Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 901
Hver gang jeg kobler til noe i paraell porten så slutter PS/2 musa å fungere... Får ikke brukt hverken printer eller mp3 spiller på grunn av dette ... Kan noen spørre noen detalj spørsmål hvis noen kan hjelpe meg?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
vel, både parallellporten og ps/2'en bruker irq. godt mulig de ligger på samme irq og skaper konflikt mellom dem.
Better than thou.
Har det vært sånn hele tiden så er det nok IRQ'en ja.. Men hvis ikke så vet jeg ikke..
Du får nok forske litt i bios'n på den ja...
Den er nok ikke disabla, men kan være, sjekk det for sikkerhets skyld... Du kan også tvinge irq'n over på det du måtte ønske...

Ja jo du kan jo også sette opp irq adressene manuelt i windows...
IRQer kan være noe herk jah..

også må jo seff PC standarden ha så jævlig få av de.. blir alltid pes når nettverkskort og lydkort nekter å dele samme irq
Forrige gang dette skjedde skulle jeg være litt smart å fjerne noe i Biosen: det var slik at noe strømstyrings greier i Biosen som brukte IRQ plassen til musa etter jeg kobla av printeren... Men det hjalp ikke denne gangen...

Dårlig planlegging når musa kommer i konflikt med pararell porten...
Plug'n'play in my ass