Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4734
Er det noen steder på nettet man kan bestille bærbare uten operatørsystem. Jeg har sett på multicom, men der får du 14 tommer for rundt 6 tusen eller hva det var. Går jeg opp til 15 tommer blir det plutselig 8 tusen. Har ikke lyst på en liten skjerm, men rundt 16/17 eller noe. Er vant til en 24 tommer.

Har max 6 tusen og bruke, har ikke lyst til å kjøpe pc med windows for rundt 1000 extra når jeg ikke skal bruke det.
Sist endret av hestelus123; 4. februar 2010 kl. 22:16.
http://www.multicom.no/SystemConfigu...00560%3bfl%3a0

8277,- det er med 4GB minne, uten OS og med 500GB 7200RPM HDD. Er vanskelig å finne en brukbar 17" til under 8k.


http://www.multicom.no/SystemConfigu...00561%3bfl%3a0

7000,- hvis du velger uten OS, men velger du større HDD (500GB 7200RPM) og Full HD skjerm så blir det 8157,- for den.

Jeg ville valgt 17" hvis du ikke skal dra så mye på PCen. Den har bedre ytelse forhold til pris, men har et dårligere skjermkort.
Sist endret av SemiColon; 4. februar 2010 kl. 22:19.
Kan godt gå ned til 15 tommer også. Men problemet er at 7000 blir litt dyrt, finnes det ikke noe annet mulighet ? ta kontakt med de som selger de eller noe ?
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Kan godt gå ned til 15 tommer også. Men problemet er at 7000 blir litt dyrt, finnes det ikke noe annet mulighet ? ta kontakt med de som selger de eller noe ?
Vis hele sitatet...
Vanligvis så får de som leverer PCene OSet så billig at det lønner seg å inkludere det med maskinen istedet for å fjerne det. Men Dell har billigere 15"ere.

Aka: http://configure.euro.dell.com/dells...N0055802&s=dhs

Men ytelsen, skjermkortet, skjermen er dårligere så jeg mener Multicom sin er verdt lappen ekstra. Spar heller opp 1000,- ekstra og bruk en PC du blir skikkelig fornøyd med.
Sist endret av SemiColon; 4. februar 2010 kl. 22:25.
finn bare en i prisklassen din med linux ... man betaler neppe extra da?
kjøpte asusen min <------ for 2k med linux, og sparte 1000 kr på å ikke kjøpe xp pro, selv om jeg måtte laste ned xp fra tpb og installere fra minnepinne (a)
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Vanligvis så får de som leverer PCene OSet så billig at det lønner seg å inkludere det med maskinen istedet for å fjerne det. Men Dell har billigere 15"ere.
Vis hele sitatet...
Men hvordan er det med dell og bytte deler da ? hvis jeg i fremtiden mener det er alt for lite ram ? har ikke dell noe slags spesial greier?
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Men hvordan er det med dell og bytte deler da ? hvis jeg i fremtiden mener det er alt for lite ram ? har ikke dell noe slags spesial greier?
Vis hele sitatet...
Joda, tror det skal være ganske greit å få Dell til å hjelpe deg med å sette inn mer RAM, men dette er jo så enkelt på bærbar PCer at du kan gjøre det selv. Men 4GB holder i bøtter og spann.

Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
finn bare en i prisklassen din med linux ... man betaler neppe extra da?
kjøpte asusen min <------ for 2k med linux, og sparte 1000 kr på å ikke kjøpe xp pro, selv om jeg måtte laste ned xp fra tpb og installere fra minnepinne (a)
Vis hele sitatet...
Er forskjell på en 10" og en 15". For det første så leveres 10" med Linux fra fabrikk, og for det andre så er det to forskjellige PCer.
Sist endret av SemiColon; 4. februar 2010 kl. 22:28.
Ja, jeg har tenkt til å ha linux på. Men jeg vil ikke ha en liten mini asus som så vidt kan kalles pc.
Men ja, det er grunnen til at jeg ikke vil ha noe OS på den. Sparte omtrent nesten 1k da jeg bestilte stasjonære uten OS. Og det betydde bedre deler
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Ja, jeg har tenkt til å ha linux på. Men jeg vil ikke ha en liten mini asus som så vidt kan kalles pc.
Men ja, det er grunnen til at jeg ikke vil ha noe OS på den. Sparte omtrent nesten 1k da jeg bestilte stasjonære uten OS. Og det betydde bedre deler
Vis hele sitatet...
Multicom sin 15" som jeg linker til er skikkelig ytelse.
mente seff ikke minipc, bare at det kan lønne seg å kjøpe med OS fordi du sparer på det, akkurat slik som du sparer på å kjøpe en telefon med abonnement (elns). Og da er linux det beste alternativet
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
mente seff ikke minipc, bare at det kan lønne seg å kjøpe med OS fordi du sparer på det, akkurat slik som du sparer på å kjøpe en telefon med abonnement (elns). Og da er linux det beste alternativet
Vis hele sitatet...
Er vanskelig å finne en PC i Norge med Linux installert.
Sist endret av SemiColon; 4. februar 2010 kl. 22:33.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Multicom sin 15" som jeg linker til er skikkelig ytelse.
Vis hele sitatet...
Ja, problemet er bare at jeg ikke har så mye penger.
Du kan ringe inn til Dell, for å få uten operativsystem. Dette er derimot ikke lønnsomt på alle modeller.

Jeg ringte inn i dag, for å få et tilbud på en Vostro v13 uten OS, men prisen ble en femten hundre kroner dyrere.
Dette er stort sett gunstig for alle modeller, så det er verdt et forsøk!
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Ja, problemet er bare at jeg ikke har så mye penger.
Vis hele sitatet...
Spar, spar og atter spar
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er vanskelig å finne en PC i Norge med Linux installert.
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg husker at Elkjøpt solgte sånne mini bærbare med linux installert. Men solgte visst så dårlig at de sluttet.

Kan være det jeg sier er feil men var noen som solgte det^^

Men jeg er egentlig ikke ute etter en som er sånn som drar ganske ny spill helt greit. Jeg har allerede en gaming pc med 4 GB ram, 3,2 Ghz duo og nvidia 9800gtx.

Har snart konfirmasjon så skal oppgradere til 6 GB ram på den og bytte til quad (eller i7 men da må jeg bytte hovedkortet også antar jeg)
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Ja, men jeg husker at Elkjøpt solgte sånne mini bærbare med linux installert. Men solgte visst så dårlig at de sluttet.

Kan være det jeg sier er feil men var noen som solgte det^^

Men jeg er egentlig ikke ute etter en som er sånn som drar ganske ny spill helt greit. Jeg har allerede en gaming pc med 4 GB ram, 3,2 Ghz duo og nvidia 9800gtx.

Har snart konfirmasjon så skal oppgradere til 6 GB ram på den og bytte til quad (eller i7 men da må jeg bytte hovedkortet også antar jeg)
Vis hele sitatet...
Skal du ikke spille på den så går du for Dell PCen, denne:
http://configure.euro.dell.com/dells...N0056406&s=dhs
▼ ... over et år senere ... ▼
Denne tråden er ganske utdatert. Fint hvis noen kan oppdatere den. Hvor får man kjøpt laptop uten os?