Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1071
hver gang jeg starter maskinen så starter scandisk og sier at det ble oppdaget en uriktig avslutning på en av diskene, men scandisk klarer aldri å reparere dette jeg har tatt overflatekontroll(eller hva det nå enn heter) den finner ikke noe feil. Jeg har formatert harddisken, slettet partisjonene osv, hvordan kan jeg

fikse dette problemet?
(det gjør egentlig ikke så mye men det er sinnsykt irriterende)
lenge siden jeg har drevet med windows nå, men kansje det hjelper og slette alle de filene du får på C disken når du bare skrur maskinen av. og kansje slett alle TEMP filer (Ctemp + Cwindows\temp) og alle scandisk.log'filene... kan være jeg tar feil. ELLER så har du antageligvis en ødelagt harddisk. prøv og kjør scandisk når windows er starta opp og defrag og alle de verktøyene.
Trådstarter
Opprinnelig postet av IcEMaStA
Jeg har formatert harddisken, slettet partisjonene osv,
Vis hele sitatet...
tror de forsvant med formateringen
Sist endret av Thror; 20. desember 2001 kl. 16:08.
Trådstarter
og jeg har defragmentert osv, men det hjelper ikke da jeg tenkte å installere win2k begynte det også å klage på det samme ... ARGH!!!!!!!!
Better than thou.
Du kan vel hvertfall disable at scandisk skal starte under oppstart. Er ikke helt sikker på hvordan though. Tror det ble tatt i en thread her for LENGE siden.. Prøv å søke litt i arkivene.
Trådstarter
maskinen min har også begynt å henge seg under oppstart... som den ikke har gjort før og jeg har prøvd å reinstalle windows... tror harddisken er ganske sliten....
lav-formater den



ps: henger den i oppstart ca. 5 minutter også er den helt fin igjen?
Trådstarter
den henger seg når den loader windows, jeg pleier å restarte så er alt helt fint.... det kanskje 25-30% sjanse for at den henger seg...
som Carlo her sier, disable scandisk når du booter. Dette kan du kjøre med å gå på start -> kjør og skriver inn "msconfig", så kommer opp et lite greit programm som du kan fikse og trikse litt med ting, skal være et sted der du kan velge at du ikke skal kjøre scandisk når du starter
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Om jeg ikke husker feil, ligger det under 'advanced' og heter 'disable scandisk after bad boot' eller no sånt.
På MsConfig altså.
OS: Win98?
Start -> Run: msconfig [ENTER]
Huk av for "Disable fast shutdown"

I sin higen etter å fixe en raskest mulig shutdown, glemte MS å la OSet forsikre seg om at alle filene og prosessene som var åpne ble forsvarlig lukket før maskinen slo seg av... med dette problemet som du har som ett av utfallene...

Håper det hjelper deg!
det jeg foreslår du gjør, er at du tar backup av alt på den harddisken det er problemer med, format så alle partisjonene på den harddisken, bruk så fdisk til å slette alle partisjonene, lag så en partisjon, restart, lag _en_ partisjon med hele harddisken, format den, reboot, bruk så partition magic 7 til å mekke de partisjonene du vil ha, installer, hvis ikke det funker er disken din sikkert focket, kan være den har fått el-støt eller.no det jeg har skrevet opp tar sikkert tid, så gjør det om natten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
den harddisken tok plutselig kvelden jeg har kjøpt meg en ny en på 60 gb