlet psykosene dette stadiet inni hjernen og blåste det ut når tiden var inne.

For bare litt siden fikk psykosen meg til å vite hvordan det er å miste alt og alle på en gang. I dag vet jeg, takket være mye god informasjon, at alt var hodespinn. Og at jeg ikke er alene om å ha opplevd det samme. Dette var litt reflektering over den gang da og denne gangen nå. Og paranoy's comeback i nff...

"Din familie er dine beste venner. Selv når du er uenig, er de det. Snu på det og det blir dine beste venner er din familie. Hadde jeg rett? Ta godt vare på din familie"

paranoy
intressant å lese at så mange startet/testet i så ung alder.

selv drakk jeg godt et par år, og ble tilbudt hasj av noen gode venner i en alder av 17.
i starten ble det røyking hver helg/annenhver helg, litt senere fant jeg ut at det ikke ga meg noe særlig i lengden så nå røyker jeg bare i godt selskap en gang i blant. blir vel maks et par ganger i mnd. hender jeg tar meg en blås alene, men det er sjeldent og mer for dyp tenking og filosofering.

var vel ca 18 når jeg og en god venn prøvde sopp for første gang, det var en dyp og positiv erfaring for meg og har formet meg veldig. har dog bare prøvd sopp en gang, meskalin, lsd og 2c-b.
har alltid vært utrolig lærerikt og godt, lærer noe nytt om livet hver gang, så man kan si jeg er godt i gang med min 'teori om alt'. har alltid vært filosofisk av meg, men kontakt med hallusinogener forandret alt for meg.

har testa ecstacy, speed og kokain også. ecstacy er vel kanskje det jeg likte best av disse tre. noe som skyldes at tilstanden og følelsen man får minner meg veldig om psykedelia. speed holder meg gående så det holder og kan være noe jeg har i meg en sjelden gang når det er snakk om nyttårsaften eller noe spesielt. kokain fikk meg til å føle meg veldig komfortabel og gjorde at samtaler fløt mye bedre enn vanlig, isåfall ikke noe ego-tull for min del.

psykedeliske planter/stoffer er nok det eneste som fortsatt intresserer meg i dag. har fortsatt til gode å prøve ayahuasca, salvia dmt og iboga som jeg forhåpentligvis får muligheten til å prøve.
som sagt, synet mitt på livet har forandret seg drastiskt. fra å være veldig likegyldig til å utvikle meg til en bedre person. veien har transformert seg til et oppdrag om å forbedre meg selv og suge opp kunnskap som er litt mer utenfor mainstream. er veldig fasinert over eldre tradisjoner og deres lære. må vel nesten stoppe her, før jeg begynner igjen
Sist endret av wack; 26. oktober 2008 kl. 06:21.
11 eller 12 år da en noe eldre fyr kom bort til meg og lurte på om han kunne få brusflaske me etter jeg hadde drikke den opp, da jeg satt og fiska i et vann i skauen..
Han fikk jo det også satt han seg ned og mekka et trekk og lurte på om jeg også skulle ha et, og nyrskjerrig som jeg var så måtte jeg jo prøve:P

Etter det så prøvde jeg hasj kansje max 5-10 ganger i perioden 11/12-18 år..
Da jeg var 18 år og da bestemte jeg meg får og prøve amfetamin får første gang da bestekammeraten min hadde fått tak på noe..
Og etter det så har det vært ecstacy,amfetamin,kola og clubbing all the way;p

liker ikke hasj igrunn og bruker det så og si alldrig da det ikke gir meg en dritt annen en og bli en lat og kjedelig jævel som sitter i en sofa...
Sist endret av lausungen; 27. oktober 2008 kl. 12:41.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg var bare tretten år, og hadde fått tak i noe hasj via min venn som hadde en "dealer" til søskenbarn.

Vi var fire stykker, og jeg likte egentlig bare den ene av dem, som jeg hadde vært venn med lenge. Han hadde dratt med seg en kvalm liten drittunge som krevde å få være med. Den andre fordi det var han som kunne skaffe ting. Jeg vil kalle min venn for JA, kvalm liten drittsekk for JO, og sistnevnte for S.

Det var i rundt oktober-tider, så var godt mørkt om kveldene, noe som påvirket rusopplevelsen i stor grad. Vi hadde planlagt det hele godt, i den grad 13-åringer er i stand til å planlegge noe som helst, og da dagen kom befant vi oss ute på gaten uten peiling på hvor vi skulle gå. S, som liker oppmerksomhet og å være i sentrum av enhver hendelse la erfarent ut om en barnehage i nærheten som var perfekt for oppdraget. Vi gikk så dit, og satt oss i et skur, hvor vi hadde tak over hodet og le for vinden. Vi startet å brenne hull i halvlitersflaskene som vi hadde med. S hadde sett hvordan man gjorde det på YouTube, og siden han derfor hadde mest erfaring, skulle han gjøre det. Vi andre kunne ødelegge alt og fikk værsågod å sitte stille og se på.

Etter en liten stund med knotete brenning av flasker, begynte S å forklare at slike barnehager ofte ble brukt til vårt formål, og derfor en yndet plass for overbeskyttende natteravner som gjerne vil ha på sin samvittighet at de har "reddet" en ungdom fra et liv på gaten, stadig på jakt etter neste skudd. Han sa derfor at vi måtte holde utkikk etter mennesker i nærheten. Jeg gjorde så, men gikk etterhvert lei, så jeg satt meg i skuret igjen. Brenningen av hull gikk sakte, så jeg bestemte meg for å ta en kikk til. Og jammen, det var tre menn som listet seg langs gjerdet til barnehagen. Deres mål var tydelig, og jeg sprang inn til de andre for å berette om det fryktelige jeg nettopp hadde sett. Vi skyndte oss å pakke sammen, og gikk i rask gange bort til nærmeste vei. Straks vi kom rundt en sving, spurtet vi som et helvete bortover veien uten å se oss tilbake. Den feite tassen – JO – hadde vanskeligheter med å holde følge, men ble rett og slett gitt faen i mens vi løp gjennom hager, over gjerder og gjennom busker og treklynger for å riste av oss forfølgerne. Om de sprang etter oss visste vi ikke, men vi tok ingen sjanser.

Omsider, et par kilometer senere, satt vi oss ned for å få igjen pusten og bestemme neste mål. JO hadde utrolig nok funnet oss igjen, og peste som en fet gris ved siden av oss. En lokal barnehage ble utvalgt til den beste, og eneste plass vi kunne gjøre det på. Ti minutter senere satt vi på noen benker med en vegg på den ene siden som le for vinden. Endelig fikk vi bongene klare, med improvisorisk rist lagd av sølvpapir og noen strikk for å holde den fast. Vi hadde ca. ett gram hver, og skulle røyke det etter tur. Jeg røykte først, og satt meg behagelig ned da jeg var ferdig. Vi var alle veldig tøffe, og skulle for all del ikke hoste, noe som resulterte i små trekk og lang ventetid for de andre. Imens de andre røykte, satt jeg med placebo-latter og snyltet litt av de dem. Krevde ett og annet trekk imens de kvelte hosten osv. Da alle var ferdige hadde jeg røyket klart mest og den eneste som merket noe. Vi bestemte oss for å dra, en plan som fort ble avbrutt da vi så flere mennesker gå til noen graver i nærheten. Vi lå helt stille, livredde for at noen skulle se oss, og var enormt glade da de endelig gikk.

Å gå over en kirkegård, midt på svarte natten er noe av det skumleste jeg har gjort noensinne. Vi hadde super-noia for at noen skulle ta oss påvirket av hasj, og skyndte oss vekk derfra. Plutselig lyste et sterkt lys opp, det var et sånt lysfølsomt lys på den en vegg som blendet oss totalt med sitt hvite lys. S glemte at han liksom var kul, og ga fra seg et jentehyl før han spurtet bort til den nærmeste veien. Hans plutselige hyl og hysteriske opptreden hadde gjort de andre skremte også, så de fulgte samme mønster og spurtet etter ham. Jeg kunne ikke skjønne hva de var så redde for, og snublet bortover midt i en gigantisk latterkrampe som hindret enhver kontrollert bevegelse. Jeg fikk etterhvert ganske noia for at jeg skulle komme bort fra dem, og sprang etter jeg og.

Da vi kom til veien ble vi straks roligere. JA og JO var åpenbart litt sure for at de ikke hadde fått noe virkning, selv om JO desperat prøvde å skjule det bak litt falsk latter. S hadde ikke fått særlig til virkning han heller, men sjanglet litt passende for å virke beruset. Jeg derimot, var sterkt påvirket og snublet i ørska bortover veien imens jeg lo av alt som gikk an å le av. S prøvde seg på noen morsomme vitser og bevegelser, og jeg lo godt av hvor tåpelig han var. Jeg måtte faktisk til tider legge meg ned på bakken og så meg selv i ansiktet for å slutte å le, for jeg hadde sterk magekrampe som følge av den konstante fliringen.

Mamma ringte meg hele tiden på den tiden, da det var lenge etter innetid for meg(jeg var tross alt tretten), men jeg følte meg ikke i stand til å svare for øyeblikket. Vi hadde tenkt oss til skolen vår, for å dra på en lan som ble arrangert der. Inne gikk jeg ifra de sure vennene mine, og gikk til noen andre, der jeg spiste grovt av hans godteri og brus, for å se le meg skakk ihjel av hans sure kommentarer. Det var noen voksne til stede, men de trodde sikkert jeg var en overtrøtt drittunge. Plutselig, til min store forferdelse sto mamma rett opp i trynet mitt, tydeligvis illsint. Hun dro meg hjem imens hun kom med rasende formaninger om at jeg for helvete ikke kunne stikke av på den måten uten å si ifra hvor jeg var. Hva klokken var på den tiden vet jeg ikke, men jeg tipper rundt i to-tiden. Jeg måtte rett i seng, noe som passet meg utmerket i min daværende tilstand.


Denne opplevelsen fristet så absolutt til gjentagelse, da jeg hadde hatt det kongelig moro, til tross for noen uhell og ubehageligheter underveis. Jeg har i den perioden frem til nå ikke røyket cannabis mer enn et par ganger i året, men jeg ser ingen grunn til at dette ikke kommer til å være en, om enn liten, del av livet mitt fremover.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av exocytose Vis innlegg
Jeg var bare tretten år, og hadde fått tak i noe hasj via min venn som hadde en "dealer" til søskenbarn.

Vi var fire stykker, og jeg likte egentlig bare den ene av dem, som jeg hadde vært venn med lenge. Han hadde dratt med seg en kvalm liten drittunge som krevde å få være med. Den andre fordi det var han som kunne skaffe ting. Jeg vil kalle min venn for JA, kvalm liten drittsekk for JO, og sistnevnte for S.

Det var i rundt oktober-tider, så var godt mørkt om kveldene, noe som påvirket rusopplevelsen i stor grad. Vi hadde planlagt det hele godt, i den grad 13-åringer er i stand til å planlegge noe som helst, og da dagen kom befant vi oss ute på gaten uten peiling på hvor vi skulle gå. S, som liker oppmerksomhet og å være i sentrum av enhver hendelse la erfarent ut om en barnehage i nærheten som var perfekt for oppdraget. Vi gikk så dit, og satt oss i et skur, hvor vi hadde tak over hodet og le for vinden. Vi startet å brenne hull i halvlitersflaskene som vi hadde med. S hadde sett hvordan man gjorde det på YouTube, og siden han derfor hadde mest erfaring, skulle han gjøre det. Vi andre kunne ødelegge alt og fikk værsågod å sitte stille og se på.

Etter en liten stund med knotete brenning av flasker, begynte S å forklare at slike barnehager ofte ble brukt til vårt formål, og derfor en yndet plass for overbeskyttende natteravner som gjerne vil ha på sin samvittighet at de har "reddet" en ungdom fra et liv på gaten, stadig på jakt etter neste skudd. Han sa derfor at vi måtte holde utkikk etter mennesker i nærheten. Jeg gjorde så, men gikk etterhvert lei, så jeg satt meg i skuret igjen. Brenningen av hull gikk sakte, så jeg bestemte meg for å ta en kikk til. Og jammen, det var tre menn som listet seg langs gjerdet til barnehagen. Deres mål var tydelig, og jeg sprang inn til de andre for å berette om det fryktelige jeg nettopp hadde sett. Vi skyndte oss å pakke sammen, og gikk i rask gange bort til nærmeste vei. Straks vi kom rundt en sving, spurtet vi som et helvete bortover veien uten å se oss tilbake. Den feite tassen – JO – hadde vanskeligheter med å holde følge, men ble rett og slett gitt faen i mens vi løp gjennom hager, over gjerder og gjennom busker og treklynger for å riste av oss forfølgerne. Om de sprang etter oss visste vi ikke, men vi tok ingen sjanser.

Omsider, et par kilometer senere, satt vi oss ned for å få igjen pusten og bestemme neste mål. JO hadde utrolig nok funnet oss igjen, og peste som en fet gris ved siden av oss. En lokal barnehage ble utvalgt til den beste, og eneste plass vi kunne gjøre det på. Ti minutter senere satt vi på noen benker med en vegg på den ene siden som le for vinden. Endelig fikk vi bongene klare, med improvisorisk rist lagd av sølvpapir og noen strikk for å holde den fast. Vi hadde ca. ett gram hver, og skulle røyke det etter tur. Jeg røykte først, og satt meg behagelig ned da jeg var ferdig. Vi var alle veldig tøffe, og skulle for all del ikke hoste, noe som resulterte i små trekk og lang ventetid for de andre. Imens de andre røykte, satt jeg med placebo-latter og snyltet litt av de dem. Krevde ett og annet trekk imens de kvelte hosten osv. Da alle var ferdige hadde jeg røyket klart mest og den eneste som merket noe. Vi bestemte oss for å dra, en plan som fort ble avbrutt da vi så flere mennesker gå til noen graver i nærheten. Vi lå helt stille, livredde for at noen skulle se oss, og var enormt glade da de endelig gikk.

Å gå over en kirkegård, midt på svarte natten er noe av det skumleste jeg har gjort noensinne. Vi hadde super-noia for at noen skulle ta oss påvirket av hasj, og skyndte oss vekk derfra. Plutselig lyste et sterkt lys opp, det var et sånt lysfølsomt lys på den en vegg som blendet oss totalt med sitt hvite lys. S glemte at han liksom var kul, og ga fra seg et jentehyl før han spurtet bort til den nærmeste veien. Hans plutselige hyl og hysteriske opptreden hadde gjort de andre skremte også, så de fulgte samme mønster og spurtet etter ham. Jeg kunne ikke skjønne hva de var så redde for, og snublet bortover midt i en gigantisk latterkrampe som hindret enhver kontrollert bevegelse. Jeg fikk etterhvert ganske noia for at jeg skulle komme bort fra dem, og sprang etter jeg og.

Da vi kom til veien ble vi straks roligere. JA og JO var åpenbart litt sure for at de ikke hadde fått noe virkning, selv om JO desperat prøvde å skjule det bak litt falsk latter. S hadde ikke fått særlig til virkning han heller, men sjanglet litt passende for å virke beruset. Jeg derimot, var sterkt påvirket og snublet i ørska bortover veien imens jeg lo av alt som gikk an å le av. S prøvde seg på noen morsomme vitser og bevegelser, og jeg lo godt av hvor tåpelig han var. Jeg måtte faktisk til tider legge meg ned på bakken og så meg selv i ansiktet for å slutte å le, for jeg hadde sterk magekrampe som følge av den konstante fliringen.

Mamma ringte meg hele tiden på den tiden, da det var lenge etter innetid for meg(jeg var tross alt tretten), men jeg følte meg ikke i stand til å svare for øyeblikket. Vi hadde tenkt oss til skolen vår, for å dra på en lan som ble arrangert der. Inne gikk jeg ifra de sure vennene mine, og gikk til noen andre, der jeg spiste grovt av hans godteri og brus, for å se le meg skakk ihjel av hans sure kommentarer. Det var noen voksne til stede, men de trodde sikkert jeg var en overtrøtt drittunge. Plutselig, til min store forferdelse sto mamma rett opp i trynet mitt, tydeligvis illsint. Hun dro meg hjem imens hun kom med rasende formaninger om at jeg for helvete ikke kunne stikke av på den måten uten å si ifra hvor jeg var. Hva klokken var på den tiden vet jeg ikke, men jeg tipper rundt i to-tiden. Jeg måtte rett i seng, noe som passet meg utmerket i min daværende tilstand.


Denne opplevelsen fristet så absolutt til gjentagelse, da jeg hadde hatt det kongelig moro, til tross for noen uhell og ubehageligheter underveis. Jeg har i den perioden frem til nå ikke røyket cannabis mer enn et par ganger i året, men jeg ser ingen grunn til at dette ikke kommer til å være en, om enn liten, del av livet mitt fremover.
Vis hele sitatet...
Veldig morsomt å lese, klassisk "barndomshistorie"

Men var det hasj, eller pot dere røyket? (selv om du skrev hasj, det er mange som bruker hasj som betegnelse for alt som har med cannabis å gjøre)
Ren og skjær nysgjerrighet var mitt motiv for å være helt ærlig...
Hadde begynt å henge litt med noen folk som jeg hadde kjent lenge fra barneskolen, men som jeg hadde omtrent mistet kontakten med når jeg begynte på ungdomskolen. En gang jeg var "in tha hood", skulle han ene fyren som jeg visste drev på med speed,div piller og cannabis bestille 1 gram med weed. PLutselig bare spurte jeg han om hvor mye jeg kunne få for 50 spenn, noe han by the looks of it digga, og han mekket meg opp en J med ca 0,3 oppi. Jeg hadde tenkt å vente med å røyke den til neste uke, sammen med de gode vennene mine som også var interessert i dette(hadde pratet om det uken før faktisk) og husker hele veien hjem fra "tha hood" gikk jeg med J'en i hånda og luktet på den med jevne mellomrom. Jeg digget lukten!
J'en min sparte jeg til neste uke, men jeg var flere ganger i "tha hood" med disse folka og engang fikk jeg dele en jonas med han samme fyren som hadde skaffet meg cannabisen. Jeg husker jeg digget det, fikk lættis av mye og ble forelsket i mary jane. Jeg var 15(nesten 16) på det tidspunktet, og utenom en 7 måneders pause pga jeg ble bustet av snauten, så har jeg holdt på en del ganger i helgene . Er 18 nu. Har bare testet cannabis, testa noe som liksom skulle være lsd en gang, men null effekt. Hadde visst ligget i 8år, kanskje det hadde noe å si:P.
Har så lenge jeg kan huske vært facinert av rusmidler så det var egentlig bare et spørsmål om tid før jeg kom til å prøve det. Jeg var 16 og skulle prøve hasj. Jeg og en kompis hadde i en lengre periode prøvd å skaffe noe uten hell. Vi møtte en bekjent på fest som røyket hasj. Etter en lengre samtale med denne personen fant vi ut at vi skulle ta en tur på byen og skaffe en 3er. Mens vi kjørte utover tok den bekjente et par telefoner. Å skaffe 3 gram klokken 1 på en lørdag ar vanskeligere enn han trodde og jo nærmere vi kom byen så det mørkere og mørkere ut for vårt lille innkjøp. Vi ankommer byen og plutselig ringer telefonen hans. Etter en kjapp prat gir han sjåføren retnings instruksjoner og til slutt treffer vi på han vi skulle kjøpe av. Salget skjer og vi kjører avsted.

Etter en 5 minutters kjøretur finner vi et passende sted å fyre opp. Bekjentskapet hadde med seg en maispipe som vi puttet i overkant av 1 gram i blandet med tobakk. Dette ble fordelt på 3 personer, to som var helt nye og en innrøyka jævel. Etter en del runder fant vi ut at pipa var tom og vi kommer oss tilbake til bilen. Kompisen min satt sammenkrøket i baksetet sammen med bekjentsakpet. Jeg i framsetet og var et helt annet sted. Plutselig gir kameraten min lyd i fra seg for første gang på en time. Han utbryter at sangen vi hørte på (99 Problems-Jay-Z) var den roligste sangen han noensinne hadde hørt før han synker sammen igjen.

Etter dette ble det noe mer røyking, men det ble mindre og mindre etter hvert. Utenom cannabis har jeg ikke vært borti noen andre rusmidler enn alkohol og et par uheldige episoder der begge har blitt blandet. Jeg har ingen planer om å prøve noe annet, da jeg ikke føler at jeg har noe behov for dette.
exocytose, det var underholdende å lese innlegget ditt, noe jeg kan gjenkjenne meg i når det kommer til å røyke med førstegangsbrukere.
Who said being(/feeling) different couldn't be fun?

Jack Daniels
Min første erfaring med rusmilder, i form av alkohol, var så sent som på videregående. 1. klasse allmen, hvis jeg skal være nøyaktig. Sammen med en kamerat av det tålelige kaliberet (jokes on you if you read this ) drakk jeg Jack Daniels utblandet med Cola. Smaken av Jack var tydelig til stede, men ned gikk det. Resultatet av drikkegilden var minimalt, da vi ikke drakk så meget. I ettertid har Jack vært høydepunktet ved diverse anledninger, selv om antall x kan holdes under 10. Øl, rusbrus og liknende falt egentlig aldri i smak, så det har vært lite med alkohol på videregående. Går nå 3. året.

Cannabis
Det første møtet mitt med cannabis kan dateres siste skoledag/starten på sommerferien i overgangen mellom 2. og 3. året på videregående. Med andre ord litt over et halvt år siden. Jeg hadde avtalt med en klassekamerat å møte ham på en barneskole i nærheten av huset hans, kl. 5 en solfyllt ettermiddag. Han, med beinene allerede godt plantet i røykemiljøet, hadde ansvaret for å skaffe det nødvendige, mens jeg dukket opp med en Sprite-flaske fyllt til randen med Absolut vodka. Må understreke at det var varm og deilig dag med ingen tendenser til skybelegg. Der og da hadde jeg absolutt null forståelse for hverken stoffet (en hasjklump, av velkjent tørrock type), brukerutstyret eller hva jeg kunne forvente meg. Hasjrøyking hadde aldri vært et tema hos meg og mine. Det var nylig at jeg ble kjent med at en annen klassekamerat røyket hva vi kalte regelmessig. Annet enn "sikker på at det er bra for deg?" og "du virker litt loka noen ganger" ble ikke tatt inn i samtalene våre om dette temaet. Så jeg var ung, nysgjerrig og usikker. Kameraten min mekket opp en god 0,4-0,5 gram, og lagde en spliff av god kvalitet basert på det ytre. Puff, puff, pass var metoden vi opererte etter og røyken inhalerte jeg uten store problemer. Etter halve jointen fikk han en telefon og ble fraværende en god stund, så jeg fikk kost meg med opplevelsen alene. Jeg måtte innrømme at jeg ikke fikk noen ordentlig merkbar effekt av denne, så han mekket like gjerne opp enda en joint. Samme mengde hasj. Dette var da omtrent 15 minutter etter førsteinntaket. Igjen, omtrent halvveis inn i røykinga, fikk han en telefon. Det var kjæresten hans og de slo opp der og da. Imens han hadde pratet med henne, hadde jeg røyket en del. Jeg fikk en shot, og vi var ferdige. Siden solen stekte såpass gikk vi ned til et huskestativ i skyggen, hvor vi husket frem og tilbake mens vi hørte på diverse sanger. Vi hadde hørt på den samme tre ganger før jeg lurte på hvor lang den var. Kameraten min og jeg hadde hatt en ganske løst forhold tidligere, men etter denne opplevelsen har vi snakket mye friere og møttes oftere (riktignok for å dele flere gode opplevelser av samme type, men). Etter jeg hadde forlatt ham utenfor huset hans ruslet jeg i retning av den lokale stranda, der det var planlagt en større "endelig sommerferie"-strandfest samme kvelden. Jeg ankom litt tidlig i forhold til de fleste av bekjentskapene mine, som resulterte i en del alenetid med tankeflyt og distré observasjon av omgivelsene. Om det var en etterlengtet effekt fra den første jointen eller et kick fra den andre visste jeg ikke, men fjern, ja det var jeg. I løpet av kvelden fikk jeg tømt Sprite-flaska sammen med annen alkohol, det hele endte med vage minner fra det meste av kvelden/natta. Dog en opplevelse jeg anser som verdifull, både på et erfaringsmessig- og trivielt plan.

Salvia Divinorum
Salvia var nærmest en tilfeldighet. Er vel drøyt en og en halv måned siden en venn ringte og fortalte hva han hadde kommet over. Bakgrunnsinformasjonen var på plass for min del, og vi avtalte å stikke ut i skogen førstkommende lørdag. Dagene gikk og planen ble utført. Om det kom av styrken, kvaliteten eller andre faktorer vet jeg ikke, men jeg fikk hvert fall ingen funk. Vennen min overrasket meg med en svær spliff som vi delte mens vi trasket rundt. Vi endte på en lokalkjent dam som var frosset igjen. Her hadde vi det mye moro, og det ble filmet en del. Morsomt å se tilbake på!
Started med gjengen "Guttaboys" som vi en gang var. Og første møte med hasj var tidlig i 15 årene..
Sist endret av Sluzzz; 12. januar 2010 kl. 22:51.
Jeg sa alltid til meg selv til 14-15 års alderen at jeg ikke skulle røyke, snuse elle gå på narkotika. Det holdt til første gang jeg så filmen How High i lag med mine beste venner, vi gikk i 10ene klasse og vi fikk lyst til å prøve. vennegjengen skaffet vel rundt 5g og vi stakk ut i skogen. En venn hadde laget en ghetto flaskebong. Vi klippa opp hasjen med saks og blandet sikkert 30/70 hasj/tobakk. Det var alle i gjengen sin første gang så vi visste ikke helt hva vi holdt på med. Vi røykte en del. etterpå da vi snakket merket vi at det begynte å kicke, vi snakka bare piss, og delte hva vi følte. halvparten spydde. det var messy, men godt nok til å prøve igjen. Gangen etter var det meg og 2 andre venner som var nede ved den lokale badeplassen. Vi hadde tatt med engangsgrill og masse mønsj, røykte som faen og vertfall jeg ble skamhøy. vi fyrte opp grillen og jeg grilla en loffskive med ketchup og piffi. Den følelsen jeg fikk da jeg spiste den skiva var ikke til å beskrive. Første gang i livet mitt jeg mønsja.

Den dag i dag røyker jeg et par ganger i uka, og det er livet. helt til i dag har jeg forsatt ikke prøvd sterkere saker, har heller ikke tenkt til å gjøre det.
Første gang jeg røykte hasj var vell i 10klasse en eller annen gang. Hadde fått snusen i at ett par folk i klassen hadde prøvd, så spurte om jeg kunne være med. Meg og to kompis kjøpte 1g av en bekjent og vi røyka på en maispipe...Røyka ikke cigg fra før, så det var helt jævlig og dra ned i lungene og jeg vet ikke om jeg fikk det ordentelig til for ble iallefall ikke stein. :S

Andre gangen var noen måneder etter dette og det var helt tilfeldig. En annen klasse kompis som da hadde begynnt å røyke fast var på besøk og hadde meg seg litt rev og jeg var nysjerig siden jeg ikke fikk noen feng første gangen så jeg sa meg enig til noen trekk.

Han mekka opp en svææær joint som vi delte, før vi starta å tusle mot der han bodde for å slappe av der. Kjente enda ikke noe, så vi røyka en til på veien. Like før vi var kommet fram til huset hans, begynnte jeg å kjenne meg super stein. Kroppen føltes super lett og det var nesten som jeg gikk litt over veien vi gikk på.

Når vi kom til huset hans, satt vi oss på rommet hans og hørte på høy musikk og det føltes og hørtes helt rått ut. Mens jeg satt i en stol med øyne lukket og hørte på musikken og kammeraten min gjore det samme, følte jeg hele tiden at jeg så bevegelser igjennom øyne og var overbevist om at han hadde reist seg opp og tuslet rundt i rommet, så åpna øyne, men han satt dere like stein som meg hver gang.


Røyker en gang i blandt enda, men ikke ofte. Føler at det ikke er noe gøy hvis jeg gjør det for ofte...Ble hver helg en periode, men ble lei så nå er det bare en sjeldent gang på nach etter fylla.

Etter dette ble jeg veldig innterestert i rusmidler og leste veldig veldig mye om dette rundt på bla. erowid. Prøvde ecstacy når jeg 17, og synes det varhelt fantastiskt! Første gang var på en Fredag, og allerede dagen etter tura jeg igjenn. Ble kun et par ganger til etter det, for 5gangen jeg spiste knips fikk jeg en helt jævlig nedtur jeg aldri trudde jeg sku bli bra av, så da var det stopp.

Har også prøvd diverse andre rusmidler som amfetamin, kokain, ghb, dxm, khat og diverse piller som rivotril, valium, xanor, somadril++++ men er igrunnen ingenting som jeg synes er virkelig gøy utenom alkohol og ectacy (Som jeg ikke tør å ta...). Selv om cannabis kan være gøy en gang i blandt.

Sitat av Rottegift Vis innlegg
Alkohol: TO GET FUCKED UP
Hasj: TO GET FUCKED UP i starten og senere som spirituelt/kreativt verktøy samt. kos
Psykedelika: Interesse for spiritualitet og utforskning av eget sinn
Vis hele sitatet...
Could not have said it better myself.
Ønske om å finne ut mer om meg selv, verden rundt meg og hva det er som virkelig betyr noe i livet.
Av det jeg har prøvd vil jeg si tobakk og alkohol har gitt meg den ekleste rusen
- For min del har LSD 25 vært det som har gitt meg mest
Siden jeg var barn (si, 12-13 år) har "myten" pot vært fasinerende. Kjøpte meg fake zippo med det klassiske blad-mønsteret, t-skjorter, hadde bakgrunn på pc'en. Skikkelig fasinert av hele ideen om weed Men prøvde aldri selv før jeg var rundt 18-19. Har kanksje med at tilgangen i hjemmebygda ikke er den største, eller for å si det på en annen måte; Jeg fant ikke miljøet. jeg visste jo ikke hva jeg skulle se etter, spørre folk om, hvem som kanskje hadde vært borti ting++

Så skjedde det store i livet. Flyttet til storbyen
Der hadde jeg det med å sitte på en lokal pub å drikke øl et par ganger i uka med en god kompis. Så skjer det som skjer når folk henger mye på et sted, vi begynte å prate litt med folk som også var mye der. En dag kom vi i prat med ei søt jente, vi fikk litt god kontakt så når puben stengte spurte hun oss om vi ville bli med til henne å ta en røyk. "ja, hvorfor ikke?" var jo selvfølgelig tanken. Både jeg og kompis røyket når vi var ute uansett, så et lite "nach" med sigaretter og koseprat ville vi aldri takket nei til.

Lite visste vi at røyk i hennes verden var en scwær bong med tilhørende jazz-tobakk. Men, hun viste oss hvordan dette skulle gjøres og vi fyrte opp. Litt skummelt var det..farlig vettu i følge propagandaen.
Og det første trekket av bongen smalt som et helvete i hodet, mistet all kroppskontroll og hodet snurret rundt som et uvær. Men, etter selve sjokket var over så var det så koselig bare chille i gode stoler å prate med Bob Dylan på stereoen helt fantastisk opplevelse faktisk.

Vel, etter denne turen så ble jeg nysgjerrig på verden. så jeg leste rundt på nettet, plaget eldre venner, som hadde vært ute en vinterdag før, med spørsmål. Og fått en ny forståelse på emner rundt narkotika. Nå tar jeg litt sånn hvis jeg blir tilbudt noe gøy blir cirka en gang i halvåret med noe ulovlig substans
Har som mange andre her vært fascinert narkotika siden jeg var 12-13 år

Mitt første møte med narkotika var på en fest der jeg visste at det bare var "skumle" folk som drev med narkotika, det var dårlig med fest den dagen og jeg hadde skikkelig lyst til å bli kvitt halvlitern min med hjemmebrent, jeg og kompisen min dro dit og jeg fant straks ut at de "skumle" folkene ikke var så skumle, de var faktisk så koselige og lette å prate med at jeg fikk meg et par nye venner der og da, etterhvert kom det en jente som jeg hadde holdt på med, før hun da flyttet til tyskland. Hun hadde noe som hun kalte knips(ecstasy), jeg hadde fått litt innabords og jeg lå vel sør for moralsirkelen.

Så hendte det noe som jeg bare trodde skjedde på film inntil da, hun spurte om jeg hadde lyst på, ivrig som jeg var svarte jeg jo såklart ja, hun fulgte opp med at jeg da måtte komme å ta den, hun la så knipsen på tunga og jeg tok straks hintet, fikk pillen dyttet inn i min munn og skylte ned med dram.

Følte meg som kongen på haugen, klinte i noen minutter med en gutt og fikk høre at jeg var flink til å kysse, alt var rent paradis inntil politiet kom inn på festen. Jeg og jenta gjemte oss i et klesskap, hvor jeg da spydde på henne. Hun minner meg på det der hver gang jeg ser henne. Alt i alt en fin aften med en forferdelig slutt(angående politiet slapp jeg unna med at jeg hadde drukket for mye hjemmebrent).

Noen måneder etter denne hendelsen var jeg på en fest og ble tilbydd hasj og svaret var igjen ja, etter en halvtime konkluderte jeg med at som jeg hadde lest at ikke alle kjenner det første gangen. Så ble det ikke noe mer av det, før inntil sommerferien mellom ungdomsskolen og videregående, da to venner av meg hadde fått prøvd det og skrytt så mye av hvor godt det var og hvor mye jeg måtte prøve det, vi fikk tak i 5g og vi mekket oss fire jointer hver, må vel få sagt at dette var på formiddagen i 12 tiden så vi hadde hele dagen foran oss.

Den første jointen ble røyket på tur fra han ene kompisen til butikken, hvor vi handlet inn nødvendige ting for vår reise inn i hasjens vidunderlige verden bestående av muchies og bomulls munn. De kjøpte cola og jeg kjøpte litago. Når vi skulle betale brøt plutselig han ene(som jeg kaller Per fra nå av) ut i latterkrampe, jeg og Arne(fiktivt navn det og) fulgte straks etter med å fnise litt, før vi endelig fikk betalt og kommet oss langt vekk derfra. Neste stopp var kjelleren min hvor vi skulle sitte og slappe av med potetgull, tobakk og jointer.

Noen timer senere, da vi hadde samlet en hel bunke med sneiper, foreslo Arne at vi skulle helle bensin på sneipene for å eliminere eventuelle bevis. Jeg og Per syntes dette var en ekstremt god idé. Arne er kjent for å være klumsete og litt dum, så når jeg helte bensin over sneipene fant han ut at det var lurt å tenne på, noe som endte i at det begynte å brenne på tuppen av bensinkanna, vi løp opp i panikk for at det skulle eksplodere. Halvveis i trappa snudde jeg og sprang ned igjen og la hånda over der det brant, noe som slukte brannen. Tror aldri jeg har vært så redd i hele mitt liv, og vi satte oss ned igjen og alle begynte å le hysterisk over hvor dumt det var av oss og hvor nære på det var at vi brant ned hele huset.

Helt siden da har jeg vært frelst av hasj og dets virkning, inntil nyttår da jeg kuttet drastisk ned, har røyket èn gang i 2010, men mer blir det helt sikkert
har vert interessert i rus siden barneskolen jeg da jeg snorta adhd medisinene mine, så kom ungdomskolen da jeg begynnte å drikke og teste hasj, så på videregående slutta jeg med medisinene og begynnte å røyke hasj ofte.. røyker mye hasj den dag i dag, og har prøvd andre stoffer som: salvia, sopp, speed, exctasy osv..
Første gang va i amsterdam, brødrene te en kamerat av meg sa at dette måtte mesten prøvas, men me ville venta te me blai 18 pga sikkerthet , anyways meg å 3 andre kjørte ner te amsterdam, fant et halvtbillig hotel utføre byen, ca 15min utføre elle någe, tog vell bussen for me viste me blai fucka, huske isje hailt for dt æ någen år si nå, menne me kom oss nå in, å fant ai sjappa me orden "coffeshop" så gjekk in å satte oss ront et bord å venta litt før me fant "menyen" kjøpte vell 1 gram med middelssterk brown så låg på bordet ei stond, så kom spørsmålet av en kamerat om någen konne rulla.., någe me sleid litt me, øve te en aen butikk for å kjøba badla me rizzla men fant lide me dt, kjøpte en vanlig pakke røyg å tenkte me fekk te dt me den, gjekk vell en 20 min før en dude kom bort å ga oss en færig cone så me konne bruga, blai en smule lettare då. 2 av oss prøvde isje men meg å han aine tog någen sjikkelige trekk, itte en 5-15 min så kom det, eg æ en liten fyr men etter den jonasen så følte eg at eg la på meg 100kg, greide mesten isje å bæra armane eller fødene x) lo av alt og alle me en litt redde latter plutseligt va me udføre hotelle igjen å eg trur isje eg he sovna så fort så då i haila mitt liv. holt vell på i 2 år itte det med daglig røyging ca, har en liten pause nå.
Ja, hvordan startet eventyret da.
Jo, jeg hadde noen av mine nærmeste venner som røyket litt hasj i ny og ned, var vel ca 13 år.
Jeg hang med folk fra 13 - 18 år på dette tidspunkte.

Så fikk jeg studert mine venner sett ossen de ble. Så dette faktisk var inntrisant istede for og drikke seg drita full vær helg. Jeg satt i gang med og lese om stoffet. Gjett hvilken side jeg kom over? FreakForum.nu!
Satt vel og leste i flere dager i strek og fant ut denne rusen tror jeg passer meg!

Tok med meg noen av de jeg stoler mest på. Fiksa noe julegodis og dro ut i skogen og satt oss ned. Hadde fått han vi kjøpte av til og rulle for oss. Vi hadde jo ikke peiling på det! :P

Og vi hadde det hærlig i flere timer, helt til vi fikk noia og trodde bonden ( som eide skogen / jordet ) kom med traktoren for og ta oss!

Etter det har det blitt litt hasj kanskje en gang i månden. Nå har jeg ikke røyket på 6 måneder. Men hender jeg tar knips i ny og ne på fest! Også litt salvia om jeg skal utforske litt med venner.
Var vel egentlig slik det begynte for meg. Av helt egen innteresse. Dette er noe jeg ikke angrer på og har prøvd!

Jeg er også åpen om mitt rusbruk til venner osv. Familien vet om det, men det er litt tabu!
Personlig har jeg bare testet alkohol og cannabis (røyket, og inntatt via mat). Alkohol gidder jeg ikke diskutere, selv om dette stoffet er et stoff som kanskje burde bli diskutert MYE mere på dette forumet, siden jeg mener at dette stoffet blir alt for ofte naivt inntatt av for mange mennesker som ikke fullstendig skjønner skadeomfanget.

Anyhu.. Personlig testet jeg cannabis første gang ut av ren nysgjerrighet. Jeg hadde lest mye om det, virkningene, personlige fortellinger om kreativitet, dyp filosofering som en del av rusen osv. Jeg synes rett og slett det hørtes gøy og interessant ut. Og for meg har det vert det. Personlig liker jeg å puffe av og til, ikke for ofte, men i gode lag med gode venner, i ferie osv. Jeg synes det gir mer en det tar, kanskje fordi jeg ikke føler jeg misbruker det.
Jeg var 17 år, og skulle prøve hasj. Kompisen min som jeg skulle røyke med har holdt på med dette i 6år, siden han var 13. Jeg hadde lest rundt om all slags rusmidler på nettet så følte selv at jeg kunne det jeg burde kunne om hasj. Jeg ville prøve fordi jeg har alltid vært nysgjerrig av meg til å prøve nye ting, men jeg prøver kun for å prøve, ikke for å røyke fast liksom.

Anyways. Det var bare oss to, og vi skulle se Pans Labyrint, men det ble det ikke noe av siden vi ikke kunne finne filmen. Istedenfor ble det Inglorious Bastards. Når jeg røyka fikk jeg en skikkelig god avslappende følelse! Noe som ikke lignet noe jeg noen gang har prøvd. Det var så utrolig deilig å bare ligge på sofaen å spise sjokolade å se på film. Ble helt oppslukt i filmen, alt var bare helt sinnsykt bra.

Når jeg da kom hjem senere på kvelden fikk jeg nesten litt noia for at mamma skulle skjønne at jeg hadde røyka, så jeg gikk bare å la meg så fort jeg kom inn døra hjemme.

Hasj er noe jeg kunne tenkt meg å prøve igjen, om en stund. Er ca. 2mnd siden jeg røyka første gangen nå. Så blir vel kanskje ikke så lenge til neste gang..
Jeg har vokst opp med et søsken som narkoman, og det er ingen i verden jeg er så nær som han, så jeg har selvsagt vokst opp med slangen, å sett han ruse seg, etc.

Første gangen jeg ruset meg, var da jeg røyket pot som 13åring. Har røyket fast siden jeg var 11, så jeg tenkte at det var på tide at jeg prøvde. Vi skulle se et teaterstykke på skolen, så på vei tilbake, forsvant jeg og en kompis fra gruppen, satt oss ned i en park (Dette var ikke i norge, jeg bodde i utlandet.) og rullet en feit jonas, med halvannet gram kraftig pot.

Vi satt oss ned, å begynte å røyke. Jeg kjente det med en gang, vi røyket hele saken og skulle gå tilbake til skolen. (Via både buss og t-bane). Jeg husker ikke noe annet enn at jeg sa at vi møtte gå gjennom et metallrør i bakken, fordi jeg hadde sett det i drømmen min. Jeg husker ikke noe av reisen tilbake på skolen. Jeg husker at jeg satt i en sofa i skolen å niflirte, så sovnet jeg i en av timene mine etterpå.



Dette er da veldig lenge siden, å nå er jeg hekta. Har vært tider der jeg har røyket 5g bøtte om morgenen, får så å gå på skolen og slikt.

Håper alle røyker med måte, jeg vet snart ikke hvordan jeg skal komme meg ut, og om jeg vil det, lever i smånoia for at purken skal brase inn døra å finne meg stein på senga med bongen og ei plate eller to.

Røyk med måte. (:
Jeg ville prøve av nysgjerrighet. Så spurte en eldre venn som jeg visste røykte om ikke vi kunne prøve sammen. Var vel 15-16 da tenker jeg.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Vel, en jeg ville ikke kalt en negativ resultater for "vonde fakta", men det er kanskje bare meg.

Første møte mitt med "narkotika" var på et nachspiel for et par år siden. Tok noen trekk av noe hasj, men merket ikke særlig til det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det har gitt utslag på formulerings evnen din. håper du ikke røyker noe mer
første gang jeg røyka husker jeg godt. jeg var 12 og det var hasj. en kompis hadde funnet stashet til faren sin, og brukket av en liten klump. vi gikk opp i et skogholt like ved der kompisen bodde og fyra opp. vi blei så skakke at vi bare loka rundt i det skogholtet i flere timer uten å finne veien tilbake, mens vi tryna i alt mulig og holdt på å le oss i hjæl. good times.
Digital nomade
trippy's Avatar
Starta vel her på nFF tror jeg. Starta og lese noen tripprapporter i en alder av 13-14ish og etter det har jeg alltid hat en interesse for psykedelika og hallusinogener. Jeg hadde en god kompiss som starta og drikke i 6-7 klasse og han fortalte meg at han hadde prøvd hasj og han røykte det på fest osv. Vi snakka ofte om rus og om jeg ville prøve men jeg var litt redd hvis det skulle gå galt eller noe lignende.

Siste skoledag på ungdomskolen var hele 10.klasse på skoletur til Liseberg og vi hadde det kos. På båten hjem sa han at han skulle røyke hasj med en annen kompiss som jeg ikke var så veldig "happy" for skulle være med. Vi kom hjem etter en lang busstur i rundt 2 tiden og vi hadde avtalt hvor vi skulle røyke. Jeg sneik meg ut med sekken full av red bull og godis og spaserte til stranden som vi skulle røyke på som var ca 15min. hjemme ifra. Vi rulla opp en J og koste oss. Jeg fikk ikke noe spessielt med rus, men det var koselig og bare snakke og sende jointen rundt.

Samme uke ringte jeg kompiss nr.2 og spurte om han kunne mekke noe for meg, så jeg møtte han og kjøpte 1g. av han. Denne gangen ble jeg litt fjern og kjente at beina mine kilte. Ble ikke skikkelig fjern før 3 gangen når jeg og kompiss nr.1 røykte 2g. Kjente ikke noe før vi kom hjem og satte på Donkeyboy-Ambitions. plutselig begynte allt rundt meg og blinke og jeg fikk ekstremt lættis av dette og kameraten min bare så rart på meg, men jeg klarte ikke å stoppe.

Etter dette har det blitt noen trekk i nye og ne. I det siste har det blitt litt mer, men prøver og ikke røyke mer en 2g i uka.
Sorry for dårlig skrevet, er litt seint.
Sist endret av trippy; 25. januar 2010 kl. 04:52.
har aldri prøvd psykedelika eller hasj men planlegger en tur på LSA. har bare tenkt på LSA og andr psykedelika som spirituelt og bra for sin (liker også tanken på cev og oev). aner ikke hvordan jeg begynte men nå er jeg helt cougth up i psykedelikas verden
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde det ikke bra hjemme, og taklet ikke virkeligheten da jeg hadde mindreverdighetskomplekser siden jeg ble mobbet i alle år på skola, stoff problemet ble større etter jeg opplevde å bli missbrukt.Trodde ikke det var noen annen utvei og hadde jeg vist det jeg vet nå hadde jeg aldri begynt.Så her sitter jeg 12 år senere etter å ha fått hjelp siden jeg var 20 og er ikke så mye bedre:/That`s life får bare gjøre det beste ut av det
En helt vanlig ungdom som eksperimenterer pga. nyskjerrigheten
Begynte å "ruse" meg da jeg var rundt 12-13, sniffa bensin, og røyka tørka gress rulla sammen og puttet inn i filtre..
Selvom gresset ikke var av den psykedeliske sorten ble det allikevel en liten rus ut av det.

Senere begynnte det med alkohol i 14-15 års alderen, og prøvde hasj omtrent samtidig.
ble ikke noe stort pot hue fordi jeg ikke merka noe, og bodde på en plass det var vanskelig å få tak på, men da jeg ble litt eldre, og begynte på videregående ble det endel pot/hasj, og holdt det gående frem til jeg var 20, da jeg tok en pause grunnet folkehøyskole og pisseprøver og sånn, men året etterpå eksploderte det og røyka meg fjern hele tiden.

Cola har jeg kun drevet med det siste året, mest fordi det er dyrt og man ikke blir "rusa" av det, så hva er vitsen, men da jeg har fått gratis, har jeg slukt det i meg, hadde jeg hatt bedre råd hadde jeg tatt det oftere.

Skal snart, eller forhåpentligvis prøve litt lsd i sommer med en kompis, men problemet der er å få tak i, ingen jeg kjenner har noen sinne tatt det, og det er vel ikke akkurat det som florerer nede ved akerselva
Har lest nok ture-historier her som absolutt ikke har fått meg på andre tanker, og en syre tripp er vel noe som bare må oppleves.
Sitat av kenny Vis innlegg
Begynte å "ruse" meg da jeg var rundt 12-13, sniffa bensin, og røyka tørka gress rulla sammen og puttet inn i filtre..
Selvom gresset ikke var av den psykedeliske sorten ble det allikevel en liten rus ut av det.

Senere begynnte det med alkohol i 14-15 års alderen, og prøvde hasj omtrent samtidig.
ble ikke noe stort pot hue fordi jeg ikke merka noe, og bodde på en plass det var vanskelig å få tak på, men da jeg ble litt eldre, og begynte på videregående ble det endel pot/hasj, og holdt det gående frem til jeg var 20, da jeg tok en pause grunnet folkehøyskole og pisseprøver og sånn, men året etterpå eksploderte det og røyka meg fjern hele tiden.

Cola har jeg kun drevet med det siste året, mest fordi det er dyrt og man ikke blir "rusa" av det, så hva er vitsen, men da jeg har fått gratis, har jeg slukt det i meg, hadde jeg hatt bedre råd hadde jeg tatt det oftere.

Skal snart, eller forhåpentligvis prøve litt lsd i sommer med en kompis, men problemet der er å få tak i, ingen jeg kjenner har noen sinne tatt det, og det er vel ikke akkurat det som florerer nede ved akerselva
Har lest nok ture-historier her som absolutt ikke har fått meg på andre tanker, og en syre tripp er vel noe som bare må oppleves.
Vis hele sitatet...

Hvordan i helvette klarte du å bli rusa på vanlig hage-gress?
Det var isåfall 100% Placebo, sorry mate
vel, du vet sånn "rus" du får da du begynner å røyke vanlig sigg?
var omtrent som det.. ble ør i huet.. var ikke heller vanlig hage gress, men mer sånn "gress" som vokser i skauen.. halm kanskje?
kan hende at jeg forbandt rusen med den svimmelheten jeg fikk med de massive hosteanfallene jeg fikk
Mitt første møte med narkotika. Var da jeg og stebroren min som er like gammel som meg, røkte hasj på en slitt flaske bong. Vi fikk det av nabo gutten som var 3 år eldre en oss. Kan vel nevne at vi var 13-14 på den tia. husker ikke så mye, bortsett fra at jeg hadde sykt noia for å bli tatt. Vi røkte det i garasjen til nabo gutten, altså rett vedsiden av huset til fadern. Jeg mener at jeg hørte garasje døra gå opp flere ganger.

Det tok noen år før jeg kom i kontakt med hasj igjenn, men nå har det blitt en helgeting kan man vel si ;D
Jeg begynnte å ruse meg på pot/hasj, noe som jeg mener er relativt greie stoffer ettersom at jeg ikke orker bakrusen av alko. Så da tenkte jeg at cannabis var greia for meg, noe som jeg absolutt anbefaler de som vil ha en rolig kveld med venner uten alkohol.
Men der jeg bor hender det at det er tørke på hasj/pot i opptil 7-14 dager så tar jeg div benzoer når jeg ikke har cannabis. Jeg er relativt ny innefor nesten allt av narko som ikke gror i jorda, men har funnet det som en helt grei subsitut. Bare man ikke gjør det til en vanesak å poppe piller så tenker jeg det går greit.
Har en følelse av at hvis mediene hadde "fått tak i" denne tråden her, så hadde de gjort det til en "sad story" om alle folka som "havna på kjøret, ble arbeidsløse, late og avhengige narkomane" etter de testa alt annet enn alkohol og tobakk :P

Det hadde vært trist hvis det skjedde.

Uansett, jeg leste masse om alt jeg prøvde før jeg prøvde det. Nå har jeg ikke prøvd så mye vil jeg si, men min første rus (utenom sukker, som fortsatt er mitt dagligdagse rusmiddel) var (så klart?) alkohol min første rusmiddelerfaring. Det skjedde ved vannet en vakker sommerdag sammen med en kompis som hadde tatt med Corona spesielt for at jeg skulle få en perfekt ølopplevelse første gangen jeg smakte det.. (noe jeg ikke gjorde :P). Ble ikke drita, bare lett brisen. Har faktisk aldri vært ordentlig drita, bare ganske nære sånn 2-3 ganger, men jeg blir ofte rimelig brisen ;D

Etter alkohol testet jeg noe som jeg leeenge hadde lest om, og siklet over å få gleden av å teste selv: Salvia. Fikk en fantastisk opplevelse, noe som sikkert kan ha vært et resultat av min gode psyke, samt all informasjonen jeg hadde tilegnet meg om stoffet før jeg følte meg trygg til å teste det. Jeg røyker det veldig sjeldent, men de gangene jeg gjør det får jeg masse hobbymateriale å tenke på på fritiden. Slike vakre, kreative tanker om hvordan alt kan eksistere, og hvordan jeg selv kan skape verden med min egen fantasi er virkelig noe alle burde få gleden av å se.

Rundt samme tid som jeg testet salvia, fikk jeg også muligheten til å teste hasj, som også var en substans jeg hadde satt meg godt inn i via både partisk og upartisk informasjon på nettet. Dessverre var det oftest skitten, dårlig, standard hasj som man får kjøpt i Norge. Dette skjønte jeg ikke før senere, hvor jeg også forstod enda en grunn til å legalisere (tenk fucke opp folk med såpe, gummi og kamelskit i steden for å gi dem ren vare! Et av mange argumenter til å kontrollere cannabis ved legalisering, at det ennå ikke er lovlig er en stoooor skam på Norge, og store deler av resten av verden!!).
Anywaaays, hehe, første gang jeg prøvde hasj var i en joint på terrasen til en av de to vennene som jeg røyket med. Jeg var ikke flink til å innhalere da tror jeg, siden jeg kun kjente varme i bena som reaksjon på røykingen. Derimot andre gang jeg testet hasj! DET var saker det! Vi røyket vannpipe med frukttobakk blandet med hasj, og det var en av mine beste rusopplevelser i livet (hvis vi ser bort i fra den gledesrusen som ofte oppstår i gode sosiale sammenhenger). Vi koste oss så utrooolig mye den kvelden. Livet mitt er perfekt ellers, men da jeg satt der og gynget sammen med alle vennene mine til Bob Marley med en magisk vannpipe på kjøpet, ja da følte jeg virkelig total harmoni

Jeg var en glad person før jeg testet noe av dette, men jeg må med hånden på hjertet si at jeg ble en enda lykkeligere person etter jeg testet salvia og cannabis. Jeg foretrekker det ikke som en vanesak, men heller som en lørdagskos en gang i blant. Disse erfaringene har hjulpet meg til å kontrollere mine egne tanker, og bli bedre kjent med sinnet mitt. Jeg kan med sikkerhet si at jeg har oppnådd en større kontroll over min egen glede etter disse erfaringene. Jeg ble kjent med mine egne tanker og følelser, og kan så og si ruse meg på tanker hvis jeg føler meg nede Et herlig liv.
Sist endret av g0ry; 14. februar 2010 kl. 03:55.
Var i sommer jeg prøvde noe annet en alkohol. Har drukket siden 14 års alderen og har faktisk vært småalkis en stund sist sommer. Jeg er 19 nå.
Men ble introdusert for hasj i sommer da bestekompisen min skulle flytte fra byen og han var en dreven "narkis" da han har prøvd veldig mye forskjellig og er 23 år gammel.
Vi satt 3 stk hos han på den siste festen vi hadde der ilag og jeg som alltid hadde vært nysjerrig på hasj, spesiellt etter at jeg leste meg opp på det, lot meg overtale uten noen motsigelser.

Han mekket sammen en go del og så skulle jeg prøve da, med bøttetrekk første gangen. Full var jeg og.
Tok vel en rundt 8 bøttetrekk, og siden jeg er vant til å røyke så gikk det greit.
Det værste var at jeg ble ikke dårlig som mange blir i det hele tatt, ble rar og fjern men ellers i fin form
Så gikk det noen månder så begynte jeg og noen av mine nærmeste kompiser og røyke hasj nå og da, og det holder vi på med enda.

Bortsett fra hasj så har jeg spist paralgin forte, ritalin (snorta og spist), rivotril og somadril... Men alt på et veldig laid back setting og ikke ofte.
Rivotril ble jeg sløv utav og mista motoriske evner
Somadril ble jeg og avslappa av og fikk problemer med hukommelsen
Ritalin blir jeg våken og får høyere puls utav, noe som kan være greit siden jeg blir sinnsykt trøtt og får lyst til å sove når jeg røyker hasj og ikke er på farten eller fest etc.

Og med min liberale instilling til å teste nye ting så blir det mer etterhvert, men jeg holder det på et veldig rolig nivå.

Sopp/syre er neste jeg har lyst til å teste
Har alltid hatt et forhold til rus ettersom at faren min har vært narkoman så lenge jeg har levd. Guess it was bound to happen at jeg falt for de samme tingene. Mitt første møte med rus derimot, var hasj på ungdomskolen. Etter den første trekkeren gikk ting 'nedover' for min del.

Sopp/syre er neste jeg har lyst til å teste
Vis hele sitatet...
Gled deg, alltid moro! Byen annbefales ikke når du har fått formen dog..
Dette er historien om min første gang med hasj og noen av tankene mine rundt dette. Har allerede postet denne i en annen tråd, men tenkte jeg skulle legge den inn her også.

Min første gang ja... Smiler ved tanken for å si det slik

Husker jeg hadde en kompis/bekjent i slutten av 9ende som hadde blitt kjent med noen litt suspekte karer og nevnte titt og ofte at disse røykte hasj og at han teoretisk sett kunne skaffe. Tanken på dette var helt ny for meg og jeg ante egentlig ikke noe særlig om dette stoffet, annet enn at det skulle røykes og at det ifølge min mor førte til hjerneskade. Det skal også nevnes at dette virkelig og da mener jeg VIRKELIG var tabu på min skole og ellers i nærmiljøet. "Heldigvis" har det seg slik at jeg er av den eksperimentelle sorten og dette var i den perioden jeg for første gang begynte å oppdage de psykoaktive egenskapene til alkohol og begynte å innbille meg at jeg var blitt nokså voksen. Så etter ett par måneder med masing fra min side og ett par meget oppgitte venner (på denne tiden mente de dette var skummel narkotika) ga han opp og sa ok til å ordne noe for meg.

Jeg må nevne at med mitt daværende kunnskapsnivå var dette ren idioti og at min hovedsaklige drivkraft for å prøve var en slags blanding av å prøve å virke voksen, moden og kul og det faktum at jeg er en nysgjerrig sjel når det kommer til eksperimentering med eget sinn. Denne perioden i livet mitt var preget av en viss usikkerhet (slik det fremdeles er, men liker å tro at jeg har modnes litt) og dette med rus og alt det førte med seg (reduserte hemninger, selvsikkerhet, kunne slappe av og kicket jeg fikk når jeg gjorde det) virket for meg som en helt fantastisk og spennende ting (hadde kun alkohol å basere meg på på dette tidspunktet).

Da den store dagen endelig kom, følte jeg meg meget klar for det hele ettersom jeg hadde vært på internett (Freakforum ) og funnet ut at hele hysterien rundt dette skumle stoffet egentlig var litt overdrevet og dette var meget lettende så vidt jeg husker det (helt på trynet at jeg faktisk ikke hadde sjekket dette før jeg bestemte meg, men hadde det liksom på følelsen ). Jeg skulket skolen og etter ett par telefonsamtaler hadde jeg ordnet det slik at jeg skulle møte en type som skulle til den lokale dealeren, som til min store overraskelse bodde relativt nær skolen min. På dette tidspunktet var planen noe uklar (as always...) og jeg visste ikke om jeg kun skulle kjøpe eller om det var meningen at jeg faktisk skulle røyke. Da min kontakt endelig ringte fikk jeg beskjed om å komme meg til dealeren på ca 15 min så jeg syklet av gårde i god fart. Da jeg begynte å nærme meg la jeg merke til en relativt alternativt utseende gutt som var kanskje 1-2 år eldre og jeg gikk ut i fra at dette måtte være min kontakt (nei, kjente ikke fyren, men til gjengjeld virket han hyggelig... på en måte...) så jeg syklet mot ham mens jeg prøvde å hinte til om det var ham jeg skulle møte med en blanding av å prøve å se suspekt ut (ikke lett på en veldig u-gangsterish trøsykkel) og å sykle meget sakte og en anelse svingete mot ham (vet fremdeles ikke hva faen jeg drev på med ). Det hele endte i ett voldsomt antklimaks der han simpelthen buste ut med "E DET DU SÅ SKA HA WEED?" på åpen gate (riktignok en tom gate, men still...), og jeg svarte litt forfjamset at ja det var meg. På de 3 minuttene vi brukte på å gå til han som solgte klarte han med sin avslappede holdning å roe meg ned og overbevise meg om at jeg burde i hvert fall røyke en joint før jeg dro hjem.

Da vi kom inn etter litt styr fikk jeg endelig betalt for min nydelige 2er og min kontakt satte seg ned for å mekke og å rulle. Jeg satt naturligvis å fulgte oppmerksomt med på hver eneste bevegelse og da han endelig var ferdig fyrte han opp, eller som en god venn sier "flama opp weeden". Det var først da jeg fikk jointen at det gikk opp for meg jeg ikke ante hva jeg egentlig skulle gjøre ettersom jeg ikke hadde røyket mer enn ett titalls sigaretter i mitt og aldri virkelig inhalert (jeg vet...). Heldigvis så de at jeg var usikker og til min store lettelse så de på dette som helt naturlig første gangen og han ene ba meg følge med på ham da han visste meg den måten han syntes fungerte best. Etter ett par nølende trekk og litt hosting bestemte kontakten min seg for at det var på tide å dra og vi takket for oss og forsvant ut døra.

Da vi kom ut begynte vi å gå tilbake den veien vi hadde kommet og jeg følte så og si ingenting til denne myteomspunnede cannabisrusen. Etter litt trasking merket jeg at jeg kanskje var litt vimsete, men avfeide dette straks som placebo og fortsatte videre. Da vi hadde kommet oss ett stykke sa plutselig min nye venn at han skulle bort til en gammel barndomsvenn av ham og røyke vannpipe og at jeg var velkommen til å bli med om dette var noe jeg ønsket. Jeg hadde tidligere røyket av det jeg så på som vannpipe, altså en hookah med frukttobakk, men mistenkte at det kanskje kunne være snakk om en annen type pipe. Jeg bestemte meg for at siden jeg likte både hookah og hasj så var dette en vinn-vinn situasjon og jeg brydde meg ikke med å be ham spesifisere hva han mente og fulgte gladelig etter ham mens jeg trillet på sykkelen min. da vi kom frem innså jeg at denne barndomsvennen bodde ca 200m i fra skolen, der jeg egentlig skulle vært og fant også ut at vi skulle røyke i kjelleren hans mens mora og noen småunger var i etasjen over. Jeg var skeptisk til hele opplegget, men bestemte meg for å bare "go with the flow" og joine dem (var nok mer påvirket på dette stadiet enn hva jeg innbilte meg, ettersom man ikke oppnår full effekt før etter ca 15 min). Etter litt leting dro denne vennen frem en god gammeldags hjemmelagd vannbong (den klassiske 0,5l flaska...) og vi hev begge kanskje 0.7 - 0.5 g i mekket.

Da jeg skulle ta mitt første trekk fikk jeg hjelp til å holde på choken og slike ting som kan være vanskelig å forstå første gangen og jeg trakk spent på bongen. Da bongen begynte å bli full av røyk kjente jeg det sved i halsen og jeg måtte hoste litt før jeg tok kicket og prøvde å holde det inne. Dette var langt værre enn forventet og min første tanke var "fuck dette! akevitt er jo mye lettere å få ned" (lang historie som involverer masse idioti og fjortsfyll ), men jeg klarte å holde det inne noen sekunder før jeg fikk ett hosteanfall og måtte legge meg ned litt. Da ting hadde roet seg merket jeg definitivt en rus, kanskje ikke det jeg hadde forventet, men fremdeles en rus. Jeg ble revet ut av mine småfjerne tankebaner da begge insisterte på at jeg måtte ha ett til trekk, men jeg sa at jeg ikke var sikker på om jeg maktet mer av den vonde røyken i halsen (jeg røyket som sagt ikke). Men så har det seg slik at jeg er en lettpåvirkelig sjel og det endte med at jeg fylte bongen opp og trakk igjen. Dette resulterte i ett enda verre hosteanfall og etter den verste delen var over sa jeg til meg selv at det var alt for i dag og slik røyken rev (haha!) i lungene og halsen var det kanskje nok for alltid. På dette tidspunktet var jeg definitivt påvirket, men jeg fokuserte for mye på den smertefulle røykingen til å faktisk nyte rusen.

Etter litt surring mente vennen at jeg trengte mer og jeg proklamerte høylydt at jeg ikke orket mer av det greiene der. Heldigvis for meg var begge to innstilt på å få meg pissefjern så han foreslo at jeg skulle røyke det uten tobakk siden dette var "jævlig mye mildere" og jeg konkluderte med det at det ikke skadet å prøve. han fylte opp brønnen med ren pulverisert hasj (ca 0.4g) og jeg gjorde meg godtroende klar for å ta dette siste trekket. Da jeg fylte opp bongen kjente jeg merkelig nok ikke noe ubehag i verken lunger eller hals og jeg tillot meg å puste i 2 sekunder før jeg tok kicken som skulle endre mitt syn på hasj og rusmidler generelt. Jeg mannet meg endelig opp og trakk inn hele kicket og litt attåt før jeg rakk bongen til sidemannen som skyndte seg å ta ett lite spinkelt trekk av det som var igjen. Røyken gled gjennom halsen og ned i lungene mine som luft, men etter noen sekunder i lungene mine fikk jeg ett mildt sagt ekstremt hosteanfall (who would have thought...) der jeg lå på sofaen i kramper i nærmere ett minutt. Dette er noe av det vondeste og mest skremmende jeg har opplevd i mitt liv, ettersom en heftig opptur tidoblet det hele. Plutselig ber min kontakt meg om å roe meg ned og sier "du kommer ikke til å dø uansett" og tror du ikke jeg roa meg ned og fikk kontroll ett par sekunder etter han sa dette.

Jeg satte meg litt opp i sofaen og var forbauset over at dette faktisk gikk an å oppleve mens jeg prøvde å bevege diverse kroppsdeler, noe som var forunderlig interessant og underholdende. Midt oppe i dette prøvde jeg å være sosial med disse to menneskene jeg knapt kjente, men det gjorde det ikke lettere at jeg til stadighet høylydt konkluderte med ting som at "Luften føles ut som marshmellows" og da han ene spurte hva jeg tenkte på, stirret jeg ut i luften i noen sekunder før jeg så på ham og sa "det er det jeg prøver å finne ut". Etter en stund bestemte jeg meg for å drite i begge de andre og la meg ned i sofaen og stirret i taket mens jeg nøt opplevelsen som jeg oppfattet som direkte magisk og tja... episk... Det var omtrent på dette tidspunktet de bestemte at litt musikk var på sin plass og før jeg visste ordet av det, var Bob Marley sin "Buffalo Soldier" (har etter dette alltid hatt et spesielt forhold til den sangen ) på fullt volum nede i kjelleren (ingen tenkte noensinne over mora i etasjen over ) og jeg kan helt ærlig si at alt annet jeg noensinne hadde opplevd i livet mitt falmet i forhold til denne opplevelsen. Dette var fantastisk og jeg lukket øynene mine og hadde plenty med CEVer (Closed Eye Visuals) som musikken fullt og helt dikterte. Slik lå jeg i transe i 20-30 min før jeg forsto at moren min snart ville komme hjem og jeg dro meg selv opp og klarte å få frem at jeg måtte hjem og at de måtte kose seg videre.

Jeg kom ut og så sykkelen og tenkte "ikke faen om jeg sykler nå", men denne tanken var glemt innen jeg hadde kommet ut ifra gårdsrommet deres og ble fort erstattet av "hmm, dette hadde gått mye fortere om jeg hadde syklet denne sykkelen...". Så der kom jeg syklende, fjern som faen mens jeg sakte svingte til venstre og så høyre på veien i noe som jeg oppfattet som noen nydelige buer . Ettersom jeg kom lengre på reisen eller som en god kompis også sier "epic journey" bestemte jeg meg for at jeg burde få meg litt søvn ettersom jeg... jeg aner ikke hvorfor, men prøvde å sove gjorde jeg uansett. Må ha vært litt av et syn der jeg kom syklende, men etter 5-10 sekunder begynner jeg å lure på hva i allverden jeg driver på med og presser opp øyelokkene mine og får bekreftet mine mistanker om at jeg faktisk sykler rundt midt i veien. på veien hjem fikk jeg også den følelsen jeg alltid får, av at ting gløder litt, eller i hvert fall at fargene blir tydeligere og skarpere. I etterkant kan jeg heller ikke la vær å trekke paralleller mellom min lille sykkeltur hjem etter min første gang og Albert Hoffmans berømte sykkeltur og nettopp dette har jeg humret av mang en gang når jeg sitter fjern og mimrer .

Da jeg endelig kom hjem skyndte jeg meg å gjemme alle spor før min mor kom hjem. Slik at hun ville tro at jeg hadde vært på skolen i dag istedenfor å ha turet rundt og brukt "dødelig narkotika". Til slutt kom hun hjem uten å merke noe og laget så middag som jeg nøt med et meget fornøyd smil om munnen. Mens jeg tenkte over alt jeg hadde opplevd og alt jeg skulle til å oppleve med dette fantastiske nye rusmiddelet.


Etter dette begynte jeg for alvor å lese om både cannabis og rusmidler generelt og utviklet i løpet av de neste månedene et nesten religiøst forhold til denne, i mine øyne, magiske planten. Jeg har naturligvis utviklet et langt mer nyansert forhold til Cannabis, ettersom jeg har opplevd både positive og negative sider, men jeg tror aldri jeg kommer til å miste min fascinasjon for denne underlige og mektige planten.

Har egentlig prøvd ganske lite ellers og dårlig tilgang på psykedelika gjør at de virkelig interessante stoffene unngår meg. Har prøvd meg litt på knips og lignende, men dårlig kvalitet og andre problemer har hindret meg i å oppnå full effekt av stoffene jeg har inntatt. Var heldigvis aldri helt min greie med disse stoffene uansett (litt fascinert av skikkelig knips/MDMA tho). Håper dog på at sjansen skal by seg til å prøve noe psykedelisk snart ettersom jeg har lest om psykedelika i snart 2 år og har hatt meg en liten prøvetur på 2c-b, men effekten kom aldri skikkelig og selv om jeg likte/elsket det jeg følte, så ble det ingen skikkelig tripp.

Da får jeg komme meg videre, men må bare si at jeg gleder meg til å utforske sinnet på alvor en gang i fremtiden.
Jeg var teetotal fram til jeg var 20. Det vil si, ingen alkohol, ingen kaffein, ingen tobakk, no nothing.
Så ble jeg jævla deprimert og fikk skrevet ut antidepressive. Nå DET er den ekte gateway-druggen! Etter jeg opplevde å bli i bedre humør, rastløs, lettere svimmel og småkvalm, fatter jeg va kjemikalier kan gjøre med kroppen, til godt og vondt. Snart knertet jeg 2 flasker vin til dagen og 20 sigaretter som siderett. (hadde mye å ta igjen)
Etter det har jeg prøvd å prøve alt jeg kommer over.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Første gangen jeg begynte å drikke var noen dager etter VGS startet. Allerede sommeren før, var jeg en ivrig motstander mot rusmidler. "Jeg skal aldri begynne å drikke!" Haha, as if.

Hasj prøvde jeg første gangen nå i Februar, og var på en coffeeshop i Amster. (Oh I know... great førstegangsopplevelse!) Kom i kontakt med noen som kjente godt til shoppene rundt, og tok meg med til en liten sjappe jeg desverre ikke husker navnet på. Er jo vant til at hasj er tabu deluxe i Norge, men der inne ble vi møtt åpenhjertet av karen bak kassa, pluss noen hei fra andre kunder. Fikk et "vinkart" over det de hadde å tilby. Ganske syk opplevelse. Som sagt var det første gangen min, så jeg ble anbefalt å røyke pot istedet for hasj.
En i klassen min røyker ofte, og var heldigvis min veileder via Facebook. Fortalte meg alt om det, og sa jeg skulle prøve White Widow. Så klart pekte jeg på "White Widow" på kartet og gliste. Fikk J'en i hånda og ble helt stum. En stor, grønn kompakt jævel. Betalte 4€ og gikk inn i røykestua.

Dette var min første gang med både røyk og hasj, så det var jo egentlig dømt til å faile. Selskapet mitt fortalte at den beste måten for en nybegynner var å ta et trekk i munnen, late som at mor kom, få sjokk og trekke alt ned i lungene. Har alt på film. Latterlig! Men om jeg fikk effekt? 3.sek etter det første trekket kjente jeg at det begynte å snurre. "Ta en til nå!" And I did. Der ble jeg helt forferdelig kvalm og var overbevist om at jeg måtte spy. Etter det 3.trekket forsvant kvalmefølelsen, og rusen kom som en eksplosjon. Ting begynte å smelte, bildet gikk rundt og jeg fikk ikke fullført setningene jeg skulle si. Dette var en trip som varte i kansje 5min. før jeg kom til meg selv igjen. Turte ikke ta et trekk til, siden jeg faktisk skulle komme meg hjem iløpet av kvelden! Ble en ganske paranoid opplevelse, da alle som var ute den kvelden ble sortkledde menn som skulle drepe meg.
Mor visste at jeg røyket, men var opptatt av at jeg fikk en bad-trip og aldri gjorde det da jeg kom hjem til Norge.

Kvelden jeg kom hjem, dro jeg direkte til kompisen i klassen og fikk noen bongtrekk gratis. Etter det kjøpte jeg en 5g men fikk kun 2g selv og ble svindlet for de restrerende 3. Men har man først røyket er det lett å få tak i.
Røyker ikke ofte, og blir nok bare en sjelden gang i helga. Blir så ufattelig stein, og IKKE godt selskap. Gidder ikke snakke...
White Widow er blitt min lille elskling, og vi hadde noen amstertyper i byen sist helg. Hadde desverre ikke cash, så gikk glipp av den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Begynte som så mange andre av ren nysjerrighet. Alkohol begynte jeg med da jeg rundt 15-16. Tror det første jeg ble full på var 96% faktisk - var jo det vi måtte ty til når vi ikke fikk tak i øl. Eneste rusmiddelet som noengang har gitt meg blackout. Lite visste jeg at jeg lekte med et av de farligste rusmidlene på markedet.

Jeg var vel prinsipielt imot narkotiske stoffer, uten at jeg egentlig hadde reflektert så mye over det, men jeg var ikke vanskelig å overtale da jeg ble tilbudt en pipe med hasj i 18 års-alderen. Hasj var bare et av alle de farlige narkotiske stoffene jeg hadde hørt om... på den tiden visste jeg ingenting om forskjellene på dem (godt opplyst, m.a.o), så det var litt skummelt, men desto mer spennende å teste det ut. Det var kjempedigg og jeg begynte å røyke jevnlig sammen med resten av folka jeg bodde sammen med i kollektivet.
Jeg har i grunn alltid vært uredd og nysjerrig, så terskelen min var ikke høy for å teste ut andre ting. Så da jeg et par år etter havnet i rett (feil) miljø, ble det eksperimentering med amfetamin, ecstasy, piller, lsd osv. Eneste stoffene jeg hadde klare sperrer mot var heroin og ghb. Amfetamin (og til en viss grad mdma) ble "mitt" dop og det som skulle/kunne bli farlig for meg. Jeg kom meg heldigvis ut av misbruket, takket være at jeg var en ressurssterk person med mye viljestyrke og rett motivasjon.
Sitat av patron Vis innlegg
Første gang var når jeg tok meg friår etter ungdomskolen, hvor jeg røkte noe feit sorting i maisa hos en kompis.. siden da har det blitt hyppigt med røykinga. Testet amf og cola også, men har aldri syntes at det var noe spesielt, derfor jeg holder meg til bare bønna.
Vis hele sitatet...

Starta på skole igjen? Eller ble du og jointen bare sittende i sofaen? xD