Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 16442
Har tenkt litt på å få meg litt støtte for bla Spotify i bilen, og har kommet fram til at det er uaktuelt å bytte anlegget i bilen da det er en relativt ny bil.
Jeg er ikke den personen som er FAN av å bytte fra den orginale spilleren ( som går i stil med resten av bilen) til en fjortiss spiller som ligner på ett juletre.

Fant ut at FM-Sender kan være tingen her. Enten om det er en å koble rett i sigarett tennere, eller en som lades vi denne. Begge er mulig.

Telefonen er ikke en apple, så å ha en minijack vil være best.
Jeg har sett på noen, men virker som at de har dårlig støtte for apps.

Har noen ett godt tips å komme med ?
Prisen er ikke så altfor farlig, men trur ikke det er vits å gi så veldig mye mer enn 700-800,-



Kom forøvrig inn på den her via noen linker: http://www.multicom.no/TuneCast-6FM-...t-p/c/p2746003

Vet ikke om det hadde vært brukanes ?
Min erfaring med fm sendere er det beste alternativet hos Clas ohlson. Det var skuff. Dårlig signal og mye støy.
Jeg og fatter va på Clas Ohlson og kom over en liten, rød FM-sender. Kostet vel rundt 40 spenn, og funker helt fint her vi bor! Har brukt den både i bilen og i grillhytta
Har prøvd dette selv og det fungerer ikke særlig bra. Mye støy og skurring - ikke så kult å høre på høy musikk med den.
Det spørs vel mye hvor og hvordan du bruker den. Jeg bor for eksempel på et veldig lite tettsted med lite forstyrrelser. I tillegg er det lurt og ikke ha full guff på mediet du spiller av fra. Ikke for lavt volum, og ikke for høyt. På min S2 har jeg funnet ut at rett over halvt volum på telefonen gir best lyd.

EDIT: kan legge til at for lavt volum tar bort de dypeste frekvensene, mens høyt volum har en tendens til å "vrenge" frekvensene og danne mye støy og skurring
Sist endret av McLovin; 19. januar 2012 kl. 10:52.
Jeg kjøpte denne. Dog bruker jeg den bare i pcen hjemme, slik at jeg kan høre på hvilken musikk jeg vil i dusjen. Men den virker helt greit...
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
@KRS93: Vel og fint det, men ville helst slipt å bygge selv

Sitat av reklame Vis innlegg
Min erfaring med fm sendere er det beste alternativet hos Clas ohlson. Det var skuff. Dårlig signal og mye støy.
Vis hele sitatet...
pluss

Sitat av McLovin Vis innlegg
Jeg og fatter va på Clas Ohlson og kom over en liten, rød FM-sender. Kostet vel rundt 40 spenn, og funker helt fint her vi bor! Har brukt den både i bilen og i grillhytta
Vis hele sitatet...
Er lik ?
Blei litt skeptisk til den da
Men hvordan er den med kvalitet og lading, samt tilkobling til tlf ?

-------------------------------------------------------------------------------

McLovin: Den vil jo bli brukt i bilen, og da via spotify.
Funker den du har til det ?
Og har du en evt link ?

Waffaz: Jeg vet ikke helt hvordan den hadde vært å brukt i bilen ? Det er jo da også nødvendig med en lader + støtte for spotify.
Sist endret av Ruudi; 19. januar 2012 kl. 11:42.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
McLovin: Den vil jo bli brukt i bilen, og da via spotify.
Funker den du har til det ?
Og har du en evt link ?
Vis hele sitatet...
Det er den her, men er rimelig sikker vi ikke betalte mer enn en 50-lapp. 250 spenn er jo helt surrealistisk.

Selve kvaliteten er jo veldig Clas Ohlson, men selv får jeg veldig OK lyd fra den. Det er ikke helt som et vanlig radio-signal, men heller ikke langt ifra. Så lenge du ikke har full guff ut-signal.
Har fungert bra til mitt bruk, i alle fall.

EDIT: det følger med lader og en liten AUX-kabel.
Sist endret av McLovin; 19. januar 2012 kl. 14:39.
Sitat av Ruudi Vis innlegg

Waffaz: Jeg vet ikke helt hvordan den hadde vært å brukt i bilen ? Det er jo da også nødvendig med en lader + støtte for spotify.
Vis hele sitatet...
Sånn bil-adapter følger med. Spotify kjører man fra mobilen!
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Kjøp deg Nokia N8, den har innebygd fm-sender og spotify.

Fm sender burde nesten være standard i mobiler nå tildags, er i hvertfall utrolig kjekt. Jeg kjører mye over fjell og steder der det kun er lokal radio (av den typen "Jostein Kroksleiven fikk i dag kattunger") og da er det utrolig kjekt å kunne spille rett fra spotify.
https://www.deal.no/deal/default.asp...tID=SR0101V8AA

Sjekk videoen! Dette er den råeste fm-senderen du får
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
@McLovin: skal ta en titt på den jeg. I værste fall turer jeg opp igjen med den.

@Waffaz: Korrekt, men har hørt at det er ikke alle som støtter spotify. Dette er vel når minijack ikke anvendas kan jeg tenke meg..

@r0bin: Ja, syns selv det er utrolig rart at det ikke er det på min. Jeg har en HTC Desire som er snart 1 år tenker jeg. Burde da finnes noe ? Leita forresten kjapt igjennom Market, men hadde dog liten tid + dårlig nett så skal ikke si nei om jeg overså noe


Jaggu ikke lett. Vil ihvertfall ha nokså god kvalitet. Er litt lei av å brenne ut CDer i hytt og pine.
Sist endret av Ruudi; 19. januar 2012 kl. 16:18.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Fikk da karra meg til å kjøpe en slik [La meg kalle det:] drit fra clas ohlson ! Etter mye om og men fikk jeg vel 2 døde hjerneceller til å gå med på dette og testa det i bilen.

For å si det sånn; Jeg turer oppover AWS for å kreve de 249,- tilbake. Trur fader meg jeg får inn bedre signaler på radio Tønsberg i en eller annen troll grotte i Bodø, enn den klarte å prestere på de 30CM.
Sist endret av Ruudi; 24. januar 2012 kl. 17:07.
Hvorfor ikke kjøpe deg en orginal aux inngang til stereoen? Hvilken bil/stereo har du?
Jeg har koblet opp slike bokser i nyere mercedes, audi og volvo uten problemer.. Og lyden blir kanonbra.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hvorfor ikke kjøpe deg en orginal aux inngang til stereoen? Hvilken bil/stereo har du?
Jeg har koblet opp slike bokser i nyere mercedes, audi og volvo uten problemer.. Og lyden blir kanonbra.
Vis hele sitatet...
Interessant!
Nå har det seg slik at jeg kjører en BMW E46. Også da orginal spiller. Jeg er den som ikke er fan av å sette inn en tredjeparts spiller som ser ut som ett juletre med en stygg ramme rundt.

Har faktisk vært innom tanken men har ikke helt finni fram til hvordan jeg skal gjøre det. Om du har noen tips setter jeg stor pris på det !

Ser slik ut forfra:
http://www.clubanuncios.com/files/204619.jpg

Og bak:
http://i603.photobucket.com/albums/tt118/yosmug_photo/DSC01649.jpg
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Interessant!
Nå har det seg slik at jeg kjører en BMW E46. Også da orginal spiller. Jeg er den som ikke er fan av å sette inn en tredjeparts spiller som ser ut som ett juletre med en stygg ramme rundt.

Har faktisk vært innom tanken men har ikke helt finni fram til hvordan jeg skal gjøre det. Om du har noen tips setter jeg stor pris på det !
Vis hele sitatet...
Har du cdveksler??


Edit: Du kan bruke DICE eller Grom Audio adapter, men da må du bruke utgangen til cdveksleren. Finnes til ipod/iphone/usb/aux..
Sist endret av TurboOlsen; 24. januar 2012 kl. 17:27.
Enig med at den kube-greia er bull. Kjøpte en når den kostet 50 kr-ish. Var bare skurr og faenskap..
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Har du cdveksler??
Vis hele sitatet...
Korrekt. Heldigvis ! Denne var på god vei å bli rivd ut, men lot være Dog er ikke den koblet til selve spilleren, men til anlegget er den.

Leste forøvrig dette på bimmers:
Etter litt research på internett, så har jeg forstått det slik at aux-input er mulig fra og med business modell 09/2002 ->, så der hadde jeg litt flaks, da jeg ikke var klar over det før jeg kjøpte den brukte business spilleren.

Min er 1999
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
http://www.diymobileaudio.com/forum/...d-nav-dsp.html

Gjort selv på en annen type stock cd spiller.
Før så var det slik at BMW e46 måtte ha cdveksler utgaven for å kunne fikse AUX. Dette stemmer ikke lengre. I dag kan du ta hvilken som helst orginal bmw e46 spiller å få aux kabel. En kompis har akkurat gjort dette

Kan spørre han hvordan han gjorde det. Et lite tips om du ikke er så veldig løsningsorientert, så kjøper du en aux "inngang" og monterer en lur plass i bilen. Kompien min felte den ned i et lite "beger" som ligger mellom armlenet og håndbrekket. Der kan du så koble til og fra auxkabelen når du bruker den / ikke bruker den. Sånn at du slipper en permanent kabel i bilen.

EDIT: Når jeg sier aux-inngang, så mener jeg AUX "hun-kjønn", som du kan stappe den ordinære aux kabelen din i, fra mobil telefonen.
Sist endret av KarlsenK; 24. januar 2012 kl. 18:12.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ser du på svaret mitt en post før deg, så ligger det en link til hvordan dette gjøres, AUX valget blir aktivert på spilleren med X antall ohm over visse pins på spilleren, etter dette er det bare å lodde på en AUX kabel.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Ser du på svaret mitt en post før deg, så ligger det en link til hvordan dette gjøres, AUX valget blir aktivert på spilleren med X antall ohm over visse pins på spilleren, etter dette er det bare å lodde på en AUX kabel.
Vis hele sitatet...
Ah, så ikke innlegget ditt

Vil også legge til at det helt sikkert finnes en mer logisk plass å plassere det enn det jeg nevnte tidligere.. Synes det var litt knotete å ha en kabel liggende der.
Mulig det ble gjort fordi det var veldig enkelt å komme til der.
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Har du cdveksler??


Edit: Du kan bruke DICE eller Grom Audio adapter, men da må du bruke utgangen til cdveksleren. Finnes til ipod/iphone/usb/aux..
Vis hele sitatet...
Jeg fant denne: http://www.amazon.com/GROM-Audio-BMW...sim_sbs_misc_1

Slik du tenker på? Jeg kan ikke si jeg henger helt med på hvordan jeg skal koble denne. Er det i selve spilleren eller baki CD veksleren?

Sitat av krJo Vis innlegg
Enig med at den kube-greia er bull. Kjøpte en når den kostet 50 kr-ish. Var bare skurr og faenskap..
Vis hele sitatet...
Vakke akkurat noe å skryte av nei

Sitat av Fleff Vis innlegg
http://www.diymobileaudio.com/forum/...d-nav-dsp.html

Gjort selv på en annen type stock cd spiller.
Vis hele sitatet...
Absolutt noe å vurdere om denne GROM viser seg å ikke fungere. Tester det enkleste først (A) Takk for tipset ihvertfall !

Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Ah, så ikke innlegget ditt

Vil også legge til at det helt sikkert finnes en mer logisk plass å plassere det enn det jeg nevnte tidligere.. Synes det var litt knotete å ha en kabel liggende der.
Mulig det ble gjort fordi det var veldig enkelt å komme til der.
Vis hele sitatet...
Nja, jeg er vel egentlig litt for å få den ut ved enten CD spilleren \ brille "etuiet" eller under armlenet. Men dette kommer jo helt ann på hvordan jeg skal koble det \ hvor.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Jeg fant denne: http://www.amazon.com/GROM-Audio-BMW...sim_sbs_misc_1

Slik du tenker på? Jeg kan ikke si jeg henger helt med på hvordan jeg skal koble denne. Er det i selve spilleren eller baki CD veksleren?



Vakke akkurat noe å skryte av nei



Absolutt noe å vurdere om denne GROM viser seg å ikke fungere. Tester det enkleste først (A) Takk for tipset ihvertfall !



Nja, jeg er vel egentlig litt for å få den ut ved enten CD spilleren \ brille "etuiet" eller under armlenet. Men dette kommer jo helt ann på hvordan jeg skal koble det \ hvor.
Vis hele sitatet...
Alt dette er fult mulig Men vil anbefale og ikke trekke en hel aux kabel ut. Heller lage en "inngang" fastmontert, som du så kan putte aux kabelen din i når du bruker den, for så kunne plugge den ut når du ikke bruker den.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Har tenkt litt på å få meg litt støtte for bla Spotify i bilen, og har kommet fram til at det er uaktuelt å bytte anlegget i bilen da det er en relativt ny bil.
Jeg er ikke den personen som er FAN av å bytte fra den orginale spilleren ( som går i stil med resten av bilen) til en fjortiss spiller som ligner på ett juletre.

Fant ut at FM-Sender kan være tingen her. Enten om det er en å koble rett i sigarett tennere, eller en som lades vi denne. Begge er mulig.

Telefonen er ikke en apple, så å ha en minijack vil være best.
Jeg har sett på noen, men virker som at de har dårlig støtte for apps.

Har noen ett godt tips å komme med ?
Prisen er ikke så altfor farlig, men trur ikke det er vits å gi så veldig mye mer enn 700-800,-



Kom forøvrig inn på den her via noen linker: http://www.multicom.no/TuneCast-6FM-...t-p/c/p2746003

Vet ikke om det hadde vært brukanes ?
Vis hele sitatet...
Dette innlegge kunne du skrevet på 2 linjer:

Ute etter FM-sender som kan brukes på mobil, mp3spiller osv via minijack. Ikke apple. Er denne bra http://www.multicom.no/TuneCast-6FM-...t-p/c/p2746003 eller kan dere anbefale annen sender? Maxpris 800
Sist endret av Pledrik; 25. januar 2012 kl. 19:01.
Hei.

Den grom boksen vil gjøre jobben. Du kobler den ene pluggen til cd-vekslerutgangen bakpå spilleren, og kjører på
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil bare legge til at denne var av ytterst dårlig kvalitet, og jeg beklager at jeg anbefalte den. Hadde hatt den i en måned når jeg skrev dette innlegget, og ca èn måned senere, sluknet hele displayet..