Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1369
Noen som her noe peiling på hva slags kryptering UPC bruker til sine kodede sendinger nå for tiden?

Tenker på å bruke noe software og et tv-kort.

Har hørt noe rykter om at det bare er å stille in den horisontale syncen manuelt og deretter å reversere(?) fargene. Men man ser jo at syncen forandrer seg ganske ofte (2-4 sekunder?)

Har noen noe smart å si om dette?


MaxHash
▼ ... over et år senere ... ▼
Snart to år gammel post, men denne hiver jeg meg på
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
En annen tråd på nesten samme emnet!

http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=13980
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er ett svar som faktisk svarer på det han spør om.
Er ikke meningen å ripe opp i gamle poster. Men bare litt for analog historie liksom.

UPC og Telenor (er ikke sikker på om UPC gjør det fortsatt) har brukt ett kodet system som baserte seg på å justere syncen på sendinger. Med en liten elektronisk boks som har komponenter til en verdi av ca 300-600 kroner kan man lage en dekoder.

Den tar ut composite signal fra TV'n (fra SCART f.eks.) og matcher så dette med RF signalet inn i TV'n. Og justerer RF signalet til syncen matcher. Thus gir dette kodet kanalene helt perfekt.

Det blir litt støy på andre kanaler når boksen er på; så er ett tips å sette på en av/på bryter :]

Søk på google etter sync decoder.

Jeg kan garantere at i den tiden da analog sync ble brukt kunne man bruke slike dekodere :]
Lykke til!

[edit]treskjegg beskriver dekoderen her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...5&pagenumber=7[/edit]
Sist endret av eirik; 22. oktober 2003 kl. 17:52.
▼ ... over et år senere ... ▼
Verkar vara samma dekoder som fungerar till Svenska KabelVision.
h**p://frost.bbboy.net/tvtec