Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1198
Er det noen som veit om et brukanes programm for å opprette en ramdrive på maskina mi
Eh, Ramdrive? Hva skal du med det?
Opprinnelig postet av LurveLeif
Eh, Ramdrive? Hva skal du med det?
Vis hele sitatet...
Er det ikke kult å hive opp Windows på rammen da? Har hørt at det skal lastes skabbefort
Vel, først hadde det kanskje vært litt greit å vite hvilken windows versjon du kjører.

Husker jeg lekte litt med ramdrive for en god del år siden da jeg kjørte win95. Du må loade ramdrive.sys i config.sys med endel parametre som størrelse osv..

Tror det var noe slik som dette:
DEVICE=CWINDOWS\RAMDRIVE.SYS <størrelse i kb> /E

Menne, altså.. kommer ikke til å gå noe raskere å laste windows uansett.. før du starter windows må du jo kopiere det over til ram'en, husk at ram'en tømmes hver gang du restarter maskinen din.
Opprinnelig postet av guezzwho
Vel, først hadde det kanskje vært litt greit å vite hvilken windows versjon du kjører.

Husker jeg lekte litt med ramdrive for en god del år siden da jeg kjørte win95. Du må loade ramdrive.sys i config.sys med endel parametre som størrelse osv..

Tror det var noe slik som dette:
DEVICE=CWINDOWS\RAMDRIVE.SYS <størrelse i kb> /E

Menne, altså.. kommer ikke til å gå noe raskere å laste windows uansett.. før du starter windows må du jo kopiere det over til ram'en, husk at ram'en tømmes hver gang du restarter maskinen din.
Vis hele sitatet...
det problemet slipper man om man har flash minne.. det blir ikke viska ut når strømmen blir kobla ut
Opprinnelig postet av mongob0ffel


det problemet slipper man om man har flash minne.. det blir ikke viska ut når strømmen blir kobla ut
Vis hele sitatet...
Så man kan altså ha Windows på rammen og laste det skabbefort alikavell?

z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av rl1


Så man kan altså ha Windows på rammen og laste det skabbefort alikavell?

Vis hele sitatet...
Vil ikke tro at det går noe spesielt fortere av dette. Noe raskere kan det vel gå, men noe må vel ligge på harddisken, og deler må jo bli lagt til andre steder i minnet og det kommer jo en del an på CPU'en. Har egentlig ikke peiling på dette, men.....
Trenge du ikke jævlig mye ram til det her da? Du sparer jo heller ikke plass på c:, mister bare på ramen... Er dette verdt å slippe 10 sek venting?
Altså. Hvis mannen har tenkt å laste OS'et i RAM, så er dette ett prosjekt for glemmeboka. Hvis han har tenkt å bruke det til noe annet (og forhåpentligvis lurere) så er jeg meget spent på hva det gjelder.
EOF.
Så det er altså ikke mulig/liten vits?

Bare lurte på om det var mulig i teorien jeg