Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1288
At en laptop med HDMI kontakt kan vise bilder på en tv skjerm er greit, men kan en laptop også ta bilder den andre veien, altså kan man se bilder fra en parabol eller kabeltuner på en laptop med HDMI?
Sist endret av rolle; 5. november 2014 kl. 10:33.
Du kan bruke EasyCap USB, men da blir det composite og ikke hdmi (lavere kvalitet).

Er flere som bruker EasyCap USB for å kunne spille xbox/playstation osv. uten tv, kun laptop.

Eksempelvideo på youtube: How to Play PS3 on Laptop Screen
Fossil
Trådstarter
Sitat av Effage Vis innlegg
Nei.
titegn
Vis hele sitatet...
Akkja. En laptop er så mye hendigere å dra med seg enn en 37" tv...

Men nei, jeg får heller ta med pc monitoren når det trengs. Den er ikke så svær.

Men det er godt å vite åssen det er.
Sitat av Effage Vis innlegg
Nei.
titegn
Vis hele sitatet...

Mente å ha lest at det finnes laptops med HDMI input.

Man kan fort finne feil svar ved å google siden mange feilaktig bruker betegnelsen 'input' når de mener tilkobling/utgang.
(f.eks. hodetelefon-"inngang" på mobilen).

Men det påstås det finnes med HDMI input:
http://en.kioskea.net/forum/affich-1...3-through-hdmi
Fossil
Trådstarter
Jeg så på linken og det så ikke ut til å være mye av den slags, og med bare en port kan man vel være sikker på at den er kun er utgang til f.eks. en monitor eller TV.

Det er en forresten en ny Lenovo.

Er altså HDMI ikke en to-veis teknologi? Merkelig, synes jeg.