Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 864
Som mange har fått med seg kjøpt jeg nytt hovedkort, og noen andre ting her om dagen. Nå er det sånn at diskettkabelen jeg hadde før, ikke passa. Why? I dont know! Det er et av hullene so mer stengt av, eller noe i den duren.. Det fulgte selvfølgelig med en kabel på til hovedkortet, men den er ikke lang nok (jeg har maxi tower).

Hva heter sånn ny kabel, hvor får jeg kjøpt det, hvor mye koster det? På forhånd takk.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sånn var det hos meg også. Prøvde og trixe og fixe litt, resultatet ble at jeg handla inn ny floppystasjon og kabel
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Sånn var det hos meg også. Prøvde og trixe og fixe litt, resultatet ble at jeg handla inn ny floppystasjon og kabel
Vis hele sitatet...

hvorfor ny floppy også?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Fordi den 'nye typen' kabel, ikke passa i stasjonen.
En floppy koster bare 100-150,- pr dags dato? Gidder ikke bestille fra noe webshop da, går bare ned på en lokal data sjappe eller noe. Kanskje jeg skulle kjøpe sånn floppy som støtter 120 megs disketter, det hadde vært tøft, men jeg har jo allerede cdbrenner og zip drive, så det er vel liten vits ;)
Også koster det oppimot 1000 spenn, så det er litt vel dyrt...
LS-120 heter det
Jeg fant en annen diskettkabel som passa, den lå å slang i hylla.. digg var det vertfall :)