Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 15766
Uvaksinert 👍
Sitat av Navle Loe Vis innlegg
ebay og PayPal skiller lag, og flere selgere understreker at de kun aksepterer betaling via PayPal. Det er hva som ofte står når man klikker på et produkt og leser nedover. Jeg ble en temmelig ivrig ebay-kjøper etter alle gode tips her inne, og lurer nå på om jeg må skynde meg å handle massevis innen 15. juni (da endringene trer i kraft), eller om dere vet om selgerne retter seg etter dette og åpner for andre betalingsmåter. - Takk!
Vis hele sitatet...
Og hva er de negative endringene som gjør at man ikke bør bruke paypal lenger?
Det har vært krangling mellom de to selskapene, og jeg forstod det som at man ikke lenger kunne betale via PayPal når man handler på ebay.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Navle Loe Vis innlegg
Det har vært krangling mellom de to selskapene, og jeg forstod det som at man ikke lenger kunne betale via PayPal når man handler på ebay.
Vis hele sitatet...
Rart. eBay har ein relativt markant notis øverst på sida, og har sendt ut e-post om endringa. Om du faktisk les det så står det følgjande:
Sitat av http://pages.ebay.com/ebaypaypalupdates/
You can keep using PayPal on eBay just like you do today; that won't change. Your purchases are still protected through our buyer protection programs.
Vis hele sitatet...
Eg lurer litt på kor grundig du har sett deg inn i det om du har forstått det slik.
Uvaksinert 👍
Sitat av slashdot Vis innlegg
Rart. eBay har ein relativt markant notis øverst på sida, og har sendt ut e-post om endringa. Om du faktisk les det så står det følgjande:

Eg lurer litt på kor grundig du har sett deg inn i det om du har forstått det slik.
Vis hele sitatet...
Jepp, og det vil fortsatt være en kobling mellom de to for å forenkle kundeopplysninger mellom de to.

Noen er redde for at paypal kan ta eierskap på de tingene de kjøper/selger på nett (elektroniske bøker osv.) men dette er heller ikke sant.

http://www.thelawtog.com/what-do-the...o-my-business/
Sitat av slashdot Vis innlegg
Rart. eBay har ein relativt markant notis øverst på sida, og har sendt ut e-post om endringa. Om du faktisk les det så står det følgjande:

Eg lurer litt på kor grundig du har sett deg inn i det om du har forstått det slik.
Vis hele sitatet...
Jeg går aldri inn på selve hovedsiden til ebay, så jeg hadde ikke sett notiset. Og så har jeg funnet ut at jeg ofte foretrekker måten ting blir forklart på her inne. Den mailen orket jeg bare ikke lese grundig da jeg åpnet den mens jeg satt i møte.
Den late, beste måten er å få svar her!
èn ting man skal være nøye med er å få avsender til å føre korrekt informasjon relatert til fraktpris og varepris forøvrig (om man skal snyte på "tollen" så gjør det rett)..

Få med Varepris OG frakta seprarert.

firmaer som DHL og UPS stikker fingeren i været og "finner opp" en fraktpris dersom dette ikke er fylt ut. dette kan skape en del kjipe sitausjoner med prisen.


si at du betaler 300 for varen, og 150 i frakt. så står det at varens verdi er 450. uten at det står noe i fraktpris feltet. så kan de finne på å si at frakta minst er 300.. så da må du betale MVA for 750,-... + dette "forpulte" gebyret de har.


denne praksisen med frakt inklusive i frigrensa er faen meg det mest nedsnødde de kunne funnet på.

hadde vært bedre med moms fra første krone og fjerna hele fortollingsgebyret

det er min mening iallefall. hatt noen runde med DHL og UPS. de gir faen. jeg har ingen mulighter til argumentere ovenfor de når jeg er ansvarlig som importør..gah
Uvaksinert 👍
Sitat av DSlhm Vis innlegg

firmaer som DHL og UPS stikker fingeren i været og "finner opp" en fraktpris dersom dette ikke er fylt ut. dette kan skape en del kjipe sitausjoner med prisen.


si at du betaler 300 for varen, og 150 i frakt. så står det at varens verdi er 450. uten at det står noe i fraktpris feltet. så kan de finne på å si at frakta minst er 300.. så da må du betale MVA for 750,-... + dette "forpulte" gebyret de har.
Vis hele sitatet...
Og nettopp derfor så sender jeg nå alltid en mail til kundeservice hos DHL før pakka ankommer med hva frakten koster (kopi av kvittering). Dette skaper mye mer jobb for dem men de kan ikke komme i etterkant og finne opp en fraktpris. Dette har fungert hver gang nå etter de nye reglene.
de skulle gjort det samme som posten. om det er tvil, så sender de et brev istedet for å putte finger'n i været å "finne" på en ublu pris. de bør vel og vite hvor mye de får for frakta. så burde ikke være vanskelig egentlig