Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 750641
det kommer heilt ann på kva cannabis type det er du røyker. og det er veldig invidiuelt. det kommer også ann på kor mykje du har røyket i det sisste. selv får eg som regel aldri røde øyne eller store pupiller. men kom over hasj som var skikklig god for ikkje så lenge siden. både eg og alle kompisene mine blei knall røde i øynene. mykje latter og morro i 2 timer hehe. beste tiden eg har hatt på cannabis.

skal også merkes at eg hadde hatt ein pause på 2 månder.
Sist endret av itZsaiN; 19. november 2007 kl. 23:42.
Nå er det sånn at ei veinnen av meg skal til amster
Tenkte å sende med hu litt penger så hu evt kunne sende forskjellige sorter tilbake i posten.
Det er jo en stor risk for at dette blir stoppa i tollen.

Men hvordan kan det sendes så jeg evt kan nekte på at det er mitt?
Eller skal det bare sendes som vanelig pakke så nekter jeg hvis det blir stoppet?
Sitat av Sigurd4u
Nå er det sånn at ei veinnen av meg skal til amster
Tenkte å sende med hu litt penger så hu evt kunne sende forskjellige sorter tilbake i posten.
Det er jo en stor risk for at dette blir stoppa i tollen.

Men hvordan kan det sendes så jeg evt kan nekte på at det er mitt?
Eller skal det bare sendes som vanelig pakke så nekter jeg hvis det blir stoppet?
Vis hele sitatet...
Jeg vet om flere som har hatt hasjen sin i lomma på fly fra amsterdam til oslo. Ingen problem
Den skal sendes i posten.
Sigurd4u: Bare å sende som vanlig pakke. Tolla/snuten/whatever kan ikke bevise noe som helst.
Noen som kan si meg akkurat hvor avhengighetsskapende hasj er?
Har røyka hasj og marihuana et par ganger, dog ikke de siste 6 månedene..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hawn: Slikt er veldig individuellt, noen er mer disponerte for å bli stoffmisbrukere/gamblere/adrenalinjunkies.

Jeg har røyket i over 7 år av og på, og selv om det til tider er litt kjipt å ta pauser, er det ikke noen umulig oppgave. I verste fall ender jeg opp med en natts dårlig søvn.

Jeg mener det hele bunner i viljestyrke.
Sitat av Sigurd4u
Nå er det sånn at ei veinnen av meg skal til amster
Tenkte å sende med hu litt penger så hu evt kunne sende forskjellige sorter tilbake i posten.
Det er jo en stor risk for at dette blir stoppa i tollen.

Men hvordan kan det sendes så jeg evt kan nekte på at det er mitt?
Eller skal det bare sendes som vanelig pakke så nekter jeg hvis det blir stoppet?
Vis hele sitatet...
Er interessert i dette selv. Er det noen som helst risiko annet enn at pakken kan bli konfiskert av å gjøre dette, hvis du nekter plent på at det er ditt?
har selv bestilt endel pot fra canada som ble stoppet engang, hadde skjult kjøpet via mangen paypal o.l kontoer og la frem teorien om at noen andre kanskje brukte min postkasse og sjekket den hver morning, nektet plent på at jeg hadde bestilt det og slapp unna. Hun bør bruke hansker når hun pakker det, og for all del ikke la det være noen bevis på sms,pc o.l om at dere har blitt enige om det så går det nok bra..
Sist endret av et eller annet; 2. desember 2007 kl. 02:11.
Akkurat hvor mye det er aner jeg ikke, men at du har blitt lurt er det ihvertfal ingen tvil om..
det der ser ut til å vere rundt 1.5-2g. du har blitt grundig lurt visst du betalte 1000 spenn for den der.

edit: 250 innlegg
Sist endret av itZsaiN; 4. desember 2007 kl. 21:18.
Sitat av Impetus
Hei, fikk en kamerat til å kjøpe en 10'r for meg. Men jeg syntes klumpen var litt liten, sendte bilde til en knarker på msn og han trodde det var 1-1.5 gram. Hva tror dere?

http://bildr.no/thumb/127951.jpeg
Vis hele sitatet...
Hjelpe meg, er dumle-papiret lagt ved som en sammenligning? Syns ikke klumpen virker større enn hva innholdet i dumle-papiret skulle vært, så er det 10 g så må jeg seriøs anskaffe meg sterke linser eller ultra-sterke briller.

NB. Syns jeg leste et sted i tråden om spørsmål vedrørende % THC i hasj, er det ikke 25% standard? Minns det var 1 - 15% i pot, ca. 25% i hasj og opp til 50% i hasjolje. Men det kan ha vært hukommelsen min som blander sammen litteratur.

Ok da, litt større en innholdet i dumle-papiret, men du skjønner hva jeg mener..

Tja, en rask googling kom jeg fram til dette på en anti-cannabis side. Men sånn diplomatisk og gjennomsnittlig standard tror jeg thc-innhold i hasj er 25%

Ihvertfall 1% til 8% thc-innhold i hasj er for lite, ikke engang fetthasj (soap) ville gitt så liten thc-prosent tror jeg. Sjekk ut hvor mange planter som skal til for å lage en 100 - 200 grams plate og ta fram kalkulatoren..

http://www.fmr.no/marihuana-med-20-thc.271175-9809.html
Sist endret av paranoy; 4. desember 2007 kl. 22:41.
Forespørsel om synstest er herved sendt - men kjøkkenvekt? Mye veier en sigarett på kjøkkenvekta di?
Viss kjøkkenvekta viser riktig vekt skal en sigg veie 1g på vekta..
men det er ihvertfall ikkeno tvil om at du blir høy på den klumpen der ;P haha
en sigarett(marlboro) veier alltid 0.9g på alle vektene jeg har hatt hvis vekta er rett kalibrert. Triton t2 er en prisgunstig vekt. Dette var kanskje litt OT men er aldri dumt å ha en god vekt=)
En kjøkkenvekt kan vise opptil 5g feil hvis vekten på objektet skulle være mindre enn kjøkkenvektas formål (viser kjøkkenvekta opptil 1 kg skal du ikke se bort fra feilmarginen, digitalvekt for kjøkkenet)

Derfor lurte jeg på hvor mye sigg veide på den, viser vekta 0g på sigarett, har den vekta en slik feilmargin, og klumpen veide da i realiteten 3,5g
Sist endret av paranoy; 9. desember 2007 kl. 18:08.
lite spm...
røykte for andre gang i går... første gang jeg merket det...
hadde drukket ganske mye sprit først... gikk to min så bare datt jeg ned i sofaen, ble helt lammet. hørte alt som foregikk rundt meg, men jeg klarte ikke å bevege noenting i flere timer, ikke engang åpne munn eller øyne. følte meg likevel i godt humør...
var dette pga spriten? hvordan unngår jeg eventuelt at det skjer flere ganger?
ja dette var pga spriten.
Bare la vær å drikke sprit før du fyrer

-----------------------------------------------------------------

Sitat av paranoy
Tja, en rask googling kom jeg fram til dette på en anti-cannabis side. Men sånn diplomatisk og gjennomsnittlig standard tror jeg thc-innhold i hasj er 25%

Ihvertfall 1% til 8% thc-innhold i hasj er for lite, ikke engang fetthasj (soap) ville gitt så liten thc-prosent tror jeg. Sjekk ut hvor mange planter som skal til for å lage en 100 - 200 grams plate og ta fram kalkulatoren.
Vis hele sitatet...
Norsk gate hasj har en thc % på rundt 3-8% og god hasj alt fra 10-20% (amsterdam, home made etc)

Normalt dyrket pot (dette mener jeg med ikke lagt kjempe insats i dyrking men kun for salg) noe som er mye solgt på gaten i norge. alt fra 10-20% etter type og hva man får taki

Og god pot kan være alt opp til 35% thc

Dette er ca og det er vell ikke no nøyaktig svar.

Husk det er ikke rein THC i plantene så å ha 35% thc i potten din er utrolig bra og du skal leite lenge etter å få det på gata i Norge.


EDIT: Det dumle bildet. Kan gjette på at det er rundt 1-1.5g kansje
Sist endret av Sigurd4u; 9. desember 2007 kl. 18:57.
takk for svar da vet jeg det hadde liksom forventet noe litt annerledes. hehe
Kanskje jævlig dumt spørsmål, men. Kan cannabisrøkelse røykes og få effekt? Regner egentlig med det er laget av andre deler av planten men skader jo ikke å spørre...
Innipunn: Nei, den vcannabisrøkelsen du får kjøpt, i hvert fall her til lands, inneholder lite eller ingen THC. Spør du meg, så tviler jeg strengt tatt på at den innholder cannabis i det hele tatt.

Røyken er tjukk og ekkel, og jeg vil fraråde deg på det sterkeste å forsøke å innhalere den.
Den var kjøpt i utlandet da... Den var organisk, så vi prøvde det faktisk. Ble faktisk bittebittelitt loka av den, men det kan være pga. oksygenmangel/placebo selv om jeg innstilte meg på at dette ikke kom til å funke (kanskje det jo var bitte bitte litt THC i). Ja, det er flaut og barnslig at man prøver ut slikt, spesielt siden jeg ikke er typen til å gjøre slikt på noen vis, men kall det et vitenskapelig eksperiment på lavt plan. Nå vet jeg jo at det ikke er noe særlig THC i dem selv om de kommer fra utlandet, pluss at man får god ånde av det. Kanskje man kunne laget røkelse i sigarettform for de med dårlig ånde?
Sist endret av random11633; 16. desember 2007 kl. 19:02.
Om du er misstenkt for å ha røyket hasj, og blir kalt inn til urinprøve. Og urinprøven viser at det er thc i kroppen din, kan du da si at du har vært i amsterdam og røyket på helt lovlig vis? Skal de da ha alibi osv?
Det kommer litt ann på hvem "de" er. Om det er politiet du snakker om så vil de i beste fall be deg om å framlegge en eller annen form for dokumentasjon på at du nettopp har vært i Nederland, men sansynligvis ville det ikke spillt noen rolle om du så hadde vært på månen.

Tester du først positivt så er det vanskelig å skulle snakke seg ut av det, ihvertfal uten denne dokumentasjonen..

Relevante tråder:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=80994
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78156
Sist endret av mentalmelt; 19. desember 2007 kl. 03:06.
Sitat av Sigurd4u
ja dette var pga spriten.
Bare la vær å drikke sprit før du fyrer

-----------------------------------------------------------------



Norsk gate hasj har en thc % på rundt 3-8% og god hasj alt fra 10-20% (amsterdam, home made etc)

Normalt dyrket pot (dette mener jeg med ikke lagt kjempe insats i dyrking men kun for salg) noe som er mye solgt på gaten i norge. alt fra 10-20% etter type og hva man får taki

Og god pot kan være alt opp til 35% thc

Dette er ca og det er vell ikke no nøyaktig svar.

Husk det er ikke rein THC i plantene så å ha 35% thc i potten din er utrolig bra og du skal leite lenge etter å få det på gata i Norge.


EDIT: Det dumle bildet. Kan gjette på at det er rundt 1-1.5g kansje
Vis hele sitatet...
Interessant - har du noen gode kilder på thc-innholdet på norsk gatehasj? Å ha 35% THC i potten den er eksepsjonelt bra, siden hasjolje ligger på rundt 50%..

EDIT:
Hasjen som er ute på det norske markedet er ofte opprinnelig fra hasj-produserende land, og der tar det litt mer enn en plante å lage hasjen. Litt mer enn to også.

På lik linje med flere av hjemmedyrkerne har jeg hørt at THC ligger genetisk i planten, så med mindre du er en kløpper i genmanipulering, så er 35% THC en drøm for de fleste i dyrkingen tror jeg. Ønsker kilder på dette også jeg da.
Sist endret av paranoy; 19. desember 2007 kl. 17:17.
Hmm jeg har vell ikke noe dokumentasjon på det jeg sier så ikke ta det for god fisk.
Men leste gjennom no politi raporter (eller lignende) tilbake som sa at det gjennomsnittlig lå på mellom 2-8% thc i norsk gate hasj.
Spurte selv her for ikke så alt for lenge siden om dette siden jeg lurte på det samme.
Så begynnte å lese litt rundt om på nettet osv men fant ikke så veldig mye om det, men litt.
Hasj består i hovedsak av trikomer, selv i såkalt fetthasj (hasj blandet med fett for å oppnå den svarte fargen, som forøvrig er tvers igjennom svart og inneholder null brun på innsiden av det svarte overlaget) eller tørrokk (såkalt kvernet hasj og blandet med alle ulumskheter som påstått overalt har jeg skjønt) er 2-8% thc veldig lite.

Et eksempel er at normal innhold av thc i potplanter er, skal vi si 2-15% thc, bare for å ta et prosentinnhold fra løse lufta. Så kan en ta i betraktning at marokkanerne bruker sikkert en skog for å lage den marokken som kommer inn til norge (hvor mange plater det blir, husker jeg ikke sånn i farta, men i forhold til vektantallet startet i planteform til ferdig preperat var det overraskende mange planter som bøter med livet for liten mengde ferdig hasj).

Norsk gatehasj har standard marokk som sitt numero uno hasj - jeg har ingen kilder på det, men tviler sterkt på at jeg tar så feil. Kværnes hasjen opp og tillegges 15 - 20% ulumskheter på en 150 - 200 plate, pakkes inn i cellofan og med hjelp av spribluss varmes platene for ny-press, ville fortsatt ihvertfall en kvart skog ligge igjen i tørrokk-platene (paranoy kan ikke regne, og har heller ikke tenkt å lære seg det - så vær overbærende). Standard gatemarokk ligger på rundt 20% thc hvis en skal tru alle mulige slags kilder på nett. Ta vekk en kvart av 20 og du står med 15, og da snakker vi om at du har tørrokk!

Det er nemlig ikke så enkelt at du bare kværner opp hasjen og pressern sammen igjen, nye plater må lages for å få til den der. Kværn opp 10 gram med marokk, tilsett mel og press sammen så ser du hva jeg mener. Skal du klare det bør du nok vurdere forhold hasj kontra ulumskheter, eller selg hasj som pulverform.
Det er mange som snakker om alt som blir tilsatt hasjen her i norge, men Kripos sier vel fortsatt at de aldri har beslaglagd hasj som er blandet ut med noe.
Aner ikke Slaktern, jeg har ingen forbindelser i Kripos. Jeg og stusser litt over alskens rykter om hasj-tilsetninger, men det faktum at det finns fetthasj og tørrokk i landet gjør at jeg aldri benekter at det finnes noen som kværner opp hasj og presser de sammen til nye plater i landet. Men tror nok at mesteparten av den industrien der foregår i utlandet, mer enn at det er så vanlig å benytte seg av slike metoder her til lands. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke har en viss anelse om hvordan det skal gjøres - men stort sett inneholder de anelsene et snev av hasj-olje i seg.

Uansett tror jeg fetthasj er mer tiltredende i dette landet siden et eggform ofte er produktet mer enn en presset plate som tørrokken - men dette er bare antagelser og rene spekulasjoner fra min side.
Intervju med Terje Kjeldsen, leder for Kjemisk Avsnitt ved Kripos

...

Det sies også at hasj blandes ut med plast, kamelmøkk og mango-olje. Stemmer dette?

Nei, nei, det har jeg aldri sett. Vi har imidlertid sett falske hasjprøver som ser veldig ekte ut, men da har de ikke inneholdt noe hasj.
Vis hele sitatet...
http://normal.no/txt/kripos.htm
What do you know, takk til hampus. Dermed kan en sikkert fastslå at denne hasj-utblandingen er mer et rykte enn fakta her til lands. Men ta en tur over til Storbrittania, så er ikke dette bare rykte lenger. Soap, eller fetthasj er et faktisk forhold som ble advart mot i henholdsvis Irland, Skottland og England. Kanskje Wales også. Men her til lands har jeg stusset veldig, også via den linken som du gav tidligere Slaktern, om hvor du skal dra for å kjøpe deg hasj i ulike storbyer i forskjellige land. Har selv kjøpt hasj på Akerselva, og ikke hatt problemet som beskrives der. Men så tror jeg jo heller ikke at all hasj som selges havner på Kripos bord i landet, så jeg fortsetter å stusse. Men fetthasj fra hasjolje, også av tidligere kalt Boblings kan jeg godt si at i enkelte deler av landet er ikke det bare en myte. Dette var den der oljen rant ned ved varm oppvarming og var påstått å være blant de sinnsyke olje-hasja som du kan få kjøpt i Nederland. Yeah, right!

EDIT:
Jeg vil bare legge til at cannabis- og hasj-røykere i landet er såpass intelligente at jeg tror neppe det er noe marked for å selge såkalte utblanda hasj til lands, og at det er såpass mange hjemmedyrkere som kunne gitt markedet et alternativ til eventuell tørrokk eller fett som skulle dukke opp er jeg sikker på - så jeg heller litt mot Kripos sin uttalelse, men lar fortsett tvil komme markedet til gode.

EDIT IGJEN:
Ta eksemplet mitt med å forsøke å kværne opp 10 gram med hasj og bland med mel. Det er en kjensgjerning at det ikke bare er å kværne opp hasj og blande det ut og presse de sammen igjen, det håper jeg folk innser og ikke foreksempel anskaffe seg 100 gram med god gatehasj og begynner å kværne opp i den tro at de kan blande ut med alt å dermed lage hasj-plater på nytt. Merk dere det jeg har prøvd å si: Til og med fetthasj og tørrokk må ha en viss thc-innhold i seg (mest sannsynligvis har dette no med trikomer å gjøre) for å kunne presses i de kjente hasj-platene som nevnt.
Sist endret av paranoy; 20. desember 2007 kl. 22:32.
Nå skal det sies at det intervjuet er over 10 år gammelt, og jeg vet personlig om folk som har drevet og blandet ut plater med hennapulver og hva værre er, så det er mye bøff her til lands også. Men Kripos-intervjuet betyr kanskje at det ikke skjer i stor skala..?
Jeg er enig med deg hampus, som jeg sa lar jeg tvilen gå markedet til gode. Nå skal det også sies at det fortsatt ikke bekreftes utblanding av hasj hos Kripos ennå, og til og med om myndighetene hadde visst, ville du ikke fått det bekreftet.

Utblanda hasj

Jeg vet også om metoder å blande ut hasj med hampus, derfor skrev jeg cellofan og spritbluss samt nypress av plater i mitt tidligere innlegg.

EDIT:
Enig at det ikke skjer i stor skala, men mye bøff er å ta i betraktelig. Mener fortsatt det ville vært en fornærmelse for intelligensen blant landets cannabis- og hasj-røykere, men nå er jeg litt for cannabis jeg da - så jeg ser på alle cannabis-røykere som svært intelligente.

Slakterns webguide
Slakterns webguide - Oslo, haha - sinnsyk bra lenke forresten, slaktern
the hashish sold along the river had been mostly re-alduterated soapbar (yes, it\'s true, they grind up the soapbar and add even more stuff) or worse - rubber or wood or something else altogether.
Vis hele sitatet...
Avgjør selv om dere skal tro på re-kuttinga av hasj solgt på akerselva per 2007/2008

hampus 10 år gamle lenke

EDIT IGJEN:
Jeg fant ikke noe kilde, men jeg kan komme med en påstand:
- I motsetning til nedover Europa, er det en standard-pris på hasj og cannabis her i Norge.
- Kutt er ikke bare utblanding med ulumskheter, det kan også bety juks med vekt
- Fetthasj er en soap som i sin form jukser med farge og vekt, det vil si at der du i ren tilstand ville måtte brukt kanskje dobbelt til tre ganger så mye for å oppnå soting, så kunne du adoptere bombay-metoden, men oppkoket med fett til å rulle sammen "hasjolje" til eggform gir knall tvers igjennom mørk hasj uten særlig karakteristisk lukt annet enn når du varmer den opp.
- Fordelene er at av brun eller lys hasj har man oppnådd soting uten behov av cellofan eller nypress, og vekta har økt betraktelig til tross for at hasj-og thc-innhold er nogenlunde likt.

Påstand, ofcourse - men mer tilnærmelig det norske markedet (og bygger gjerne litt på det faktum at mange sotinger rett og slett ikke gir særlig god rus lenger)
Sist endret av paranoy; 20. desember 2007 kl. 23:13.
Hehe, artig den guiden med forskjellige byer. Men stykket til han fjortisen som hadde blitt bøffa i Oslo burde kanskje byttes ut.. Har noen her opplevd å kjøpe trekvister eller gummi som hasj i Oslo? Rimelig sjeldent, tror jeg. Ikke en eneste gang har jeg f eks kjøpt bøffe-hasj i Oslo.
Jeg hadde den siste tiden lite kontakter i Oslo, noe som tvang meg til å kjøpe langs akerselva i nødens stund, og jeg kan bekrefte at det blir solgt andre ting som hasj der. Mest populært er det å selge bark tror jeg, hvertfall har jeg blitt forsøkt lurt med dette noen ganger (har også blitt lurt to ganger, men det sier vi ingenting om).
Okay, hva slags folk var de bøffera? Utlendinger seff, men var de sånne tiggersigøynere e l? Jeg mener, hvor "mye" penger går det an å tjene på å selge noen beiser med bøff? En skulle tro man snakker om skikkelig stakkarslige, fattige og desperate mennesker da? Og kanskje mennesker uten kontakter i noe stoff-miljø kanskje.. Det høres helt utrolig ut at noen vil risikere å bli slått forderva for et par hundrelappers fortjeneste, så det må være noen rare/spesielle mennesker vel...
har en kompiss som ble bøffa da han var i oslo.
kjøpte melkeskjokolade for 2500 spenn..
Oi, noen dyrere melkesjokolade har jeg ikke hørt før. Bøff og utblanda hasj ser jeg ikke på hundre prosent som samme, jeg vet at folk selger alt annet enn hasj som hasj. Dette er gjerne folk med et par 200 kilos karer i bakgrunnen som gjerne vil ha penga en eller annen stakkar dreit seg ut på en crack-oppskrift der han fikk svart tjære som resultat, vil jeg tro. Stakkarslige, helt sikkert - ikke no annet valg, helt sikkert.

EDIT:
Drøggs, jeg ble kjent med et par kvinnelige "tiggere" på Oslo S, en dags arbeid kunne gi de alt fra noen hundre kroner til flere tusen - og her var det snakk om ti-kroninger (20-kroninger kom noen år senere, så det kan godt tenkes det er blitt mer lukrativt). Ikke visste jeg at det å tigge småkroner kunne gi slike inntekter for disse, men jeg fikk selv oppleve ved å være sammen med de en dag og da fikk de inn 7000 kroner på underkant av 8 timer (en heldags arbeid). Dette var med bevegelse fram og tilbake til national-teateret (for å ikke bli bortvist p.g.a. tigging). Ikke verst. Jeg forsøkte litt selv, men foruten en veldig hyggelig og tvilsom type på vei fra Oslo S, så ble vel noen tiere og et par kronestykker mitt beste resultat.

Bare slik at det er nok mer penger å tjene på det enn du aner. Ellers ville de nok ikke gjort slikt gang på gang, år ut - år inn.
Sist endret av paranoy; 21. desember 2007 kl. 21:55.
Huff, han burde hatt med seg noen til Oslo som vet hva hasj er og hvordan det ser ut og lukter og sånn. Men det sørger han vel for neste gang, kan man tenke seg..? Hehe, men det hørtes nesten ut som en spøk omtrent..men sure penger for han hvis det ikke er en spøk..
Paranoy: Ja, norske ærlige tiggere kan vel dra inn litt penger sikkert, men jeg sa jo sigøyner-tiggere, de rumenske som bare samler inn til bakmenn og som gjerne feiker div handikapp og sånt. De er jo så upopulære i Oslo at de bare får småpenger og kunne vel tjent mer på å selge noen hundrekronersbeiser med skosåle, tenkte jeg.
Yes, da fortsetter vi å diskutere cannabis.
drøgs, han vet hvordan hasj ser ut og alt det dær. men han fikk det jo pakket inn i sølvpapir. det var MAD funny når han kom opp i leiligheta og sku begynne å mekke. han åpnet å så på det, så bare satt han med det triste uttrykke i fjese bare... det er jo skjokolade, det er skjokolade for 2500 kroner. vi satt med mega lættis -smak på den da!
han smakte på den og svarte -det er melkeskjokolade. haha jeg glemmer det aldri.

dette skulle vel vert på diskusjon om hasj og farge men jeg spør bare her.
hvorfor er det sån at sorting/svarting altig er sinsykt bra ? har vert bortig gullstemplet sorting (var ikke noe stempel på det men det var det jeg ble fortalt) og sort afganistan eller va de kaller det. det var kraftige saker må jeg si!
Mye sort i Norge som er bøff fra pakistan, blandet med geitefett!! Den funker nesten
like bra som den afghanske da, men smaker høy...
Sikker på det? Det er nok kanskje ikke så veldig vanlig i hvert fall. Det var en eller annen her på forumet som linka til et Gate-Avisa-intervju med en politisjef som sa at utblanda hasj var utrolig sjelden i Norge, Andre stoffer utblanda i Norge var visst også veldig sjelden, og det stemmer godt med min over tyve-årige erfaring også. Noen enkeltpersoner kan jo seff få ideer om å blande ut noe for å tjene/spare litt penger, men noen vanlig eller fast praksis blant dealere er det absolutt ikke. Norge er ganske OK sånn. (Men nå sa jo du at det var bøffa ut i Pakistan, det kan seff hende. Jeg glemte meg litt...)
Sist endret av Drøggs; 22. desember 2007 kl. 17:26.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Drøggs: Den artikkelen er veldig gammel. Det er blitt vanligere med dritt nå.
Tror ikke det er så uvanlig at det blandes ut med geitefett i de landa der, har hørt rykter om slikt på gata i årevis. De følger tradisjonell måte å lage afghan på, ruller harpiksen inni hendene, til de får en liten kule, og fortsetter å tilføye harpiks og rulle til de får en egg-form, deretter putter de det i en presse med trukket avispapir og presser "plate" eller "pølse/stick" til sånn ca. 250g størrelse. Denne måten får "forurensingen" i hasjen mulighet til å stivne med "oljen" sånn jeg er blitt fortalt.

All annen størrelse på plata har jeg hørt resulterer i at "safta" bare presses ut av "platen/såpestykket" og dermed blir de beinharde og lite effektive å røyke. Men det sies jo så mye rart på gata, da - geitefett eller ikke, dette var ihvertfall bakgrunnen for gatenavnet fett, eller fetthasj.

EDIT:
Såpeformen kommer p.g.a. eggformen som presses på mer "standard" måte og ikke slik hasj normalt presses. Senere har visstnok nypress med cellofan og spritbluss (kanskje vanlig oven med under- og over-varme, svak varme, huttetu, ser for meg at cellofan vil "smelte" inn i hasjen - men, men..
Sist endret av paranoy; 22. desember 2007 kl. 17:34.
Med tanke på at det kreves 100kilo tørka MJ for å lage en kilo superb kordi. Sier det seg selv at fleste parten av bøndene som eier MJ- felt ikke gidder å bruke den tiden det tar å lage superb kordi. Nøyer seg ofte 35 kilo MJ for å lage en kilo kordi til eksport. Må ofte div, tilsettnings stoffer til for å i det hele tatt kunne presse sammen dritt-kordien..
kordi meg her og kordi meg der. Les dette du:

Håndsamlet hasj.

Den enkleste måten å lage hasj på, er å gni blomstertoppene mellom hendene. Mange trikomer vil løsne og klebe seg til hendene. Ettersom dagen går vil man få et tykt, seigt belegg av harpiks som til slutt kan skrapes av. Hasj! Metoden er enkel, men svært arbeidskrevende. En dags arbeid gir bare noen få gram, og så venter arbeidet med knaingen.For å få ut fuktighet og luft slik at hasjen ikke ble ødelagt av mugg og annen fortredelighet etter kort tid, ble den knadd om og om igjen til den fikk en homogen og tett struktur. I Afghanistan er det tradisjon for at denne knaingen gjøres av spesialister, sterke karer med svære never som har tålmodighet og sans for skikkelig arbeid. Men både her og i andre land kunne man bruke kanskje litt mer effektive metoder i alle fall til større partier, for eksempel å banke hasjen med kølle.
Vis hele sitatet...
Tilsett litt fett der, så får du en tvers igjennom svart kordi-mordi, som normalt sett, for de som gjør slikt, får en saftig egg-form, full av "olje". Når så presses, så pakkes sidene inn og dermed får du avrundet kordi-mordi hjørner, dette kalles for soap i utlandet, og kan benyttes med annet enn soting også. Eksempelvis uten pressing, men kun oppkok, har vi det som xtapol kalte for bombay-oppkoket. Hvorfor det ble kalt det, beats me - let det opp du og den kordien din.

Denne kordien din er vel ikke tilfeldigvis trikomer?

Sikting - hasj for markedet.

Den håndgnidde hasjen ga tilstrekkelig volum til eget bruk eller til familie og venner. Med rikelig og billig arbeidskraft kunne det også produseres noe til det åpne markedet eller til eksport, og uansett til svært velstående kunder. Den nepalske "kongelige" kvaliteten - opprinnelig reservert for kongefamilien og viktige seremonier - ble i sin tid regnet som verdens kanskje beste hasj. Til man oppdaget at turister og smuglere var villige til å kjøpe opp også alt som bare lignet.
Vis hele sitatet...
Og alt som ligner på sort nepal, kan for eksempel geitefett benyttes. Eneste forskjell her er at når du bryter sort nepal i to, så har du et brunt lag med kordi-mordi, som jeg kaller for hasj fordi jeg kun har lært dette på gata, og fagspråk a la kordi er ikke brukt der jeg kommer fra, innenfor det sorte topplaget, mens fetthasj er tvers igjennom sort. Ment for å snyte deg på vekta uten å fjerne for mye rus-effekt.

Bombay-oppkok som vi her kaller slikt oppkok, er noe annet, og inneholder noe som utenfor kordi-språket kalles hasjolje - jeg skal ikke gå inn på hvordan dette gjøres, men tror du skal forsøke å sette deg inn i dette med hasj-laging før du konstant kordi-serer alle typer.

EDIT:
Ville bare påpeke at du RESpekt, ikke må legge skylda for dritten på bøndene. Legg det på andre kyniske bakmenn istedet

HER KAN DU SE EN AV GRUNNENE TIL AT FOLK BESKYLDER DIV HASJ FOR BØFF

Prinsippet er at man høster plantene når de er rike på trikomer, men før høstuvær kan sette avlingen i fare. Så må plantene tørkes under tak. Noen ganger blir hampen tørket i sollys, og dette fører til umiddelbar nedbrytning av THC'en i trikomene og gir tilsvarende dårligere sluttprodukt. THC er helt klar i fargen, og nedbrytningen sees på at trikomene gråner. Da etterspørselen i sin tid brått økte i Afghanistan oppsto mangel på bygninger til tørking, og det ble vane å tørke mye av plantene på takene, noe som førte til dårligere kvalitet. I Nord-Afrika ble plantene tradisjonelt helst tørket i plankeskur med tett tak men god avstand mellom bordene i veggene, slik at plantene skånes for direkte sollys men får god lufting. Dette er en svært mye bedre løsning. Nå er imidlertid kvaliteten på plantene for eksempel i Marokko allerede i utgangspunktet temmelig lav, så man er nesten nødt til å passe på så de ikke blir helt ubrukelige. De siste par tiårene har man også her gått over til soltørking.
Vis hele sitatet...
Som diskutert utallige ganger før i andre lignende tråder, så skjer en nedbryting av THC under hasj-lagingsprosessen fra a-å. I bunn og grunn er jeg enig med mentalmelt, at selve utførelsen av hasj-prosessen skal gjøres på den måten at det ferdige preperatet (hasj) ikke så enkelt skal brytes ned fra THC til henholdsvis inaktive cannabinoider. Derfor utføres disse metodene etter tradisjonelle mønstre, siden coffee-shop ikke var så fremtredende under nomadene og berbernes storhetstider. Hasjen, som bl.a. sort nepal, skulle kunne oppbevares lenge, men det betyr absolutt ikke at hampus og LoveToGrow tar feil, THC brytes sikkert ned til sine inaktive cannabinoider etterhvert (hasjform). Den lange strekningen til Norge via smuglernes favoritt-ruter kan tyde på at dette stemmer, siden så mange i landet er så misfornøyd med kvaliteten. Selve transporten, lagringen og kanskje utførelsen i utgangspunktet kan ha en del skyld i det - samt i små tilfeller, såkalt forurensing. Vet ikke om jeg har glemt noe nå, men tror jeg har dekket det meste. Har jeg glemt noe, beklager jeg og håper noen kan korrigere meg eventuellt.
Sist endret av paranoy; 22. desember 2007 kl. 22:27.
RESpekt, øv deg på dette du - det er linken som hampus gav deg

Lenka over er en særdeles enkel metode å presse hasj på, virker det som. Ikke tilsett noe additives da, skal dette bli no bra. Men du kan jo øve deg, også kan du bevege deg stegvis til du får ideen om hvordan de i afghanistan gjør det.

KIF er vel marokkansk for hasj, tar jeg ikke feil (betyr vel egentlig urter, men-men)

EDIT:
Har du ikke papiret som ønsket i lenka, kan alternativt trukket avispapir være godt nok - vet ikke, spør hampus

NB!
Hvis det er sånn at det ofte må masse drittstoffer til for å presse sammen kordien din, så tviler jeg på om metoden som gitt i lenka fra hampus funker - men når avlingen din er ferdig kan du kanskje ta noen hann-planter å prøve?
Sist endret av paranoy; 22. desember 2007 kl. 23:07.