Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 573
Så nå før i dag så formaterte jeg pcen ifra Linux Mint tilbake til Windows 7.
Men etter det så har harddiskene min blitt rett og slett hærpa.

Det jeg har i pcen min:
60GB SSD
500GB HDD
3TB HDD

Sånn som windows ser det nå:
48 GB C: disk
2,72 TB D: disk (denne virker som er normal)
3,88 GB E: disk
7,86 GB F: disk

Inkudeler et bilde selv om det kan være litt utydelig : http://imgur.com/4NpCPGA

Så nå er da den 500GB HDDen min borte og SSDen min har miket i størrelse (den var sånn 58GB før inne i windows)
Har nå ikke peiling på hva jeg kan gjøre for og fikse dette.

Er takknemlig for alle forslag jeg får

PS: alt dette er skrevet fra min skole pc fordi jeg ikke har installert noe drivere på pcen enda fordi jeg formaterte den ista
Sikkerhetsklarert
Kjør diskbehandling og post bilde derfra. Hva Min Datamaskin viser er bare partisjoneringen.

Regner med at diskene er ok.
Trådstarter
34 0
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Kjør diskbehandling og post bilde derfra. Hva Min Datamaskin viser er bare partisjoneringen.

Regner med at diskene er ok.
Vis hele sitatet...
Så hvidt jeg vet så er alle diskene OK, sitter på gulvet her nå med pcen åpnet opp foran meg for og skjekke om alle diskene er som det skal. og ifra det jeg vet så er ingenting galt med dem. Skal prøve og sette dem inn i en annen sata port på hovedkortet. Skal poste et bilde ifra diskbehandling nå straks
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Kjør diskbehandling og post bilde derfra. Hva Min Datamaskin viser er bare partisjoneringen.

Regner med at diskene er ok.
Vis hele sitatet...
Eller kansje enda bedre, start opp linuxen igjen på en live cd og sjekk opp med gparted. Da kan du repartisjonere og resize i samme operasjon.

I windows utforsker får du ikke opp swap og ext partisjonene dine som du gjerne hadde til linux. (Dem viser i diskmanager, høyreklikk på datamaskin/computer -> manage/behandle -> veld disk managagement /diskbehandling)
Windows er som regel dårlig på å fjerne tidligere partisjoner.
Skrubb harddiskene rene og tilbake til fabrikkny.
Legg inn på nytt.