Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 931
installerte noen nye drivere til mitt nvidia tnt 2 grafikkort for at spill som bygger på open gl skal virke i windows 2000. spillene virket riktignok med de nye driverne, men fargene på skjermen gikk til et visst varmt sted. alle farger har fått et lilla og rosaaktig preg, det som skulle vært svart er noe mørk lilla, og det som skulle vært hvitt er nå rosa og så videre. i skjerminstillingene er alt som det alltid har vært, men i innstillingene på skjermen kan jeg velge mellom rb, gb, bb, rg, gg og bg som kan settes til en verdi mellom én og hundre. hva kan jeg gjøre..?
Uhm.. vist problemet ikke har noe med driverfeil så vet jeg hva det kan være. Ei lodding/ledning har røket. Skjedde med den andre skjermen min. Avogtil ble fargene i orden fordi ledningene kom borti hverandre. Mens så ble det most, alt ble lilja liksom.

Tok den med ned til Fagelektronikk A/S, henta den igjen 2 dager etterpå og betalte 800
har akkurat funnet ut at det bare er i windows 2000 fargene ikke er som de skal. i windows 98 virker alt fint.
Siden det funker fint i 98 og ikke i 2000, så må det være en feil på 2000 eller en krasj mellom spillet og 2000 eller så kan det være skjermkortet
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
last en ny/gammel driver.. har sett samme problemet før..
installerte de gamle driverne igjen, og nå virker fargene fint, men ingen spill virker...
Better than thou.
Er det ikke bare å fortsette å kjøre 98 til spill som du har gjort tidligere da..?
egentlig, bare at det suser sånn i høytalerene i windows 98. og så er det stress å laste ned samtidig når jeg spiller. ellers så er windows 98 mye bedre til spill, alt går mye fortere og jeg kan kjøre høyere oppløsning uten at det hakker.